Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #31  
Old 13-07-2019, 01:06 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 44,070
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 5329
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by haniefmunchkien View Post
mungkin sebab dah terlalu banyak isu skang.. jadi org pun cover isu yg kena diri sendiri ja.. media pun pening nak cover isu mana..
aah betul jugak kan, banyak sangat isu masuk berita, wartawan pun tak sempat nak kejar sapa yg boleh bagi respon
__________________
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #32  
Old 13-07-2019, 01:13 PM
Ahmad Pintu8_8 Ahmad Pintu8_8 is offline
Active Member

Ahmad Pintu8_8's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2012
Posts: 1,725
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 41
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by marvelous View Post
sepatutnya sekolah kebangsaan pun buat begini...mcm SRP dulu2...

sekolah agama di johor memang terbaik...

kena lebihkan amali dari teori
Paling best bila masa raya haji/sambut raya peringkat sekolah, makan dalam talam dengan kawan2

Subject paling digemari munakahat, yg malas2 sikit faraid sebab kira2.. haha
Reply With Quote
Likes dapatduit liked this post
  #33  
Old 14-07-2019, 05:55 AM
marvelous marvelous is online now
Legendary Member

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 16,311
Thanks (Received): 35
Likes (Received): 2602
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by cek mek molek View Post
pelik, takde lak ada mana mana statement atau liputan akhbar mengulas kenyataan Tun PM ni
tokoh tokoh politik mahupun ilmuan agama pun takde bersuara komen hal ni susulan kenyataan Tun PM ni

tak berapa penting ke isu ni pada anggapan diorang?
tak ada apa yang pelik pun dari statement Tun ni...

orang dah kenal gaya tun...jadi x ada isu pun Tun dengan statement ni..sbb kalo di biarkan..ia akan berlalu pegi aje...

sama spt anjing menyalak bukit...

di larang dari anjing menyalak bukit...atau di biarkan anjing menyalak bukit...

bukit tetap di sana walau apa pun tindakan...
Reply With Quote
  #34  
Old 14-07-2019, 05:57 AM
marvelous marvelous is online now
Legendary Member

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 16,311
Thanks (Received): 35
Likes (Received): 2602
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Ahmad Pintu8_8 View Post
Paling best bila masa raya haji/sambut raya peringkat sekolah, makan dalam talam dengan kawan2

Subject paling digemari munakahat, yg malas2 sikit faraid sebab kira2.. haha
bagus...lagi pun johor dulu majoriti melayu...sama spt kelantan, kedah dan terengganu..

cuma skrng johor agak mencabar..kerana populasi melayu semakin kurang dan melayu yang ada pun dah ramai mula tidak amal kan spt mana melayu johor dulu-dulu....
Reply With Quote
Likes dapatduit liked this post
  #35  
Old 14-07-2019, 07:47 AM
apoeki apoeki is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 4,634
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 109
Active Level
Default

Mat sabu dgn menteri rahmatan lil alamin x nk komen ke
__________________
YA ALLAH, TUTUPLAH AIB KU & AMANKANLAH KETAKUTAN KU
Reply With Quote
  #36  
Old 14-07-2019, 08:07 AM
CITROEN_C4 CITROEN_C4 is offline
Regular

CITROEN_C4's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2009
Posts: 868
Thanks (Received): 82
Likes (Received): 42
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Jering View Post
Mn blh gini
Syiah ni ajaran sesat

Patut hapuskan smpi ke akar baru selamat
Ni nak biar bertunas

Mula2 mmg xde kesan apa2
Ibarat api

Ni bkn hal politik ni soal akidah
Org Islam di Malaysia x kira sokong apa atau kaum apa
Kita kn bersatu bab akidah
Tolak Syiah

Kena belajar/usaha kenal diri laa..barulah xde syiah sunnah ni semua..buang masa..kenal dan duduk dlm syariat yg mengenal/sempurna/ikut cara dan faham Rasul Allah..bukan kenal versi kuih muih..
__________________
WHO DARES WIN
FROM MALACCA WITH LOVE
Reply With Quote
Likes syamsoulcc liked this post
  #37  
Old 14-07-2019, 08:17 AM
Jering Jering is offline
Regular

Jering's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2019
Posts: 284
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 49
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by CITROEN_C4 View Post
Kena belajar/usaha kenal diri laa..barulah xde syiah sunnah ni semua..buang masa..kenal dan duduk dlm syariat yg mengenal/sempurna/ikut cara dan faham Rasul Allah..bukan kenal versi kuih muih..
Sbb tu kena ikut aliran yg betul...bg yg sudah tahu xda mslh
Tp bg yg baru nak mengenal agama takut terikut fahaman yg menyeleweng
Takut jd mcm kes Guru Yahya huru hara nnt
Reply With Quote
  #38  
Old 14-07-2019, 08:35 AM
zari83 zari83 is offline
Active Member

zari83's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2011
Posts: 1,573
Thanks (Received): 79
Likes (Received): 201
Active Level
Default

Syiah di malaysia dah difatwa sesat...

Mahathir membenarkan ajaran sesat selagi mereka hormat ajaran islam sbg agama majoriti..

Adakah itu bermakna umat islam di malaysia dibenarkan mengamalkan ajaran sesat atas dasar hak peribadi mereka?

