Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 26,826
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 57,427
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 44,422
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 24-08-2010, 12:53 PM
DenyMyExistenc3 DenyMyExistenc3 is offline
Active Member

DenyMyExistenc3's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Posts: 600
Poster Rank: #5146
Thanked 99 Times
Active Level
My Mood:
Thumbs up Doa Panjang Umur dan MUrah rezeki???

WALAUBAGAIMANAPUN…Ada penyakit yang lebih merbahaya dan lebih dahsyat serta lebih mudah merebak yang mana seolah olah pihak pembakang dan kerajaan lupa untuk meng ‘war war’kan akan bahaya yang bakal menimpa si pesakit ini…, atau mungkin mereka telah di timpa penyakit ini…oh! (aku bersangka buruk)

Maka biarlah aku selaku 'keretamayat', menceritakan tentang penyakit yang lebih merbahaya dari segala virus-virus di atas…

Apakah nama penyakit itu?

Namanya….

“...WAHAN...”

Nota untuk orang islam yang bukan mua'laf: aku tahu korang semua dah tahu penyakit ini dan cakap, hek eleeeh, hamka! Penyakit ni semua orang islam dah tahu ler… baiklah, yang dah tahu pergilah main jauh jauh, biarlah mualaf yang belum tahu lagi akan penyakit 'wahan' ini meneruskan pembacaan…(dari aku yang hina)

Bermulalah sebuah cerita…

Akrian,
Bila aku tulis cerita pasal malam nisfu sya’aban baru-baru ni mengenai doa ‘umur panjang’ dan ‘murah rezeki’, ada yang komplen dan tegur aku bahawa aku silap, dan adalah memang sangat bagus doa macam tu , bagus apa doa panjang umur dan murah rezeki? katanya…

Lepas tu mula berhujah, berdalil dan ber-nas.. , bla bla bla bla blah..
Aku kata: makanlah beras pilihan ber-nas Ha ha Ha, (tak lawak..)

Dia sedikit beremosi, kerana aku tak serius.
Lalu keluarkan hukum dan fatwa serta terus berhujjah, dan mengajak aku untuk berdebat…

(bayangkan korang duduk dalam rumah, kat luar hujan turun dengan lebatnya dan korang pula lupa nak tutup tingkap..habis tempias air ‘liur’!!!)

Aku kata:
Benarlah firman Allah, sabda Rasul, dan nasihat engkau yang berguna…, senang macam ginilah, engkau selalu baca blog aku bukan? Boleh tak aku mengumpat kau kat sana dan jawab segala hujjah engkau kat blog aku? kira macam bermusakarahler.., dan Aku tak akan bagitahu siapa engkau..boleh tak?

(huh..mengumpatpun mintak izin…)

Dia membenarkan aku jawab kat blog, maka tertulislah entry ini…he he he..

Oii, Mamat!!! Selamat membaca!!!

Assalamualaikum pembaca blog kereta mayat sekalian yang berugama islam dan selamat sejahtera untuk mereka yang bukan islam…

Korang nak tak panjang umur dan murah rezeki?
Nak ?
Tentu korang nak bukan?
Baiklah, teruskan bacaaan, tapi sebelum itu…

Sebelum korang meneruskan pembacaan entry ini, perlu di tekan kan bahwa, perkataan “korang” adalah termasuk juga diri ‘aku’ sendiri…harap maklum.

Seperkara lagi, entry ini banyak menggunakan nama-nama besar iaitu para Nabi alaihissalam dan para sahabat radiallahum,… sekiranya ada yang tersilap fakta dan sejarah, tolonglah tegur aku…, aku tulis apa yang aku ingat sahaja…(ingat-ingat lupa..oh)

Salam……

SEBUAH CERITA SECARA ‘MAYA’….

Aku berjumpa dengan para remaja dan bertanya?
Apa yang korang mahu?

Jawab mereka…
Kami mahukan HARTA kekayaan, dengan harta, dapatlah kami enjoy puas puas.., barulah faham erti kebebasan..ha ha ha!

Kemudian aku berjumpa pula dengan golongan yang dah senja (orang tua@tua kutuk) lalu bertanya?
Apa yang Pakcik mahu?

Jawab mereka yang tua-tua itu…
Kami mahukan keSIHATan tubuh badan, dengan tubuh yang sihat, bolehlah kami menikmati erti hidup…

Ok, kemudian..aku jumpa pula golongan cerdik pandai dan bertanya?
Apa yang anda mahu?

Jawab mereka…
Kami mahukan UMUR panjang.., dengan umur yang panjang, kami boleh meneroka pelbagai bidang ilmu sains dan falsafah yang akan membawa erti kepada tamaddun manusia…

Hmmmmmm, tiga perkara ini begitu penting sekali nampaknya…
Korang pun nak tiga perkara ni bukan?
-Harta

-Sihat

-Umur

Last edited by DenyMyExistenc3; 24-08-2010 at 12:58 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 24-08-2010, 12:54 PM
DenyMyExistenc3 DenyMyExistenc3 is offline
Active Member

DenyMyExistenc3's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Posts: 600
Poster Rank: #5146
Thanked 99 Times
Active Level
My Mood:
Default

Itu yang selalu doa: panjang umur murah rezeki tu kan? Kan? Kan?
( akuPUN sama..oh)

Baiklah, sekarang cuba kita tanya pada Sahabat-sahabat r.a.:
Apa yang mereka mahu?

Kata saidina Umar r.a apabila melihat harta rampasan perang yang melimpah ruah di zaman pemerintahannya…(lebih kurang maksud):

“Aku tidak mahu harta ini… jika ianya baik, kenapa harta ini tidak datang pada zaman Nabi saw dan Abu bakar r.a?

Berkata pula saidina Abu bakar r.a ketika terlanggar tunggul (tidak sengaja)sehingga kakinya berdarah…(lebih kurang maksud):

“Sudah beberapa hari aku susah hati kerana tiada musibah(sakit) yang menimpaku seolah olah Allah murka kepadaku yang telah banyak berbuat dosa …, tapi Alhamdulillah hari ini, kaki ini telah luka berdarah terlanggar tunggul, semoga Allah mengampunkan dosaku…

(oh…)

Kata saidina Khalid ra selaku ‘pedang Allah’…ketika balik dari medan perperangan…
(lebih kurang maksud)
“hati ini ingin sekali mati di jalanMU ya Allah, nampaknya aku telah kembali ke rumah ku yang sempit dan telah meninggalkan shurga yang luas, aku cemburu kepada mereka yang mati shahid di jalanMU ya Allah…

Nota: (wahai ‘pedang Allah’.. Allah telah muliakan ‘pedang Allah’ dengan tidak pernah jatuh akan ‘pedang Allah’ di jalan Allah..subhanAllah..)

Maka korang semua, bagi para sahabat nabi, yang telah di jamin syurga ketika hidup lagi.. mereka semua tidak berkeinginan dengan :
Harta yang banyak dan umur yang panjang….

Sekarang, aku nak tanya…
Apa yang korang mahu?
-Panjang umur dan murah rezeki?

Baik, sekarang mari kita tanya pada kekasih kekasih Allah tentang apa yang mereka mahu…?

Nabi Muhammad s.a.w.
Allah mencadangkan agar gunung Uhud di tukar menjadi emas dan menjadi hak milik baginda.
Jawab baginda SAW lebih kurang maksud…
Biarlah aku hidup miskin, bila aku lapar, aku ingat pada MU, bila aku kenyang aku bersyukur padaMU…

Nabi Ayub a.s.
Ketika di nasihatkan oleh isteri tersayang supaya doa kepada Allah minta sembuh segala penyakit (Nabi Ayub a.s di uji dengan bermacam macam penyakit.-rujuk kitab.)
Jawab Nabi Ayub a,s lebih kurang maksud…
Biarlah aku hidup menderita, sebelum ini terlalu banyak nikmat Allah yang telah di kurniakan kepadaku…, aku malu untuk minta sembuh…

Nabi Daud a.s
Ketika berjumpa dengan malaikat maut yang datang ziarah, bukan nak cabut nyawa, telah berkata akan Nabi Daud a.s kepada Izrael…
lebih kurang maksud…
“boleh tak tolong cabut nyawa aku? Aku ingin rasa penderitaan maut!”

Maka korang semua, bagi para kekasih Allah langsung tidak berkeinginan dengan :
Harta yang banyak dan umur yang panjang….

Sekarang, aku nak tanya…
Apa yang korang mahu?
-Panjang umur dan murah rezeki ler...
(Isk..isk…)

Sekarang kita tanya pulak pada setan:
Apa yang setan mahu?

Setan kata: aku mahu umur panjang sampai kiamat!
(dan Allah telah memakbulkan doa setan serta melaknatnya!!)

Apa yang firaun mahu?
“aku mahu panjang umur”

Apa yang Qarun laknatullah mahu?
“aku mahu murah rezeki”

Apa yang korang mahu?
“panjang umur dan murah rezeki”

(no komen…)

Kita tanya pulak lagi sekali kepada para sahabat r.a, apa yang mereka mahu?

Apa yang Abu bakar r.a mahu?
“aku ingin menjadi sehelai rumput yang hujung hayatnya di makan oleh lembu”
(di suarakan kerana takut dan taqwa kepada Allah)

Apa yang Aisyah r.a mahu?
“aku ingin sekali menjadi burung yang terbang bebas tanpa perlu risau hari pengadilan di padang mahsyar kelak!!!

Apa yang Umar r.a mahu?
“aku ingin sekali jika ibuku tidak melahirkan aku langsung”
(juga di suarakan kerana begitu takut dan taqwa kepada Allah)

Nota: takutkan Allah akan menunjukkan jalan ke arah segala kebaikkan!!!

Baiklah, berhenti sekejap bertanya itu ini begitu begini…Sekarang mari kita tanya org dalam neraka pulak..

Wahai ahli Neraka, apa yang korang mahu?
“aku ingin kembali ke dunia walaupun sesaat untuk berbuat kebaikkan…”

Pendek kata: Firaun, Qarun, Namrud, Haman dan semua ahli neraka mintak dengan Allah kembali ke dunia untuk beramal ugama, diorang nak MASA!!!

Korang semua!!!
Banyak betul masa yang ada untuk baca blog aku.., jadi aku nak tanya korang semua!!!!

Apa yang korang MAHU?
Sila jawab sendiri sebelum jadi mayat, sementara masih ada masa…

Penutup:
Sabda nabi s.a.w lebih kurang maksud: Ummat akhir zaman akan di timpa penyakit “wahan” yang menyebabkan Allah cabut kehebatan islam dalam hati…

Apa itu ‘wahan’?

Jawab nabi saw: “Cinta dunia dan takut mati!”

Dan aku tambah sikit supaya korang (dan aku yang jahil ini), lebih memahami tentang apa itu “wahan”
Wahan setelah di huraikan panjang lebar lalu di pecah kecilkan maka ianya dapatlah di buat kesimpulan mahawa itu adalah keinginan untuk panjang umur dan murah rezeki..!!!!oh

Tahukah korang bahawa makhluk yang mintak panjang umur dan murah rezeki adalah setan! Dan Allah telah memanjangkan umurnya sampai kiamat dan bagi rezeki sampai kiamat!!!!!

Firaun, Haman, Qarun, namrud dan lain lain Naktullah juga berkeinginan untuk panjang umur dan murah rezeki, tapi Allah dah jadikan mereka mayat dan bakal masuk neraka!!!!

Akhir sekali, selaku bukan doctor Hamka, maka aku akan bagi tanda tanda penyakit ‘wahan’, kerana korang dah banyak 'makan makan' santapan rohani (kononnya), terimalah pencuci mulut dari aku dalam bentuk serbuk lada he he he, siapa yang makan lada dialah yang rasa pedasnya!!!

Tanda tanda korang ada penyakit ‘wahan’…
(fakta di ambil dari kepala otak aku sendiri.!!.)

Mudah di tipu oleh skim cepat kaya…
(Tipah) tertipu oleh penjual ubat umur panjang
Simpan duit banyak banyak dalam bank
Teringin nak jadi jutawan segera!!!
Nak jadi penyanyi
biarkan tanah perkuburan mak bapak korang semak samun..
tengok Masjid kosong tak rasa apa apa.
Pergi pasar malam waktu azan sedangkan belum datang bulan…
Lupa kepada mayat..errr lupa mati.
Bercita cita nak tengok, spiderman part 3, superman return part 2, dan macam macam part lagi!!!
Suka tengok drama TV yang bersambung…
Sula tengok hiburan atau sukan secara ‘live’
Malas baca Al-Quran
Malas solat jemaah
Selalu forward email merapu
Suka tengok bahagian dada perempuan.
Suka hias depan rumah dengan landskap yang mahal mahal.
up date lagu terkini di carta TV/radio
Suka hias kereta
Up date blog hari hari
Takut hantu
Takut melihat kereta mayat
dan banyak lagi!!!!
Eh, apsal aku pulak yang rasa pedas ni?!!!! OH… isk..isk…(air..air..)

Sekian…

Ps: Jadi mayat baru korang tahu apa yang di mahu…oh!

Ps dari setan: aku mahu semua anak cucu Nabi Adam masuk Neraka…aku mahu semua anak adam cinta harta dan takut mati…(itulah wahan)

(ada 'sesuatu' kat kotak komen untuk korang semua..he he he)

POSTED BY HAMKA
Reply With Quote
  #3  
Old 24-08-2010, 01:24 PM
rizalstudio rizalstudio is offline
Super Active Member

rizalstudio's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,641
Poster Rank: #1504
Thanked 691 Times
Active Level
My Mood:
Default

salam bro.. aku minta izin nk share tulisan kat facebook aku.. aku rasa ramai yg patut sedar dan faham.. aku pun slalu berdoa, panjang umur dan dimurahkan rezki.. aku lupa.. aku lupa semua itu.. sebelum aku jadi mayat...

thanx bro..

facebook aku: www.facebook.com/rizalstudio

byk info aku collect dan gather kat album "apa kutahu ku sampaikan"
__________________
Quote:
My Life is My Parents Biggest Television
“Seandainya engkau menyampaikan keburukan saudaramu, Jika itu benar, maka bererti kamu sudah membuka aib saudaramu, dan jika itu salah, maka engkau sudah melakukan fitnah “
Reply With Quote
  #4  
Old 24-08-2010, 01:52 PM
DenyMyExistenc3 DenyMyExistenc3 is offline
Active Member

DenyMyExistenc3's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Posts: 600
Poster Rank: #5146
Thanked 99 Times
Active Level
My Mood:
Default

silakan... lagipun nie pun diambil dr blog keretamayat.bl0gspot.com
utk sama2 dikongikan..
Reply With Quote
  #5  
Old 24-08-2010, 02:14 PM
mustopa_a mustopa_a is offline
Legendary Member

mustopa_a's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Apr 2008
Posts: 12,097
Poster Rank: #201
Thanked 73 Times
Active Level
Default

terima kasih bro.. satu peringatan untuk patik yang lalai..
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 24-08-2010, 02:18 PM
hafis_81 hafis_81 is offline
Well-Known
Member

hafis_81's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Feb 2008
Location: Malaya
Posts: 6,385
Poster Rank: #574
Thanked 33 Times
Active Level
Default

ada ustaz ckp x salah nk mntk pnjg umur supaya dpt b'ibadah kpd Allah,x salah nk mntk d'murahkan rezeki supaya harta itu dpt d'kongsi sesama Muslim..
Reply With Quote
  #7  
Old 24-08-2010, 02:25 PM
rizalstudio rizalstudio is offline
Super Active Member

rizalstudio's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,641
Poster Rank: #1504
Thanked 691 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hafis_81 View Post
ada ustaz ckp x salah nk mntk pnjg umur supaya dpt b'ibadah kpd Allah,x salah nk mntk d'murahkan rezeki supaya harta itu dpt d'kongsi sesama Muslim..
ada ustaz juga kata cuba kita fikir, buat apa kita minta doa panjang umur kalau umur hidup kita yg dipanjangkan itu tidak dipenuhi dengan amal ibadat?

soalan utk semua org termasuk aku... seumur hidup kita yg berpuluh tahun ni.. brapa lama kita habiskan masa hidup kita utk beribadat, berzikir, bertasbih, dan lain2..


fikir2 kan lah..

anyway sapa ada facebook add le aku kat www.facebook.com/rizalstudio
__________________
Quote:
My Life is My Parents Biggest Television
“Seandainya engkau menyampaikan keburukan saudaramu, Jika itu benar, maka bererti kamu sudah membuka aib saudaramu, dan jika itu salah, maka engkau sudah melakukan fitnah “
Reply With Quote
  #8  
Old 24-08-2010, 03:04 PM
siege01 siege01 is offline
Active Member

siege01's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,437
Poster Rank: #2650
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

huhu..panas nie...hehe!
semoga diamalkan bersama
__________________

Kitarsemula@recycle4bt.blogspot.com
Daun Stevia@yeopstevia.blogspot.com
Oil & Gas Malaysia@prismacpi.com
Koloni Cribs@www.kolonikreatif.com
Reply With Quote
  #9  
Old 24-08-2010, 03:18 PM
LIpas_penIn LIpas_penIn is offline
Normal Member

LIpas_penIn's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2006
Posts: 312
Poster Rank: #7685
Thanked 9 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hafis_81 View Post
ada ustaz ckp x salah nk mntk pnjg umur supaya dpt b'ibadah kpd Allah,x salah nk mntk d'murahkan rezeki supaya harta itu dpt d'kongsi sesama Muslim..
Ustaz Ismail Kamus pun cakap mcm tu.. kita juga tak boleh berdoa minta mati.
__________________
walaupun bull berkaki empat
ditampor bear jatuh terlipat
Reply With Quote
  #10  
Old 24-08-2010, 05:01 PM
Toxic2010 Toxic2010 is offline
Legendary Member

Toxic2010's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2010
Posts: 10,786
Poster Rank: #257
Thanked 336 Times
Active Level
Default

Minta2 dijauhkan dari golongan 'WAHAN'

Kewajipan Membayar Zakat
Hadith :
Dari Ibnu Abbas r.a. katanya: “ Rasulullah SAW telah menentukan wajibnya zakat fitrah, untuk membersihkan orang yang mengerjakan puasa dari perkataan yang sia-sia dan perkataan yang buruk, dan juga untuk menjadi makanan orang-orang miskin, oleh itu sesiapa yang menunaikannya sebelum sembahyang hari raya maka menjadilah ia zakat fitrah yang makbul, dan sesiapa yang menunaikannya sesudah sembahyang hari raya maka menjadilah ia sedakah biasa seperti sedekah sunat yang lain.”
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 05:53 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE