Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE

You will sometimes experiencing some lag of browsing. We will working on the issue tonight during low peak hours. Apologize for inconvenience.


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: Yesterday
Replies: 0
Views: 315
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 24,532
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 21,783
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 30-07-2012, 11:10 AM
talibanes talibanes is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (34)
Join Date: Aug 2011
Location: kl
Posts: 12,998
Poster Rank: #214
Active Level
Default Kelibat UFO Dilihat Di Sunway Dipaparkan di YouTube

PETALING JAYA: Rakaman video di You Tube mengenai kelibat UFO dilihat di Sunway Mentari telah menjadi buah mulut orang ramai.

Bagaimanapun, kesahihan tersebut telah dinafikan oleh pakar yang menjelaskan bahawa apa yang berlaku hanyalah satu fenomena alam.

Juruvideo, John Tan melihat cahaya bintang yang sangat terang dan berseri serta kelipan cahaya lampu berwarna warni ketika dia sedang menikamati makan malam di sini dua minggu lalu.

Dengan peralatan ditangan dia terus merakamkan insiden tersebut dengan disertakan komentar lucu daripada rakan-rakan yang turut serta dalam makan malam bersamanya.

Sehari kemudian, pada 15 Julai, dia telah memuat naik rakaman video tersebut di YouTube dan ia telah dilihat oleh sekurang-kurang 1,000 pengunjung sehingga kini.

"Cahaya lampu itu berkedip di sana untuk tempoh dua jam selepas kami perkatama kali melihatkan pada kira-kira pukul 9 malam.

"Selepas memerhatikannya lebih kurang satu jam, kami masuk ke dalam kereta dan cuba mencari daripada mana punca lampu itu bagaimanapun kami tidak dapat mencarinya," kata John, 29.

Dia turut menolak kemungkinan ia merupakan fenomena tersebut satu permainan.

"Adalah mustahil jika ia satu permainan kerana mana ada bateri normal dapat bertahan lama seperti itu," katanya.

Bagaimanapun, seorang pengulas YouTube menjelaskan teori yang mengatakan bahawa ia hanyalah layang-layang yang diterangkan, Tan enggan menerima pendapat tersebut sebaliknya dia menegaskan bahawa malam tersebut tidak ada angin langsung.

Ketika dihubungi, Agensi Angkasa Negara (Angkasa) berkata memberitahu masih terlalu awal untuk menyatakan layang-layang terlibat dalam fenomena tersebut.

"Orang tidak akan bermain layang-layang pada waktu malam kerana tidak ada angin," kata Ketua Pengarah Angkasa, Dr Mustafa Din Subari.

Bagaimanapun, beliau agak skeptikal dengan dakwaan kewujudan makhluk asing yang mempunyai senjata canggih untuk turun dan membuat lawatan ke Bumi

"Ini bukan kali pertama rakyat Malaysia menyaksikan fenomena sebegitu. Ia terjadi sekali sekala," katanya.

Sementara itu, angkasawan pertama negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor berkata sudah pasti ada satu penjelasan logik mengenai apa yang berlaku.

"Satu daripada alasan kami pergi ke angkasa adalah untuk melihat sama ada terdapat bentuk hidupan lain di luar sana. Makhluk asing atau tidak, tidak ada bukti lagi dan kami masih mencarinya," katanya.

Ketika ini rakaman video misteri Tan masih belum diterangkan dan perkara sebenar belum dapat dirungkaikan.

__________________
[CENTER][SIZE="3"][url="http://bit.ly/mymlvpn"][color="Red"][B]SUNLIGHTVPN-Unlimited BANDWIDTH QUOTA for Celcom Pre&Postpaid NOW!(KLIK SINI)[/B][/color][/url]
[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=372979"][B][COLOR="RoyalBlue"]Homestay Murah Di Malacca Perfect Homestay @ Bandar Melaka (KLIK SINI) [/COLOR][/B][/URL]
[URL="http://www.getahsabah.com/?ref=investment"][B][COLOR="Magenta"] MENCARI PELABURAN DENGAN PULANGAN [COLOR="Purple"]5%-7% SETIAP BULAN (KLIK SINI)[/COLOR][/COLOR] [/B]
[SIGPIC][/SIGPIC][/URL]
[B]Celcom SKMM - Call, SMS Murah. Internet RM25/month.Modem. Percuma sebulan (PM ME)[/B][/SIZE][/CENTER]
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 30-07-2012, 11:14 AM
CH4 CH4 is offline
Legendary Member

 
Trader Rating: (53)
Join Date: Nov 2010
Location: Sila isi tempat __________________________________
Posts: 18,546
Poster Rank: #125
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

tu layang-layang la...
Reply With Quote
  #3  
Old 30-07-2012, 11:18 AM
expect_design expect_design is offline
Regular

 
Trader Rating: (4)
Join Date: Apr 2010
Posts: 359
Poster Rank: #7520
Active Level
My Mood:
Default

haha layang2 la..
kat tmpat aku hari2 ad orang main layang2 ni..
Reply With Quote
  #4  
Old 30-07-2012, 11:19 AM
balqis07 balqis07 is online now
CG Top Poster Club

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 30,679
Poster Rank: #46
Blog Entries: 6
Active Level
Default

pernah sekali gak terlihat cahaya yg bergerak pantas dilangit....tapi aku tak caya adanya UFO.
Reply With Quote
  #5  
Old 30-07-2012, 11:21 AM
irsaffy irsaffy is offline
CG Top Poster Club

irsaffy's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: May 2007
Posts: 42,780
Poster Rank: #23
Active Level
Default

Alien nk g shopping kt sunway pyramid..
Reply With Quote
  #6  
Old 30-07-2012, 11:22 AM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,069
Poster Rank: #13
Active Level
My Mood:
Default

alien nk g sunway lagoon..ade hot chick
Reply With Quote
  #7  
Old 30-07-2012, 11:25 AM
DoubleOverHeadCam DoubleOverHeadCam is offline
Active Plus

DoubleOverHeadCam's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2010
Posts: 4,133
Poster Rank: #1035
Active Level
My Mood:
Default

main layan2 waktu malam?? hhehe
Reply With Quote
  #8  
Old 30-07-2012, 11:28 AM
Jijan Jijan is offline
Active Plus

Jijan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Dec 2005
Location: Wangsa Maju, Kuala Lumpur
Posts: 2,885
Poster Rank: #1522
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

tak dpt nak tgk utube di siang hari... nanti balik baru nak tgk..
Reply With Quote
  #9  
Old 30-07-2012, 11:36 AM
jimmiejb jimmiejb is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 212
Poster Rank: #10187
Active Level
My Mood:
Default

sama mcm aku tgk dekat anjung mydin di Nusajaya, Johor.
Reply With Quote
  #10  
Old 30-07-2012, 11:44 AM
none none is offline
Super Active

none's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Posts: 7,105
Poster Rank: #552
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by DoubleOverHeadCam View Post
main layan2 waktu malam?? hhehe
Ya...sb motif nak tengok lampu led yg dipasang kt layang2.
Main malam baru nampak cahaya tu...
Mmg kt bawah xada angin..tp kt atas angin kuat..
Xkan dia org xpernah tengok
Mmg cantik..
__________________

Jangan lupa...,
Niatkan setiap perbuatan kita kerana ALLAH,
Niat betul2, mcm nak solat...dan rasailah perbezaannya.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 04:29 PM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you