Ajaran sesat boleh membawa sesorg terkeluar dari agama atau murtad... atuk byk sgt mkn ketupat ke apa ni...
__________________
Searching text....
Reply With Quote
  #39  
Old 14-07-2019, 10:10 AM
Xploit Machine Xploit Machine is offline
Super Active

Xploit Machine's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2012
Location: West Malaysia
Posts: 7,205
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1764
Blog Entries: 16
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by cek mek molek View Post
pelik, takde lak ada mana mana statement atau liputan akhbar mengulas kenyataan Tun PM ni
tokoh tokoh politik mahupun ilmuan agama pun takde bersuara komen hal ni susulan kenyataan Tun PM ni

tak berapa penting ke isu ni pada anggapan diorang?
betulkan jika salah .. (artikel pernah saya baca dulu)

Sunni percaya bahawa individu yang layak dan taat harus menjadi pengganti kepada Nabi, sedangkan orang-orang Syi'ah percaya penggantinya harus mempunyai darah langsung kepada Muhammad. Abu Bakr adalah pengganti pertama Muhammad, tetapi orang Syiah tidak bersetuju dengan keputusan ini. Mereka percaya Ali ibn Abi Talib, sepupu Muhammad dan menantu, harus mengambil alih.

Sunni dan Syiah percaya bahawa di akhirat terdapat Syurga atau Neraka. Pemisahan datang apabila memutuskan bagaimana seseorang mendapat di sana. Bagi kaum Syi'ah, jika seseorang percaya dan mengikuti Muhammad serta Dua Belas Imams, maka Surga dijamin. Sunni percaya bahawa mereka harus beriman kepada Allah, nabi-nabiNya, percaya kepada perbuatan baik yang dikemukakan dalam Al-Quran, dan menerima Muhammad sebagai nabi terakhir untuk memiliki kesempatan di Syurga. Tetapi walaupun mereka melakukan semua perkara di atas, mereka masih berada di rahmat Allah.

Sunni dan Syiah berdoa secara berbeza, baik dalam cara mereka berdoa secara fizikal dan seberapa sering mereka berdoa. Kedua-duanya percaya dalam mengucapkan lima solat sehari, tetapi kaum Syiah mengatasi lima solat menjadi tiga sesi. Sunni berkata setiap doa secara berasingan, maka mereka berdoa lima kali sehari. Syi'ah juga berdoa dengan tangan mereka ke sisi mereka, manakala Sunnis berdoa dengan tangan melintasi dada mereka.

Imam dalam mazhab Syiah hanya dilantik oleh Allah. Mereka juga merupakan satu-satunya penterjemah Al-Quran yang sah, menurut kaum Syi'ah. Sunni, bagaimanapun, merujuk kepada imam lebih sebagai orang suci. Imam-imam ini mesti mempunyai iman yang kuat dalam Quran dan Sunnah untuk dilantik oleh masyarakat Sunni.

Sunni tidak bersetuju dengan amalan penolakan diri sehingga mereka melihatnya sebagai dosa. Mereka tidak mengambil bahagian dalam perbuatan itu dengan apa-apa keupayaan. Syiah, sebaliknya, mengamalkan pencabul diri untuk memperingati kematian Syahid Hussein. Tindakan ini terdiri daripada menyumbat belakang seseorang, memukul dada anda dengan tangan anda, atau menggunakan pisau dan rantai.

Perkahwinan sementara adalah amalan Islam purba yang biasanya berlaku apabila seorang lelaki terpaksa melakukan jarak jauh. Pada asasnya, ia menyatukan lelaki dan wanita sebagai suami dan isteri ... tetapi hanya untuk jumlah masa yang telah ditetapkan dan sementara. Syiah masih percaya dan menghormati amalan ini. Walau bagaimanapun, Sunni melihatnya sebagai perzinaan.

Sunni sangat menentang berdoa di kuburan. Ia dilihat sebagai shirk (atau dosa), kerana ia bergantung pada seseorang selain Allah untuk pertolongan. Syiah benar-benar baik dengan amalan ini, dan sebenarnya menggalakkannya. Mereka percaya bahawa walaupun sesama Syiah telah meninggal dunia, mereka masih di jalan Allah, dan sama seperti bertanya kepada seseorang (hidup atau mati) untuk berdoa untuk anda.

Sunni dan Syi'ah percaya pada malaikat, dan Tuhan menciptakan mereka dari cahaya. Walau bagaimanapun, malaikat membawa kehidupan yang sangat berbeza antara kedua-dua sekte. Syi'ah percaya malaikat mematuhi perintah Tuhan, tetapi mereka diberi pilihan untuk menyimpang. Walau bagaimanapun, orang Syiah percaya malaikat tidak mempunyai keinginan untuk berdosa, jadi mereka kekal malaikat tanpa mengira. Sunni merasakan bahawa para malaikat selalu mematuhi perintah Tuhan, dan itu kerana mereka tidak mempunyai kehendak bebas.
__________________

"It's me, infront of dark retina, all you can feel is invisibility and silence" - Joe Isabella
Reply With Quote
  #40  
Old 14-07-2019, 12:51 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 44,070
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 5329
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by marvelous View Post
tak ada apa yang pelik pun dari statement Tun ni...

orang dah kenal gaya tun...jadi x ada isu pun Tun dengan statement ni..sbb kalo di biarkan..ia akan berlalu pegi aje...

sama spt anjing menyalak bukit...

di larang dari anjing menyalak bukit...atau di biarkan anjing menyalak bukit...

bukit tetap di sana walau apa pun tindakan...
aah ye betul dah yg tn marvelous sebut ni, org dah lali da kot dengan fi'il Tun.
lagipun bab syiah ni sebelum sebelum ni tokoh dan ilmuan agama dah bagitau pendirian mereka pasal syiah..
__________________
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump