Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 13-10-2017, 07:22 AM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 130,646
Active Level
My Mood:
Default Tangan warga emas hancur tersepit mesin tebu


KEADAAN mangsa selepas menjalani pembedahan di Hospital Taiping. - Foto ihsan pembaca

GERIK: Tangan kiri seorang peniaga warga emas hancur selepas tersepit dalam mesin tebu, semalam.

Ketika kejadian jam 4.30 petang, mangsa, Abdul Majid Beran, 71, dari Kampung Bandariang di sini sedang berniaga di pasar malam kampung berkenaan.

Gambar keadaan tangan mangsa yang hancur dan berdarah menjadi viral dalam media sosial.

Ketua Polis Daerah Gerik, Superintendan Ismail Che Isa, berkata ketika kejadian mangsa sedang memasukkan batang tebu ke dalam mesin miliknya sebelum empat jari tangan kirinya termasuk ke dalam mesin bersama tebu sedang dimesin itu.

"Menyedari kejadian itu, isterinya segera mematikan suis mesin tebu berkenaan.

"Bagaimanapun, keadaan jari telunjuk mangsa patah manakala jari tengah dan jari anak hancur," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata, mangsa kemudian dikejarkan ke Hospital Taiping (HT) dan menjalani pembedahan.

Katanya, keadaan mangsa dilaporkan stabil.

Quote:

https://www.bharian.com.my/berita/ke...suk-mesin-tebu
Reply With Quote
Likes oldtbone liked this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 13-10-2017, 07:30 AM
onewafer onewafer is offline
Legendary Member

onewafer's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Posts: 10,480
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 224
Active Level
My Mood:
Default

Allahu. Ngerinya.

Benda kalo nak jadi, bertahun2 pengalaman
pun bole terjadi.



Semoga Allah permudahkan segala urusan
atuk ni. Amiinn.




.



.
__________________
Never give up...💪💪💪

3MA.SNR.ZZ

.
Reply With Quote
Likes dme30 liked this post
  #3  
Old 13-10-2017, 08:09 AM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 42,892
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1038
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Allahuakhbar

Moga sembuh cepat luka

sayu tengok
__________________


PERCUMA RAHSIA Kenikmatan SEKS SUAMI ISTERI
di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
Likes MHaffiezMNazri liked this post
  #4  
Old 13-10-2017, 10:16 AM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 31,185
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2645
Active Level
My Mood:
Default

kesian dia, bertabah la. tangan tu la yg diguna utk cari rezeki, kesian pakcik

semoga Allah permudah segala urusan pakcik ni
Reply With Quote
Likes MHaffiezMNazri liked this post
  #5  
Old 13-10-2017, 12:37 PM
HelangPutih HelangPutih is online now
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2015
Posts: 2,944
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 148
Active Level
My Mood:
Default

__________________
Aku ikut arah aliran.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-06-2018, 11:00 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 130,646
Active Level
My Mood:
Default

4 jari putus tersepit mesin tebu
Quote:


RANTAU PANJANG: Seorang peniaga air menerima nasib malang apabila kehilangan empat jari akibat tersepit mesin tebu, hari ini.

Hussin Abdullah, 55, yang berniaga di Bazar Ramadan berdekatan Masjid Beijing, di sini, secara tiba-tiba jari tangan sebelah kiri tersepit dalam mesin tebu miliknya pada jam 3.35 petang tadi.

Ketua Balai Bomba Rantau Panjang, Mohd Adni Ibrahim, berkata pihaknya menerima panggilan telefon dan sampai ke tempat kejadian tiga minit kemudian.

Katanya, sebaik sampai ke lokasi, mangsa sudah dibawa oleh orang awam ke Klinik Kesihatan Rantau Panjang sebelum dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab (HRPZ) I, Kota Bharu.

"Mengikut saksi, ketika dibantu orang awam, mangsa dalam keadaan yang lemah dan separuh sedar.

"Pasukan bomba bertindak mengeluarkan jari mangsa yang terputus daripada mesin itu dan serahkan kepada pihak keluarga mangsa.

"Melihat kepada jari terbabit, mangsa terputus empat daripada lima jarinya selain terdapat banyak darah pada mesin tebu," katanya ketika dihubungi hari ini.

Mangsa yang berasal dari Kampung Tasek, di sini, dikatakan menjual air tebu setiap kali Ramadan di Bazar terbabit.


https://www.bharian.com.my/berita/ke...pit-mesin-tebu
Reply With Quote
Likes cek mek molek, oldtbone liked this post
  #7  
Old 13-06-2018, 11:03 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 31,185
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2645
Active Level
My Mood:
Default

uishh kesiannya 4 jari, kesian pakcik ni.
semoga dipermudah segala urusan pakcik ni, simpati utk dia..
meniaga kat BazarRamadan kat Masjid Beijing
Reply With Quote
  #8  
Old 13-06-2018, 11:06 PM
oldtbone oldtbone is offline
Legendary Member

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: Lubuk Belida
Posts: 10,930
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 1954
Active Level
My Mood:
Default

takziah... ingat air tebu rupanya tersepit kena mesin tebu

tapi selalu benar yg kena kemalangan mcm ni x silap saya...
harap ada yg bijak pandai blh reka mesin tebu yg lebih tinggi keselamatan nya satu hari nanti...

semoga dipermudah segala urusan pakcik ni dan keluarga..
Reply With Quote
  #9  
Old 13-06-2018, 11:10 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 31,185
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2645
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by oldtbone View Post
takziah... ingat air tebu rupanya tersepit kena mesin tebu

tapi selalu benar yg kena kemalangan mcm ni x silap saya...
harap ada yg bijak pandai blh reka mesin tebu yg lebih tinggi keselamatan nya satu hari nanti...

semoga dipermudah segala urusan pakcik ni dan keluarga..
oh ye ke tn oldtbone, maksudnya ramai lagi yg keputusan jari ni. teruk jugak tu
Reply With Quote
  #10  
Old 13-06-2018, 11:14 PM
oldtbone oldtbone is offline
Legendary Member

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: Lubuk Belida
Posts: 10,930
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 1954
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by cek mek molek View Post
oh ye ke tn oldtbone, maksudnya ramai lagi yg keputusan jari ni. teruk jugak tu
yup bos.. rasa byk yg kena kes mcm ni... mungkin x masuk akhbar..
mungkin tgh ralit pelanggan terlampau ramai..nak cepat .. tu jugak blh mengundang kemalangan.. takziah
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump