Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 20,322
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 50,897
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 38,447
More...
View Poll Results: Adakah Anda Masih Bergolongan Dan Bangga Dalam Golongan Anda ?
Ya 18 27.69%
Tidak 47 72.31%
Voters: 65. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
  #501  
Old 20-07-2012, 10:15 AM
afifdaud afifdaud is offline
CG Top Poster Club

afifdaud's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Feb 2010
Location: Pdg. Serai >> Sik >> Sidam Kiri >> Damansara
Posts: 30,846
Poster Rank: #37
Thanked 176 Times
Active Level
My Mood:
Default

syiah wujud kerana politik perebutan kuasa
tapi siapa dalang disebalik kemunculan syiah?
abdullah bin saba'
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #502  
Old 22-07-2012, 02:59 AM
Lime Juice Lime Juice is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 1,582
Poster Rank: #2384
Thanked 0 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by afifdaud View Post
syiah wujud kerana politik perebutan kuasa
tapi siapa dalang disebalik kemunculan syiah?
abdullah bin saba'
tak kisah lah siapa dalangnya sekarang
yg penting kita usaha untuk kembali bersatu lagi
percayalah kitab-kitab Allah sahaja yg boleh menyatukan kita semua (ahli kitab)

untuk kita org islam, berbalek lah kepada Al Quran.
dengan cara ini shahaja kita boleh built itu bridge seperti Nabi kita lakukan
antara Yahudi, Nasrani dengan pengikut Nabi sendiri
bukan burn the bridge, seperti apa yg ada di dalam hadis.

pro hadis, jgn marah ah..
berdosa tau bulan puasa klau marah2

Reply With Quote
  #503  
Old 22-07-2012, 04:02 AM
Wea Izre Wea Izre is offline
Legendary Member

Wea Izre's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Apr 2007
Location: Shah Alam
Posts: 10,596
Poster Rank: #257
Thanked 27 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by capgajah View Post
nabi tinggalkan Alquran untuk kita, pbezaan pendapat dkalangan umat islam dbenar , kalau yg bawa pepecahan ia membawa kepada haram dalam islam.. bila mati ALLAH tak tanya dah kita mazhab mana... yg haram dalam alquran haram lah, yg halal dalam islam halal lah,, yg tak tersebut dalam Alquran boleh dmaafkan... satu je kalau nak tahu org tu sesat atau tidak bila mgaku diri tuhan...
rasanye dah lama pon pecah,kisah saudara kita di palestin,iraq,syria,bosnia,philipine,dan yg terbaru burma,apa yg Umat Islam buat?dan kita masih dibuai mimpi-mimpi indah nak masuk syurga nt dpt syafaat sebab kita ni Umat Muhammad, walaupon selama hidup kita diliputi dosa dan noda
__________________
UMOBILE CELCOM PAKAIAN BRANDED


There are three types of people in this world: those who make things happen, those who watch things happen and those who wonder what happened.
Reply With Quote
  #504  
Old 22-07-2012, 06:53 AM
papabaik papabaik is offline
Super Active Member

papabaik's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2012
Posts: 4,229
Poster Rank: #879
Thanked 140 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Wea Izre View Post
rasanye dah lama pon pecah,kisah saudara kita di palestin,iraq,syria,bosnia,philipine,dan yg terbaru burma,apa yg Umat Islam buat?dan kita masih dibuai mimpi-mimpi indah nak masuk syurga nt dpt syafaat sebab kita ni Umat Muhammad, walaupon selama hidup kita diliputi dosa dan noda
rilek la.... nnt kat akhirat nabi muhammd dok tunggu nak bagi syafaat.
dah jadi mcm VVIP lak aswj ni. NABI TUNGGU wooo... nak bagi syafaat lagi..
kalau 'ter'masuk neraka pun, takpe, rilek, masuk kejap je, lepas dah
'bayar' dosa boleh keluar dan masuk syurga balik. Wah wah senang hidup...
__________________
"Quran Is Easy. Do You Not Want To Learn?"
Bacalah Terjemahan Al-Quran Agar Anda Mendapat Petunjuk Dari Allah
Reply With Quote
  #505  
Old 23-07-2012, 01:14 AM
mydesk mydesk is offline
Super Active Member

mydesk's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2007
Posts: 4,842
Poster Rank: #752
Thanked 15 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Lime Juice View Post
tak kisah lah siapa dalangnya sekarang
yg penting kita usaha untuk kembali bersatu lagi
percayalah kitab-kitab Allah sahaja yg boleh menyatukan kita semua (ahli kitab)

untuk kita org islam, berbalek lah kepada Al Quran.
dengan cara ini shahaja kita boleh built itu bridge seperti Nabi kita lakukan
antara Yahudi, Nasrani dengan pengikut Nabi sendiri
bukan burn the bridge, seperti apa yg ada di dalam hadis.

pro hadis, jgn marah ah..
berdosa tau bulan puasa klau marah2


Itulah sepatutnya berlaku....

Tapi bila kita mengajak manusia kembali kepada Al-Quran, macam satu kesalahan yg besar pulak...

Pelik betul dgn perangai manusia ni...
__________________
Sekali-sekala tukar selera ke Wan Hassan Tomyam Antarabangsa.

[20.100] Barang siapa berpaling daripada Al Qur'an maka sesungguhnya ia akan memikul dosa yang besar di hari kiamat,
Reply With Quote
  #506  
Old 23-07-2012, 09:14 AM
papabaik papabaik is offline
Super Active Member

papabaik's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2012
Posts: 4,229
Poster Rank: #879
Thanked 140 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by mydesk View Post
Itulah sepatutnya berlaku....

Tapi bila kita mengajak manusia kembali kepada Al-Quran, macam satu kesalahan yg besar pulak...

Pelik betul dgn perangai manusia ni...
Salah besar sbb kita tak junjung hadith2 dewa2 mereka.
tu je.
__________________
"Quran Is Easy. Do You Not Want To Learn?"
Bacalah Terjemahan Al-Quran Agar Anda Mendapat Petunjuk Dari Allah
Reply With Quote
  #507  
Old 23-07-2012, 03:03 PM
yuzlinhadie_78 yuzlinhadie_78 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2009
Posts: 616
Poster Rank: #4986
Blog Entries: 1
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by papabaik View Post
rilek la.... nnt kat akhirat nabi muhammd dok tunggu nak bagi syafaat.
dah jadi mcm VVIP lak aswj ni. NABI TUNGGU wooo... nak bagi syafaat lagi..
kalau 'ter'masuk neraka pun, takpe, rilek, masuk kejap je, lepas dah
'bayar' dosa boleh keluar dan masuk syurga balik. Wah wah senang hidup...
yer ker papa..compom aswj x msuk dlm glongan ni ker

"Kemudian umat Rasul-rasul itu berpecah-belah dalam urusan agama mereka kepada beberapa pecahan, tiap-tiap golongan bergembira dengan apa yang ada pada mereka. Maka biarkanlah mereka tenggelam dalam kesesatannya itu hingga ke suatu masa." Al-Mu'minun, 53-54.
Reply With Quote
  #508  
Old 24-07-2012, 07:42 PM
papabaik papabaik is offline
Super Active Member

papabaik's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2012
Posts: 4,229
Poster Rank: #879
Thanked 140 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by yuzlinhadie_78 View Post
yer ker papa..compom aswj x msuk dlm glongan ni ker

"Kemudian umat Rasul-rasul itu berpecah-belah dalam urusan agama mereka kepada beberapa pecahan, tiap-tiap golongan bergembira dengan apa yang ada pada mereka. Maka biarkanlah mereka tenggelam dalam kesesatannya itu hingga ke suatu masa." Al-Mu'minun, 53-54.
kompom... aswj tu yg paling benar. sbb mereka majoriti. Yang Allah kata kalau kita ikut golongan majority tu kita akan sesat, tu salah. Kata2 Allah dlm Quran tu tak jelas dan tak tepat. ada maksud lain disebaliknya.. hadith je boleh menerangkannya. tak pakai hadith maka sesat jadi setan.
__________________
"Quran Is Easy. Do You Not Want To Learn?"
Bacalah Terjemahan Al-Quran Agar Anda Mendapat Petunjuk Dari Allah
Reply With Quote
  #509  
Old 31-07-2012, 07:23 AM
faizhamizaz faizhamizaz is online now
Active Member

faizhamizaz's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Feb 2012
Posts: 1,328
Poster Rank: #2778
Thanked 0 Times
Active Level
Default

TT tafsir sendiri nie ayat2 Al-Quran . . .
Penjelasan tu TT amik dari kitab mana ?

TT syiah tu dah ternyata sesat TT
Al-quran depa buat sendiri kes Al-quran yang ada nie xdak nama saidina ali
banyak bukti Syiah Sesat TT

yang jadikan golongan nie TT untuk bezakan yang salah dan betoi la .

Tentang Ahli Sunnah Wal Jamaah

Rasulullah sallallahu 'alaihi wa-sallam:

لَتَفْتَرِقَنَّ اُمَّتِيْ عَلَى ثَلاَثِ وَسَبْعِيْنَ فِرْقَةً وَاحِدَة فِى الْجَنَّةِ وَثِنْتَانِ وَسَبْعُوْنَ فِى النَّارِ . قِيْلَ : مَنْ هُمْ ؟ قَالَ : اَلْجَمَاعَة.

"Pasti akan berpecah-belah umatku kepada 73 firqah, hanya satu ke syurga dan 72 ke neraka. Baginda ditanya: Siapa mereka (yang ke syurga) wahai Rasulullah? Baginda bersabda: al-Jamaah"

H/R Ibn Majah (2/1322). Hadith ini disahihkan oleh al-Haitimi dalam (الزوائد) Disahihkan juga oleh al-Iraqi di dalam (تلخيص الاحياء.

nak tau lebih masuk sini baca http://rasuldahri.tripod.com/articles/kka2_lapan.htm
Reply With Quote
  #510  
Old 31-07-2012, 07:25 AM
faizhamizaz faizhamizaz is online now
Active Member

faizhamizaz's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Feb 2012
Posts: 1,328
Poster Rank: #2778
Thanked 0 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by papabaik View Post
rilek la.... nnt kat akhirat nabi muhammd dok tunggu nak bagi syafaat.
dah jadi mcm VVIP lak aswj ni. NABI TUNGGU wooo... nak bagi syafaat lagi..
kalau 'ter'masuk neraka pun, takpe, rilek, masuk kejap je, lepas dah
'bayar' dosa boleh keluar dan masuk syurga balik. Wah wah senang hidup...
Wow mempermainkan kata2 Nabi S.A.W
moga2 Allah akan bg pertunjuk kepada anta
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 07:25 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE