Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > ENTERTAINMENTS, HOBBIES, INTERESTS > Sports > Misc Sports

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 04-12-2016
Replies: 0
Views: 472
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 24,653
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 21,893
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 23-09-2013, 01:52 PM
michael scotfield michael scotfield is offline
Legendary Member

michael scotfield's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: May 2007
Location: Fig fx
Posts: 12,507
Poster Rank: #226
Active Level
Default Hafizh cipta bangga negara di Sepanyol



Hafizh (tengah) lakar sejarah apabila meraih kemenangan mengungguli perlumbaan pertama di Litar Navarra, Sepanyol, semalam.

Kuala Lumpur: Penunggang muda negara, Hafizh Syahrin Abdullah melakar sejarah apabila meraih kemenangan pertama di Kejuaraan CEV Sepanyol selepas mengungguli perlumbaan pertama pusingan kelima kejuaraan di Litar Navarra, Sepanyol, semalam.*

Hafizh turut menamatkan saingan di kedudukan podium di tempat ketiga pada perlumbaan kedua dan kekal di kedudukan ketiga keseluruhan (110 mata), ketinggalan 12 mata di belakang Alejandro Marinelarena manakala Roman Ramos gah selaku pendahulu (146 mata).*

Berlumba di kelas Moto2, Hafizh yang berkelana ke Sepanyol bersama pasukan PETRONAS Raceline Malaysia tampil begitu meyakinkan pada perlumbaan pertama sekalipun bermula di petak ketiga dan berdepan kesukaran di awal perlumbaan.*

Usaha buahkan hasil
Situasi berubah ketika perlumbaan berbaki enam pusingan apabila Hafizh yang memacu jentera Kalex berjaya memintas dua pencabar utamanya, Marinelerana dan Ramos seterusnya mengekalkan kedudukan sehingga penamat perlumbaan.

“Ini adalah kejayaan paling membanggakan dalam kerjaya saya,” kata penunggang berusia 19 tahun yang merekod masa 30 minit 50.823 saat untuk bergelar juara menafikan Alejandro, kedua ketinggalan 0.305s diikuti Ramos ketiga 5.617s.*

“Dan akhirnya saya memenangi perlumbaan di Kejuaraan Sepanyol. Saya sedikit gementar di grid perlumbaan. Segala usaha kami sebelum ini membuahkan hasil.”*

“Kemenangan didedikasikan kepada pasukan, penaja, keluarga dan semua orang di Malaysia. Tanpa mereka, terutama PETRONAS, saya tidak akan berjaya,” katanya. -

http://www.bharian.com.my/bharian/ar...panyol/Article

__________________
BR,InstaForex Official Supporter
Buka akaun Instaforex dan dapatkan Auto Rebet disini

Dari ‘Amr bin ‘Auf bin Zaid al-Muzani radhiyallahu ‘anhu, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
“Barangsiapa yang menghidupkan satu sunnah dari sunnah-sunnahku, kemudian diamalkan oleh manusia, maka dia akan mendapatkan (pahala) seperti pahala orang-orang yang mengamalkannya, dengan tidak mengurangi pahala mereka sedikit pun“

Last edited by michael scotfield; 23-09-2013 at 09:57 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 23-09-2013, 01:55 PM
forexian forexian is offline
Super Active

forexian's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2008
Posts: 5,906
Poster Rank: #694
Active Level
My Mood:
Default

bagus dia ni
ingat lagi tahun lepas masa dia masuk wildcard motogp kat sepang
tergamam aku dia hampir2 nak jadi juara, lama gak dia leading masa tu
last2 x salah aku dapat no4 je
Reply With Quote
  #3  
Old 23-09-2013, 01:56 PM
blackstar blackstar is offline
Active Member

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,073
Poster Rank: #3667
Active Level
My Mood:
Default

tahniah hafiz syahrin....tapi aku nak tanya kenapa nama dia xde dalam list moto2 ek? ker aku silap...
Reply With Quote
  #4  
Old 23-09-2013, 01:58 PM
fine net fine net is offline
CG Top Poster Club

fine net's Avatar

 
Trader Rating: (48)
Join Date: Apr 2007
Location: A Place Without No Name
Posts: 42,563
Poster Rank: #24
Blog Entries: 19
Active Level
My Mood:
Default

tahniah..lepas nie bleh dpt title dato'...
__________________
◕‿◕ REGISTER SEBAGAI PEMANDU UBER,TIADA BAYARAN DIKENAKAN,
KLIK SAHAJA (PERCUMA)◕‿◕


****RUANGAN IKLAN BANNER/TEXT DI SIGGY UTK DISEWA**** - PM UTK MAKLUMAT LANJUT

Reply With Quote
  #5  
Old 23-09-2013, 02:02 PM
dragger dragger is offline
Super Active

dragger's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Posts: 8,403
Poster Rank: #434
Active Level
My Mood:
Default

mmg terbaik rider kita ni. dulu mula dgn cubprix. skrg dh jd jaguh motor2. hrp2 dpt jd juara motorGP satu hari nanti
Reply With Quote
  #6  
Old 23-09-2013, 02:03 PM
Zero_M Zero_M is offline
Active Member

Zero_M's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2011
Posts: 2,078
Poster Rank: #2098
Active Level
My Mood:
Default

tahniah...hope terus meningkat...
jgn cpt berpuas hati...
__________________
Forza Azzurri
Reply With Quote
  #7  
Old 23-09-2013, 02:07 PM
putrazan putrazan is offline
Active Plus

putrazan's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2010
Posts: 3,291
Poster Rank: #1309
Active Level
My Mood:
Default

bangga org kg pandan beb..
hasil solo moto....
Reply With Quote
  #8  
Old 23-09-2013, 02:16 PM
evilgoodguy evilgoodguy is offline
Active Plus

evilgoodguy's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Apr 2007
Location: jb to kota tinggi
Posts: 4,297
Poster Rank: #989
Active Level
My Mood:
Default

dia siap buat sujud syukur selepas mencapai kemenangan
Reply With Quote
  #9  
Old 23-09-2013, 02:33 PM
michael scotfield michael scotfield is offline
Legendary Member

michael scotfield's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: May 2007
Location: Fig fx
Posts: 12,507
Poster Rank: #226
Active Level
Default

__________________
BR,InstaForex Official Supporter
Buka akaun Instaforex dan dapatkan Auto Rebet disini

Dari ‘Amr bin ‘Auf bin Zaid al-Muzani radhiyallahu ‘anhu, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
“Barangsiapa yang menghidupkan satu sunnah dari sunnah-sunnahku, kemudian diamalkan oleh manusia, maka dia akan mendapatkan (pahala) seperti pahala orang-orang yang mengamalkannya, dengan tidak mengurangi pahala mereka sedikit pun“
Reply With Quote
  #10  
Old 23-09-2013, 04:33 PM
takumie takumie is offline
Super Active

takumie's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Nov 2010
Posts: 7,628
Poster Rank: #501
Active Level
My Mood:
Default

die ni hati mmg kering..darah takut mmg xde dah..jrg kite lihat pelumbe moto mlysia jiwe mcm die..hati kental habes..salute sy pade die..tahniah and syabas hafiz shahrin..

die ni mmg rider mmg de vision..klu tgk care percakapan bile d intrview mmg ckp ye penuh dgn smgt dan info..prnh tgk die dlm scoreboard(tv3 tu..)..byk2 rider yg d taye..die lah ckp yg penuh smgt nk brjaya..yg lain sume ckp mcm ikut skrip..hihihi
__________________
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 06:13 PM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you