Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 04-12-2016
Replies: 0
Views: 634
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 24,797
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 22,045
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 26-06-2012, 09:43 AM
paksu1010 paksu1010 is offline
Regular

paksu1010's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Location: Perak
Posts: 952
Poster Rank: #3986
Active Level
My Mood:
Lightbulb Wanita Tidak Bertudung adalah KAFIR

PERINTAH ALLAH UNTUK BERTUDUNG
Surah Al-Nur:31
Dan katakanlah kepada perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali yang (biasa) terlihat. Dan hendaklah mereka melabuhkan kain tudung sehingga ke paras dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali kepada suami mereka atau ayah mereka atau ayah suami mereka atau putera-putera mereka atau putera-putera suami mereka atau saudara-saudara lelaki mereka atau putera-putera saudara-saudara perempuan mereka atau para perempuan (sesama Islam) mereka atau hamba sahaya yang mereka miliki atau para pelayan lelaki (tua) yang tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat perempuan. Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya aga diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah, wahai orang yang beriman, agar kamu beruntung.

HUKUM ALLAH TERHADAP MEREKA YANG ENGGAN BERTUDUNG
Surah Al-Nisa:150-152
Sesungguhnya orang yang ingkar kepada Allah dan rasul-rasulNya, dan cuba hendak mebeza-bezakan antara (keimanan kepada) Allah dan rasul-rasulNya, dengan mengatakan:"Kami beriman kepada sebahagian dan kami mengingkari sebahagian (yang lain)", serta bermaksud mengambil jalan tengah (antara iman atau kafir).

Merekalah orang kafir yang sebenarnya. Dan Kami sediakan untuk orang kafir itu azab yang menghinakan.

Adapun orang yang beriman kepada Allah dan rasul-rasulNya dan tidak membeza-bezakan di antara mereka (para rasul), kelak Allah akan memberikan pahala kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Penyayang.
__________________

Kembalilah kepada Al-Quran. Di hari akhirat kelak Allah akan tanya kita seorang-seorang tentang apa yg kita dah perbuat dan faham tentang isi Al-Quran. Macamana nak jawab kalau tak pernah tahu isi Al-Quran?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 26-06-2012, 09:47 AM
AdsMsia AdsMsia is offline
Active Plus

AdsMsia's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2011
Location: Penang,Kulim,Parit Buntar,Taiping dan sekitarnya
Posts: 4,653
Poster Rank: #913
Active Level
My Mood:
Default

wow dasyat

blom pernah dengar lagi ni....

fatwa negara mana nih tuan?
__________________

Your Signature has been Blocked !
Reply With Quote
  #3  
Old 26-06-2012, 09:49 AM
joee joee is offline
CG Top Poster Club

joee's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Oct 2010
Location: Kulim - JB -SB
Posts: 37,580
Poster Rank: #30
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by paksu1010 View Post
PERINTAH ALLAH UNTUK BERTUDUNG
Surah Al-Nur:31
Dan katakanlah kepada perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali yang (biasa) terlihat. Dan hendaklah mereka melabuhkan kain tudung sehingga ke paras dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali kepada suami mereka atau ayah mereka atau ayah suami mereka atau putera-putera mereka atau putera-putera suami mereka atau saudara-saudara lelaki mereka atau putera-putera saudara-saudara perempuan mereka atau para perempuan (sesama Islam) mereka atau hamba sahaya yang mereka miliki atau para pelayan lelaki (tua) yang tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat perempuan. Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya aga diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah, wahai orang yang beriman, agar kamu beruntung.

HUKUM ALLAH TERHADAP MEREKA YANG ENGGAN BERTUDUNG
Surah Al-Nisa:150-152
Sesungguhnya orang yang ingkar kepada Allah dan rasul-rasulNya, dan cuba hendak mebeza-bezakan antara (keimanan kepada) Allah dan rasul-rasulNya, dengan mengatakan:"Kami beriman kepada sebahagian dan kami mengingkari sebahagian (yang lain)", serta bermaksud mengambil jalan tengah (antara iman atau kafir).

Merekalah orang kafir yang sebenarnya. Dan Kami sediakan untuk orang kafir itu azab yang menghinakan.

Adapun orang yang beriman kepada Allah dan rasul-rasulNya dan tidak membeza-bezakan di antara mereka (para rasul), kelak Allah akan memberikan pahala kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Penyayang.
tak baik mengkafirkan org sesuka hati..x pakai tudung tu cuma berdosa..itu antara dia dgn Allah kelak..
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 26-06-2012, 09:49 AM
carnationmyra carnationmyra is offline
CG Top Poster Club

carnationmyra's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Location: Venice of Perak
Posts: 22,155
Poster Rank: #94
Active Level
Default

da betul la tu...menyerupai org bukan islam kan haram....
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 26-06-2012, 09:49 AM
the_smith the_smith is offline
Active Plus

the_smith's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2008
Location: Sepang & Keramat
Posts: 2,661
Poster Rank: #1666
Active Level
My Mood:
Default

xtau nk ckp...tp pakai la tudung...wajib memnutup aurat..
__________________
Quote:
"When you start supporting a football club, you don't support it because of the trophies, or a player or history. You support it because you found yourself somewhere there, you found a place where you completely belong" -- Dennis Bergkamp
Reply With Quote
  #6  
Old 26-06-2012, 09:49 AM
paksu1010 paksu1010 is offline
Regular

paksu1010's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2007
Location: Perak
Posts: 952
Poster Rank: #3986
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by AdsMsia View Post
wow dasyat

blom pernah dengar lagi ni....

fatwa negara mana nih tuan?
Tiada langsung tafsiran di atas. Ambiklah terjemahan tu dan fahamla sendiri.

Sekian.
__________________

Kembalilah kepada Al-Quran. Di hari akhirat kelak Allah akan tanya kita seorang-seorang tentang apa yg kita dah perbuat dan faham tentang isi Al-Quran. Macamana nak jawab kalau tak pernah tahu isi Al-Quran?
Reply With Quote
  #7  
Old 26-06-2012, 09:50 AM
choy81zz choy81zz is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2011
Posts: 310
Poster Rank: #8210
Active Level
Default

bukan tak bertudung, tak menutup aurat...rasanye belum kafir cuma fasik. UAI pernah jawab mengenai tutup aurat ni.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-06-2012, 09:52 AM
AdsMsia AdsMsia is offline
Active Plus

AdsMsia's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2011
Location: Penang,Kulim,Parit Buntar,Taiping dan sekitarnya
Posts: 4,653
Poster Rank: #913
Active Level
My Mood:
Default

wow

fahamkan terjemahan je ye
__________________

Your Signature has been Blocked !
Reply With Quote
  #9  
Old 26-06-2012, 09:53 AM
CL's CL's is offline
Legendary Member

CL's's Avatar
 
Trader Rating: (28)
Join Date: Apr 2009
Location: Bawah Langit Allah
Posts: 14,028
Poster Rank: #189
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by choy81zz View Post
bukan tak bertudung, tak menutup aurat...rasanye belum kafir cuma fasik. UAI pernah jawab mengenai tutup aurat ni.
Yup..
Sama macam kes pakai seluar pendek...
Jgn tafsir quran ikut pahaman sendiri...
Kena gi belajar...
Reply With Quote
  #10  
Old 26-06-2012, 09:54 AM
joee joee is offline
CG Top Poster Club

joee's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Oct 2010
Location: Kulim - JB -SB
Posts: 37,580
Poster Rank: #30
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by carnationmyra View Post
da betul la tu...menyerupai org bukan islam kan haram....
haram jer...bila haram dpt la dosa..tp bab kafir ni lg dasyat..tak baik kita mengkafirkan sesama muslim..
__________________
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +8. The time now is 06:14 AM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you