Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 21,332
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 51,967
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 39,471
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 05-03-2013, 08:58 AM
balqis07 balqis07 is offline
CG Top Poster Club

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 22,249
Poster Rank: #69
Blog Entries: 20
Thanked 245 Times
Active Level
Post Amah maut akibat kebuluran


GEORGETOWN - Ketua Jabatan Forensik Hospital Pulau Pinang, Datuk Dr Zahari Noor memberitahu Mahkamah Tinggi di sini, semalam bahawa seorang amah warga Kemboja maut disebabkan kebuluran.

Zahari merupakan saksi pertama daripada tujuh saksi pihak pendakwaan berkata, indeks jisim tubuh si mati sangat rendah iaitu 11.9, satu angka jauh lebih rendah daripada tahap minimum yang tergolong dalam 16 kategori paling rendah.

“Selain indeks jisim tubuh, laporan bedah siasat menunjukkan si mati mengalami 29 kecederaan, kebanyakan baru termasuk kesan pelbagai cakaran, lebam berpanjangan yang dipercayai akibat objek tumpul yang panjang seperti rotan atau getah paip.

Dipercayai si mati juga tidak diberi makanan, didera dan diabaikan.

“Lapisan abdomen si mati didapati terlalu nipis dan ototnya hampir tidak ada lapisan lemak menyebabkan usus dan perutnya hampir melekat,” katanya.

Zahari berkata, berdasarkan laporan bedah siasat pada April tahun lalu ke atas si mati, Mey Sichan, 24, mendapati berat badan si mati hanya 26.1 kilogram dengan ketinggian 148 sentimenter.

“Si mati juga dilaporkan mempunyai tanda-tanda di hidrasi atau kehilangan cairan tubuh dalam jumlah banyak,” katanya.

Selepas mendengar keterangan dikemukakan oleh Zahari berdasarkan laporan forensik terhadap si mati, Hakim Datuk Zamani Abdul Rahim menetapkan perbicaraan bersambung esok (hari ini).

Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Tan Guat Cheng.

Tahun lalu, pasangan suami isteri dihadapkan ke Mahkamah Majistret Bukit Mertajam atas pertuduhan dengan niat bersama membunuh seorang amah warga Kemboja pada 1 April lalu.

Soh Chew Tong, 43, dan Chin Chui Ling, 41, dituduh dengan niat bersama melakukan kesalahan itu terhadap Mey Sichan, di sebuah premis menjual alatan pertukangan rumah, Taman Asas Murni, Jalan Bukit Minyak antara 1 Januari hingga 1 April dan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.




sumber:http://www.sinarharian.com.my/edisi/...luran-1.136580
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 05-03-2013, 09:01 AM
lilnaldo98 lilnaldo98 is offline
Active Member

lilnaldo98's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Jun 2006
Location: Lenggong
Posts: 1,075
Poster Rank: #3323
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

kenapalah amah nak diseksa sampai begitu sekali....
Reply With Quote
  #3  
Old 05-03-2013, 09:09 AM
goal_hunter goal_hunter is offline
Active Member

goal_hunter's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Feb 2008
Posts: 2,360
Poster Rank: #1658
Thanked 8 Times
Active Level
My Mood:
Default

takde hati perut...ingat macam zaman gelap mcm kat eropah dulu2 ke takmo bg org gaji makan
Reply With Quote
  #4  
Old 05-03-2013, 09:15 AM
jaih jaih is offline
Well-Known
Member

jaih's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2006
Location: KB-Kuantan
Posts: 6,551
Poster Rank: #537
Thanked 23 Times
Active Level
My Mood:
Default

berat tinggal 26KG jer.. molep majikan pun dibiarkan
lapar camtu jugak....
__________________
~~~~~Tanah Serendah Sekebun Bunga~~~~~
N7100
ROM Standard Pekak

Trading History
Reply With Quote
  #5  
Old 05-03-2013, 09:16 AM
miecs miecs is online now
Well-Known
Member

miecs's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Nov 2009
Posts: 5,332
Poster Rank: #682
Blog Entries: 1
Thanked 337 Times
Active Level
My Mood:
Default

selalu yg buat kes penderaan amah org cha
Reply With Quote
  #6  
Old 05-03-2013, 09:17 AM
saxsor saxsor is offline
Well-Known
Member

saxsor's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2009
Posts: 7,467
Poster Rank: #423
Thanked 31 Times
Active Level
Default

celako betol....
Reply With Quote
  #7  
Old 05-03-2013, 09:19 AM
scid scid is offline
Super Active Member

scid's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2010
Posts: 4,671
Poster Rank: #797
Thanked 13 Times
Active Level
Default

aku bkn nak rasis tp org2 c... nih kalo depa byr rm400 derang nak hasil mcm rm4000..so mungkin biler tak dpt jd mcm kes mcm nih
Reply With Quote
  #8  
Old 05-03-2013, 09:26 AM
diaboliq diaboliq is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,550
Poster Rank: #2435
Thanked 1 Time
Active Level
Default

takdok otak punya majikan
Reply With Quote
  #9  
Old 05-03-2013, 09:30 AM
smarTmoLek smarTmoLek is offline
Active Member

smarTmoLek's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,402
Poster Rank: #2659
Thanked 31 Times
Active Level
My Mood:
Default

kejam betul kes ni...tak bagi makan tu...kes dera ni...
Reply With Quote
  #10  
Old 05-03-2013, 09:34 AM
copy left copy left is offline
Legendary Member

copy left's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Location: Wp->PJ->KL->SILAGOR->Malaya-->Malaysia
Posts: 18,693
Poster Rank: #97
Thanked 65 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by miecs View Post
selalu yg buat kes penderaan amah org cha
mmg pun,jenis diorg mmg kejam
__________________
Kalau nak tora2 jangan kat sini
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 02:08 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE