Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 26,749
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 57,355
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 44,359
More...
Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 26-06-2012, 09:54 AM
paksu1010 paksu1010 is offline
Active Member

paksu1010's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Location: Perak
Posts: 952
Poster Rank: #3700
Thanked 358 Times
Active Level
My Mood:
Default

Di sini bukan isu paksu mengkafirkan orang. Tapi Allah menjatuhkan hukum kafir tersebut.

Tak faham-faham lagi tak tahu la...Terang lagi bersuluh.
__________________

Kembalilah kepada Al-Quran. Di hari akhirat kelak Allah akan tanya kita seorang-seorang tentang apa yg kita dah perbuat dan faham tentang isi Al-Quran. Macamana nak jawab kalau tak pernah tahu isi Al-Quran?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #12  
Old 26-06-2012, 09:55 AM
Actifast Actifast is offline
Well-Known
Member

Actifast's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Sep 2008
Location: Penthouse
Posts: 5,076
Poster Rank: #727
Thanked 52 Times
Active Level
Default

Arr sudah,

kalu pakai baldi cam ne?
__________________
Hidden Secrets Of Money - Ep1, EP2, EP3, EP4
Reply With Quote
  #13  
Old 26-06-2012, 09:57 AM
jemi3886 jemi3886 is offline
Active Member

jemi3886's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,630
Poster Rank: #2379
Thanked 2 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Actifast View Post
Arr sudah,

kalu pakai baldi cam ne?
Dan katakanlah kepada perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali yang (biasa) terlihat. Dan hendaklah mereka melabuhkan kain tudung sehingga ke paras dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali kepada suami mereka atau ayah mereka atau ayah suami mereka atau putera-putera mereka atau putera-putera suami mereka atau saudara-saudara lelaki mereka atau putera-putera saudara-saudara perempuan mereka atau para perempuan (sesama Islam) mereka atau hamba sahaya yang mereka miliki atau para pelayan lelaki (tua) yang tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat perempuan. Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya aga diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah, wahai orang yang beriman, agar kamu beruntung.


kalo cukup ban.gang boleh la pakai baldi...
Reply With Quote
  #14  
Old 26-06-2012, 09:58 AM
paksu1010 paksu1010 is offline
Active Member

paksu1010's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Location: Perak
Posts: 952
Poster Rank: #3700
Thanked 358 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Actifast View Post
Arr sudah,

kalu pakai baldi cam ne?
Al-Nisa': 40
Dan sesungguhnya Allah telah menurunkan (ketentuan) bagimu di dalam al-kitab (al-Quran) bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang kafir), maka janganlah kamu duduk bergaul bersama mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana (kalau tetap duduk dengan mereka), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang munafik dan orang kafir di dalam neraka Jahannam.
__________________

Kembalilah kepada Al-Quran. Di hari akhirat kelak Allah akan tanya kita seorang-seorang tentang apa yg kita dah perbuat dan faham tentang isi Al-Quran. Macamana nak jawab kalau tak pernah tahu isi Al-Quran?
Reply With Quote
  #15  
Old 26-06-2012, 09:59 AM
SiNoob SiNoob is offline
Active Member

SiNoob's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 836
Poster Rank: #4067
Thanked 2 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by joee View Post
haram jer...bila haram dpt la dosa..tp bab kafir ni lg dasyat..tak baik kita mengkafirkan sesama muslim..
kafir = engkar..

lawan kafir = taat.

xder apa yang dahsyat pun..
Reply With Quote
  #16  
Old 26-06-2012, 09:59 AM
Actifast Actifast is offline
Well-Known
Member

Actifast's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Sep 2008
Location: Penthouse
Posts: 5,076
Poster Rank: #727
Thanked 52 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by jemi3886 View Post
Dan katakanlah kepada perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali yang (biasa) terlihat. Dan hendaklah mereka melabuhkan kain tudung sehingga ke paras dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali kepada suami mereka atau ayah mereka atau ayah suami mereka atau putera-putera mereka atau putera-putera suami mereka atau saudara-saudara lelaki mereka atau putera-putera saudara-saudara perempuan mereka atau para perempuan (sesama Islam) mereka atau hamba sahaya yang mereka miliki atau para pelayan lelaki (tua) yang tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat perempuan. Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya aga diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah, wahai orang yang beriman, agar kamu beruntung.


kalo cukup ban.gang boleh la pakai baldi...
OOoo gitu, ok ok, kira kureng cerdik eak xpakai kain tudung gitu
__________________
Hidden Secrets Of Money - Ep1, EP2, EP3, EP4
Reply With Quote
  #17  
Old 26-06-2012, 10:01 AM
SiNoob SiNoob is offline
Active Member

SiNoob's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 836
Poster Rank: #4067
Thanked 2 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by paksu1010 View Post
Di sini bukan isu paksu mengkafirkan orang. Tapi Allah menjatuhkan hukum kafir tersebut.

Tak faham-faham lagi tak tahu la...Terang lagi bersuluh.
persoalannya..benarkah terjemahan yang paksu bawa tu??

betul ke ada perkataan tudung dalam ayat tu??
Reply With Quote
  #18  
Old 26-06-2012, 10:01 AM
adam85 adam85 is offline
Normal Member

adam85's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2010
Posts: 176
Poster Rank: #10625
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

huh serammm.. free2 dikapirkan tt.. aurat boh bukan teletak kt tudung jer..
Reply With Quote
  #19  
Old 26-06-2012, 10:01 AM
skyzam31 skyzam31 is offline
Active Member

skyzam31's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Nov 2011
Posts: 955
Poster Rank: #3693
Thanked 0 Times
Active Level
Default

xtaw nk kta.. kalo pakai tudung tp pakai bju suaq ketat.. xelok gak..
menunjuk kan susuk tubuh..
bdk2 pom zaman la ni...
y kte tngok skrng ni la...
dunia akhir zaman..
Reply With Quote
  #20  
Old 26-06-2012, 10:03 AM
aimriddler aimriddler is offline
Newbies

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2012
Posts: 5
Poster Rank: #42963
Thanked 0 Times
Active Level
Default

tafsir2 nie kita kena rujuk org yg mahir,yg btl..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 10:59 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE