Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 13-07-2019, 11:35 AM
kasturi kasturi is offline
Legendary Member

kasturi's Avatar
 
Trader Rating: (47)
Join Date: Jul 2006
Location: Menuju puncak
Posts: 13,522
Thanks (Received): 2309
Likes (Received): 967
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by syamsoulcc View Post
"Syiah telah wujud 1000 tahun lebih, tak jadi masalah pun... Tapi kenapa skarang jadi masalah? Selagi mana dia mengajar apa yang baik, kita sokong... Yang bertentangan dgn ASWJ, kita bantah" - Haji Hadi
http://www.youtube.com/watch?v=BgVFJ-KGA0E

--
--
--


"kalau org amalkan Syiah, saya tak boleh buat apa sebab itu kepercayaan dia..apa kita boleh buat? Tapi apabila dia zahirkan kepercayaan itu pada awam, dan ada laporan dari orang awam, itu baru jadi masalah.." - Dr MAZA
http://www.youtube.com/watch?v=X8zabPJzWwI
tipikal sifat penyokong pembangkang. kalu burukkan org lain nombor 1, walaupon diri sendiri penuh dgn tahi
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 13-07-2019, 11:36 AM
kai2020 kai2020 is offline
Active Plus

kai2020's Avatar
 
Trader Rating: (56)
Join Date: May 2006
Posts: 3,843
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 322
Active Level
Default

Tkde yg nk kecam lobai hadi ke, plsss
Reply With Quote
  #23  
Old 13-07-2019, 11:39 AM
kasturi kasturi is offline
Legendary Member

kasturi's Avatar
 
Trader Rating: (47)
Join Date: Jul 2006
Location: Menuju puncak
Posts: 13,522
Thanks (Received): 2309
Likes (Received): 967
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by marvelous View Post
mula2 aku nak tengok..apa peranan PAN dalam kerajaan PH....

sbb PAN adalah pecahan dari PAS...

namun sehingga sekarang...langsung tidak ada sesuatu yang menunjukkan PAN buat seperti apa yang dia janji kan....

benarlah ....jika manusia itu yang berusaha mendapatkan kuasa..pasti dia akan di kuasai oleh kuasa yang dia dapat...

sekarang aku nak tunggu PAS pula menguasai Malaysia.....

PAS kena bermula dari sekarang untuk menjadi pemimpin di Malaysia...
kenapa sblm ni bro x meroyan?

Kesatuan ulama pula kecam Abdul Hadi
20 Dis 2016




Selepas disindir bekas mufti Perlis, kali ini pemimpin tertinggi Kesatuan Ulama Islam Sedunia (KUIS) pula dilihat menempelak Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Melalui kenyataan dimuat naik pada akaun Facebook KUIS, Dr Yusuf al-Qaradawi dilaporkan mengecam tindakan Abdul Hadi menghadiri perhimpunan antara mahzab di Tehran.

Kata Yusuf, KUIS juga terkejut dengan waktu kunjungan Abdul Hadi berkenaan kerana ia dibuat ketika "Iran menjalankan jenayah kejamnya" di Aleppo, Syria.

"KUIS mengutuk ziarah ini yang dilakukan pada waktu ini (ketika puak Syiah dan Sunni berperang), dan ia dianggap ziarah yang tidak boleh diterima daripada mana-mana pihak pimpinan di dalam KUIS.
Iklan

"Kunjungan berkenaan tidak dianggap mewakil KUIS tetapi atas kapasiti peribadi sahaja.

"Ketika ini KUIS menunggu Syeikh Abdul Hadi untuk menarik diri daripada kunjungan yang tidak pernah dipersetujui ini, tidak kena pada masanya dan tidak juga pada tempatnya!" kata kenyataan berbahasa Arab berkenaan.

Abdul Hadi berkunjung ke Tehran untuk menyertai persidangan anjuran kerajaan negara berkenaan tetapi mula mendapat kecaman beberapa pihak sejak kelmarin.

Setiausaha politiknya, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, kemudian membuat kenyataan mendakwa pemergian presiden PAS itu antara lain adalah atas permintaan wakil Ittihad Ulama Muslimin Iran, Dr Abdurrahman Bayraan. Abdurrahman, kata Samsuri, adalah tokoh Sunni dan dilantik Yusuf.

Tambahnya kehadiran Abdul Hadi adalah supaya beliau dapat membawa suara kelompok Sunni yang berada di Iran bagi mengurangkan sedikit tekanan terhadap mereka di negara berkenaan.

"Beliau juga memaklumkan pemergian beliau kepada Setiausaha Agung Ittihad Alami (nama Arab untuk KUIS) iaitu Prof Dr Ali Qaradaghi yang datang ke Kuala Lumpur bulan lepas, dengan hujah di atas.

"Jadi tidak timbul ianya bercanggah dengan pandangan Syeikh Dr Yusuf Qardhawi," katanya.

Sebelum itu Datuk Dr Juanda Jaya secara sinis berkata, beliau berasa "kemaluan dan kesipuan" membaca catatan dibuat seorang tokoh ulama luar berhubung kehadiran Abdul Hadi di ibu negara Iran berkenaan.

Dalam konflik berpanjangan di Syria, Iran dianggap satu daripada negara yang menyumbang serta menyokong Presiden Bashar al-Assad menentang pemberontak di negara berkenaan. Rejim Bashar baru saja kembali menguasai Aleppo selepas wilayah itu dikuasai kumpulan pemberontak sejak perang saudara meletus.

Ketika kerajaan Syria dianggap mewakili puak Syiah, pemberontak pula terdiri daripada kalangan pengikut Sunni menjadikan konflik berkenaan ditafsir sebagai perang antara mazhab. Satu lagi negara yang menyokong Bashar ialah Russia.

Isu berkenaan menjadi lebih menarik perhatian apabila sebuah laman sesawang dikaitkan dengan Abdul Hadi, ulamasedunia.org, memuat naik artikel berjudul "Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang wakili KUIS ke Tehran bawa mesej Umat Islam dua hari lalu.

Bagaimanapun semakan hari ini mendapati kandungan artikel itu dipadamkan. Untuk makluman, Abdul Hadi adalah naib ketua KUIS. Dalam kenyataan KUIS lagi, turut mengutuk keras Abdul Hadi ialah Ali sendiri, iaitu tokoh yang dipetik namanya oleh Samsuri dalam kenyataannya kelmarin.

"Dalam usaha menyatukan umat Islam, KUIS juga mengambil pendirian jelas menentang kerakusan projek perpecahan Iran, dan tidak melupakan musibah yang dilalui oleh umat kita (Sunni), serta pertumpahan darah di Aleppo, juga jutaan rakyat Syria yang terbunuh, tercedera, ditawan, dan kehilangan rumah di seluruh Syria," kata kenyataan itu lagi.
Reply With Quote
  #24  
Old 13-07-2019, 11:43 AM
kasturi kasturi is offline
Legendary Member

kasturi's Avatar
 
Trader Rating: (47)
Join Date: Jul 2006
Location: Menuju puncak
Posts: 13,522
Thanks (Received): 2309
Likes (Received): 967
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by taurusguy1983 View Post
sial nya atok!
yg ini bro x nk caci jgk ke?

Syiah sebahagian Islam, kata Ulama PAS
October 13, 2016




PETALING JAYA: Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Mahfodz Mohamad hari ini berkata umat Islam beraliran Syiah merupakan sebahagian daripada Islam, susulan seruan presiden partinya supaya pengikut Sunni dan Syiah bersatu mengatasi perbalahan mereka.

“Memang banyak pandangan Syiah itu berbeza dan tidak semua perbuatan mereka itu terkeluar daripada Islam,” kata Mahfodz kepada FMT.

“Pandangan peribadi saya, dengan apa yang saya belajar di Universiti Al-Azhar dahulu, Syiah termasuk dalam Islam. Walaupun ada mazhab Syiah yang nampak lain, tetapi tak boleh nak kata mereka sesat dan sebagainya,” kata Mahfodz.

Sebelum ini, Mufti Pulau Pinang Datuk Dr Wan Salim Wan Mohd Noor berkata aliran Syiah tetap sebahagian daripada Islam, di sebalik pendirian rasmi agamawan Malaysia yang menganggap mazhab kedua terbesar Islam itu “sesat”.

“Kita tidak boleh dengan mudah mengkafirkan sesama Islam. Itu hanya menguntungkan pihak yang memusuhi Islam. Mereka tidak mengira sama ada anda Sunni, Syiah atau Wahabi,” katanya merujuk salah satu aliran yang menjadi ikutan rasmi di Arab Saudi.

Pandangan sedemikian berbeza daripada pendirian pihak berkuasa agama di Malaysia yang menganggap Syiah menyimpang daripada Islam. Majlis Fatwa Kebangsaan pada 1996 menyatakan Syiah sebagai ajaran “sesat” dan tidak boleh diamalkan.

Baru-baru ini, pihak berkuasa agama di Selangor dan Melaka dilaporkan menangkap pengikut aliran Syiah yang menyambut Hari Asyura, yang memperingati peristiwa pembunuhan Husain, tokoh yang menjadi tunggak aliran Syiah itu. Semalam, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang melahirkan rasa kecewa pengikut Sunni dan Syiah kini amat bermusuhan, dan menyeru umat Islam kedua-dua mazhab itu bersatu menentang kezaliman.

“Ulama Sunni dan Syiah sepakat bersedih dan mengutuk pembunuhan Husain, cucu kesayangan Rasulullah yang disebut sebagai Penghulu Pemuda di Syurga yang dibunuh syahid di Karbala,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Sementara itu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Datuk Dr Khairuddin Aman Razali berkata keperluan untuk bersatu mengatasi perbezaan fahaman dan amalan.

“Musuh yang mencemburui Islam sentiasa mengapi-apikan antara sesama orang Islam, lalu sesuatu perbezaan faham fiqh dan akidah dibesarkan menjadi pertembungan,” katanya.

Mahfodz bagaimanapun berkata, walaupun Syiah sebahagian Islam, ia tidak bermakna PAS membenarkan Syiah disebarkan di Malaysia.

“Orang Syiah di Malaysia tak boleh sebarkan fahaman Syiah tetapi sebagai amalan peribadi tidak ada masalah. Ini kerana kerajaan dan ulama di Malaysia sepakat untuk amalkan aliran Sunnah Wal Jamaah bermazhabkan Shafi’i,” katanya.
Reply With Quote
  #25  
Old 13-07-2019, 11:45 AM
kiddd2 kiddd2 is offline
CG Top Poster Club

kiddd2's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2011
Posts: 21,462
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 2195
Active Level
My Mood:
Default

ooo...

rupanya ph ikut kata haji hadi..

walaunta gak rupanya ph nih..
__________________
NAK TAHU HARGA HANDPHONE TERKINI??? MASUK SINI

: KEDAI HANDPHONE ONLINE :
Reply With Quote
  #26  
Old 13-07-2019, 12:05 PM
kasturi kasturi is offline
Legendary Member

kasturi's Avatar
 
Trader Rating: (47)
Join Date: Jul 2006
Location: Menuju puncak
Posts: 13,522
Thanks (Received): 2309
Likes (Received): 967
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kiddd2 View Post
ooo...

rupanya ph ikut kata haji hadi..

walaunta gak rupanya ph nih..
x timbul soal sapa ikut sapa. tapi 2 2 x betul. ajaran syiah dah x selari dgn apa yg diajar oleh nabi SAW.
Reply With Quote
  #27  
Old 13-07-2019, 12:10 PM
kiddd2 kiddd2 is offline
CG Top Poster Club

kiddd2's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2011
Posts: 21,462
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 2195
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kasturi View Post
x timbul soal sapa ikut sapa. tapi 2 2 x betul. ajaran syiah dah x selari dgn apa yg diajar oleh nabi SAW.
ya betul..

tapi sebelum2 ni dok mengata haji hadi..

tapi skang ikut kata haji hadi..

btw, aku tak tgk lagi apa dia cakap..

bley bagi sinopsis??
__________________
NAK TAHU HARGA HANDPHONE TERKINI??? MASUK SINI

: KEDAI HANDPHONE ONLINE :
Reply With Quote
  #28  
Old 13-07-2019, 12:11 PM
kasturi kasturi is offline
Legendary Member

kasturi's Avatar
 
Trader Rating: (47)
Join Date: Jul 2006
Location: Menuju puncak
Posts: 13,522
Thanks (Received): 2309
Likes (Received): 967
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kiddd2 View Post
ya betul..

tapi sebelum2 ni dok mengata haji hadi..

tapi skang ikut kata haji hadi..

btw, aku tak tgk lagi apa dia cakap..

bley bagi sinopsis??
ko je la ikut. x hingin aku nk ikut ajaran sesat hj hadi tu.
Reply With Quote
  #29  
Old 13-07-2019, 12:36 PM
haniefmunchkien haniefmunchkien is offline
Active Member

haniefmunchkien's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2010
Posts: 1,981
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 273
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by cek mek molek View Post
pelik, takde lak ada mana mana statement atau liputan akhbar mengulas kenyataan Tun PM ni
tokoh tokoh politik mahupun ilmuan agama pun takde bersuara komen hal ni susulan kenyataan Tun PM ni

tak berapa penting ke isu ni pada anggapan diorang?
mungkin sebab dah terlalu banyak isu skang.. jadi org pun cover isu yg kena diri sendiri ja.. media pun pening nak cover isu mana..
Reply With Quote
  #30  
Old 13-07-2019, 12:54 PM
kiddd2 kiddd2 is offline
CG Top Poster Club

kiddd2's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2011
Posts: 21,462
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 2195
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kasturi View Post
ko je la ikut. x hingin aku nk ikut ajaran sesat hj hadi tu.
madey ikut ajaran haji hadi laa tu..

parti yang ko undi tu..
__________________
NAK TAHU HARGA HANDPHONE TERKINI??? MASUK SINI

: KEDAI HANDPHONE ONLINE :
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump