Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 04-12-2016
Replies: 0
Views: 616
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 24,781
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 22,021
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 05-03-2013, 08:58 AM
balqis07 balqis07 is online now
CG Top Poster Club

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 30,690
Poster Rank: #46
Blog Entries: 6
Active Level
Post Amah maut akibat kebuluran


GEORGETOWN - Ketua Jabatan Forensik Hospital Pulau Pinang, Datuk Dr Zahari Noor memberitahu Mahkamah Tinggi di sini, semalam bahawa seorang amah warga Kemboja maut disebabkan kebuluran.

Zahari merupakan saksi pertama daripada tujuh saksi pihak pendakwaan berkata, indeks jisim tubuh si mati sangat rendah iaitu 11.9, satu angka jauh lebih rendah daripada tahap minimum yang tergolong dalam 16 kategori paling rendah.

“Selain indeks jisim tubuh, laporan bedah siasat menunjukkan si mati mengalami 29 kecederaan, kebanyakan baru termasuk kesan pelbagai cakaran, lebam berpanjangan yang dipercayai akibat objek tumpul yang panjang seperti rotan atau getah paip.

Dipercayai si mati juga tidak diberi makanan, didera dan diabaikan.

“Lapisan abdomen si mati didapati terlalu nipis dan ototnya hampir tidak ada lapisan lemak menyebabkan usus dan perutnya hampir melekat,” katanya.

Zahari berkata, berdasarkan laporan bedah siasat pada April tahun lalu ke atas si mati, Mey Sichan, 24, mendapati berat badan si mati hanya 26.1 kilogram dengan ketinggian 148 sentimenter.

“Si mati juga dilaporkan mempunyai tanda-tanda di hidrasi atau kehilangan cairan tubuh dalam jumlah banyak,” katanya.

Selepas mendengar keterangan dikemukakan oleh Zahari berdasarkan laporan forensik terhadap si mati, Hakim Datuk Zamani Abdul Rahim menetapkan perbicaraan bersambung esok (hari ini).

Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Tan Guat Cheng.

Tahun lalu, pasangan suami isteri dihadapkan ke Mahkamah Majistret Bukit Mertajam atas pertuduhan dengan niat bersama membunuh seorang amah warga Kemboja pada 1 April lalu.

Soh Chew Tong, 43, dan Chin Chui Ling, 41, dituduh dengan niat bersama melakukan kesalahan itu terhadap Mey Sichan, di sebuah premis menjual alatan pertukangan rumah, Taman Asas Murni, Jalan Bukit Minyak antara 1 Januari hingga 1 April dan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.




sumber:http://www.sinarharian.com.my/edisi/...luran-1.136580
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 05-03-2013, 09:01 AM
lilnaldo98 lilnaldo98 is offline
Active Member

lilnaldo98's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Jun 2006
Location: Lenggong
Posts: 1,159
Poster Rank: #3445
Active Level
My Mood:
Default

kenapalah amah nak diseksa sampai begitu sekali....
Reply With Quote
  #3  
Old 05-03-2013, 09:09 AM
goal_hunter goal_hunter is offline
Active Member

goal_hunter's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Feb 2008
Posts: 2,480
Poster Rank: #1784
Active Level
My Mood:
Default

takde hati perut...ingat macam zaman gelap mcm kat eropah dulu2 ke takmo bg org gaji makan
Reply With Quote
  #4  
Old 05-03-2013, 09:15 AM
jaih jaih is offline
Super Active

jaih's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2006
Location: KB-Kuantan
Posts: 8,386
Poster Rank: #439
Active Level
My Mood:
Default

berat tinggal 26KG jer.. molep majikan pun dibiarkan
lapar camtu jugak....
__________________
~~~~~Tanah Serendah Sekebun Bunga~~~~~
N7100
ROM Standard Pekak

Trading History
Reply With Quote
  #5  
Old 05-03-2013, 09:16 AM
miecs miecs is offline
Super Active

miecs's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Nov 2009
Posts: 5,717
Poster Rank: #725
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

selalu yg buat kes penderaan amah org cha
Reply With Quote
  #6  
Old 05-03-2013, 09:17 AM
saxsor saxsor is offline
Super Active

saxsor's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: May 2009
Posts: 8,403
Poster Rank: #434
Active Level
Default

celako betol....
Reply With Quote
  #7  
Old 05-03-2013, 09:19 AM
scid scid is offline
Active Plus

scid's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2010
Posts: 4,671
Poster Rank: #909
Active Level
Default

aku bkn nak rasis tp org2 c... nih kalo depa byr rm400 derang nak hasil mcm rm4000..so mungkin biler tak dpt jd mcm kes mcm nih
Reply With Quote
  #8  
Old 05-03-2013, 09:26 AM
diaboliq diaboliq is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,563
Poster Rank: #2697
Active Level
Default

takdok otak punya majikan
Reply With Quote
  #9  
Old 05-03-2013, 09:30 AM
smarTmoLek smarTmoLek is offline
Active Member

smarTmoLek's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,399
Poster Rank: #2970
Active Level
My Mood:
Default

kejam betul kes ni...tak bagi makan tu...kes dera ni...
Reply With Quote
  #10  
Old 05-03-2013, 09:34 AM
copy left copy left is offline
CG Top Poster Club

copy left's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Location: PERANG BESAR,
Posts: 24,407
Poster Rank: #77
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by miecs View Post
selalu yg buat kes penderaan amah org cha
mmg pun,jenis diorg mmg kejam
__________________
Kalau nak tora2 jangan kat sini.
“Mengapa mereka tidak mahu GST? Kerana akhirnya harga barang akan turun.”
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +8. The time now is 12:24 AM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you