Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 17,247
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 47,455
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 35,255
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 07-09-2009, 11:33 PM
abedee abedee is offline
Active Member

abedee's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2005
Location: kelantan
Posts: 518
Poster Rank: #5557
Thanked 8 Times
Active Level
Red face Skandal dan Seks Di Pejabat

Skandal dan Seks Di Pejabat
Kadang-kadang hendak juga aku pejamkan mata pekakan telingan, pernah aku mengadu pada sahabat yang aku anggap guru, tetapi tiada respon tiada penyelesaian. Mengadu pada Manager sama macam mengadu pada sang buaya yang kelaparan kerana dia juga berada dalam kem yang sama.
'
Dirumah ada isteri, di rumah ada suami tetapi di pejabat ada skandal. Sedang di rumah membelai dan meriba anak-anak kecil, tetapi di pejabat tanpa segang pilu berpegangan tangan antara laki dan bini orang ni. Siap aksi beriba lagi. Ditegur akan menyusahkan kerja aku pula kerana selalu berurusan dengan minah ni. Dia yang punya kuasa untuk mempercepatkan kerja aku. Ini Kisah pertama.
'
Keduanya, betulah berempuan ni memang *****, memang *******, akal pendek ... Si lelaki pula memang bijak, memang licik, memang pandai tapi MEMANG JAHAT. Lelaki Jahat, Perempuan *****. Itu bahasa yang senang digunakan.
'
Wanita macam mainan ditempat kerja ku. Terasa, wanita hanyalah alat bagi lelaki. Kesian wanita-wanita itu. Pernah aku terdengar dari yang empunyai diri (wanita) dia hanya ringan-ringan je tak sampai melakukan hubungan seks. *****! Jijik aku mendengar cerita itu.
'
Ada juga aksi-aksi yang dirakam melalui telefon. Aksi bogel si wanita *****. Tak tahulah aksi itu dirakam semasa mabuk atau apa, tetapi wanita dalam rakaman itu adalah rakan sekerja aku juga. Dan aksi itu ada dalam handphone rakan sekerja ku juga. Malu bercampur kesian pada wanita ***** itu.
'
Kateria wanita untuk mendapat kerja di bahgian aku adalah seorang wanita seksi yang sedap mata memandang, senang tangan menjalar, boleh dibawa kesana-kemari dan boleh dipasing ke orang lain bila sudah puas.
'
Semua ini bukan fitnah, bukan gosip, bukan adu domba tetapi itulah realiti tempat kerja yang bernama Islamic.
'
Sekarang ni division aku dah jadi macam pertanding buntuk cantik, dan dada besar. Malu aku berbicara soal ini tetapi semuanya adalah realiti yang tak mampu aku ubah. Terasa kerdil ingin berjuang dan kadang-kadang bila ada sahabat yang ada sedikit kesedaran datang menceritakan perihal itu aku langsunng tiada rasa marah dan benci.
Aku rasa pelik dengan diri aku kenapa semua itu hilang, sedangkan membenci maksiat dengan hati adalah selemah-lemah iman dan tiada iman lagi selepas itu. Adakah imanku telah tercabut akibat selalu berdepan dengan maksiat itu, atau aku juga telah tergolongan dalam golongan itu. Semoga Allah kembalikan aku seperti aku di dalam jemaah dulu.
'
Aku rindukan suasana di mana saudara2 seakidah berjuang menegakkan Islam, melakukan amal makruf nahi mungkar. Aku rindukan kalian. Atau kini, aku kena mengatur langkah membina tarbiah diri untuk melawan maksiat itu sendirian.
'
"Ya Allah tingkatkanlah iman ku, kembalikanlah aku sebagaimana aku yang pernah KAU berikan sedikit kekuatan untuk berkata benar didepan yang ada kuasa dan membenci maksiat."
http://politikbaru.blogspot.com/2009...i-pejabat.html


Apa reaksi kekawan semua

Last edited by abedee; 07-09-2009 at 11:39 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 07-09-2009, 11:36 PM
lelakigila lelakigila is offline
Active Member

lelakigila's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jul 2008
Location: wad 15
Posts: 2,370
Poster Rank: #1638
Thanked 19 Times
Active Level
My Mood:
Default

berhenti kerja jer..., senang....
Reply With Quote
  #3  
Old 07-09-2009, 11:37 PM
marvelous marvelous is offline
Well-Known
Member

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 6,781
Poster Rank: #501
Thanked 31 Times
Active Level
My Mood:
Default

kat mana ni bro...fuuuuuuuuuuuh..tak lama tempat kerja camni..kalo dok bangunan tinggi..kena hati-hati ni
__________________
Kedai FB
Reply With Quote
  #4  
Old 07-09-2009, 11:41 PM
zerotech zerotech is offline
Well-Known
Member

zerotech's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Mar 2009
Location: ....BeLuM Tau LaGGii....
Posts: 9,004
Poster Rank: #320
Thanked 106 Times
Active Level
My Mood:
Default

rasanyer skang ni mana2 tempat ada ni.. cuma tau tak tau jer nih...
__________________
XM.COM
BROKER TERBAIK TANPA REQOUTE DAN REJECTION

CONTEST ARENA
Reply With Quote
  #5  
Old 07-09-2009, 11:41 PM
abedee abedee is offline
Active Member

abedee's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2005
Location: kelantan
Posts: 518
Poster Rank: #5557
Thanked 8 Times
Active Level
Default

mana alonso ni join company ni tak? banyak kekosongan lagi tu hehehe
Reply With Quote
  #6  
Old 07-09-2009, 11:44 PM
degaOne degaOne is offline
Super Active Member

degaOne's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Sep 2007
Location: Lembah Klang
Posts: 3,433
Poster Rank: #1092
Thanked 15 Times
Active Level
My Mood:
Default

Ye, mana2 pun ada benda ni... kat jabatan2 agama pun ada huhu... aku tau la sbb aku pernah keje sana..
__________________
HP : 012-2758075
YM : ckodoq.turbo@gmail.com
Reply With Quote
  #7  
Old 07-09-2009, 11:47 PM
aloong_05 aloong_05 is offline
Super Active Member

aloong_05's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2008
Posts: 4,647
Poster Rank: #790
Thanked 42 Times
Active Level
My Mood:
Default

Pejabat kerajaan kat putrajaya pon byk kes camnie..
Reply With Quote
  #8  
Old 07-09-2009, 11:50 PM
abedee abedee is offline
Active Member

abedee's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2005
Location: kelantan
Posts: 518
Poster Rank: #5557
Thanked 8 Times
Active Level
Default

hanya dgn iman dan taqwa aje dapat mengawal nafsu
Reply With Quote
  #9  
Old 07-09-2009, 11:51 PM
lanst lanst is offline
Super Active Member

lanst's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2009
Posts: 4,868
Poster Rank: #739
Thanked 77 Times
Active Level
My Mood:
Default

dunia dah akhir zaman..menabur fitnah tu dosa besar...
mengumpat pun dosa besar..

kalu betul dosa..tak betul lagi berdosa..

kalu betul benda tu!!!meh aku bom jek!!!
Reply With Quote
  #10  
Old 07-09-2009, 11:52 PM
NEMO NEMO is offline
CG Super Hardcore

NEMO's Avatar


 
Trader Rating: (241)
Join Date: Jan 2007
Location: Balik modal dalam 6 bln..bisnes emas terbaru
Posts: 112,372
Poster Rank: #3
Thanked 1,001 Times
Active Level
My Mood:
Default

gomen ker ni..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 06:47 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE