Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > HIGH RISK SECTION - READ FORUM DISCLAIMER CAREFULLY BEFORE JOIN ! > Unrecognize Program Websites > Program Matrix Labu Peram, Merapu

Program Matrix Labu Peram, Merapu Most of the programs are pyramids and they are not doing real business even with products. You're advise to not join any programs. All Read Announcement HERE

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 12-03-2007, 01:52 AM
jutaONEfami jutaONEfami is offline
Elite Member
Well-Known Member

jutaONEfami's Avatar

 
Trader Rating: (23)
Join Date: May 2006
Location: JB-Langkawi-JB
Posts: 6,715
Thanks (Received): 48
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default Pelaburan Internet Haram - Majlis Fatwa

Tukar 'Bin' & Pelaburan Internet Haram

Oleh Adha Ghazali dan Rashidi Karim
KANGAR: Majlis Fatwa Perlis semalam memutuskan penggunaan istilah 'bin Abdullah' yang diguna pakai saudara baru, bukan syariat Islam dan penukaran nama atau keturunan keluarga itu adalah haram.

Dr Asri berkata, bagi mereka yang sudah memeluk Islam dan menukar nama asal dengan bin atau binti Abdullah, mereka mesti menukar semula nama bapa atau keturunan jika tidak membabitkan halangan dalam unsur perundangan seperti kad pengenalan atau dokumen diri.

Beliau berkata, fatwa itu yang berkuat kuasa di Perlis akan dibawa dan dibincangkan pada Majlis Agama Islam dan Majlis Fatwa Kebangsaan untuk diputuskan.

Satu kertas kerja sedang dibuat untuk dibentangkan kepada Majlis Agama Islam yang akan bersidang pada 1 April di Selangor.

Difahamkan, empat kertas kerja dibentangkan panel jemputan pada perbincangan kira-kira empat jam semalam di hadapan panel penilai terdiri daripada 13 ahli jawatankuasa majlis fatwa negeri itu.

Selain isu penukaran nama keturunan, majlis turut membincangkan kewujudan pelaburan internet yang diputuskan sebagai haram, isu perebutan jenazah, selain arahan mewajibkan semua masjid dan surau melaungkan azan subuh sebanyak dua kali.

Asri bagaimanapun enggan mengulas lanjut isu perebutan jenazah kerana tiada keputusan dibuat semalam dan ia dijangka dibincangkan secara lebih teliti dalam pertemuan akan datang, awal bulan depan.

"Semua laporan keputusan perbincangan akan diserahkan kepada Majlis Agama Islam Perlis sebelum arahan mewartakannya dikeluarkan," katanya

sumber petikan:
http://www.zaharuddin.net/v1/index.p...=311&Itemid=86
http://www.bharian.com.my/m/BHarian/...24737/Article/

So kepada mereka2 yang sekian lama menantikan keluarnya fatwa hukum pelaburan Internet spt HYIP/Autosurf bolehla ambil iktibar dan pedoman
__________________
BONUS 100% SETIALITEFOREX


Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 12-03-2007, 03:26 AM
J_jr85 J_jr85 is offline
Junior

J_jr85's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2006
Location: KL~~~sAbAh..
Posts: 80
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

susa mau cari makan ini macam wo0o0o0o...
Reply With Quote
  #3  
Old 12-03-2007, 03:29 AM
westside westside is offline
Active Member

westside's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2007
Location: Shah Alam
Posts: 1,003
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by J_jr85 View Post
susa mau cari makan ini macam wo0o0o0o...
tapikan rezeki tu di mana2..insyallah..usaha tawakkal ader keberkatannyer! renung-renungkan dan selamat beramal
Reply With Quote
  #4  
Old 12-03-2007, 03:34 AM
megadoss megadoss is offline
Regular

megadoss's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2006
Location: penang
Posts: 518
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Aduh...apa2 hal pun kita tunggu awal bulan depan...sabar,sabar ....
Reply With Quote
  #5  
Old 12-03-2007, 03:36 AM
TamingSari TamingSari is offline
CG Top Poster Club

TamingSari's Avatar

 
Trader Rating: (28)
Join Date: Jun 2006
Location: FBS-ASIA.COM
Posts: 25,144
Thanks (Received): 126
Likes (Received): 7
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

isu panas....
__________________
100% Bonus Boleh Withdraw |Register SINI
Reply With Quote
  #6  
Old 12-03-2007, 04:39 AM
westside westside is offline
Active Member

westside's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2007
Location: Shah Alam
Posts: 1,003
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tamingsari View Post
isu panas....
Memang panas...aper2 pun kita LAYANZ...oh the very hot!!
Reply With Quote
  #7  
Old 12-03-2007, 10:15 AM
jutaONEfami jutaONEfami is offline
Elite Member
Well-Known Member

jutaONEfami's Avatar

 
Trader Rating: (23)
Join Date: May 2006
Location: JB-Langkawi-JB
Posts: 6,715
Thanks (Received): 48
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by J_jr85 View Post
susa mau cari makan ini macam wo0o0o0o...
susah atau senang bukan persoalan disini.tapi keberkatan dalam mencari rezeki yang halal itu lebih penting.ianya akan menjadi darah daging kita dan keturunan kita.
__________________
BONUS 100% SETIALITEFOREX


Reply With Quote
  #8  
Old 12-03-2007, 07:16 PM
CEO CEO is offline
Active Member

CEO's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Feb 2007
Location: KL/SEL
Posts: 1,716
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

smua jns plbrn internet haram? forex cmne lak?
Reply With Quote
  #9  
Old 12-03-2007, 07:49 PM
tebu tebu is offline
Regular

tebu's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2005
Posts: 883
Thanks (Received): 78
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Apabila kita dengar sesuatu perkara yg tak berkaitan dgn kita.. terus kita iyakan tanpa banyak soal.. bila mufti dah fatwakan maknanya dia akan menanggung apa yg difatwakan.. so kita ikut je la.. no question ask! itu biasanya bila sesuatu perkara diberitahu yg tiada kaitan dgn kita

TAPI

bila perkara tu ada kaitan dan memang kita tengah buat maka masa tu beribu persoalan akan keluar.. definisi la, maksud la, pertikaikan la.. sama la cam kes makanan segera.. nak tau maksud dia la.. itu la, ini la.. padahal dah kementerian kesihatan MALAYSIA dah cakap membahayakan kesihatan.. semua pertikai sebab berkait dgn periuk nasi memasing..

tak kurang yg diam dan buat DERKK je.. ini lagi hampeh sebenarnya , semua dia sapu.. macam penyapu

apa2 pun jutaan terima kasih pada yg mengingatkan dan bersikap rasional dalam membuat keputusan.
Reply With Quote
  #10  
Old 12-03-2007, 08:11 PM
syah99 syah99 is offline
Super Active

syah99's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2006
Location: Battlefield
Posts: 6,064
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 43
Active Level
My Mood:
Default

tunggu teks yg penuh dr Majlis Mufti Perlis, rasanya mcm kurang jelas. Halal Haram yg mufti ni tentukan mesti berdasarkan perbincangan yg teliti. ape pun segera la berhijrah, byk lg sumber pendapatan yg bole dijana menerusi internet. Cuma kena rajin2 skit cari dlm CG ni. Mufti pun dah keluarkan Fatwa, ape lagi, jgn la buat2 tak reti lg hehehe
__________________
BLITZKRIEG!!!
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump