Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 04-07-2014, 07:16 AM
balqis07 balqis07 is offline
CG Top Poster Club

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 30,955
Thanks (Received): 244
Likes (Received): 50
Blog Entries: 6
Active Level
Post Denda RM150 jika sedekah pengemis


SIKAP murah hati warga kota yang tidak bertempat menjadi punca kegiatan pengemis sukar dibendung. – Gambar hiasan

KUALA LUMPUR – Orang ramai di sekitar bandar raya ini yang dikesan memberi sedekah kepada golongan pengemis akan didenda sebanyak RM150 tidak lama lagi.

Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (gambar kecil) berkata, ia bertujuan membendung kegiatan meminta sedekah membabitkan kanak-kanak dan orang pelarian yang menjejaskan imej negara.

Beliau berkata, wang denda itu akan dikumpulkan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk disalurkan kepada golongan miskin manakala pengemis yang ditahan pula akan dihantar ke Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan agensi berkaitan lain untuk tindakan lanjut.

“Undang-undang kecil dan prosedur operasi standard mengenai perkara itu akan diperkenalkan dalam tempoh seminggu dua lagi,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis pelantikan ahli jawatankuasa badan penasihat rumah ibadat bukan Islam di sini semalam.


sumber:http://www.kosmo.com.my/kosmo/conten...a&pg=ne_02.htm
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 04-07-2014, 07:35 AM
[Mahujual.com] [Mahujual.com] is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2014
Posts: 146
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 1
Active Level
Default

DBKL kutip sedekah mahal sangat...kena rm 150 tu..ni dah kira sedakah kena paksa nie..hehehe
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2014, 07:37 AM
boyz371 boyz371 is offline
CG Top Poster Club

boyz371's Avatar
 
Trader Rating: (53)
Join Date: Aug 2010
Location: Kelantan - Ganu - KL
Posts: 28,485
Thanks (Received): 221
Likes (Received): 54
Active Level
My Mood:
Default

tak tahu nak kata tengok berita semalam dorang soh salurkan pada badan khas.Ummm,bersangka baik ajela
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2014, 07:49 AM
goldnproperty goldnproperty is offline
Active Member

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,844
Thanks (Received): 84
Likes (Received): 14
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by boyz371 View Post
tak tahu nak kata tengok berita semalam dorang soh salurkan pada badan khas.Ummm,bersangka baik ajela
Salur ke badan khas mana?
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2014, 07:55 AM
PokGuard PokGuard is offline
Active Plus

PokGuard's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Oct 2011
Posts: 3,861
Thanks (Received): 42
Likes (Received): 11
Active Level
My Mood:
Default

Nak salur kpd org miskin tunggu org buat salah dulu ke?
Reply With Quote
  #6  
Old 04-07-2014, 07:56 AM
Mataxe Mataxe is offline
Regular

Mataxe's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2013
Posts: 990
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

ada baik nye jugak.. aku tgh makan bulan lepas.. ada budak dlm lingkungan darjah 4 5 mcm tu lah.. aku tanya. adik ni x sekolah ke.. pastu die g tmpt lain.. mcm ada yg memerhati pun ada..
Reply With Quote
  #7  
Old 04-07-2014, 07:58 AM
jackmuzika jackmuzika is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 300
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

aktiviti mengemis kat malaysia menjadi2 ... kene ada inisiatif bendung perkara negatif ni...
__________________
very very relax
Reply With Quote
  #8  
Old 04-07-2014, 08:06 AM
simn simn is offline
Regular

simn's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Dec 2009
Posts: 773
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 8
Active Level
My Mood:
Default

bagus la tu..xde la pengemis warga asing pun belambak.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-07-2014, 08:07 AM
bihunx bihunx is offline
Active Member

bihunx's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,600
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 20
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

kena pergi Jabatan Sedekah Negara untuk bersedekah.
__________________
Oven LPG - Oven Kek Lapis Sarawak
FreshCare / VFresh / Javaspa / SafeCare Minyak Angin Wangi - Bauan Aromatherapy -
Reply With Quote
  #10  
Old 04-07-2014, 08:09 AM
BRAVOZULU BRAVOZULU is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2013
Posts: 1,387
Thanks (Received): 10
Likes (Received): 102
Active Level
Default

semalam aku pergi bazar kat simpang renggam johor, ada nampak sorang tu bawa fail lepas tu tunjukkan kat peniaga bazar, pas tu peniaga bazar tu tak cakap banyak terus hulur rm1 pada dia, lepas tu org tu pergi lagi ke peniaga lain dan tunjuk fail yang sama dan peniaga tu pun hulur rm1 gak. hasil pemerhatian aku tak sampai 1 minit dapat beberapa rm sudah. mudah sungguh dapat duit kat malaysia nii. baju jubah yang dipakai tu bergayut dgn duit dekat nak penuh. apa yang pasti yang kutip tu bukan org malaysia, spesis mcm pakistan pun ada.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump