Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Debate & Mature Discussion

Debate & Mature Discussion This section is not like "Santai" style. This is the place to debate things, as well as strike up a more mature conversation. Respect other people's opinions and do not flame nor troll. Immediate suspension will be imposed.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



View Poll Results: Wajarkah Kerajaan Mansuhkan Beberapa Tol di Lembah Kelang?
Wajar Sangat... 166 95.40%
Tak Sokong.... 5 2.87%
Atas Pagar... 3 1.72%
Voters: 174. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 29-07-2012, 12:26 AM
KilangCetak KilangCetak is offline
Active Plus

KilangCetak's Avatar
 
Trader Rating: (17)
Join Date: Apr 2008
Posts: 4,448
Thanks (Received): 30
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default Wajarkah Kerajaan Mansuhkan Beberapa Tol di Lembah Kelang?

Dalam keadaan semasa, kedengaran pihak PKR membawa usul untuk mengurangkan harga kereta. Tidak berapa lama kemudian, buletin dan berita di TV menyiarkan ulasan wakil2 rakyat berkaitan kesan negatif pengurangan duti eksais kereta dan seumpamanya.

Selain dari isu itu, terdetik dalam fikiran tidakkah tindakan untuk mengkaji supaya beberapa tol yang wujud di Lembah Kelang dimansuhkan. Secara amnya pasti memberikan penjimatan kepada rakyat.

Apa pandangan korang warga CG?

Pada pendapat saya, tol PLUS utara selatan bolehlah diteruskan..tol2 yang menghubungkan negeri2 teruskan dulu takpe la.

Bagaimana jika tol LDP, tol RM 1.60 mansuhkan atau salah satu tol dimansuhkan?

atau tol Guthrie ada 3 tol, RM 1.40, mansuhkan 1 atau 2 daripadanya..

mungkin boleh mansuhkan tol RM 1.10, Federal Highway subang ke Klang, atau mansuh tol RM 1.00 antara Bukit Raja & Padang Jawa...

Tol SMART, RM 2.00, kasi diskaun ke..kalau banjir tak dapat lalu..

KESAS Highway, dari Bukit Jalil ke Bukit Tinggi Klang, tol RM 2.20, bayaran tol yang mungkin boleh dikurangkan atau mansuhkan beberapa tol yang ada..

di atas antara tol yang ada di Lembah Kelang..apa pandangan korang?

highway baru SKVE terus ke Banting mula dibuka.. dari Ayer Hitam ke Saujana Putra RM 1.90

rasanya jika tindakan mansuh dilakukan mungkin tekanan atau bebanan perbelanjaan rakyat dipermudahkan..

pandangan yang ingin saya kongsi bersama. mengalu-alukan komen positif daripada warga CG...

antara tol2 yang saya ingat


Last edited by KilangCetak; 07-08-2012 at 02:19 PM..
Reply With Quote
Thanks haziq, ykenobi, eday84, Zulnas78, Hoyoyo and 7 others thanked for this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 29-07-2012, 12:34 AM
Saleh83 Saleh83 is offline
Active Plus

Saleh83's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2010
Posts: 4,154
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
Default

wajar, sebab nak pru... dah abis pru kalau menang... lagi 10 tol siap dibina....
__________________
***Take My Advice,I Don't Use It Anyway***You Mess With The Best,You'll Die With The Rest***
Reply With Quote
  #3  
Old 29-07-2012, 12:36 AM
mfadhlan mfadhlan is offline
Active Member

mfadhlan's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,918
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

mana boleh mansuh, CSL kata negara bangkrup nanti...haha
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 29-07-2012, 12:37 AM
keding keding is offline
Regular

keding's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2011
Posts: 978
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

banyak sangat tol..
__________________
Who Do You Look Up TO?! ! - Sheikh Zahir Mahmood Powerful Words
Reply With Quote
  #5  
Old 29-07-2012, 12:37 AM
potsmoker potsmoker is offline
CG Top Poster Club

potsmoker's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2007
Posts: 27,732
Thanks (Received): 21
Likes (Received): 19
Active Level
My Mood:
Default

Tukar terus....
__________________
be good to have a good life

" Tidak HEBAT seseorang itu sekiranya dia hanya mahukan KESENANGAN "
Reply With Quote
  #6  
Old 29-07-2012, 12:40 AM
RajaDiamond RajaDiamond is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Aug 2008
Posts: 5,690
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

semua org mau hapus tol.. spe tak suka.. balik2 kena tgok penjanjian konsesi.. kalau nk hapus, mknya kerajaan perlu byr pampasan kpd pihak konsesi tu.. bukan hapus suka2..
__________________
[B][COLOR="DarkRed"][SIZE="3"][CENTER][URL="http://www.spypen2u.com"]PANAS!!! KOLEKSI KAKI SKODENG TERBONGKAR!!![/URL][/CENTER][/SIZE][/COLOR][/B]
Reply With Quote
  #7  
Old 29-07-2012, 12:42 AM
amie71 amie71 is offline
Active Plus

amie71's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2012
Posts: 3,358
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 0
Active Level
Default

dpt kurangkan pun dah cukup baik... balik2 pampasan kat konsesi
Reply With Quote
  #8  
Old 29-07-2012, 12:45 AM
muhdy muhdy is offline
Legendary Member

muhdy's Avatar
 
Trader Rating: (66)
Join Date: May 2010
Location: Kuala Lumpur
Posts: 11,103
Thanks (Received): 36
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

wajar .. semua tol patut dihapuskan .. letak jer tabung , siapa nak derma masuk jer duit .. pastu kalau nak buat speedtrap setiap 1km pun takper, boleh guna duit saman untuk repair jalan & lebuhraya ..
__________________
CARIGOLD MOST WANTED SCAMMER (MENYAMAR SELLER CG) - MOHD IZAT HELMI BIN UMAR --->>>BEWARE OF THIS PERSON!!
Reply With Quote
  #9  
Old 29-07-2012, 12:47 AM
wokyoh fx wokyoh fx is offline
Super Active

wokyoh fx's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2010
Posts: 7,151
Thanks (Received): 42
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

setiap perjanjian dengan konsesi seperti berat sebelah.. apesal yang untung kroni jer.. yang terbeban rakyat.. perjanjian apa pun kalau membabitkan BN pasti berat sebelah.. pentingkan kroni dr rakyat .. IPP SYABAS adalah contoh yg sesuai.. puuii kat syabas sejibik ..
Reply With Quote
  #10  
Old 29-07-2012, 12:50 AM
versa versa is offline
Active Plus

versa's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Posts: 3,292
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

aku hari2 naik duke..klu takde tol mau dua jam nak smp jln duta
klu ada tol 15 min jer...hehe
__________________
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold