Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > HIGH RISK SECTION - READ FORUM DISCLAIMER CAREFULLY BEFORE JOIN ! > Unrecognize Program Websites > Program Matrix Labu Peram, Merapu

Program Matrix Labu Peram, Merapu Most of the programs are pyramids and they are not doing real business even with products. You're advise to not join any programs. All Read Announcement HERE

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #91  
Old 18-07-2012, 09:04 AM
bangjed bangjed is offline
Legendary Member

bangjed's Avatar
 
Trader Rating: (62)
Join Date: Apr 2009
Location: TAMAN KOSAS AMPANG
Posts: 10,284
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 0
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

klu main kutu ngan kawan2 / family blh
__________________
BYK LG PRODUK&BRG HOT https://www.facebook.com/pages/Downt...39049109455820
MEMORI KAD MICRO SD(NO PACKING)8GB RM20,16GB RM40,32GB RM60 JE
KASUT SPORT
http://kasutsportbaekpunye.blogspot.com/
UBAT RESDUNG PALING BERKESAN RM40 JER
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #92  
Old 18-07-2012, 09:14 AM
lampor_2003 lampor_2003 is offline
Legendary Member

lampor_2003's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2009
Posts: 10,862
Thanks (Received): 77
Likes (Received): 38
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tuksidang View Post
Aku nak ulas selaku penganjur kutu wang pos.
Ni pandangan aku sebab aku terlibat dalam biz ni.
Bukan tgk , baca dari luar dah jatuhkan hukum.

Di pasaran terdapat 2 jenis kutu wang pos.
Yg konvensional (guna borang) dan yg auto guna online system.
Dan bila sebut kutu wang pos, ni lebih menjurus kepada konvensional.
Sebab tk der org yg nk joint kutu online guna wang pos.
Sistem online biasa menggunakan online bank transfer.
Pendekatan online lebih kepada mudah.
Jadi kalo guna wang pos, tk praktikal.

Sistem kutu wang pos konvensional tidak mungkin ada system autoplacement.
Auto placement ni melibatkan online sahaja.
Mcm mana nk susun org cara manual.
Satu kerja giler...
Kalo peserta sikit boleh la, kalo dah berpuluh ribu mcm mana?
Jadi unsur gharar dalam kutu wang pos tk tepat.

Berkenaan dengan unsur riba - mengharapkan pulangan dengan modal yg kecik ni pun satu perkara yg boleh di pertikaikan.
Kutu wang pos sama jer dengan biz yang lain.
Kena usaha untuk dapat pulangan.
Fotostat borang, edarkan, jumpa customer dan explain.
Anda bekerja untuk dapat keuntungan.

Yg duduk diam biasanya akan dapat habuk.
Saya tk pernah jumpa org yg joint kutu wang pos kaya dengan duduk diam.

Jadi bila anda bermodalkan wang, keringat, masa untuk berniaga...adakah itu riba?

Bila ada yg untung dan ada yg rugi - unsur judi, ni pun bg saya kurang tepat.
Biz mana2 pun ada risiko untung rugi.
Dan selagi anda berusaha, anda tk kan rugi.
Yg rugi org yg duduk diam menunggu hasil tanpa usaha.

Satu lagi, jika biz yg melibatkan networking (MLM, affilliate, kutu dsb), sudah pasti yg joint awal akan buat duit.
Yg joint lambat pasti akan rugi.
Bukan rugi sbb company tutup shj...
Tp rugi sbb ramai org da masuk..
Susah untuk anda wat market..
Sebab tu ada konsep PIONEER...
Masuk awal untung, masuk kemudian rugi..
Semua biz networking begitu..

ape yg boleh aku ckp...

p/s-bro merompak pn kne ade usaha..mane ade org merompak dok umah goyang kaki..kene wat study n research gak..

niat x menghalalkan cara..jelas dan nyata..
__________________
MINYAK DHAB ASLI MEKAH

ID SHAKLEE:890760
Vitamin Shaklee!!
Reply With Quote
  #93  
Old 19-02-2013, 07:16 AM
dreamfxteam dreamfxteam is offline
Junior

dreamfxteam's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 62
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

كل قرض جرى نفعا فهو ربا

maksudnya: "setiap pinjaman yang mensyaratkan manfaat adalah riba".

maksud pinjaman tak sama dengan maksud sumbangan ... akhir zaman akan lahir ramai ulama2 menggunakan ayat2 Allah dan kata2 nabi tidak mengikut pemahaman ulama 300 kurun atau sahabat nabi rdhn... ramai ulama sesat dengan fahaman sendiri...
Reply With Quote
  #94  
Old 23-07-2013, 06:27 PM
dingdong dingdong is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2009
Posts: 163
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Blog Entries: 2
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by bangjed View Post
klu main kutu ngan kawan2 / family blh
main kutu mana ada untung rugi. Cuma simpan duit melalui kumpulan beberapa orang. Misalannya 10 orang. Orang pertama pegang semua jumlah duit 9 orang yg lain dan bulan ni jadi milik dia. Bulan depan giliran orang ke 2 pula dan seterusnya sampailah habis 10 orang. Kalau setiap sorang ditetapkan sumbang rm100 dapatlah setiap orang rm100 x 10=rm1000. Biasanya kaedah ini utk memudahkan ahli2nya pegang duit secara tunai. Sape yg dapat dulu dan kemudian biasanya di buat melalui cabutan undi dgn 10 nombor undian.
Teringat aku masa dulu2 kat kediaman rumah sewa. Biasanya tentera2 ni tak diberi peluang utk join. Sebab dia orang ni selalu berpindah randah. Bila dah pindah susah nak dikesan bila ada yg tak jujur.
Reply With Quote
  #95  
Old 06-10-2014, 04:10 AM
luqmanmikhail luqmanmikhail is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2014
Posts: 12
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Main kutu ni haram. Ianya sedekah yang bersembunyi di sebalik topeng. Mcm dlm Quran ada kata, "Seandainya mereka ni tahu..." minta sedekah ni bukan benda main. hentikan main kutu2 ni semua sebab kat masjid dah macam beranak-piank dah.
Reply With Quote
  #96  
Old 20-08-2015, 02:35 AM
Dato H Dato H is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2011
Posts: 21
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

http://www.charityid.com/laporan-percuma/join


ada sesiapa pernah join?
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump