Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 5,219
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 15,951
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 21,778
More...
  #11891  
Old 17-10-2016, 04:20 PM
kamal_kampong kamal_kampong is offline
Legendary Member

kamal_kampong's Avatar
 
Trader Rating: (30)
Join Date: Apr 2007
Location: negeri hujung dunia
Posts: 15,056
Thanks (Received): 302
Likes (Received): 35
Dislikes (Received): 2
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Deenz Work View Post
Belum lagi dajjal keluar.. sebab imam mahdi belum keluar lagi. Tapi kalau asteroid tu bakal menyebabkan banjir besar terutama di pesisiran pantai, tu antara tanda2 kedatangan mahdi...
sblm imam mahdi rasanya panji hitam dulu keluar..ada yg kata dah, ada yg kata belum..
__________________
TERUSKAN BOIKOT BARANG2 ZIONIS, SELAMATKAN AL-AQSA

BERMUAMALAH SESAMA MUSLIM PASTI BARAKAH / SOKONG PRODUK MUSLIM
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #11892  
Old 17-10-2016, 04:42 PM
ooz ooz is online now
Active Member

ooz's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Posts: 1,720
Thanks (Received): 28
Likes (Received): 2
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

kalau dah keluar pun, bukannya keluar macam tu je perkenalkan diri.
sebelum keluar, banyak event2 besar akan terjadi, banyak yang besar jatuh diganti baru yang lebih hebat.. jadi, nikmati je lah nafas yang sekarang ada ni, sebab ia mungkin berlaku zaman cucu cicit kita..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #11893  
Old 01-02-2017, 04:42 PM
sepek sepek is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2009
Posts: 4,726
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 5
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

sudah senyap thread ini
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #11894  
Old 01-02-2017, 05:43 PM
Strange-One Strange-One is offline
Regular

Strange-One's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2011
Posts: 364
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Lightbulb Latest DeCode.

Quote:
Originally Posted by Strange-One View Post
Salam Murni.

BerGuru Dengan Orang2 Gila Tu Bagus. Tapi... Kena Tengoklah Gila Yang Camne.

Yang TerBaik..... Ialah BerGuru Dengan Lima [email protected] Gila Ini.

1. Gila BerSabar.
2. Gila BerSyukur.
3. Gila BerIhsan.
4. Gila BerTaqwa.
5. Gila BerTawakal.

ALLOOHU'alam.....

Salam Harmoni.
Salam Subur.

Dan Yang Paling TerKuat + Paling TerGila + Paling TerDahsyat Dalam.....

BerSABAR = Abu Bakar Yang Akhir.

BerSYUKUR = Umar Yang Akhir.

BerIHSAN = Usman Yang Akhir.

BerTAQWA = Ali Yang Akhir.

BerTAWAKAL = Muhammad Yang Akhir.

By The Way, Jemput Singgah Ke Sini (http://aminfadzlan786.blogspot.my/20...loka-addp.html) Untuk Latest DeCode..... Dan Mungkin Yang TerAkhir.....

Sekian Untuk Makluman, Terima Kasih.

ALLOOHU'alam.....

Salam Makmur.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #11895  
Old 08-02-2017, 11:57 AM
kamal_kampong kamal_kampong is offline
Legendary Member

kamal_kampong's Avatar
 
Trader Rating: (30)
Join Date: Apr 2007
Location: negeri hujung dunia
Posts: 15,056
Thanks (Received): 302
Likes (Received): 35
Dislikes (Received): 2
Active Level
Default

Dubai - Hujan salju langka turun di wilayah Uni Emirat Arab saat suhu udara mencapai minus 5 derajat Celcius. Warga setempat sibuk menikmati salju yang jarang mereka dapati.

Dilaporkan Pusat Meteorologi dan Seismologi Nasional (NCMS), seperti dilansir CNN, Selasa (7/2/2017, wilayah dengan suhu udara yang biasanya hangat dan cenderung gersang, mengalami suhu udara minus 5 derajat Celcius pada Jumat (3/2) malam waktu setempat.

Akibatnya, salju tebal yang langka menyelimuti puncak tertinggi Uni Emirat Arab, Jebel Jais, yang terletak dekat perbatasan Oman. Warga setempat tidak takut menghadapi cuaca dingin, meskipun mereka tidak terbiasa.

Banyak warga Uni Emirat Arab yang sengaja mendatangi kawasan gunung itu dan menghabiskan waktu bermain salju. Mulai dari membuat manusia salju, bermain perang salju hingga berlomba paling cepat meluncur di atas salju atau tobogganing.

Sementara wilayah Ras al-Khaimah pernah dilanda salju beberapa tahun berturut-turut, hujan salju tebal di pegunungan Jebel Jais tergolong tidak biasa.

"Cukup ramai (di pegunungan) karena kami tidak biasanya merasakan salju di UAE (Uni Emirat Arab), jadi orang-orang dari berbagai emirat datang untuk melihat salju," tutur seorang fotografer setempat, Yousef Bin Shakar Alzaabi kepada CNN.

Emirat merupakan pemerintahan yang dikepalai seorang Emir. Ada 7 emirat di Uni Emirat Arab, yakni Abu Dhabi, Dubai, Fujairah, Ras al-Khaimah, Sharjah dan Umm al-Qaiwain.

Menurut data NCMS, suhu udara minimum di wilayah Uni Emirat Arab sejak tahun 2003 hanya mencapai 13,3 derajat Celcius.

Meskipun banyak warga Uni Emirat Arab menyambut salju, namun penyelenggara kompetisi bersepeda Tour of Dubai terpaksa membatalkan acaranya karena angin kencang yang membahayakan para pesepeda. Angin kencang ini juga merobohkan sebuah crane, yang menimpa beberapa mobil dan memicu kebakaran. Laporan media lokal menyebut satu orang luka-luka akibat insiden itu.
__________________
TERUSKAN BOIKOT BARANG2 ZIONIS, SELAMATKAN AL-AQSA

BERMUAMALAH SESAMA MUSLIM PASTI BARAKAH / SOKONG PRODUK MUSLIM
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #11896  
Old 11-02-2017, 10:20 PM
Deenz Work Deenz Work is offline
Active Member

Deenz Work's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2013
Location: Puchong
Posts: 2,381
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 5
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kamal_kampong View Post
sblm imam mahdi rasanya panji hitam dulu keluar..ada yg kata dah, ada yg kata belum..
Apa tanda-tanda kalau panji hitam dah keluar? Dan macamana nak tau kalau itu adalah panji hitam yg sebenar?
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #11897  
Old 12-02-2017, 10:08 AM
kamal_kampong kamal_kampong is offline
Legendary Member

kamal_kampong's Avatar
 
Trader Rating: (30)
Join Date: Apr 2007
Location: negeri hujung dunia
Posts: 15,056
Thanks (Received): 302
Likes (Received): 35
Dislikes (Received): 2
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Deenz Work View Post
Apa tanda-tanda kalau panji hitam dah keluar? Dan macamana nak tau kalau itu adalah panji hitam yg sebenar?
tak pasti..

boleh banyakkan bacaan n rujuk kpd yg pakar pastu bandingkan dgn keadaan semasa dismpg berdoa selalu utk ditunjukkan jln yg lurus..
__________________
TERUSKAN BOIKOT BARANG2 ZIONIS, SELAMATKAN AL-AQSA

BERMUAMALAH SESAMA MUSLIM PASTI BARAKAH / SOKONG PRODUK MUSLIM

Last edited by kamal_kampong; 12-02-2017 at 10:14 AM.. Reason: tambah pendangan
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #11898  
Old 12-02-2017, 10:30 AM
tomie tomie is offline
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 70,812
Thanks (Received): 7806
Likes (Received): 74
Dislikes (Received): 1
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Deenz Work View Post
Apa tanda-tanda kalau panji hitam dah keluar? Dan macamana nak tau kalau itu adalah panji hitam yg sebenar?
mungkin mcm dah ada
cuma mungkin depa takdan nak kibar panji hitam sambil berperang

** bawak panji hitam..tak semestinya kena pegang tiang bendera tu sambil berperang...ye tak
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #11899  
Old 21-03-2017, 03:23 PM
Strange-One Strange-One is offline
Regular

Strange-One's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2011
Posts: 364
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Thumbs up 5 Mesej Tok ADDP.....

Salam Murni + Subur + Bebas.

5 Mesej Dari Tok Madah Seloka Addp:

1. Kalian ORANG AWAM yang bernama RAKYAT JELATA tidak tahu duduk letak perkara sebenar.

2. Sebaiknya tidak perlulah bercakap atau menulis seolah olah apa yang diketahui itu adalah perkara yang benar dan betul.

3. KUASA "VETO" AGONG tidak pernah luak walau seinci pun.

4. Kehancuran Sistem Pemerintahan Demokrasi di sini sudah semakin hampir.

5. Adakah AGONG "sekarang" hanya menanti "seseorang" samada PM atau TPM atau siapo sahaja menemui beliau untuk dijadikan "SEBAB" peralihan KUASA PEMERINTAHAN kepado Sistem RAJA Berpelembagaan ???

Sekian dan tak lupo...heheee

Sumber PerOlehan Mesej:- https://brudno.com.ua/?uid=18078516

Salam Harmoni + Makmur + Syabas.

Last edited by Strange-One; 22-03-2017 at 03:38 PM..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #11900  
Old 21-03-2017, 03:42 PM
userun userun is offline
Super Active

userun's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,121
Thanks (Received): 33
Likes (Received): 9
Dislikes (Received): 1
Active Level
Default

thread yang paling lama bertahan....
__________________
Nak Mempelam Harumanis Perlis? Whatsapp 01127422082
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Tags
kiamat, planet nibiru

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 10:40 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you