Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 15-10-2018, 08:28 PM
oldtbone oldtbone is online now
Legendary Member

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: Lubuk Belida
Posts: 12,653
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 2795
Active Level
My Mood:
Default JTK siasat majikan tolak gaji pekerja solat


Paparan Facebook tular di media sosial.





SEREMBAN - Jabatan Tenaga Kerja (JTK) Negeri Sembilan akan menyiasat mengenai tular pekerja Bangladesh sebuah kilang di Labu di sini, yang dikatakan terpaksa mengambil 'cuti' dua jam untuk pergi solat Jumaat.

Pengarahnya, S. Tharu Marajan berkata, walaupun tiada peruntukan undang-undang yang majikan perlu membenarkan pekerjanya solat, tetapi itu bukan bermakna majikan tidak mengendahkannya.

"Saya mengetahui perkara itu di Facebook dan telah mengarahkan pegawai untuk menyiasat kebenarannya kerana tidak dinyatakan dengan jelas alamatnya.

"Jika benar kita akan cuba menyelesaikannya dengan cara menang-menang. Maksudnya majikan tidak akan rugi dan pekerja juga dapat tunaikan tanggungjawabnya," katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, majikan sepatutnya bersikap lebih prihatin dan jika disebabkan pekerja solat Jumaat boleh menganggu kerja atau merugikan syarikat, majikan mungkin boleh memanjangkan waktu kerja sebagai ganti.

Bagaimanapun beliau berkata, masalah seumpama itu boleh diselesaikan jika ada pertimbangan.

Tular di Facebook baru-baru ini mengenai kesungguhan tiga pekerja Bangladesh yang berjalan kaki sejauh dua kilometer dari tempat tinggal mereka di kawasan Labu semata-mata untuk solat Jumaat.

Bagi menunaikan tanggungjawab itu, duit gaji mereka yang berjumlah RM800 sebulan terpaksa ditolak RM10 kerana mengambil 'cuti' dua jam iaitu RM5 untuk setiap satu jam.







sumber: http://www.sinarharian.com.my/nasion...solat-1.892180






.
Reply With Quote
Likes TT, cek mek molek liked this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 15-10-2018, 08:43 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 34,123
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3566
Active Level
My Mood:
Default

jauh berjalan 2 km utk solat jumaat, tabah hati diorang
Reply With Quote
  #3  
Old 15-10-2018, 09:01 PM
Laici Laici is offline
Active Plus

Laici's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2014
Posts: 4,171
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 312
Active Level
Default

siasat sekali majikan2 perangai yahudi yang tak bagi pekerja solat...kementerian sumber manusia kena bagi taklimat kat majikan2 utk memahami solat ni macam mana..ada majikan ingat solat sekali sehari dah cukup, ada cakap tak solat pun takpe (sebab ada pekerja melayu lain tak solat)
Reply With Quote
  #4  
Old 15-10-2018, 09:15 PM
asyraf77 asyraf77 is offline
Active Member

asyraf77's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,203
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 20
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by cek mek molek View Post
jauh berjalan 2 km utk solat jumaat, tabah hati diorang
orang-orang mukmin yang bertaqwa mengejar akhirat yg kekal selamanya..
Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
  #5  
Old 15-10-2018, 09:19 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 34,123
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3566
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Laici View Post
siasat sekali majikan2 perangai yahudi yang tak bagi pekerja solat...kementerian sumber manusia kena bagi taklimat kat majikan2 utk memahami solat ni macam mana..ada majikan ingat solat sekali sehari dah cukup, ada cakap tak solat pun takpe (sebab ada pekerja melayu lain tak solat)
a'ah betul tu tn Laici, majikan tu dah dikira melanggar hak kebebasan beragama
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump