Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Gossip, Celebrities

Gossip, Celebrities Right place for paparazzi :) . Share your info with our celebrities and gossip fans.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 5,484
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 29,514
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 21,874
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 01-07-2012, 07:16 AM
Luqmanul Hakim Luqmanul Hakim is offline
CG Top Poster Club

Luqmanul Hakim's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Mar 2010
Location: GP (Kampung) BM (Bandar) PP (Negeri) M (Negara)
Posts: 23,205
Poster Rank: #61
Blog Entries: 2
Thanked 4,588 Times
Active Level
My Mood:
Default Umpan ranjang - Artis dedah pengarah minta habuan

Idam ‘pucuk muda’





ELLY... terima ajakan


KUALA LUMPUR: Pantang lihat ‘pucuk muda’, pasti mahu ‘dibahamnya’. Itu tabiat jelik segelintir penerbit dan pengarah filem atau drama tempatan yang tergamak meminta habuan seks daripada pelakon baru sebelum diberi peluang memperaga bakat dalam produksi mereka.

Senario itu bukan sekadar gosip atau khabar angin dalam industri hiburan tempatan, sebaliknya disahkan beberapa pelakon yang pernah berdepan pengalaman membabitkan maruah dan harga diri.

Difahamkan, kelompok penerbit dan pengarah miang itu dikenali di kalangan penggiat seni, cuma tiada pihak berani membuat aduan kepada pihak berkuasa kerana khuatir ‘periuk nasi’ mereka bakal terjejas.

Ikuti pendedahan pelakon terbabit yang berharap ‘barah’ dalam dunia hiburan ini dapat diatasi pada masa depan seperti diluahkan kepada wartawan Metro Ahad.


Bekas peserta program realiti Raja Lawak musim kelima, Elly Sarimah atau nama sebenarnya Sarimah Mohd Daud pernah berdepan situasi menakutkan apabila seorang pengarah drama mengajaknya ke ‘bilik tidur’ ketika dia baru memulakan kerjaya sebagai artis sejak setahun lalu.


Katanya, selepas program Raja Lawak berakhir, dia menerima panggilan daripada seorang pengarah drama yang memintanya datang ke pejabat dengan alasan mahu berbincang mengenai tawaran berlakon.

Tanpa syak wasangka, dia segera ke pejabat pengarah itu namun sebaik sampai, dia terkejut apabila diminta menyerahkan tubuh sebagai syarat mendapat kerja.

“Saya setuju berjumpanya apabila dia mahu beri saya kerja. Namun, saya terkejut apabila dia mengajak saya mengadakan hubungan seks. Apabila saya menolak secara baik, dia seolah-olah mencabar saya supaya berani menyerahkan tubuh.

“Saya bertanya padanya, apakah cara sebegini perlu dibuat untuk dapat tawaran kerja? Dia tetap berdegil mahukan saya akur dengan permintaan itu, tapi saya akhirnya mengambil keputusan menolak tawaran itu,” katanya ketika dihubungi.

Elly berkata, dia tidak mahu memperb0d0hkan diri dengan menjual maruah semata-mata mahu mendapat tawaran kerja atau meraih populariti dalam masa singkat.

“Kalau mahu buat kerja terkutuk seperti itu, sudah lama saya lakukan, tapi saya mahu mencari rezeki halal. Walaupun pengarah gatal seperti ini menyatakan saya susah dapat kerja lain jika tidak mengikut kehendaknya, saya tidak kisah.

“Kerjaya saya bermula dari bawah sebagai bekas peserta program realiti dan kemudian mencuba nasib sebagai pelakon tambahan.

“Biarlah saya tidak popular atau mendapat tawaran hebat asalkan jujur dan bekerja bersungguh-sungguh,” katanya yang pernah membintangi drama Ini Harta Aku Punya, Biasa Je, Jejaka J dan Luka Seorang Perempuan.

Pelakon berasal dari Taiping, Perak, ini juga pernah melalui peristiwa sama ketika menerima pelawaan seorang lagi pengarah untuk makan malam. Tembelang sebenar pengarah itu terbongkar apabila dia bertindak berani memegang tangan dan merabanya.

“Dia tanya bila mahu ‘bermesra’ dengannya, sedangkan dia sudah berikan saya kerja. Saya yang tak selesa dengan situasi itu pantas bangun dan memarahinya lalu meninggalkan dia.

“Sebelum bergelar artis, saya pernah dengar ada orang bercerita mengenai cabaran dalam industri hiburan ini. Apabila melalui pengalaman hitam seperti ini, baru saya percaya ia benar-benar berlaku,” katanya.

Menurut Elly, yang penting, dia perlu lebih berhati-hati ketika berurusan mengenai sesuatu kerja.

“Jangan percaya janji manis pengarah atau produser yang mahu beri kerja semata-mata menerusi jalan mudah iaitu tidur dengannya.

“Lelaki itu berjanji akan menyimpan rahsia apabila artis perempuan sanggup menjalin hubungan sulit, tetapi itu hanya janji palsu.

“Seboleh-bolehnya, saya mahu berkongsi pengalaman hitam ini dengan artis perempuan lain, terutama yang baru menceburi bidang ini, supaya tidak menjadi mangsa,” katanya yang bakal muncul dengan single, Ke Tepi Ke Tengah tidak lama lagi.




sumber : http://www.hmetro.com.my/articles/Id...icle/artikelMA
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 01-07-2012, 07:37 AM
Luqmanul Hakim Luqmanul Hakim is offline
CG Top Poster Club

Luqmanul Hakim's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Mar 2010
Location: GP (Kampung) BM (Bandar) PP (Negeri) M (Negara)
Posts: 23,205
Poster Rank: #61
Blog Entries: 2
Thanked 4,588 Times
Active Level
My Mood:
Default

Rozita enggan ikut kemahuan pengarah


PELAKON jelita, Rozita Che Wan pernah ditipu seorang penerbit yang tidak menjelaskan baki bayaran lakonannya selepas enggan mengikut kemahuan lelaki terbabit.

Katanya, insiden berlaku selepas dia menolak pelawaan untuk ‘minum’ bersama penerbit itu pada masa dan tempat yang dirasakan kurang sesuai.


Menurutnya, walaupun berusaha menghubungi kembali penerbit itu, lelaki itu terus menghilangkan diri.

“Saya fikir biarlah tidak dapat baki bayaran itu asalkan maruah tidak jatuh ke tangannya. Saya bekerja ikhlas dan Tuhan yang memberikan rezeki, bukan penerbit itu.


“Sebelum ini saya pernah mendengar cerita di kalangan pelakon tambahan wanita yang mengeluh apabila penerbit atau pengarah mengajak mereka menjadi teman ke pusat hiburan.


“Pelakon wanita terbabit diminta duduk atas riba lelaki itu semata-mata kerana mahu mendapat tawaran berlakon. Mungkin mereka bersemangat mahu berlakon sampaikan sanggup ikut kemahuan apa saja kemahuan jeliknya,” katanya.





sumber : http://www.hmetro.com.my/articles/Ro...icle/artikelMA
Reply With Quote
  #3  
Old 01-07-2012, 07:38 AM
Luqmanul Hakim Luqmanul Hakim is offline
CG Top Poster Club

Luqmanul Hakim's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Mar 2010
Location: GP (Kampung) BM (Bandar) PP (Negeri) M (Negara)
Posts: 23,205
Poster Rank: #61
Blog Entries: 2
Thanked 4,588 Times
Active Level
My Mood:
Default

Eja ditawar RM10,000 untuk semalam


PELAKON Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia ke-24, Siti Shahrizah Saifuddin atau Eja mendedahkan, dia pernah menerima pelawaan golongan kenamaan atau VIP yang sanggup memberinya RM10,000 semata-mata mahu bersamanya.

Katanya, pengalaman itu dilalui ketika mula bergelar artis 15 tahun lalu apabila pertemuan dengan VIP itu diatur orang tengah yang ditugaskan untuk mengajaknya makan malam.


“Apabila mendapat tahu dia sanggup memberi wang sebanyak itu semata-mata untuk berjumpa, saya tertanya mesti ada agenda tersembunyi. Namun, saya menolak pelawaan itu secara baik dan tidak mahu ia diperbesarkan.

“Dalam perkara ini, saya fikir tidak perlu salahkan satu pihak kerana jika artis itu tidak melayan, mustahil perbuatan menjual maruah diri boleh berlaku. Atas punca itu, kedua-dua pihak perlu dipersalahkan jika artis terpedaya,” katanya.


Diperdaya dengan wang ringgit, Eja berpandangan ia bukan persoalan kerana yang membimbangkan adalah maruah diri yang harus dipertahankan.


Sebagai artis berpengalaman, Eja juga menyatakan pernah terdengar situasi ini berlaku pada artis lain yang mungkin dianggap gosip.

“Artis boleh baik dengan sesiapa saja tapi jangan melampaui batas. Sudah tentu ramai mahu mendekati artis muda yang masih cantik, tapi artis perlu tetapkan matlamat diri ketika masuk dalam bidang seni.


“Jika ikhlas dan jujur, artis itu dapat bertahan lama. Saya masih ingat pesanan arwah Hani Mohsin, jangan jual diri atau rupa, tapi kerja kerana seni dan jangan popular dengan cara mudah tapi konsisten,” katanya.





sumber : http://www.hmetro.com.my/articles/Ej...icle/artikelMA
Reply With Quote
  #4  
Old 01-07-2012, 07:39 AM
Luqmanul Hakim Luqmanul Hakim is offline
CG Top Poster Club

Luqmanul Hakim's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Mar 2010
Location: GP (Kampung) BM (Bandar) PP (Negeri) M (Negara)
Posts: 23,205
Poster Rank: #61
Blog Entries: 2
Thanked 4,588 Times
Active Level
My Mood:
Default

Wati hampir jadi mangsa


PELAKON baru, Shakilawati Khoriri mengakui hampir menjadi mangsa nafsu serakah seorang pengarah lelaki selepas diumpan hadir ke sesi uji bakat untuk tawaran berlakon sebuah drama terbaru.

Menceritakan detik cemas itu, katanya, dia datang ke pejabat pengarah itu untuk mencuba nasib sebagai pelakon selepas diajak hadir menyertai sesi uji bakat yang kononnya dijalankan produksi itu.


“Ketika sesi ‘uji bakat’, saya diminta melakonkan beberapa aksi secara spontan, termasuk babak dirogol.

“Ketika melakonkan babak itu, saya tidak fikir bukan-bukan kerana percaya itu adalah cabaran untuk menjadi pelakon.


“Namun, walaupun saya menurut kehendaknya, dia masih tidak berpuas hati sebelum memaklumkan saya tidak berjaya untuk uji bakat itu,” katanya.


Dia yang lebih dikenali sebagai Shakilla Khoriri hairan dengan situasi itu lalu melontarkan pertanyaan pada pengarah berkenaan.

Akhirnya niat sebenar pengarah itu terbongkar apabila dia secara terus-terang mengajaknya ke ranjang sebagai syarat mendapat tawaran berlakon.


“Saya kecewa mengapa situasi ini terus berlaku pada artis wanita yang ingin bekerja dengan jujur. Saya percaya ramai artis wanita lain pernah melalui situasi sama seperti saya,” katanya yang segera menolak syarat pengarah hidung belang itu.




sumber : http://www.hmetro.com.my/articles/Wa...icle/artikelMA
Reply With Quote
  #5  
Old 01-07-2012, 07:43 AM
MrHighLander MrHighLander is online now
Well-Known
Member

MrHighLander's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Oct 2008
Posts: 7,620
Poster Rank: #393
Thanked 5 Times
Active Level
My Mood:
Default

Mudahnye mereka buat keje..
Reply With Quote
  #6  
Old 01-07-2012, 07:45 AM
harley harley is offline
Super Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2009
Location: BELAKANG BAPAK KO
Posts: 4,663
Poster Rank: #764
Thanked 15 Times
Active Level
My Mood:
Default



pergh tt pagi hari dah layan ranjang.

Last edited by harley; 01-07-2012 at 07:58 AM..
Reply With Quote
  #7  
Old 01-07-2012, 09:34 AM
diprivacy5275 diprivacy5275 is offline
Active Member

diprivacy5275's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,942
Poster Rank: #1924
Thanked 33 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by harley View Post


pergh tt pagi hari dah layan ranjang.
Rasa nak pagi penyepak je kat kartun ko ni Mengada-ngada
__________________
SERIUS SIOT BOLEH BUAT DUIT BESAR DARI SKRIN KACA !! TAK PERCAYA ? JOM TENGOK SINI

BLOG JOURNAL FOREX MODAL USD10 BERMULA 1 JAN 2013. JOM SAMA - SAMA IKUTI DAN AMBIL MANFAAT
Reply With Quote
  #8  
Old 01-07-2012, 09:38 AM
zaqwsx zaqwsx is offline
Well-Known
Member

zaqwsx's Avatar
 
Trader Rating: (19)
Join Date: Sep 2008
Location: Cyberjaya
Posts: 5,128
Poster Rank: #671
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

Fuhhh....barula amereka camnih...
Reply With Quote
  #9  
Old 01-07-2012, 09:39 AM
darlia darlia is offline
Normal Member

darlia's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2010
Posts: 202
Poster Rank: #9435
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

dah tu artis pkai bju pon cam dh sparuh bogel mau nye diorang x geram...
Reply With Quote
  #10  
Old 01-07-2012, 09:48 AM
seiryu82 seiryu82 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2009
Posts: 1,326
Poster Rank: #2689
Thanked 1 Time
Active Level
Default

biaselah xkan buat xtau
itulah bayaran utk popular!
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 07:59 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE