Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 ISIS - Topik Yang Tidak Dibenarkan
Last Post: haQ
Posted On: 28-11-2014
Replies: 0
Views: 1,709
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 27,751
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 58,300
More...
Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 05-03-2013, 10:08 AM
nazrirazra nazrirazra is offline
Well-Known
Member

nazrirazra's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jul 2009
Posts: 8,604
Poster Rank: #353
Blog Entries: 1
Thanked 108 Times
Active Level
My Mood:
Default

Ni kejam betul punya orang. Sifat manusia dah tak ada dah..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 05-03-2013, 10:13 AM
haseryn haseryn is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jun 2010
Posts: 210
Poster Rank: #9676
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Kejam btl..xda otak punya org..!
Reply With Quote
  #23  
Old 05-03-2013, 10:35 AM
AureLia AureLia is offline
Well-Known
Member

AureLia's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Nov 2008
Location: Kuala Lumpur
Posts: 7,696
Poster Rank: #427
Thanked 313 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by balqis07 View Post

GEORGETOWN - Ketua Jabatan Forensik Hospital Pulau Pinang, Datuk Dr Zahari Noor memberitahu Mahkamah Tinggi di sini, semalam bahawa seorang amah warga Kemboja maut disebabkan kebuluran.

Zahari merupakan saksi pertama daripada tujuh saksi pihak pendakwaan berkata, indeks jisim tubuh si mati sangat rendah iaitu 11.9, satu angka jauh lebih rendah daripada tahap minimum yang tergolong dalam 16 kategori paling rendah.

“Selain indeks jisim tubuh, laporan bedah siasat menunjukkan si mati mengalami 29 kecederaan, kebanyakan baru termasuk kesan pelbagai cakaran, lebam berpanjangan yang dipercayai akibat objek tumpul yang panjang seperti rotan atau getah paip.

Dipercayai si mati juga tidak diberi makanan, didera dan diabaikan.

“Lapisan abdomen si mati didapati terlalu nipis dan ototnya hampir tidak ada lapisan lemak menyebabkan usus dan perutnya hampir melekat,” katanya.

Zahari berkata, berdasarkan laporan bedah siasat pada April tahun lalu ke atas si mati, Mey Sichan, 24, mendapati berat badan si mati hanya 26.1 kilogram dengan ketinggian 148 sentimenter.

“Si mati juga dilaporkan mempunyai tanda-tanda di hidrasi atau kehilangan cairan tubuh dalam jumlah banyak,” katanya.

Selepas mendengar keterangan dikemukakan oleh Zahari berdasarkan laporan forensik terhadap si mati, Hakim Datuk Zamani Abdul Rahim menetapkan perbicaraan bersambung esok (hari ini).

Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Tan Guat Cheng.

Tahun lalu, pasangan suami isteri dihadapkan ke Mahkamah Majistret Bukit Mertajam atas pertuduhan dengan niat bersama membunuh seorang amah warga Kemboja pada 1 April lalu.

Soh Chew Tong, 43, dan Chin Chui Ling, 41, dituduh dengan niat bersama melakukan kesalahan itu terhadap Mey Sichan, di sebuah premis menjual alatan pertukangan rumah, Taman Asas Murni, Jalan Bukit Minyak antara 1 Januari hingga 1 April dan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.




sumber:http://www.sinarharian.com.my/edisi/...luran-1.136580

Mudah-mudahan kedua-dua majikan ini dijatuhkan hukuman seteruk-teruknya termasuk disebat. Mudah-mudahan dipenjarakan dengan hukuman maksimum, atau dihukum gantung saja kerana sudah membunuh amah mereka sendiri walaupun dengan cara tak langsung.
__________________
~ If you are depressed, you are living in the past. If you are anxious, you are living in the future.
If you are at peace, you are living in the present. ~
Reply With Quote
  #24  
Old 05-03-2013, 10:37 AM
khairul666 khairul666 is offline
Normal Member

khairul666's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 370
Poster Rank: #6991
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

dasar pemakan 8481...mampos la ko...
Reply With Quote
  #25  
Old 05-03-2013, 10:38 AM
kaylis kaylis is offline
Well-Known
Member

kaylis's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2009
Posts: 6,033
Poster Rank: #606
Thanked 14 Times
Active Level
My Mood:
Default

org c!na ni mmg bangsa suka dera dan buli org...bukan aku nak kata depa ni tapi dah terbukti dalam kes penderaan pembantu rumah ni, depa laa yg paling ramai...sebab ni laa, indonesia dok kutuk kita tapi depa pun tak tau yg asyik dok dera ni org cina jer
Reply With Quote
  #26  
Old 05-03-2013, 11:27 AM
ajipai ajipai is offline
Active Member

ajipai's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2010
Posts: 547
Poster Rank: #5499
Thanked 0 Times
Active Level
Default

semua dia dera...,manusia..binatang...mmg hobi diorng kot...kaki kucing dia p potong...kalo kt China sana lg kejam..anjing dia siat kulit hidup2...siap ada yg hidup lg pas kulit kena siat...mangang btl la..
Reply With Quote
  #27  
Old 05-03-2013, 12:00 PM
blink_182 blink_182 is online now
Well-Known
Member

blink_182's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Jan 2008
Posts: 8,940
Poster Rank: #339
Thanked 14 Times
Active Level
My Mood:
Default

Ade gak manusia kejam mcm ni kt msia

Nape la tuhan jadikan manusia sebegini


Baik jadikan lembu

Ade gak kegunaan kpd manusia
__________________
Jersi kelantan ori with mamee sponsor
JeRsY WoRLd CuP TERHANGAT masa kini
(All Jersey)[017-9280221][ym-jumlah_41]
(special jc price for 50pcs n above,pls pm me..BOOKMARK pliz)
Reply With Quote
  #28  
Old 05-03-2013, 12:04 PM
Colosuss Colosuss is offline
Active Member

Colosuss's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2013
Location: Velvet Room
Posts: 525
Poster Rank: #5652
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

kesian betul amah tue..
__________________
“You don’t have to save the world to find the meaning in life… Sometimes, all you need is something simple, like someone to take care of. I’ll keep living no matter what, so that I can protect you…”
Reply With Quote
  #29  
Old 05-03-2013, 12:23 PM
zharifalimin zharifalimin is offline
Active Member

zharifalimin's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,803
Poster Rank: #2194
Thanked 56 Times
Active Level
My Mood:
Default

C1na ni bertuhankan duit. tu dia jadi macam tu. dah takda hati perut.
Reply With Quote
  #30  
Old 05-03-2013, 12:45 PM
sharkgodlike sharkgodlike is offline
Active Member

sharkgodlike's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2011
Posts: 1,241
Poster Rank: #3031
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

kejam giler r..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 06:47 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE