Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 21,818
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 52,452
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 39,927
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 12-09-2013, 10:35 PM
balqis07 balqis07 is offline
CG Top Poster Club

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 22,284
Poster Rank: #69
Blog Entries: 20
Thanked 245 Times
Active Level
Post Bajet 2014: CUEPACS yakin penjawat awam dapat faedah

MACHANG 12 Sept. - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) yakin 1.4 juta penjawat awam akan mendapat faedah daripada Belanjawan 2014 yang akan dibentangkan, Oktober depan.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, CUEPACS mengemukakan empat cadangan kepada kerajaan iaitu berkaitan pinjaman perumahan, Imbuhan Tetap Perumahan (ITP), Imbuhan Tahunan dan Elaun Sara Hidup (COLA).

"Kita penuh yakin kerajaan akan mempertimbangkan berasaskan ekonomi negara masih kukuh," katanya kepada pemberita selepas majlis sesi dialog dengan staf Universiti Terknologi Mara (UiTM) Kelantan di sini, Khamis.

Omar berkata, cadangan itu dikemukakan selepas pihaknya mengadakan perbincangan dengan pelbagai pihak termasuk Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

"Mengenai Elaun Sara Hidup (COLA), kerajaan perlu menyelaraskan tanpa membezakan antara mereka yang tinggal di bandar (mendapat bayaran tinggi) dan mereka yang tinggal di luar bandar (mendapat bayaran rendah)," katanya.

Omar berkata, cadangan itu bukan 'pendesak' sebaliknya mengikut keperluan kerajaan memandangkan kos sara hidup yang semakin meningkat berikutan kenaikan harga petrol dan diesel.

Ditanya pengumuman Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) yang akan mengisi 60,000 kekosongan jawatan peringkat persekutuan di seluruh negara menjelang akhir tahun ini, Omar berkata SPA perlu memberi keutamaan kepada lebih 45,000 pekerja kontrak yang kini sedang berkhidmat di pelbagai sektor awam.

Beliau berkata, terdapat dalam kalangan pekerja kontrak terbabit sudah melalui enam sesi temu duga, namun masih gagal berbanding mereka yang mudah mendapat pekerjaan tanpa melalui temu duga. - BERNAMA
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 12-09-2013, 10:38 PM
alpine_star alpine_star is online now
Well-Known
Member

alpine_star's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Oct 2010
Posts: 6,388
Poster Rank: #563
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

mcm tora dier nih..
Reply With Quote
  #3  
Old 12-09-2013, 10:39 PM
fine net fine net is offline
CG Top Poster Club

fine net's Avatar

 
Trader Rating: (47)
Join Date: Apr 2007
Location: Living in mashe heart
Posts: 41,256
Poster Rank: #19
Blog Entries: 19
Thanked 213 Times
Active Level
My Mood:
Default

ye ye je pak omar nie...kasi naik itu elaun rumah...x pn kasi naik elaun khidmat awam...elaun rumah tu lg bgs klu naik....
Reply With Quote
  #4  
Old 12-09-2013, 10:40 PM
azmi_tshirt azmi_tshirt is offline
Super Active Member

azmi_tshirt's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2007
Posts: 4,682
Poster Rank: #794
Thanked 14 Times
Active Level
My Mood:
Default

yakin je la, pas tu bukan dapat apa pun.. ;-)
Reply With Quote
  #5  
Old 12-09-2013, 10:40 PM
mr_x6006 mr_x6006 is offline
Legendary Member

mr_x6006's Avatar
 
Trader Rating: (40)
Join Date: Sep 2009
Location: Penjara Kajang
Posts: 14,365
Poster Rank: #148
Thanked 233 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by balqis07 View Post
MACHANG 12 Sept. - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) yakin 1.4 juta penjawat awam akan mendapat faedah daripada Belanjawan 2014 yang akan dibentangkan, Oktober depan.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, CUEPACS mengemukakan empat cadangan kepada kerajaan iaitu berkaitan pinjaman perumahan, Imbuhan Tetap Perumahan (ITP), Imbuhan Tahunan dan Elaun Sara Hidup (COLA).

"Kita penuh yakin kerajaan akan mempertimbangkan berasaskan ekonomi negara masih kukuh," katanya kepada pemberita selepas majlis sesi dialog dengan staf Universiti Terknologi Mara (UiTM) Kelantan di sini, Khamis.

Omar berkata, cadangan itu dikemukakan selepas pihaknya mengadakan perbincangan dengan pelbagai pihak termasuk Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

"Mengenai Elaun Sara Hidup (COLA), kerajaan perlu menyelaraskan tanpa membezakan antara mereka yang tinggal di bandar (mendapat bayaran tinggi) dan mereka yang tinggal di luar bandar (mendapat bayaran rendah)," katanya.

Omar berkata, cadangan itu bukan 'pendesak' sebaliknya mengikut keperluan kerajaan memandangkan kos sara hidup yang semakin meningkat berikutan kenaikan harga petrol dan diesel.

Ditanya pengumuman Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) yang akan mengisi 60,000 kekosongan jawatan peringkat persekutuan di seluruh negara menjelang akhir tahun ini, Omar berkata SPA perlu memberi keutamaan kepada lebih 45,000 pekerja kontrak yang kini sedang berkhidmat di pelbagai sektor awam.

Beliau berkata, terdapat dalam kalangan pekerja kontrak terbabit sudah melalui enam sesi temu duga, namun masih gagal berbanding mereka yang mudah mendapat pekerjaan tanpa melalui temu duga. - BERNAMA

Ermm.. kukuh ke?
Reply With Quote
  #6  
Old 12-09-2013, 10:42 PM
GEDEBE GEDEBE is offline
Super Active Member

GEDEBE's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2007
Location: loss loss loss --->MC
Posts: 3,089
Poster Rank: #1238
Thanked 4 Times
Active Level
My Mood:
Default

gaji naik...barang naik pun x ada gunanya juga...tapi kalu gaji x naik brg jer naik lagi haru....
Reply With Quote
  #7  
Old 12-09-2013, 10:59 PM
balqis07 balqis07 is offline
CG Top Poster Club

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 22,284
Poster Rank: #69
Blog Entries: 20
Thanked 245 Times
Active Level
Default

Untung keja gan gomen ni gaji naik dan macam faedah yang dia orang dapat berbanding gan keja swasta....minyak dan harga barangan naik tapi gaji cam tu jugak nak naik bukan main payah lagi kena pulak keja gan tokey cina....keja macam nak mampus gaji cam tu jugak.....nampaknya kenaikan minyak dan barangan menambahkan beban keewangan bagi yang bekerja disektor swasta.

Last edited by balqis07; 12-09-2013 at 11:14 PM..
Reply With Quote
  #8  
Old 13-09-2013, 07:36 AM
nham nham is offline
Active Member

nham's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,456
Poster Rank: #1589
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

elaun rumah 180..
sewa bilik pun xlepas.
kasi up la sikit.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-09-2013, 07:43 AM
GASTER123 GASTER123 is online now
Legendary Member

 
Trader Rating: (59)
Join Date: May 2008
Posts: 15,797
Poster Rank: #124
Thanked 447 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by GEDEBE View Post
gaji naik...barang naik pun x ada gunanya juga...tapi kalu gaji x naik brg jer naik lagi haru....
pada aku barang akan terus naik..so gaji kalau xnaik haru biru hijau..
Reply With Quote
  #10  
Old 13-09-2013, 07:44 AM
josue josue is offline
Normal Member

josue's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2012
Posts: 484
Poster Rank: #5833
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

mimpi jela woi..ape yg die ni mintak xpnh2 dpt pn..gebang je lebih
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 10:09 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE