Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 23,244
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 53,846
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 41,265
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 07-04-2013, 07:48 PM
prince_smile prince_smile is offline
Active Member

prince_smile's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,826
Poster Rank: #2129
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default Tembak kepala aje mudah

Oleh MOHD. RAFIE AZIMI
rafie.azimi@utusan.com.my
LAHAD DATU 6 April - Pasukan keselamatan kini menyasarkan kepala musuh untuk ditembak jika berlaku sebarang pertempuran bagi memastikan mereka terbunuh.

Sumber memberitahu, tindakan itu diambil setelah menerima 'pengajaran' sebelum ini apabila kebanyakan pengganas termasuk wanita masih hidup biarpun beberapa kali ditembak pada anggota badan.

"Ada di antara mereka yang jatuh akibat ditembak di badan tetapi bangun semula dan melarikan diri. Ada pula yang langsung tidak jatuh dan mampu melarikan diri seperti biasa.

"Jalan terbaik untuk menghalang mereka daripada mara atau melepaskan diri ialah dengan menembak di kepala bagi memastikan mereka terus mati," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini.

Beliau menambah, pernah berlaku seorang pengganas wanita langsung tidak tercedera biar pun ditembak berkali-kali ketika bersembunyi di salah sebuah rumah penduduk di situ.

"Bagaimanapun, disebabkan keadaannya yang lemah kerana tidak mempunyai makanan, wanita itu tidak dapat melarikan diri dan berjaya ditahan pasukan keselamatan," ujarnya.

Sumber itu mendedahkan, pihak keselamatan turut giat mencari senjata disembunyikan pihak musuh selepas ada yang menyamar sebagai penduduk tempatan.

"Pengganas Kiram hanya menggunakan senjata lama seperti rifel garand dan senjata buatan sendiri. Begitu pun, senjata-senjata yang dibuat sendiri itu mempunyai ketepatan yang agak tinggi kerana mereka sebenarnya cukup mahir kerana lama terlibat dalam perang gerila sebelum ini.

"Apa pun anggota keselamatan kita tidak sedikit pun gentar. Kebanyakan pengganas ketika ini masih menjadikan kediaman penduduk di kawasan tertentu sebagai tempat persembunyian dan hanya mampu melarikan diri ke hutan atau ladang kelapa sawit sekiranya diserbu," ujarnya.

Dalam pada itu, prihatin dengan nasib penduduk yang menjadi mangsa pencerobohan kumpulan pengganas Kiram, Yayasan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) akan bekerjasama dengan pihak berkuasa tempatan untuk membina penempatan sementara yang lebih selesa kepada penduduk yang terjejas teruk.

Pengarah Urusan 1MDB, Datuk Dr. Shamsul Anwar Sulaiman berkata, penempatan itu diharap mampu memberi lebih keselesaan kepada penduduk berbanding pusat penempatan sementara sedia ada.

"Apabila bertemu dengan kebanyakan mangsa, perkara yang sering ditanya bagaimana nasib mereka yang kehilangan rumah? Kami amat bersimpati dan sedang memikirkan cara untuk menyediakan kehidupan lebih selesa.

"Sebagai contoh, mungkin kita boleh membina rumah panjang sementara rumah mereka dibina semula. Saya sendiri akan membawa perkara ini kepada pengetahuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selaku penaung yayasan," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Beliau sebelum itu mengiringi Setiausaha Kerajaan Negeri, Tan Sri Sukarti Wakiman melawat kawasan yang terjejas ekoran pencerobohan kumpulan pengganas Kiram di sini baru-baru ini.

Dalam lawatan itu, Sukarti diberi penghormatan oleh 1MDB untuk menyampaikan sumbangan kepada penduduk kampung dan anggota pasukan keselamatan bertugas.

Mengulas mengenai bantuan diberikan, Shamsul Anwar memberitahu, pihaknya membawa 3,000 kotak makanan berisi barangan makanan asas untuk diserahkan kepada mangsa-mangsa pencerobohan.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dala...#ixzz2PmFlIs3I
Utusan Melayu (M) Bhd
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 07-04-2013, 07:53 PM
xalimx xalimx is offline
Well-Known
Member

xalimx's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Sep 2006
Posts: 6,983
Poster Rank: #481
Thanked 61 Times
Active Level
My Mood:
Default

macam susah je sekiranya subject berlari...

kadar % headshot terlalu kurang berbanding tembakan di kawasan yg luas seperti dada.
__________________
You have reached your 24 hour download limit. Upgrade to PLUS! Membership!
ok baiklah
Reply With Quote
  #3  
Old 07-04-2013, 07:55 PM
boyz371 boyz371 is online now
CG Top Poster Club

boyz371's Avatar
 
Trader Rating: (52)
Join Date: Aug 2010
Location: Kelantan - Ganu - KL
Posts: 24,323
Poster Rank: #57
Thanked 219 Times
Active Level
My Mood:
Default

jangan bagi muka dekat pengganas ni
Reply With Quote
  #4  
Old 07-04-2013, 07:55 PM
rayz rayz is offline
Legendary Member

rayz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jun 2007
Location: antara bumi dan langit antara syurga dan neraka
Posts: 11,312
Poster Rank: #227
Thanked 583 Times
Active Level
My Mood:
Default

sniper jer leh buat
__________________
UNTUK DI SEWA
Reply With Quote
  #5  
Old 07-04-2013, 07:56 PM
Bro_Izantie Bro_Izantie is offline
Legendary Member

Bro_Izantie's Avatar
 
Trader Rating: (90)
Join Date: Mar 2009
Location: Setiawangsa KL
Posts: 16,561
Poster Rank: #117
Thanked 918 Times
Active Level
My Mood:
Default

rumah air tu..patut kena roboh semuanya!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 07-04-2013, 07:56 PM
Dewa19Kangen Dewa19Kangen is online now
Well-Known
Member

Dewa19Kangen's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Oct 2010
Location: 1 masa nti mukin d sumatra barat indonesia
Posts: 6,628
Poster Rank: #534
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

jd memang betui kata kawan aku depa semua kebal,bangun siap sapu badan buang peluru,mmg patut kena headshot,zombie dah depa semua tu..
Reply With Quote
  #7  
Old 07-04-2013, 07:57 PM
dhiaperfumes dhiaperfumes is offline
CG Top Poster Club

dhiaperfumes's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2009
Posts: 29,628
Poster Rank: #38
Thanked 53 Times
Active Level
Default

pelikkan.. dah kena sasar kat badan boleh bangun lain.. ilmu apa la mereka pakai...
Reply With Quote
  #8  
Old 07-04-2013, 07:58 PM
azzam77 azzam77 is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2011
Posts: 324
Poster Rank: #7441
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Takpa...askar dan polis kita ramai sharp shooter...Aku yakin .....
Reply With Quote
  #9  
Old 07-04-2013, 08:01 PM
exofx exofx is online now
Legendary Member

exofx's Avatar

 
Trader Rating: (24)
Join Date: Aug 2011
Location: Sky Network
Posts: 12,417
Poster Rank: #187
Thanked 522 Times
Active Level
My Mood:
Default

patut lah ramai pengganas yang bersepai kepala, rupanya kes pakai tangkal..tembak tak lut..

Pelik, kebal tapi lawan pilipin tak menang2.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-04-2013, 08:03 PM
General Juhziz General Juhziz is offline
Well-Known
Member

General Juhziz's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Apr 2010
Location: Ijok-Kuala Selangor
Posts: 7,380
Poster Rank: #442
Thanked 164 Times
Active Level
My Mood:
Default

Kira mmg wujud lh ye ilmu kebal ni. Sihir kebal2 ni msh dipakai pd zaman moden ni?

Kne laungkn axan n bce ayat kursi b4 pg btempur..
__________________
Afiq Syazwan
CSE Maybank Tapah..0193633657
(ASB & Home financing maybank islamic)
Tiada 5% utk permohonan ats lasb 200k !!
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 10:26 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE