Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 17-09-2018, 01:54 PM
theblur theblur is offline
Active Plus

theblur's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Location: Sabah
Posts: 4,906
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 128
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Jackhalid View Post
ya visit pass. bukan visa. sorry2 ni la maksud saya. apasal tak selama2 nya je. kata dah join jadi malaysia
join bersama2 Federasi Tanah Melayu dan Singapura membentuk negara Malaysia. sebab perjanjian Malaysia kot. kuasa imigresen lain2.

nampak mcm x adil kan, tapi dah gitu tuntutan Perjanjian Malaysia dibuat.

selain kuasa imigresen, pendidikan, cukai, ekonomi, tu semua pun sendiri.

silap haribulan, IC pun lain2.. sebab ada dgr gosip2 parti Warisan nak buat sebelum PRU14..

tapi tu semua cakap2 kosong je rasanya.

xleh pecaya sgt PH ni, byk janji palsu.
__________________
BN 2.0 kot?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #12  
Old 17-09-2018, 02:00 PM
kopirait kopirait is offline
CG Top Poster Club

kopirait's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2010
Location: -- .- ...
Posts: 27,262
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 649
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

susahlah nak jalan2 sabah lepas ni?
Reply With Quote
  #13  
Old 17-09-2018, 02:20 PM
notepad notepad is offline
Super Active

notepad's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Sep 2011
Location: malizia
Posts: 6,410
Thanks (Received): 27
Likes (Received): 139
Blog Entries: 3
Active Level
Default

lepas ini kena sebut negara sabah dan negara sarawak.
Reply With Quote
  #14  
Old 17-09-2018, 04:58 PM
ahimsa99 ahimsa99 is offline
Regular

ahimsa99's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2013
Posts: 794
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by theblur View Post
join bersama2 Federasi Tanah Melayu dan Singapura membentuk negara Malaysia. sebab perjanjian Malaysia kot. kuasa imigresen lain2.

nampak mcm x adil kan, tapi dah gitu tuntutan Perjanjian Malaysia dibuat.

selain kuasa imigresen, pendidikan, cukai, ekonomi, tu semua pun sendiri.

silap haribulan, IC pun lain2.. sebab ada dgr gosip2 parti Warisan nak buat sebelum PRU14..

tapi tu semua cakap2 kosong je rasanya.

xleh pecaya sgt PH ni, byk janji palsu.
rasanya bukan dari parti warisan yang buat janji ic sabah pada pru lepas..ianya datang dari parti STAR..tapi dah injak kaki ke parlimen dengan menang 1 kursi tiada pula khabar berita tentang janji tu..janji orang kampun boleh la,persidangan dun sabah pun tak lepas musim lalu kena bahan dengan musa aman..
Reply With Quote
  #15  
Old 17-09-2018, 05:04 PM
dauskupang dauskupang is offline
Super Active

dauskupang's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: Sep 2012
Location: ..................................................
Posts: 5,056
Thanks (Received): 94
Likes (Received): 148
Active Level
My Mood:
Default

bagus laa beri pada yang berhak...
__________________
-
Reply With Quote
  #16  
Old 17-09-2018, 05:13 PM
hab81020 hab81020 is offline
Active Plus

hab81020's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2010
Location: ALAM CYBER
Posts: 4,962
Thanks (Received): 131
Likes (Received): 17
Active Level
My Mood:
Default

senang pisah sajalah, kembali kepada asal
Reply With Quote
  #17  
Old 17-09-2018, 05:20 PM
silasroon silasroon is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 1,904
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 400
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by notepad View Post
lepas ini kena sebut negara sabah dan negara sarawak.
Ye....buat je macam dulu...sebelah semenanjung kembali semula kepada nama Persekutuan Tanah Melayu.

By the way,

Pernah tak korang terfikir kenapa lagu kebangsaan Malaysia tiada sebutan nama Malaysia dalam lirik tu. Cuba teliti semula lirik lagu Negaraku.

Negaraku,
Tanah tumpahnya darahku,
Rakyat hidup,
Bersatu dan maju,
Rahmat bahgia,
Tuhan kurniakan,
Raja kita, selamat bertahta,
Rahmat bahgia,
Tuhan kurniakan,
Raja kita, selamat bertahta.

Ade tak sebutan nama Malaysia dalam lagu kebangsaan kita?? Takdekan....

Berbeza dengan lagu negeri, ada sebutan nama negeri dalam lirik lagu.

Contohnya lagu negeri Kedah.

Allah selamat sultan mahkota,
Berpanjangan usia di atas tahta,
Memelihara ugama Nabi kita,
Negeri Kedah serata-rata.



Lagu negeri Perak.

Dilanjutkan Allah Usianya Sultan
Adil dan Murah Memerintah Watan
Ditaati Rakyat Kiri dan Kanan
Iman Yang Soleh Allah Kurniakan
Allah Berkati Perak Ridzuan
Allah Selamatkan Negeri dan Sultan


Lagu negeri Johor.

Allah peliharakan Sultan
'Nugerahkan dia
segala kehormatan
sihat dan ria
kekal dan makmur
luaskan kuasa
naungkan kami
rakyat dipimpini
berzaman lagi
dengan merdeka bersatu hati

Allah berkati Johor
Allah selamatkan Sultan


Berbalik kepada Lagu Kebangsaan. Kenapa liriknya tiada sebutan nama MALAYSIA?? (Cheq simpan rahsia ni sorang-sorang)
__________________
"Terletak di antara dua perbezaan adalah KENIKMATAN"

"Bukan salah orang yang mengajak, tetapi salah diri yang berkehendak"
Reply With Quote
  #18  
Old 17-09-2018, 06:27 PM
adie adie is offline
Regular

adie's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2006
Location: Johor Bahru
Posts: 837
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 14
Active Level
Default

Nama Malaysia diguna pakai pada tahun 1963. Lagu Negaraku wujud dari tahun 1957.
Reply With Quote
  #19  
Old 17-09-2018, 06:30 PM
liverpool liverpool is offline
Super Active

liverpool's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Mar 2009
Location: Negeri d bawah bayu...............................
Posts: 9,586
Thanks (Received): 205
Likes (Received): 22
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Jackhalid View Post
ya visit pass. bukan visa. sorry2 ni la maksud saya. apasal tak selama2 nya je. kata dah join jadi malaysia
Aku ok jer..11tahun dah keje kat sabah, ada pas kerja tak keluar2 pun ok, cuma pasport biru tu renew jela lepas 5thn,,
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 17-09-2018, 07:09 PM
nokia3210 nokia3210 is offline
Active Member

nokia3210's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2012
Posts: 1,105
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 58
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by silasroon View Post
[SIZE="3"]Ye....buat je macam dulu...sebelah semenanjung kembali semula kepada nama Persekutuan Tanah Melayu.

By the way,

Pernah tak korang terfikir kenapa lagu kebangsaan Malaysia tiada sebutan nama Malaysia dalam lirik tu. Cuba teliti semula lirik lagu Negaraku.
tak pelik pun.. pahang pun tiada sebutan pahang..begitu juga perlis..selangor..
__________________
More people would learn from their mistakes if they weren't so busy denying them.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump