Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #661  
Old 15-08-2019, 11:53 AM
akecema akecema is online now
Legendary Member

akecema's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2007
Location: Diamond Bay
Posts: 18,283
Thanks (Received): 206
Likes (Received): 745
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

yg basikal tu, aku salah budak basikal n perent die la
tgh malam p merempit basikal lagi buat ape
__________________
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #662  
Old 15-08-2019, 11:56 AM
ibnuwafiy ibnuwafiy is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2013
Posts: 824
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 64
Active Level
My Mood:
Default

ade dua tiga mangkuk semata-semata buat akaun baru kat cni untuk buat provokasi tidak siuman. bia betul.. sapa depa nih.. pendekar kah?
Reply With Quote
  #663  
Old 15-08-2019, 11:57 AM
desmoquattro desmoquattro is offline
Active Plus

desmoquattro's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,820
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 21
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by akecema View Post
yg basikal tu, aku salah budak basikal n perent die la
tgh malam p merempit basikal lagi buat ape
zaman skang kalau duduk kat kawasan perumahan, dgn media sosial bagai, susah nak kawal budak2 ni bro. Bro ada anak tak?
Reply With Quote
Likes sayacomel liked this post
  #664  
Old 15-08-2019, 12:04 PM
Penbiru Penbiru is offline
Legendary Member

Penbiru's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jan 2008
Posts: 17,318
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 857
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kopirait View Post
Polis siasat Lokman Adam muat naik kenyataan kemalangan lebuh raya


KUALA LUMPUR - Satu kertas siasatan dibuka terhadap Datuk Lokman Noor Adam berikutan dakwaannya melalui video yang di muat naik di laman sosial berhubung kes kemalangan di Lebuhraya Utara Selatan berhampiran persimpangan Bandar Baru Bangi, dekat sini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor SAC Fadzil Ahmat berkata Presiden Pemantau Malaysia Baru berusia 46 tahun itu disiasat mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.

"Kertas siasatan itu dibuka semalam...siasatan lanjut akan dikendalikan Unit Siasatan Jenayah Terkelas Bukit Aman," katanya ketika dihubungi Bernama.

Sebelum ini, Lokman melalui video berdurasi tujuh minit yang dipaparkan di YouTube menggesa orang ramai membuat laporan polis susulan penularan gambar seorang lelaki yang dilaporkan maut dalam insiden kemarahan jalan raya pada Sabtu lepas.

Lokman turut mengaitkan Ketua Polis Negara Datuk Seri Abdul Hamid Bador dan pegawai penyiasat kes itu berhubung penularan gambar yang dirakam isteri suspek semasa kejadian.

Dalam insiden itu, Syed Muhammad Danial Syed Syakir, 29, dilaporkan maut selepas dilanggar sebuah kenderaan yang dipandu lelaki lain. Kejadian dikatakan berlaku akibat kemalangan kecil selepas Plaza Tol Sungai Besi dengan kedua-dua kenderaan berhenti selepas persimpangan Bandar Baru Bangi di mana mangsa dilanggar.

Polis menahan sepasang suami isteri bagi membantu siasatan kes yang dilakukan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Kedua-dua mereka direman tujuh hari sehingga 17 Ogos ini. - Bernama

https://www.sinarharian.com.my/artic...gan-lebuh-raya

hahah dia lagi yg kena...
Reply With Quote
  #665  
Old 15-08-2019, 12:05 PM
akecema akecema is online now
Legendary Member

akecema's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2007
Location: Diamond Bay
Posts: 18,283
Thanks (Received): 206
Likes (Received): 745
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by desmoquattro View Post
zaman skang kalau duduk kat kawasan perumahan, dgn media sosial bagai, susah nak kawal budak2 ni bro. Bro ada anak tak?
ade
dua org,
tp anak aku gamer, mild autism
__________________
Reply With Quote
  #666  
Old 15-08-2019, 12:15 PM
lats840 lats840 is offline
Active Member

lats840's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,903
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 123
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by desmoquattro View Post
zaman skang kalau duduk kat kawasan perumahan, dgn media sosial bagai, susah nak kawal budak2 ni bro. Bro ada anak tak?
Yup... Susah nak kawal...
Tapi tu bukan alasan nak bg anak main basikal lajak kat highway, tgh2 mlm lak tu...
Mnyusah kan org ramai, Allah dah bg amanah...
Tapi tak nak jaga btul2...
__________________
http://lats840.mybrute.com
Reply With Quote
Likes rayz, bob76, ibnuwafiy, JiwaTenang liked this post
  #667  
Old 15-08-2019, 12:17 PM
akecema akecema is online now
Legendary Member

akecema's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2007
Location: Diamond Bay
Posts: 18,283
Thanks (Received): 206
Likes (Received): 745
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by lats840 View Post
Yup... Susah nak kawal...
Tapi tu bukan alasan nak bg anak main basikal lajak kat highway, tgh2 mlm lak tu...
Mnyusah kan org ramai, Allah dah bg amanah...
Tapi tak nak jaga btul2...
betul
xkan la mak ayah xkisah anak balik lewat2 malam
tgk basikal pun aku as bapak risau
ingat murah ke nak MOD basikal lajak
__________________
Reply With Quote
  #668  
Old 15-08-2019, 01:13 PM
oilfilter99 oilfilter99 is offline
Active Plus

oilfilter99's Avatar
 
Trader Rating: (51)
Join Date: Dec 2006
Location: FB/1kedai Dot Com--018 2929160
Posts: 3,873
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

rasanya kes ni last lepas mcm tu je..mcm kes budak naik basikal kat johor tu la..Malaysia masih aman..
Reply With Quote
  #669  
Old 15-08-2019, 01:27 PM
dREDgon33 dREDgon33 is offline
Regular

dREDgon33's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2014
Posts: 130
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

sebab pembunuh tu bangsa cina byk fakta nak dinafikan. siapa yg cuba kaitkan isu perkauman sbenarmya. hukum pembunuh tanpa kira bangsa baru adil dan tak timbul isu perkauman.
Reply With Quote
  #670  
Old 15-08-2019, 03:07 PM
kopirait kopirait is online now
CG Top Poster Club

kopirait's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2010
Location: -- .- ...
Posts: 30,065
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 1084
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

12 saksi tampil beri keterangan


SERAMAI 12 individu tampil memberi keterangan kepada pihak polis berhubung kemalangan membabitkan Allahyarham Syed Muhammad Danial Syed Syakir dan seorang suspek lelaki di Kilometer 293.5 Lebuhraya Utara Selatan berhampiran persimpangan Southville City dekat Bangi, Sabtu lalu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed berkata, pihaknya juga akan merakamkan keterangan tiga lagi individu berkaitan kes terbabit pada petang ini.

“Seramai 12 saksi awam yang dikatakan berada di lokasi ketika kejadian berlaku dan ada juga saksi yang membuat laporan polis mengenai kes terbabit,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Kontinjen (IPK) Selangor, Shah Alam, hari ini.

Mengulas lanjut, Huzir berkata, pihaknya sudah menerima hasil bedah siasat Syed Muhammad Danial, 29, namun enggan mendedahkannya kepada umum bagi mengelakkan ia mengganggu siasatan polis.

“Suspek masih dalam tahanan reman sehingga 17 Ogos ini dan siasatan masih diteruskan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan,” katanya.

Sebelum ini, Harian Metro melaporkan Syed Muhammad Danial disahkan meninggal dunia ketika dirawat di Nilai Medical Centre, Sabtu lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat dilaporkan berkata, kejadian itu berlaku berpunca daripada kemalangan kecil antara Syed Muhammad Danial dan suspek berusia 40 tahun selepas Plaza Tol Sungai Besi menghala ke selatan.

Difahamkan kereta Syed Muhammad Danial melanggar bahagian belakang kereta suspek menyebabkan berlaku kejar-mengejar sehingga kenderaan mereka berhenti selepas persimpangan Bandar Baru Bangi.

Fadzil berkata, berlaku pergaduhan antara suspek sebelum mangsa yang dikatakan tidak berpuas hati keluar dari kenderaannya dengan membawa kayu besbol dan terus memukul bahagian hadapan kereta suspek.

Katanya, suspek yang kemudian menekan pedal minyak dalam keadaan tergesa-gesa terlanggar Syed Muhammad Danial.

Kejadian itu menyebabkan Syed Muhammad Danial tersepit di antara kereta suspek dan penghadang jalan sebelum dikejarkan ke Nilai Medical Centre oleh orang awam.

https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2...eri-keterangan
Reply With Quote
Likes oldtbone liked this post
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump