Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 17,356
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 47,587
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 35,388
More...
Closed Thread
 
Thread Tools
  #781  
Old 30-08-2007, 12:53 PM
sekam padi sekam padi is offline
Well-Known
Member

sekam padi's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Dec 2006
Posts: 6,576
Poster Rank: #528
Thanked 45 Times
Active Level
My Mood:
Exclamation

Currently Active Users Viewing This Thread: 66 (13 members and 53 guests)

dlm 'guest' tu mungkin ada ISA ke....pengawai2 polis ke....mata2 gelap ke....atau sapa2 aje yg bole buat forum CG ni kena 'tutup kedai' nanti....isu perkauman yg buat main2 lorrrrrrrrr.....sentitif.....
Paid Advertisement
  #782  
Old 30-08-2007, 12:54 PM
Wea Izre Wea Izre is offline
Legendary Member

Wea Izre's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Apr 2007
Location: Shah Alam
Posts: 10,398
Poster Rank: #262
Thanked 27 Times
Active Level
Default

erkss makin ramai
Currently Active Users Viewing This Thread: 68 (13 members and 55 guests)
sekam padi, cathaizd, rinsaf, faizfakhirin, Aku, mr. x, evolution75, kembaraindah, myy2, zinedine, azmie007, wiralution X
  #783  
Old 30-08-2007, 01:03 PM
ripzer ripzer is offline
Active Member

ripzer's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2006
Location: Jan 2006
Posts: 2,199
Poster Rank: #1751
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Wea Izre View Post
erkss makin ramai
Currently Active Users Viewing This Thread: 68 (13 members and 55 guests)
sekam padi, cathaizd, rinsaf, faizfakhirin, Aku, mr. x, evolution75, kembaraindah, myy2, zinedine, azmie007, wiralution X
tu la pasal..ramai gileeee kat thread ni..

oi semua!! tgk signature aku kat bawah..kalau berminat,ym la aku..hahahahaah.. ( IKLAN SEKJAP..) ramai org luar ni..
__________________
get rich or die tryin'
  #784  
Old 30-08-2007, 01:05 PM
faizfakhirin faizfakhirin is offline
Active Member

faizfakhirin's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,045
Poster Rank: #1888
Thanked 7 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Mr.DJ View Post
Thanks....

p/s....semenjak takde HYIP, rase boring la plak kat CG neh....emm emm....
hyip punya section still ada la bro...ramai dh stop kot....kan dh kluar fatwa....tue ramai yg stop...xkan nk makan duit haram bro....kena ingat mati gak....
__________________
Cantik Sihat Molek
Segar Sokmo Sokmo


http://faizumistore.blogspot.com
  #785  
Old 30-08-2007, 01:05 PM
zinedine zinedine is offline
Well-Known
Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2007
Posts: 5,344
Poster Rank: #671
Thanked 23 Times
Active Level
Default

Ok bro. Berita terbaru (takde la baru sangat, semalam punya kot) pihak polis menahan 2 orang di bawah ISA kerana menyebarkan SMS ugutan berbau perkauman. Pihak polis menyatakan bahawa kejadian-kejadian yg berlaku di pasir gudang ni adalah angkara samseng dan penjenayah india. Kemudian segelintir samseng dan bebudak melayu yg tak puas hati masuk campur. Jadilah perkara yg korang selalu dapat tau tu. Ini kes salah menyalahkan antara satu sama lain ler ni.

Benda ni semua berpunca dari sikap tak puas hati samseng kedua-dua bangsa ni. Yg satu tu buat jenayah, kemudian dlm keadaan mabuk mengutuk bangsa yg satu lagi. Bangsa yg kena kutuk ni ambik tindakan sendiri membunuh bangsa yg mengutuk tu. Benda ni berlarutan apabila terdapat banyak campur tangan dari orang ramai termasuk bebudak remaja yg berlagak.Ekoran dari itu, timbullah penyebaran SMS yg menggesa semua melayu bersiap sedia bertempur dgn india kerana terdapat india dari batu caves yg telah datang ke pasir gudang (tujuannya tak diketahui) tapi ramai orang melayu syak yg mereka ni semua datang nak balas dendam bunuh melayu.

Utk pengetahuan semua, kedatangan beberapa kumpulan geng india dari batu caves tu memang ada berdasarkan maklumat tertutup yg aku perolehi dari abang ipar aku yg ada line dgn pihak berkuasa. Tapi, tujuan diorang datang ke pasir gudang tak diketahui, cuma polis saja yg tahu dan sedang menyiasat. Kedatangan diorang ni tak dihebohkan sebab pihak polis tak mau orang awam masuk campur. Biar polis saja yg settlekan isu ni. Tapi ada pulak pihak yg membocorkan maklumat ni kepada awam menyebabkan berlaku penyebaran SMS tu sampai abang ipar aku pun dapat (tapi aku tak dpt SMS tu). Sebagai langkah berjaga-jaga, pihak tentera dan komando berpakaian preman pun turun ke pasir gudang.

Mungkin kerana timbulnya syak wasangka terhadap geng batu caves tu menyebabkan ada kumpulan melayu kiyai haji salleh dari batu pahat & PEKIDA dari negeri lain pun datang ke pasir gudang dan kawasan sekitarnya. Macamana mereka datang itu kita tak tau,mungkin datang secara berpecah.

Pokoknya sekarang, keadaan panas di pasir gudang memang berlaku tapi ia hanya melibatkan perlakuan jenayah segelintir orang dari bangsa yg berlainan. Bila timbul perasaan tak puas hati, mulalah ditimbulkan isu perkauman macam sekarang ni. Sebab tu pihak berkuasa polis dan tentera tak ambik ringan walaupun berita ni sekadar disampaikan secara cakap mulut dan SMS saja kerana ia melibatkan soal keselamatan dan ketenteraman.

Korang jgn tak tau,india yg mati yg kena bunuh dgn melayu yg menjadi punca pertikaian ni mempunyai hubungan dgn pemimpin tertinggi kuil hindu di ulu tiram kota tinggi. Sebab tu isu ni melarat sampai ke batu caves.Dan korang jgn tak tau, india ****** hindu ni kalau dia dah nak berperang dan bunuh orang lain, dia tak pikir belas kasihan lagi dah. Dia anggap itu sebagai "Jihad" diorang mempertahankan bangsa dan agama hindu diorang.

Itu pasal diorang berani kalau nak serang masjid. Sblm ni pun pernah timbul pertikaian pasal isu agama & masjid kat Kampung Rawa Pulau Pinang tahun 1997 kalau tak silap (sblm peristiwa Kampung Medan). Masa tu dato' seri anwar ibrahim yg jadi timbalan perdana menteri yg settlekan. Aku pasti ramai orang yg tak tau pasal peristiwa ni sebab benda ni tak dihebahkan. Cuma sesetengah orang belah utara jer yg tau.

Sebab tu jangan main2 dan toksah dilayan dgn ****** mabuk. ****** mabuk lebih bahaya dari cina kopet mabuk.

Apapun, 2 orang yg menjadi dalang penyebaran SMS tu dah ditahan di bawah ISA. Korang pun boleh baca dlm paper utusan hari ni punya. Road block, kawalan polis, tentera, komando tetap berjalan seperti biasa sebab diorang kena berjaga-jaga atas sebarang kemungkinan.

Bagi aku,aku akan ikut cara pihak polis. Walaupun dpt berita dari cakap mulut, SMS, khabar angin yg melibatkan isu keselamatan, kita tak boleh ambik ringan. Kalau betul2 berlaku macamana? Ini bukan khabar angin 'bila tarih pilihanraya', 'bila parlimen bubar'. Ini khabar angin 'india nak bunuh melayu pasir gudang dan kawasan sekitarnya'. Takkan kita nak ambik ringan? kita berjaga-jaga sudahlah. Selebihnya serahkan kepada pihak berkuasa. Takkan kita nak serahkan 100% kpd pihak berkuasa kemudian kalau kita dah kena serang, kita menyalahkan polis & tentera sebab tak beri perlindungan. Boleh ke gitu? Pokok pangkalnya diri kita sendiri mesti kena berjaga-jaga dulu dgn apa cara sekalipun.

Selebihnya kita serahkan kepada Allah SWT. Tengok jelah malam ni dan esok macamana akhirnya isu ni.

Last edited by zinedine; 30-08-2007 at 01:07 PM..
  #786  
Old 30-08-2007, 01:09 PM
faizfakhirin faizfakhirin is offline
Active Member

faizfakhirin's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,045
Poster Rank: #1888
Thanked 7 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ripzer View Post
tu la pasal..ramai gileeee kat thread ni..

oi semua!! tgk signature aku kat bawah..kalau berminat,ym la aku..hahahahaah.. ( IKLAN SEKJAP..) ramai org luar ni..
hahaha...kot2 ramai yg klik kat siggy lain...hahaha....siggy ko xlawa...hahaha...jgn mrh bro....hehehe
__________________
Cantik Sihat Molek
Segar Sokmo Sokmo


http://faizumistore.blogspot.com
  #787  
Old 30-08-2007, 01:19 PM
faizfakhirin faizfakhirin is offline
Active Member

faizfakhirin's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,045
Poster Rank: #1888
Thanked 7 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by zinedine View Post
Ok bro. Berita terbaru (takde la baru sangat, semalam punya kot) pihak polis menahan 2 orang di bawah ISA kerana menyebarkan SMS ugutan berbau perkauman. Pihak polis menyatakan bahawa kejadian-kejadian yg berlaku di pasir gudang ni adalah angkara samseng dan penjenayah india. Kemudian segelintir samseng dan bebudak melayu yg tak puas hati masuk campur. Jadilah perkara yg korang selalu dapat tau tu. Ini kes salah menyalahkan antara satu sama lain ler ni.

Benda ni semua berpunca dari sikap tak puas hati samseng kedua-dua bangsa ni. Yg satu tu buat jenayah, kemudian dlm keadaan mabuk mengutuk bangsa yg satu lagi. Bangsa yg kena kutuk ni ambik tindakan sendiri membunuh bangsa yg mengutuk tu. Benda ni berlarutan apabila terdapat banyak campur tangan dari orang ramai termasuk bebudak remaja yg berlagak.Ekoran dari itu, timbullah penyebaran SMS yg menggesa semua melayu bersiap sedia bertempur dgn india kerana terdapat india dari batu caves yg telah datang ke pasir gudang (tujuannya tak diketahui) tapi ramai orang melayu syak yg mereka ni semua datang nak balas dendam bunuh melayu.

Utk pengetahuan semua, kedatangan beberapa kumpulan geng india dari batu caves tu memang ada berdasarkan maklumat tertutup yg aku perolehi dari abang ipar aku yg ada line dgn pihak berkuasa. Tapi, tujuan diorang datang ke pasir gudang tak diketahui, cuma polis saja yg tahu dan sedang menyiasat. Kedatangan diorang ni tak dihebohkan sebab pihak polis tak mau orang awam masuk campur. Biar polis saja yg settlekan isu ni. Tapi ada pulak pihak yg membocorkan maklumat ni kepada awam menyebabkan berlaku penyebaran SMS tu sampai abang ipar aku pun dapat (tapi aku tak dpt SMS tu). Sebagai langkah berjaga-jaga, pihak tentera dan komando berpakaian preman pun turun ke pasir gudang.

Mungkin kerana timbulnya syak wasangka terhadap geng batu caves tu menyebabkan ada kumpulan melayu kiyai haji salleh dari batu pahat & PEKIDA dari negeri lain pun datang ke pasir gudang dan kawasan sekitarnya. Macamana mereka datang itu kita tak tau,mungkin datang secara berpecah.

Pokoknya sekarang, keadaan panas di pasir gudang memang berlaku tapi ia hanya melibatkan perlakuan jenayah segelintir orang dari bangsa yg berlainan. Bila timbul perasaan tak puas hati, mulalah ditimbulkan isu perkauman macam sekarang ni. Sebab tu pihak berkuasa polis dan tentera tak ambik ringan walaupun berita ni sekadar disampaikan secara cakap mulut dan SMS saja kerana ia melibatkan soal keselamatan dan ketenteraman.

Korang jgn tak tau,india yg mati yg kena bunuh dgn melayu yg menjadi punca pertikaian ni mempunyai hubungan dgn pemimpin tertinggi kuil hindu di ulu tiram kota tinggi. Sebab tu isu ni melarat sampai ke batu caves.Dan korang jgn tak tau, india ****** hindu ni kalau dia dah nak berperang dan bunuh orang lain, dia tak pikir belas kasihan lagi dah. Dia anggap itu sebagai "Jihad" diorang mempertahankan bangsa dan agama hindu diorang.

Itu pasal diorang berani kalau nak serang masjid. Sblm ni pun pernah timbul pertikaian pasal isu agama & masjid kat Kampung Rawa Pulau Pinang tahun 1997 kalau tak silap (sblm peristiwa Kampung Medan). Masa tu dato' seri anwar ibrahim yg jadi timbalan perdana menteri yg settlekan. Aku pasti ramai orang yg tak tau pasal peristiwa ni sebab benda ni tak dihebahkan. Cuma sesetengah orang belah utara jer yg tau.

Sebab tu jangan main2 dan toksah dilayan dgn ****** mabuk. ****** mabuk lebih bahaya dari cina kopet mabuk.

Apapun, 2 orang yg menjadi dalang penyebaran SMS tu dah ditahan di bawah ISA. Korang pun boleh baca dlm paper utusan hari ni punya. Road block, kawalan polis, tentera, komando tetap berjalan seperti biasa sebab diorang kena berjaga-jaga atas sebarang kemungkinan.

Bagi aku,aku akan ikut cara pihak polis. Walaupun dpt berita dari cakap mulut, SMS, khabar angin yg melibatkan isu keselamatan, kita tak boleh ambik ringan. Kalau betul2 berlaku macamana? Ini bukan khabar angin 'bila tarih pilihanraya', 'bila parlimen bubar'. Ini khabar angin 'india nak bunuh melayu pasir gudang dan kawasan sekitarnya'. Takkan kita nak ambik ringan? kita berjaga-jaga sudahlah. Selebihnya serahkan kepada pihak berkuasa. Takkan kita nak serahkan 100% kpd pihak berkuasa kemudian kalau kita dah kena serang, kita menyalahkan polis & tentera sebab tak beri perlindungan. Boleh ke gitu? Pokok pangkalnya diri kita sendiri mesti kena berjaga-jaga dulu dgn apa cara sekalipun.

Selebihnya kita serahkan kepada Allah SWT. Tengok jelah malam ni dan esok macamana akhirnya isu ni.
pergh aku baca berita memang panas satu badan.....bak kata pepatah,kalau jumpa ular ngan india,bunuh india dulu.....yang merisaukan bila parlimen bubar....maybe 16mei akan berlaku kembali...orang india ni nk kena bunuh mcm cina 16mei kot baru diaorg puashati....
__________________
Cantik Sihat Molek
Segar Sokmo Sokmo


http://faizumistore.blogspot.com
  #788  
Old 30-08-2007, 01:22 PM
sekam padi sekam padi is offline
Well-Known
Member

sekam padi's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Dec 2006
Posts: 6,576
Poster Rank: #528
Thanked 45 Times
Active Level
My Mood:
Talking

Quote:
Originally Posted by faizfakhirin View Post
pergh aku baca berita memang panas satu badan.....bak kata pepatah,kalau jumpa ular ngan india,bunuh india dulu.....yang merisaukan bila parlimen bubar....maybe 16mei akan berlaku kembali...orang india ni nk kena bunuh mcm cina 16mei kot baru diaorg puashati....
16mei???........13mei kot......
  #789  
Old 30-08-2007, 01:24 PM
smesul smesul is offline
Normal Member

smesul's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2006
Location: Ukay Perdana
Posts: 439
Poster Rank: #6137
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

tak kot..polis kan ade..pandai2 la diorang setle kan
  #790  
Old 30-08-2007, 01:25 PM
miskinenator miskinenator is offline
Super Active Member

miskinenator's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Nov 2006
Location: Batu Pahat
Posts: 2,982
Poster Rank: #1278
Thanked 5 Times
Active Level
My Mood:
Default

Currently Active Users Viewing This Thread: 73 (18 members and 55 guests)

ramainya.. biar betul ni..
__________________
PROGRAM USAHAWAN TELEKOMUNIKASI

PENDAPATAN RM500 - RM5,000 SEBULAN
CALL/SMS/WHATSAPP : 010-771 7245
Sponsored Links
Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 09:07 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE