Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Santai, Others

Santai, Others Santai, perngkongsian info, minta pertolongan ahli lain dan semua perbincangan yang tidak bersangkutan dengan forum lain. NO OFFTOPIC.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 10-07-2018, 07:49 PM
tokekapal114 tokekapal114 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2015
Posts: 1,138
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 150
Active Level
My Mood:
Default

TT..amacam, berjaya ke tidak?.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 11-07-2018, 01:52 PM
iced_coolz iced_coolz is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 523
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 38
Active Level
Default

kalu tak nak hack lantai, cara lain buat paip bypass yg lain. tapi nk kena salur ke lubang air. cuma lepas tu kena ada disiplin. beli la filter dan perangkap sinki yg sesuai. kena anggap lubang sinki tu bkn tong sampah, hanya ai shj.
Reply With Quote
  #23  
Old 15-07-2018, 12:08 AM
sangbogol sangbogol is offline
CG Top Poster Club

sangbogol's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Location: Bulan-Bintang-Matahari
Posts: 25,053
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 34
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Laici View Post
Assalamualaikum,

Aku sedang menyewa rumah apartment..dan rumah ni rasanya agak lama usia..aku dah menyewa 2 tahun lebih

Baru ni, aku perasan ada air mengalir dari lantai tepi2 paip sambungan bawah singki..

Rasa2 lantai bocor, ke tersumbat kat bawah? ada cadangan atau pengalaman tak pernah jadi cam aku..

dan kalau kena panggil tukang paip, siapa yg tanggung kos..aku ker tuan rumah?

aku dah keluar banyak gak untuk rumah ni, repair wiring lampu yg ntah berapa lama tak tukar, paip singki yg berkarat, water trap kt singki bilik air dan dapur yg dh lama..

bayar sewa tak pernah miss...2hb jer aku bayar..

dah mesej tuan rumah tapi takut dia suruh aku tanggung..sebab jenis kedekut gak tuan rumah ni
tuan rumah mcm ni elok ko rosakan lag rumah tu dan lepas tu cakap nak pindah kalau tak nak repair.
__________________
"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"
Reply With Quote
  #24  
Old 15-07-2018, 10:54 AM
sayasuka sayasuka is offline
Legendary Member

sayasuka's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2011
Posts: 12,545
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 78
Active Level
Default

pada akulah, sepatutnya tuan rumah tanggung kos pembaikan... yang biase aku dengar ialah penyewa bayar dan ditolak dari duit sewa.

Tapi memang ada penyewa yang suka keluarkan kos sendiri utk baiki jika sikit, seperti tukar lampu.
Reply With Quote
  #25  
Old 21-07-2018, 01:50 PM
nationagainstzionist nationagainstzionist is offline
Super Active

nationagainstzionist's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 5,317
Thanks (Received): 93
Likes (Received): 14
Active Level
My Mood:
Default

sama masalah TT dgn sy ni..
blum settle2 smpai skrg
__________________
support mujahideen, defeat & destroy israel !!!
In Shaa Allah kita akan bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah
ta'waou radical islamic movement
Reply With Quote
  #26  
Old 30-07-2018, 09:10 AM
azam74 azam74 is offline
Legendary Member

azam74's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2011
Posts: 10,852
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 129
Active Level
Default

rumah apartment? unit bawah ada komplen ka air menitik dari saluran atas?
kalau takder, ada kot pecah dlm simen

biasa kalau paip tersumbat, aku pakai cecair anti-clog. tak mahal pun kalau beli kt mr diy.
__________________
TTR 901
Reply With Quote
  #27  
Old 06-08-2018, 07:24 PM
Laici Laici is offline
Active Plus

Laici's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2014
Posts: 3,919
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 258
Active Level
Default

sorry tak update....setelah diperiksa, memang paip belah bawah tu tersumbat..ntah berapa lama tak cuci/korek sebelum aku masuk rumah ni...aku tuang garam kasar dgn baking soda..pastu tuang air panas....ok sekejap jer, tak lama lepas tu jadi balik...

so aku pakai alat pipe drain cleaner macam sahabat kita post dlm thread ni..korek2,jolok2.. dah ok...cuma risau jadi balik..

alat dawai pipe cleaner ni memang aku dah ada, cuma kalau boleh taknak pakai..sebab apek penghuni unit bawah aku ni pernah komplen,dia takut bila korek tu paip bawah bocor atau pecah..sebab dulu dia cerita ada ahso jolok2 lepas tu pecah paip sambung ke bawah, abis basah & busuk dapur dia..

pape pun, dah setel buat masa sekarang..tq all
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump