Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > ENTERTAINMENTS, HOBBIES, INTERESTS > Entertainments, Interests, Lifestyle > Electrics, Electronics, DIY

Electrics, Electronics, DIY Discussions of engineering equipments, home improvements and different DIY project with hints and tips on solutions for any problem.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #31  
Old 21-01-2019, 11:43 PM
chep chep is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2015
Posts: 3
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Jadi kesimpulan dekat sini. Kalau pakai plug 15a tapi guna adapter untuk sambung dekat soket 13a plug akan cair ke?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #32  
Old 21-01-2019, 11:46 PM
chep chep is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2015
Posts: 3
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Kalau saya tukar soket 13a jadi 15a ada masalah tak? Sebab saya ada induction cooker 2400w. Tapi saya tak ada soket 15a.
Reply With Quote
  #33  
Old 22-01-2019, 02:45 AM
otaida00taj otaida00taj is online now
Legendary Member

otaida00taj's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Apr 2007
Location: Lạng Sơn, Thanh Hóa, Vietnam
Posts: 10,332
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 34
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by chep View Post
Kalau saya tukar soket 13a jadi 15a ada masalah tak? Sebab saya ada induction cooker 2400w. Tapi saya tak ada soket 15a.
perlu pasang la satu soket 15a. cari contractor yang bersesuaian.
Reply With Quote
  #34  
Old 22-01-2019, 08:34 PM
chep chep is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2015
Posts: 3
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Kalau pakai soket 15a. Tapi guna cable 2.5 mm ok ke?
Reply With Quote
  #35  
Old 12-04-2019, 03:59 PM
izaf505 izaf505 is offline
Active Member

izaf505's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2011
Location: Ipoh & Alor Gajah
Posts: 1,793
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 26
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by michael scotfield View Post
Soket [email protected]



Soket 15a

Baru masuk umh sewa.dekat dapur pasang soket 15a.aku p tukar soket biasa sbb nk guna utk microwave,periuk nasi & oven. ada masalah x nti?
Reply With Quote
  #36  
Old 12-04-2019, 10:05 PM
syamsoulcc syamsoulcc is online now
Super Active

syamsoulcc's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2014
Posts: 7,680
Thanks (Received): 20
Likes (Received): 1541
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by izaf505 View Post
Baru masuk umh sewa.dekat dapur pasang soket 15a.aku p tukar soket biasa sbb nk guna utk microwave,periuk nasi & oven. ada masalah x nti?
aku rasa takda masalah tu...

yg problem nya, bila 13a pi sambung alat elektrik 15a...yg tu bahaya
__________________
"Yg putih, yg hitam, semua dari Adam. Mengapa berperang, kita darinya seorang"
"Dan jgnlah kamu berpecah belah atau bercakaran antara satu sama lain, kelak kamu akan lemah dan hancur dan dgn itu hilanglah kekuatan atau kekuasaan kamu"
"Dan jgn kamu memanggil dgn panggilan yg buruk antara sesama kamu yg seagama seIslamnya, seperti panggilan ya fasiq, ya kafir, Firaun, Haman atau sbgnya"
Reply With Quote
  #37  
Old 17-04-2019, 12:58 PM
izaf505 izaf505 is offline
Active Member

izaf505's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2011
Location: Ipoh & Alor Gajah
Posts: 1,793
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 26
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by syamsoulcc View Post
aku rasa takda masalah tu...

yg problem nya, bila 13a pi sambung alat elektrik 15a...yg tu bahaya
Noted.aritu dah tukar soket singgit lebih dr DIY. karen kejap ada kejap xda.p bli soket lain..alhamdulillah ok lagi stkt ni
Reply With Quote
  #38  
Old 17-04-2019, 01:08 PM
t3rdtier t3rdtier is online now
Active Plus

t3rdtier's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Oct 2010
Posts: 2,964
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 96
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by syamsoulcc View Post
Deep Fryer elektrik....

ambe guna 4 kali sebelum ni ok(guna adaptor)...

kali ke lima,,,adaptor tu cair...nasib baik takde meletop apa2....

ambe tak tahu pulak barang tu 15A....lepas da cair tu, baru la tengok SPEC ,,rupanya 15A...
(sebenarnya dalam spec tak tertulis 15A,,tapi tengok dalam internet, PLUG BULAT, maksudnya 15A ???? )

sebab sebelum ni ambe tak tahu kalau plug BULAT tu maksudnya 15A...


dalam spec tertulis:
power= 1800W
volt=AC 220V - 240V



soalannya..

kenapa guna 4 kali, masih takde apa2...

adakah kalau kita set suhu rendah,, ampere nya juga akan rendah??

bila set SUHU panas,,,,baru la ampere jadi tinggi???

p/s: hamba tak tahu..sebab tu ambe tanye...
Mesti power deep fryer ni..
Aku punya 13A saja...
Reply With Quote
  #39  
Old 17-04-2019, 01:36 PM
syamsoulcc syamsoulcc is online now
Super Active

syamsoulcc's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2014
Posts: 7,680
Thanks (Received): 20
Likes (Received): 1541
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by t3rdtier View Post
Mesti power deep fryer ni..
Aku punya 13A saja...
haha...ni thread lama ni...aku dah jual dah deep fryer tu... lepas ni kena beli yg 13a je...
__________________
"Yg putih, yg hitam, semua dari Adam. Mengapa berperang, kita darinya seorang"
"Dan jgnlah kamu berpecah belah atau bercakaran antara satu sama lain, kelak kamu akan lemah dan hancur dan dgn itu hilanglah kekuatan atau kekuasaan kamu"
"Dan jgn kamu memanggil dgn panggilan yg buruk antara sesama kamu yg seagama seIslamnya, seperti panggilan ya fasiq, ya kafir, Firaun, Haman atau sbgnya"
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump