Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Local Investments > Saving Investments

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 28-01-2012, 10:41 PM
aiman27 aiman27 is offline
Active Plus

aiman27's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2010
Posts: 4,480
Thanks (Received): 730
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default Info SARA 1Malaysia pulangan dividen lumayan lebih 32.16%


Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia)

merupakan suatu skim khas yang diperkenalkan oleh Kerajaan Malaysia bertujuan untuk menggalakkan penyertaan golongan berpendapatan rendah menabung dan melabur di samping untuk membantu mereka menangani kesan kenaikan kos sara hidup semasa.

CIRI-CIRI ISTIMEWA SKIM
Pembiayaan berjumlah RM500 juta kepada 100,000 isi rumah. Agihan adalah berdasarkan "permohonan awal didahulukan". Permohonan dibuka selama satu tahun mulai dari tarikh permohonan dibuka kepada awam atau sehingga semua peruntukan pembiayaan habis dilanggan, yang mana lebih awal.

Agihan adalah terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia berdasarkan Amanah Saham 1Malaysia (AS 1Malaysia)I, iaitu:- Bumiputera – 50%; Cina – 30%; India – 15%; Lain-lain – 5%.

Melalui Skim ini, insentif bulanan akan dibayar kepada peserta dalam bentuk unit-unit tambahan AS 1Malaysia.

Peserta hanya perlu menjelaskan bayaran balik bulanan yang minimum selama 5 tahun.

KELAYAKAN
1. Warganegara Malaysia berumur 18-58 tahun;
2. Pemohon mempunyai jumlah pendapatan isi rumah antara RM500-RM3,000;
3. Pemohon tidak muflis sepanjang tempoh pembiayaan pinjaman;
4. Pemohon dan/atau pasangan tidak menerima bantuan dari skim-skim khas lain Kerajaan yang diuruskan oleh Amanah Saham Nasional Berhad (ASNB) iaitu Program Pembangunan Rakyat Termiskin (PPRT), ASB Sejahtera dan ASW2020-Bandar;
5. Pemohon dan/atau pasangan tidak memiliki pelaburan di dalam mana-mana unit amanah ASNB ATAU; sekiranya ada, jumlah pelaburan terkumpul adalah bersamaan atau kurang dari RM10,000;
6. Hanya salah seorang isi rumah yang layak memperolehi pembiayaan pinjaman; dan
7. Kelulusan permohonan juga adalah tertakluk kepada syarat-syarat lain yang ditetapkan oleh institusi kewangan.

PERMOHONAN
Pemohon yang berminat mestilah mendapatkan borang daripada bank-bank yang terlibat mulai 30 Januari 2012**. Borang-borang yang telah lengkap berserta dokumen-dokumen yang diperlukan diserahkan kepada bank untuk disahkan dan dipertimbangkan. Pemohon yang berjaya akan dimaklumkan oleh pihak bank.

DOKUMEN YANG DIPERLUKAN
Pemohon perlu menyediakan dokumen-dokumen asal dan salinan seperti berikut:
1. Kad Pengenalan pemohon - 2 salinan
2. Kad Pengenalan pasangan (jika berkenaan) -1 salinan
3. Dokumen Pengesahan Pendapatan

* Penyata Gaji 3 bulan terkini ATAU Penyata Bank 3 bulan terkini pemohon dan/atau pasangan.
* Sekiranya tiada Penyata Gaji atau Penyata Bank, perakuan dan perisytiharan yang dinyatakan dalam BPPSARA1M Bahagian C akan diguna pakai***.

***
BPPSARA1M MESTI ditandatangani di hadapan SAKSI -
sama ada Majikan/Penghulu/Pegawai Jabatan Kemajuan Orang Asli/Pegawai Kerajaan Kumpulan Pengurusan & Profesional/Ahli Dewan Undangan Negeri/Ahli Parlimen.

http://www.sara1malaysia.com.my/n_index.php

tt ada attach maklumat versi bahasa melayu yg terdapat pd brochure sara 1malaysia

Nak tau lanjut lg sila hubungi unit projek khas-SARA 1Malaysia 03-20573065 di waktu pejabat. Kmdn jgn lupa share kat sini ape2 maklumat ttg sara 1malaysia.
Attached Files
File Type: pdf Sara 1Malaysia.pdf (1.93 MB, 397 views)
__________________
Sharing is Caring

Last edited by aiman27; 30-01-2012 at 11:09 AM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 28-01-2012, 10:45 PM
Jeb Jeb is offline
CG Top Poster Club

Jeb's Avatar
 
Trader Rating: (17)
Join Date: Jan 2007
Location: Rumah
Posts: 39,531
Thanks (Received): 111
Likes (Received): 10
Active Level
My Mood:
Default

kalau pakai duit sendri 5k tak blh ke
__________________
siggy untuk disewa
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2012, 10:53 PM
aiman27 aiman27 is offline
Active Plus

aiman27's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2010
Posts: 4,480
Thanks (Received): 730
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Jeb View Post
kalau pakai duit sendri 5k tak blh ke
blh tp kalu layak baik pakai loan sbb xdk interest. dlm masa 5thn hanya byr RM5040 itu pun xpki duit sendiri byr pki dividen bulanan yg dpt. modal pemohon hanya isi brg permohonan je.
__________________
Sharing is Caring
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2012, 10:58 PM
Gweb2008 Gweb2008 is offline
Regular

Gweb2008's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2008
Location: jb,kl,trg
Posts: 681
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

kalau isteri jer ade slip gaji... suami xde slip gaji mcmana boleh ke mohon?
Reply With Quote
  #5  
Old 28-01-2012, 10:59 PM
zamreda zamreda is offline
CG Top Poster Club

zamreda's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: Sep 2008
Posts: 31,388
Thanks (Received): 47
Likes (Received): 1
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by aiman27 View Post
blh tp kalu layak baik pakai loan sbb xdk interest. dlm masa 5thn hanya byr RM5040 itu pun xpki duit sendiri byr pki dividen bulanan yg dpt. modal pemohon hanya isi brg permohonan je.
cmana tu...kita melabur ke?..
Reply With Quote
  #6  
Old 28-01-2012, 11:01 PM
qba437 qba437 is offline
CG Top Poster Club

qba437's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Oct 2008
Location: stateless..no country..no identity
Posts: 32,539
Thanks (Received): 92
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

nanti ada yang tanya..halal ke haram pelaburan nih : pulangan lumayan lebih 32.16%..
__________________
SAYA YANG MENURUT PERINTAH...

OctaFX - daftarlah di sini

http://i1080.photobucket.com/albums/..._animasi-1.gif
Reply With Quote
  #7  
Old 28-01-2012, 11:03 PM
Gweb2008 Gweb2008 is offline
Regular

Gweb2008's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2008
Location: jb,kl,trg
Posts: 681
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

invest loan 5k , jika xkuarkan duit tu / dividen (byr loan rm84 sbln selama 5thn guna duit sendiri) boleh dpt dlm rm13,040 dlm tempoh 5 thn..
Reply With Quote
  #8  
Old 28-01-2012, 11:04 PM
aiman27 aiman27 is offline
Active Plus

aiman27's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2010
Posts: 4,480
Thanks (Received): 730
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Gweb2008 View Post
kalau isteri jer ade slip gaji... suami xde slip gaji mcmana boleh ke mohon?
boleh tp dlm borg nanti maklumat dan pendapatan suami serta tanggunggan perlu dinyatakan. pastikan pendapatan isteri+suami kurg rm3k. sila baca syarat kelayakan dl sblm mengisi borg sara 1malaysia
__________________
Sharing is Caring
Reply With Quote
  #9  
Old 28-01-2012, 11:09 PM
aiman27 aiman27 is offline
Active Plus

aiman27's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2010
Posts: 4,480
Thanks (Received): 730
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by qba437 View Post
nanti ada yang tanya..halal ke haram pelaburan nih : pulangan lumayan lebih 32.16%..
nmpk mcm skim cepat kaya tp jgn risau. dpt pulangan tinggi disebabkan skim kerajaan beruntung sape yg dpt nt. ini bg mengalakkan rakyat utk menambung. 50% utk bumiputera jd kalau kiranya hanya 50ribu bumiputera yg akan dpt pada dana RM250juta.
__________________
Sharing is Caring
Reply With Quote
  #10  
Old 28-01-2012, 11:15 PM
xflixz xflixz is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (8)
Join Date: May 2007
Location: Meta Trader 4
Posts: 2,968
Thanks (Received): 60
Likes (Received): 0
Active Level
Default

hyip berlesen...huhuhu..hyip pun hyip la..janji popit..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump