Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 23,099
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 53,699
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 41,139
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 21-06-2012, 05:30 PM
Luqmanul Hakim Luqmanul Hakim is offline
CG Top Poster Club

Luqmanul Hakim's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Mar 2010
Location: GP (Kampung) BM (Bandar) PP (Negeri) M (Negara)
Posts: 23,246
Poster Rank: #63
Blog Entries: 2
Thanked 4,662 Times
Active Level
My Mood:
Default Setiap Hari, Selama 21 Tahun, Bapa Menanti Anak Yang Diculik Di Lokasi Yang Sama

Setiap Hari, Selama 21 Tahun, Bapa Menanti Anak Yang Diculik Di Lokasi Yang Sama



Kasih ibu membawa ke syurga, kasih bapa berganti nyawa. Itulah ungkapan yang sesuai bagi mencerminkan kasih sayang seorang bapa di China.

Kisah bermula 21 tahun yang lalu di Bandar Chongqing apabila anak tunggal kepada lelaki berkenaan yang ketika itu berusia lima tahun diculik.

Sejak kejadian itu, setiap hari selama 21 tahun, Hu Shangming tanpa jemu menunggu di tempat yang sama di mana anaknya itu diculik dan berdoa supaya keajaiban berlaku.

Selama 21 tahun, Hu Shangming, seorang penjual buah-buahan di bandar Chongqing, tidak pernah berhenti berharap untuk berjumpa anaknya semula.

Disebabkan mahu berada di kawasan kejadian itu setiap hari, Hu sanggup membeli sebuah rumah dan membuka perniagaannya di kawasan tersebut.

“Saya bimbang jika dia (anaknya) tidak dapat menemui saya.

“Saya akan sentiasa berada di sini dan tidak akan ke mana-mana,” kata Hu kepada wartawan beberapa tahun lalu.

Ujarnya ketika itu, dia tidak dapat melupakan saat di mana dia tidak dapat mencari anaknya yang hilang dan berasa teramat sedih bila mengingati kembali kejadian tersebut.

Namun, penantian, doa dan pengorbanan selama 21 tahun oleh Hu berbalas jua. Keajaiban yang dinanti itu akhirnya muncul.

Beberapa minggu lalu pihak polis daerah Xiamen telah berjumpa dengan Hu dan menyatakan ada seorang lelaki sedang mencari ibu bapa kandungnya di kawasan itu.

Pihak polis membuat andaian yang lelaki tersebut mungkin merupakan anak yang dicari oleh Hu selama ini.

Hu pantas mengakui yang lelaki tersebut merupakan anak kandungnya apabila pihak polis menunjukkan gambar lelaki itu ketika berumur tujuh tahun.

“Itu adalah anak saya! Betul, anak saya!” kata Hu.

Hu dan lelaki berkenaan, Ma Yongzhen, 26 telah menjalani ujian DNA bagi mendapatkan kepastian.

Pihak perubatan telah mengesahkan yang Hu dan Ma merupakan bapa dan anak kandung kerana mempunyai hubungan darah yang sama.

Sewaktu hari perjumpaan mereka, Hu menangis dengan penuh emosi sambil memeluk erat dan enggan melepaskan anaknya yang disangka telah hilang buat selamanya.

Menurut Hu, hari tersebut merupakan hari yang paling menggembirakan dalam hidupnya.

Pada masa yang sama, Ma menjelaskan yang dia terlalu kecil pada waktu kejadian itu untuk mengingati ibu bapa yang sebenar.

“Saya hanya ingat yang mereka ada menjual buah anggur di tepi jalan dan banyak pokok oren ditanam hadapan rumah saya,” ujar Ma.

Mengimbau kembali kejadian itu, ia bermula dengan Hu dan isterinya yang menjalankan perniagaan buah-buahan di bandar Shapingba (bandar lain) dan mereka terpaksa membawa anak mereka, Hu Yong (Ma Yongzhen – nama selepas diculik) kerana tiada siapa yang menjaganya di rumah.

Pada 19 Februari 1991, Hu Yong yang pada ketika itu berusia lima tahun telah hilang sewaktu bermain sendirian semasa ibu bapanya bekerja.

Menceritakan kembali kes penculikan tersebut, Ma berkata, ketika itu dia sedang memakan tebu yang diberi oleh jirannya dan secara tiba-tiba matanya ditutup dan dia dilarikan.

Lantaran dari kejadian itu, tiga suspek telah ditangkap tetapi pihak polis tidak dapat menjumpai Hu Yong kerana dia telah pun dijual kepada pasangan yang tidak dikenali ketika kesemua suspek berkenaan ditahan.

Walaupun Ma kurang pasti berkenaan wajah ibu bapa kandungnya, namun dia masih mengenali bapanya walaupun setelah 21 tahun berlalu.

“Bila saya lihat Hu, saya tahu yang dia adalah bapa saya!,” ujar Ma.

Kisah ini jelas menunjukkan betapa hebatnya pengorbanan seorang bapa kepada seorang anak. Sayangilah bapa anda sementara mereka masih hidup.






sumber : http://mynewshub.my/2012/06/21/setia...asi-yang-sama/
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 21-06-2012, 05:33 PM
Toxic2010 Toxic2010 is offline
Legendary Member

Toxic2010's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2010
Posts: 10,785
Poster Rank: #245
Thanked 336 Times
Active Level
Default

kasihnya bapa sampai macam tu sekali
__________________
Selangkah lebih bijak bersama Adik Bijak.com
Klik di sini :http://adikbijak.com
Reply With Quote
  #3  
Old 21-06-2012, 05:37 PM
arzaraza arzaraza is offline
Well-Known
Member

arzaraza's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Sep 2010
Location: Jln Pak Abu Bworth
Posts: 5,369
Poster Rank: #675
Thanked 26 Times
Active Level
Default

sebijik mcm cerita Hachiko - A dog's tale.
__________________
Spanish Timbrado breeder
Reply With Quote
  #4  
Old 21-06-2012, 05:39 PM
nsriza nsriza is offline
Active Member

nsriza's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,179
Poster Rank: #3079
Thanked 4,294,967,295 Times
Active Level
My Mood:
Default

Takdir untuk mereka bertemu kembali memang kuat. Perkara ni memang ajaib dan pastinya jarang sangat berlaku.

Syukur dan tahniah buat mereka.
__________________
Kod Promosi Bengkel Mini Saham -ABS02- klik sini www.bengkelminisaham.com

~Guna KWSP/EPF untuk beli saham di Bursa Malaysia (BSKL/KLSE) sms/call: O12-366 7525 ~
~ Peluang menjadi Apex Investment Consultant/Advisor ~
Reply With Quote
  #5  
Old 21-06-2012, 05:40 PM
luqalief luqalief is offline
Well-Known
Member

luqalief's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Feb 2011
Posts: 5,938
Poster Rank: #599
Thanked 26 Times
Active Level
My Mood:
Default

Kalau la sume org ade perasaan kasih mcm camtu
Tak de la kes buang anak
Reply With Quote
  #6  
Old 21-06-2012, 05:42 PM
Mr.E Mr.E is offline
Normal Member

Mr.E's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 346
Poster Rank: #7169
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

sedih baca kisah ni...
__________________
YOU'LL NEVER WALK ALONE
Reply With Quote
  #7  
Old 21-06-2012, 05:43 PM
zerovirus zerovirus is offline
CG Super Hardcore

zerovirus's Avatar

 
Trader Rating: (26)
Join Date: Jan 2009
Location: SMS-0173533105
Posts: 131,188
Poster Rank: #2
Thanked 58 Times
Active Level
My Mood:
Default

sampai mcm tu sekali ... terharu2
__________________

ALAT BESAR PANJANG ZAKAR TAHAN LAMA SPRAY & GEL -|HANDOMEUP VER 2|PROEXTENDER VER 2|MIRACLE HYBRID EXTENDER|PACAK LANGIT|HYDROMAX X30|JANTAN GEL|VIMAX ORIGINAL|POWER EXTENDER DELUXE|PL SUPER GEL|VIGRX PLUS|BATHMATE|DAN BANYAK LAGI|SMS-017-3533105
Reply With Quote
  #8  
Old 21-06-2012, 05:48 PM
dums dums is offline
Active Member

dums's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Feb 2008
Location: Optimis vs Pesimis(︶︿︶
Posts: 1,160
Poster Rank: #3123
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by arzaraza View Post
sebijik mcm cerita Hachiko - A dog's tale.
lain la tuh tunggu tak kembali nie kembali
__________________
//Tak akanku nyanyikan lagu menyayat hati..Takk pernahku menulis lirik cinta gaya tari.. 。◕‿‿◕。v
Reply With Quote
  #9  
Old 21-06-2012, 05:49 PM
MoShed MoShed is offline
Well-Known
Member

MoShed's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Nov 2007
Location: Fully STP Broker - Not Market Maker
Posts: 8,228
Poster Rank: #367
Thanked 84 Times
Active Level
My Mood:
Default

muka ada iras2 tu..mmg dah betul la tu
__________________
REGULATED STP BROKER FXNET,FCA UK,CySEC,MiFiD
ALL DEPOSIT 35% BONUS SUPER FAST EXECUTION DAFTAR SINI - KLIK SINI
>> LAWATI BLOG FOREX PALING HOT <<
SKYPE - Moshedbiz | HP/Whatsapp: 013.3377.642 | FB: moshedbiz
Reply With Quote
  #10  
Old 21-06-2012, 05:52 PM
carnationmyra carnationmyra is offline
CG Top Poster Club

carnationmyra's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Location: Venice of Perak
Posts: 22,148
Poster Rank: #71
Thanked 163 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by arzaraza View Post
sebijik mcm cerita Hachiko - A dog's tale.
baru nak taip...
__________________
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 03:43 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE