Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: Today
Replies: 0
Views: 172
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 24,445
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 21,701
More...
Thanks Thanks:  0
Likes Likes:  0
Dislikes Dislikes:  0
Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 26-06-2012, 09:54 AM
paksu1010 paksu1010 is offline
Regular

paksu1010's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Location: Perak
Posts: 952
Poster Rank: #3984
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 4
Thanks (Received): 356
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 358 Times
Active Level
My Mood:
Default

Di sini bukan isu paksu mengkafirkan orang. Tapi Allah menjatuhkan hukum kafir tersebut.

Tak faham-faham lagi tak tahu la...Terang lagi bersuluh.
__________________

Kembalilah kepada Al-Quran. Di hari akhirat kelak Allah akan tanya kita seorang-seorang tentang apa yg kita dah perbuat dan faham tentang isi Al-Quran. Macamana nak jawab kalau tak pernah tahu isi Al-Quran?
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #12  
Old 26-06-2012, 09:55 AM
Actifast Actifast is offline
Super Active

Actifast's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Sep 2008
Location: Penthouse
Posts: 5,419
Poster Rank: #772
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 30
Thanks (Received): 54
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 54 Times
Active Level
Default

Arr sudah,

kalu pakai baldi cam ne?
__________________
Anda ada rumah untuk dijual?
Ready Buyer waiting. Contect sy. Anda malu anda rugi.
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #13  
Old 26-06-2012, 09:57 AM
jemi3886 jemi3886 is offline
Active Member

jemi3886's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,623
Poster Rank: #2607
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 188
Thanks (Received): 2
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 2 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Actifast View Post
Arr sudah,

kalu pakai baldi cam ne?
Dan katakanlah kepada perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali yang (biasa) terlihat. Dan hendaklah mereka melabuhkan kain tudung sehingga ke paras dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali kepada suami mereka atau ayah mereka atau ayah suami mereka atau putera-putera mereka atau putera-putera suami mereka atau saudara-saudara lelaki mereka atau putera-putera saudara-saudara perempuan mereka atau para perempuan (sesama Islam) mereka atau hamba sahaya yang mereka miliki atau para pelayan lelaki (tua) yang tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat perempuan. Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya aga diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah, wahai orang yang beriman, agar kamu beruntung.


kalo cukup ban.gang boleh la pakai baldi...
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #14  
Old 26-06-2012, 09:58 AM
paksu1010 paksu1010 is offline
Regular

paksu1010's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Location: Perak
Posts: 952
Poster Rank: #3984
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 4
Thanks (Received): 356
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 358 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Actifast View Post
Arr sudah,

kalu pakai baldi cam ne?
Al-Nisa': 40
Dan sesungguhnya Allah telah menurunkan (ketentuan) bagimu di dalam al-kitab (al-Quran) bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang kafir), maka janganlah kamu duduk bergaul bersama mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana (kalau tetap duduk dengan mereka), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang munafik dan orang kafir di dalam neraka Jahannam.
__________________

Kembalilah kepada Al-Quran. Di hari akhirat kelak Allah akan tanya kita seorang-seorang tentang apa yg kita dah perbuat dan faham tentang isi Al-Quran. Macamana nak jawab kalau tak pernah tahu isi Al-Quran?
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #15  
Old 26-06-2012, 09:59 AM
SiNoob SiNoob is offline
Regular

SiNoob's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 854
Poster Rank: #4291
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 1
Thanks (Received): 2
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 2 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by joee View Post
haram jer...bila haram dpt la dosa..tp bab kafir ni lg dasyat..tak baik kita mengkafirkan sesama muslim..
kafir = engkar..

lawan kafir = taat.

xder apa yang dahsyat pun..
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #16  
Old 26-06-2012, 09:59 AM
Actifast Actifast is offline
Super Active

Actifast's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Sep 2008
Location: Penthouse
Posts: 5,419
Poster Rank: #772
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 30
Thanks (Received): 54
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 54 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by jemi3886 View Post
Dan katakanlah kepada perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali yang (biasa) terlihat. Dan hendaklah mereka melabuhkan kain tudung sehingga ke paras dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali kepada suami mereka atau ayah mereka atau ayah suami mereka atau putera-putera mereka atau putera-putera suami mereka atau saudara-saudara lelaki mereka atau putera-putera saudara-saudara perempuan mereka atau para perempuan (sesama Islam) mereka atau hamba sahaya yang mereka miliki atau para pelayan lelaki (tua) yang tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat perempuan. Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya aga diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah, wahai orang yang beriman, agar kamu beruntung.


kalo cukup ban.gang boleh la pakai baldi...
OOoo gitu, ok ok, kira kureng cerdik eak xpakai kain tudung gitu
__________________
Anda ada rumah untuk dijual?
Ready Buyer waiting. Contect sy. Anda malu anda rugi.
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #17  
Old 26-06-2012, 10:01 AM
SiNoob SiNoob is offline
Regular

SiNoob's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2011
Posts: 854
Poster Rank: #4291
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 1
Thanks (Received): 2
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 2 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by paksu1010 View Post
Di sini bukan isu paksu mengkafirkan orang. Tapi Allah menjatuhkan hukum kafir tersebut.

Tak faham-faham lagi tak tahu la...Terang lagi bersuluh.
persoalannya..benarkah terjemahan yang paksu bawa tu??

betul ke ada perkataan tudung dalam ayat tu??
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #18  
Old 26-06-2012, 10:01 AM
adam85 adam85 is offline
Regular

adam85's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2010
Posts: 206
Poster Rank: #10346
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 1
Thanks (Received): 0
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

huh serammm.. free2 dikapirkan tt.. aurat boh bukan teletak kt tudung jer..
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #19  
Old 26-06-2012, 10:01 AM
skyzam31 skyzam31 is offline
Regular

skyzam31's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Nov 2011
Posts: 964
Poster Rank: #3947
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 130
Thanks (Received): 0
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 0 Times
Active Level
Default

xtaw nk kta.. kalo pakai tudung tp pakai bju suaq ketat.. xelok gak..
menunjuk kan susuk tubuh..
bdk2 pom zaman la ni...
y kte tngok skrng ni la...
dunia akhir zaman..
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #20  
Old 26-06-2012, 10:03 AM
aimriddler aimriddler is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2012
Posts: 5
Poster Rank: #45472
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 0
Thanks (Received): 0
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 0 Times
Active Level
Default

tafsir2 nie kita kena rujuk org yg mahir,yg btl..
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 10:16 PM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you