Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > HIGH RISK SECTION - READ FORUM DISCLAIMER CAREFULLY BEFORE JOIN ! > JV / Partnership / Investor > JV/Partnership announced as PROBLEMATIC/UNSUCCESSFUL

JV/Partnership announced as PROBLEMATIC/UNSUCCESSFUL All threads originally created under subforum "JV / Partnership / Investor now moving here as problematic or unsuccessful by investors or probably scam.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 25,665
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 56,356
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 43,538
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 31-08-2012, 10:33 PM
cre8tive cre8tive is offline
Well-Known
Member

cre8tive's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Oct 2008
Posts: 6,427
Poster Rank: #568
Thanked 23 Times
Active Level
My Mood:
Default Mencari Pelabur : Stall Tauhu Bakar/Cakoi Bakar/Cakoi Kahwin

Bismillahhirrahmannirrahim..
Assalamualaikum..

saya nak buka stall jual tauhu bakar/cakoi bakar/cakoi kahwin di seremban. siapa org johor taulah makanan yg saya nak jual ni sbb kat johor agak femes. setakat yg saya pernah makan di seremban, mmg xsama rasanya dgn yg bole didapati di johor dr segi tauhu & kuahnya. adalah agak kurang bijak saya b'ulang-alik seremban - JB utk ambil bekalan utk jualan di 1 stall sahaja.

oleh yg demikian, saya b'cadang nak tambah lokasi stall m'jadi 6 kesemuanya utk menyerap kos pengangkutan sbb kos pengangkutan ambil utk 1 stall = kos pengangkutan ambil utk 6 stall, betul x? (saya ambil sendiri di JB)

lokasi yg m'jadi keutamaan utk saya buka stall ialah:
1. seremban (2)
2. nilai (2)
3. sepang (2)

buat permulaan saya nak buka 6 stall sahaja. saya sendiri nak buka 1 stall di seremban, lagi 5 saya mencari pelabur utk menyumbang modal utk saya b'operasi di lokasi lain yang dinyatakan.

modal utk 1 stall ialah RM800 sahaja. bermakna saya perlu'n RM4000 utk 5 stall. untuk permulaan pelabur dihad'n kepada 5 orang SAHAJA..tak nak lebih sbb takut tak boleh nak handle. kalau dah siap stall, saya akan buka peluang niaga kepada org lain especially keluarga b'pendapatan rendah di kawasan yg saya nak buka tu utk m'bantu ekonomi mereka. maknanya pelabur hanya beri modal, yg meniaga org lain. "yang senang menolong yang susah".

RINGKASAN PROJEK
jenis perniagaan : makanan (tauhu bakar/cakoi bakar/cakoi kahwin)
lokasi : seremban - 2, nilai - 2, sepang - 2
tarikh sasaran bermula : 1 oktober 2012
modal yang diperlukan : RM800/stall (5 stall = RM4000)
cadangan pembayaran kepada pelabur :
- RM200 (1 november 2012)
- RM300 (1 disember 2012)
- RM300 (1 januari 2013)
kelebihan kepada pelabur :
- modal asal RM800 (3X bayar)
- perkongsian keuntungan utk 3 bulan (1 januari 2013, 1 februari 2013 & 1 mac 2013)
- perkongsian keuntungan utk projek katering (jika pelabur dapat'n pelanggan)

itulah serba sikit penerangan ringkas dari saya. perkongsian keuntungan b'dasar'n persetujuan kedua belah pihak & sebab b'mula dari bulan januari 2013 ialah kerana kalau sy bg mula bln oktober 2012, perniagaan baru nak pick-up & untung mungkin kecil sahaja. kita tunggu pelanggan dah b'tambah insyaAllah baru dikira perkongsian keuntungan, dapatlah lebih sikit utk pelabur.

SAYA TIDAK TERIMA MANA-MANA URUSAN YANG MELIBATKAN RIBA! MODAL PELABUR AKAN DIBAYAR SEMULA DENGAN SAMA NILAI & PERKONGSIAN KEUNTUNGAN BERDASARKAN % YANG DIPERSETUJUI KEDUA PIHAK!

perjanjian boleh dibuat di antara saya & pelabur. kalau pelabur luar dari lokasi mungkin rugi sikit sbb jauh nak dtg mkn. pelabur yg dekat bolehlah datang mkn, boleh jer dpt diskaun.

kalau minat boleh maklumkan pd saya. PELUANG HANYA DIBUKA KEPADA 5 ORANG PELABUR SAHAJA! jika ada apa2 kemusykilan boleh b'hubung dgn saya. insyaAllah kalau berjaya, byk lagi stall akan dibuka & pelabur awal akan diberi peluang lain jika b'minat.

__________________
LOGO | BUSINESS CARD | FLYERS | FB TIMELINE | STICKADZ
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 31-08-2012, 10:34 PM
cre8tive cre8tive is offline
Well-Known
Member

cre8tive's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Oct 2008
Posts: 6,427
Poster Rank: #568
Thanked 23 Times
Active Level
My Mood:
Default

reserve utk update..
__________________
LOGO | BUSINESS CARD | FLYERS | FB TIMELINE | STICKADZ
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2012, 10:36 PM
cre8tive cre8tive is offline
Well-Known
Member

cre8tive's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Oct 2008
Posts: 6,427
Poster Rank: #568
Thanked 23 Times
Active Level
My Mood:
Default

reserve utk update...
__________________
LOGO | BUSINESS CARD | FLYERS | FB TIMELINE | STICKADZ
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2012, 10:39 PM
cre8tive cre8tive is offline
Well-Known
Member

cre8tive's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Oct 2008
Posts: 6,427
Poster Rank: #568
Thanked 23 Times
Active Level
My Mood:
Default

reserve utk update..
__________________
LOGO | BUSINESS CARD | FLYERS | FB TIMELINE | STICKADZ
Reply With Quote
  #5  
Old 31-08-2012, 10:45 PM
RajaDiamond RajaDiamond is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Aug 2008
Posts: 5,692
Poster Rank: #637
Thanked 8 Times
Active Level
My Mood:
Default

TT KENA TUNJUK IC, ALAMAT RUMAH, FB DULU... ramai yg scam skrg...
__________________
[B][COLOR="DarkRed"][SIZE="3"][CENTER][URL="http://www.spypen2u.com"]PANAS!!! KOLEKSI KAKI SKODENG TERBONGKAR!!![/URL][/CENTER][/SIZE][/COLOR][/B]
Reply With Quote
  #6  
Old 31-08-2012, 10:47 PM
kopirait kopirait is offline
Legendary Member

kopirait's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Apr 2010
Location: -- .- ...
Posts: 14,760
Poster Rank: #145
Blog Entries: 2
Thanked 37 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by RajaDiamond View Post
TT KENA TUNJUK IC, ALAMAT RUMAH, FB DULU... ramai yg scam skrg...
tak setuju.
jumpa depan-depan lebih elok.
Reply With Quote
  #7  
Old 31-08-2012, 10:50 PM
ARIFFX ARIFFX is offline
Legendary Member

ARIFFX's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Mar 2008
Location: sri camelia bandar puteri puchong-K.L-bangi
Posts: 12,031
Poster Rank: #200
Thanked 161 Times
Active Level
My Mood:
Default

Saya hanya akan follow kalau TT sudi buat agreement dgn lawyer.
__________________

SMS : 019.7469208
MENCARI TANAH UNTUK PROJEK PEMBANGUNAN SECARA JV SELANGOR DAN PAHANG
PASIR UTK CONSTRUCTION||RUMAH UTK DISEWA SEKITAR USJ
HELLO000oooO ~ : AKU BENCI FORUMER EGOISTIC TAK PERNAH SALAH,, DIA AJE YG BETUL
Reply With Quote
  #8  
Old 31-08-2012, 10:52 PM
ihw666 ihw666 is offline
Well-Known
Member

ihw666's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: Mar 2010
Posts: 5,644
Poster Rank: #645
Blog Entries: 1
Thanked 21 Times
Active Level
Default

tt ni yang jual canvas tu..

baik juga nampak nya nih...
Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2012, 10:52 PM
cre8tive cre8tive is offline
Well-Known
Member

cre8tive's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Oct 2008
Posts: 6,427
Poster Rank: #568
Thanked 23 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by RajaDiamond View Post
TT KENA TUNJUK IC, ALAMAT RUMAH, FB DULU... ramai yg scam skrg...
betul tu. saya akan buat utk elak perkara xdiingini kemudian hari.
__________________
LOGO | BUSINESS CARD | FLYERS | FB TIMELINE | STICKADZ
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2012, 10:56 PM
cre8tive cre8tive is offline
Well-Known
Member

cre8tive's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Oct 2008
Posts: 6,427
Poster Rank: #568
Thanked 23 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kopirait View Post
tak setuju.
jumpa depan-depan lebih elok.
insyaAllah saya akan tetap'n 1 hari utk beberapa org yg minat utk hadir ke rumah saya. insyaAllah akan dijamu dgn tauhu bakar/cakoi bakar/cakoi kahwin. tuan juga akan dijemput. xbolelah ramai, sesak rumah kecik saya ni nnt.

__________________
LOGO | BUSINESS CARD | FLYERS | FB TIMELINE | STICKADZ
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 07:22 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE