Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 06-03-2012, 03:06 PM
kuhik kuhik is offline
CG Top Poster Club


 
Trader Rating: (14)
Join Date: Jun 2007
Location: Bumi Tuhan
Posts: 39,156
Thanks (Received): 1066
Likes (Received): 38
Active Level
My Mood:
Default

kalau kita kat Malaysia ni, suka sangat lawan Wahabi.
sampai ada yang telah mengkafirkan Wahabi.

well, berani tak diorang kafirkan Imam Makkah dan Madinah?
__________________
Quote:
Nabi berpesan : "sesungguhnya aku bimbang ke atas kamu orang yang lebih DASYAT daripada DAJJAL"
Sahabat : "siapa mereka itu?"
Nabi : "mereka ialah ULAMAK JAHAT"
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 06-03-2012, 03:07 PM
kuhik kuhik is offline
CG Top Poster Club


 
Trader Rating: (14)
Join Date: Jun 2007
Location: Bumi Tuhan
Posts: 39,156
Thanks (Received): 1066
Likes (Received): 38
Active Level
My Mood:
Default

kat sana, Tawaf Sunat lebih baik daripada baca yasin malam Jumaat
__________________
Quote:
Nabi berpesan : "sesungguhnya aku bimbang ke atas kamu orang yang lebih DASYAT daripada DAJJAL"
Sahabat : "siapa mereka itu?"
Nabi : "mereka ialah ULAMAK JAHAT"
Reply With Quote
  #23  
Old 06-03-2012, 03:10 PM
xgang xgang is offline
Active Member

xgang's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2012
Posts: 1,579
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 146
Active Level
My Mood:
Default

qunut dalam mazhab shafie hukumnya sunat mu'akkad. Sunat mu'akkad kalau ditinggalkan perlu sujud sahwi. Tapi kalau tak buat sujud sahwi pun tak batal solat.
Reply With Quote
  #24  
Old 06-03-2012, 03:11 PM
KingSiong KingSiong is offline
Regular

KingSiong's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2008
Posts: 694
Thanks (Received): 10
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kuhik View Post
kat sana, Tawaf Sunat lebih baik daripada baca yasin malam Jumaat
Tawaf sunat antara amalan yang afdhal kat sana . tq
__________________
Benih KETUTU & GAHARU/DEPU/KARAS di UTARA
[.Sila hubungi 012-4504840/019-5225527;Lokasi;Jitra Kedah.[email protected] >[/COLOR][/COLOR]
Reply With Quote
  #25  
Old 06-03-2012, 03:13 PM
nwa nwa is offline
Active Member

nwa's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2009
Posts: 1,938
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

aku dh bertahun kot tak baca qunut masa semayang subuh...umat islam ni suka sgt melabel2 wahabi la,sunnah jamaah la...pada aku akhir sekali,kita semua berniat utk menyembah Allah.Keikhlasan dlm hati tu yg paling penting...pada aku la.Kalau korang ada pendapat lain,korang punya pasal la.Aku tak kesah pun
Reply With Quote
  #26  
Old 06-03-2012, 03:17 PM
sexy-angel sexy-angel is offline
Active Plus

sexy-angel's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2008
Posts: 4,746
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 20
Active Level
My Mood:
Default

kat arab..wahabi
kat malaysia...shafie
mana lebih power...MFK malaysia ke MFK arab makkah...
Reply With Quote
  #27  
Old 06-03-2012, 03:18 PM
sideskirt sideskirt is offline
Active Plus

sideskirt's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jul 2007
Posts: 3,819
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by xgang View Post
qunut dalam mazhab shafie hukumnya sunat mu'akkad. Sunat mu'akkad kalau ditinggalkan perlu sujud sahwi. Tapi kalau tak buat sujud sahwi pun tak batal solat.
ni tt tanya tadi, statement berpusing2 ... mengelirukan ...
Reply With Quote
  #28  
Old 06-03-2012, 03:20 PM
elmotron elmotron is offline
Active Plus

elmotron's Avatar
 
Trader Rating: (26)
Join Date: Dec 2010
Posts: 4,281
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

mmg kat sane xde sume tu...

sebab dorg nak kite yang buat sendiri semua tu...

lepas solat pun xde doa... sebab nak kite yang doa sendiri...

just my 2 cents...

doa dorg hanya time solat sunat witir ( yang imam2 dorg bace )

dan time solat sunat tahajjud...

ape pun elmo suke care dorg camtu... supaya kite x malas berdoa..

kalo kat malaysia ni aminkan aje ape imam tu doa... kalo imam tu doa nak kawen lagi satu... kite pun aminkan aje...

its better doa sendiri
Reply With Quote
  #29  
Old 06-03-2012, 03:20 PM
dark knight dark knight is offline
Active Member

dark knight's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Location: heading towards the Financial Guantanamo
Posts: 1,134
Thanks (Received): 34
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tonk91 View Post
saya petik kata2 UAI" khilaf ulama itu satu rahmat bagi kita, tak perlulah nak gaduh pasal benda2 sunat macam ni, ada banyak lagi benda wajib yang masih tak dilaksanakan "
den setuju statement nih..x ada masalah pun sebenarnya
bak kata sheikh imran hosein "you are fighting over chicken feet"
__________________
Tidur itu mati sementara, mati itu tidur selama-lamanya...
Reply With Quote
  #30  
Old 06-03-2012, 03:27 PM
ed_zero ed_zero is offline
Active Plus

ed_zero's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Sep 2009
Posts: 4,707
Thanks (Received): 83
Likes (Received): 5
Active Level
My Mood:
Default

lain negara lain mazhab...xde apa yg pelik pun..zikir tu bukan wajib..zikir kuat2 sehingga mengganggu orang lain tu dah kira berdosa.
__________________
ILMU YANG SAYA ADA INI IBARAT SETITIK AIR SEBESAR LAUTAN
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold