Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 15-08-2019, 01:01 PM
kopirait kopirait is offline
CG Top Poster Club

kopirait's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2010
Location: -- .- ...
Posts: 30,065
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 1084
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Xploit Machine View Post
peguam tak kuat dan perkara biasa disana .. ini bukan kes pertama dan tahun lepas juga sebelumnya pun juga ada, saya pun pernah komen artikel tu .. jika nak sembelih jangan dilakukan dikawasan majoriti penganut anti-sembelih lembu, kawasan2 lain ok je rakan Muslim sembelih korban disana, tiada isu ..

undang2 sana berbeza dari daerah ke daerah dan tidak seragam, contoh; satu daerah wajib pakai helmet untung penunggang dan pembonceng, manakala satu lagi tidak wajibkan untuk pembonceng dan satu lagi dua2 tak pakai pun takapa ..
Kes ni baru dituduh dah kena bunuh.
Memang barbaric.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #12  
Old 15-08-2019, 01:12 PM
lau_kau lau_kau is online now
Super Active

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Aug 2007
Posts: 6,732
Thanks (Received): 24
Likes (Received): 154
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Xploit Machine View Post
peguam tak kuat dan perkara biasa disana .. ini bukan kes pertama dan tahun lepas juga sebelumnya pun juga ada, saya pun pernah komen artikel tu .. jika nak sembelih jangan dilakukan dikawasan majoriti penganut anti-sembelih lembu, kawasan2 lain ok je rakan Muslim sembelih korban disana, tiada isu ..

undang2 sana berbeza dari daerah ke daerah dan tidak seragam, contoh; satu daerah wajib pakai helmet untung penunggang dan pembonceng, manakala satu lagi tidak wajibkan untuk pembonceng dan satu lagi dua2 tak pakai pun takapa ..
Xbaca ka bang yg lemah pendakwaan apa kena mengena ngn pembelaan...nak jadi dous number 2 ka....hahaha...benda viral boleh ckp xterima video, nmpk sngt autanya tu xmau dakwa....sama la mcm sini dh ada.video.xleh plk cr sapa pelakunya....undang2 utk org tertentu saja....
Reply With Quote
  #13  
Old 15-08-2019, 01:13 PM
Faizudin Faizudin is offline
Super Active

Faizudin's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2011
Location: 3rd Rock From Sol
Posts: 6,451
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 259
Active Level
My Mood:
Default

Ni la beza bila orang bukan Islam jadi minoriti di negara islam vs orang Islam jadi minoriti di negara bukan Islam.
Reply With Quote
  #14  
Old 16-08-2019, 06:00 AM
rayz rayz is offline
Legendary Member

rayz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jun 2007
Posts: 12,816
Thanks (Received): 633
Likes (Received): 99
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Faizudin View Post
Ni la beza bila orang bukan Islam jadi minoriti di negara islam vs orang Islam jadi minoriti di negara bukan Islam.
tu pun xsedaq diri puak ni

kalo x duk di malaya mati kebuluran di sana

dia igt british tu baik sgt kat dia
__________________
ruang untuk disewa sebulan rm30

HARAMKAN TULISAN JAWI UNTUK PRODUK BUKAN KELUARAN ISLAM
Reply With Quote
  #15  
Old 16-08-2019, 08:15 AM
Xploit Machine Xploit Machine is offline
Super Active

Xploit Machine's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2012
Location: West Malaysia
Posts: 7,213
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1765
Blog Entries: 16
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by kopirait View Post
Kes ni baru dituduh dah kena bunuh.
Memang barbaric.
mu tu kan, Melayu ke India ke Cina ke Mat Salleh ke .. saya tak sokong isu2 camni apabila diberitakan, ada maklumat saya bagi je, bro cuba cek balik ada tajuk seumpama ni pernah ada pun ..

kita harus tekad bersatukan masyarakat sini, lupakan orang2 luar sana tu , bar ke ber ke berik-berik ke tu undang2 sana, saya nak terangkan sebagai "wakil" je sebab saya minoriti sini .. tiada majoriti rakyat India disini sokong apa2 perbuatan dan campurtangan politik pun di sana, saya tahu ada kumpulan kecil sokong puak2 pelampau Hindu sana sama macam puak2 pelampau Islam yang jebak dengan gejala negatif ..

apapun tajuk macam racist
__________________

"It's me, infront of dark retina, all you can feel is invisibility and silence" - Joe Isabella

Last edited by Xploit Machine; 16-08-2019 at 08:24 AM..
Reply With Quote
  #16  
Old Today, 01:25 PM
valentinik valentinik is offline
Active Member

valentinik's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2011
Posts: 2,234
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 161
Active Level
Default

Nak bersatu senang je,semua masuk islam dan jadi saudara,arab,melayu,cina,india,kaukasia,afrika,par si dan lain2,semua setaraf sesama manusia,baru lah adil namanya..
Reply With Quote
  #17  
Old Today, 02:11 PM
adamrao adamrao is online now
Regular

adamrao's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2017
Posts: 922
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 64
Active Level
Default

salah tongku la bang..
Reply With Quote
  #18  
Old Today, 02:16 PM
rayz rayz is offline
Legendary Member

rayz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jun 2007
Posts: 12,816
Thanks (Received): 633
Likes (Received): 99
Active Level
My Mood:
Default

kalo islam yg bunuh tu mau kecoh -islam penganas penganas penganas

satu dunia bising ckp islam penganas..

double standard dunia ni
__________________
ruang untuk disewa sebulan rm30

HARAMKAN TULISAN JAWI UNTUK PRODUK BUKAN KELUARAN ISLAM
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump