Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 04-09-2009, 12:24 PM
wanzex wanzex is offline
CG Top Poster Club

wanzex's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2006
Location: Di Pintu Lailatul Qadar
Posts: 35,575
Thanks (Received): 1106
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default ~ Azan Makkah ~

terpesona aku mendengar azan ini....Allahu Akbar!

http://www.youtube.com/watch?v=0929J-wYv44
__________________
Dunia Kian Berubah
Reply With Quote
Thanks old_code, peija06, jiwo kacau, brozul, shujkor thanked for this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 04-09-2009, 12:26 PM
wanzex wanzex is offline
CG Top Poster Club

wanzex's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2006
Location: Di Pintu Lailatul Qadar
Posts: 35,575
Thanks (Received): 1106
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

lunaknya suara bilal Masjidil Haram....
de saper2 tahu namanya..???
__________________
Dunia Kian Berubah
Reply With Quote
  #3  
Old 04-09-2009, 12:33 PM
buttercup buttercup is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2007
Posts: 794
Thanks (Received): 32
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

suara azan ni tajam dan keras...
walaupun datang dari Mekah...
aku tengok dah jadi trend azan yang jenis macam ni...
sampai dalam henset nokia pun bubuh azan jenis yang ni...

ada lagi suara azan yang pernah aku dengar lebih sedap...
iaitu suara azan yang kalau orang kafir dengar pun terpersona dan menjadi tanda tanya...
suara tu ada aku dengar ada kat tanah melayu ni...

korang sendiri tau lah kan....?
__________________
[SIZE="3"][URL="http://www.youtube.com/watch?v=ODvvEb47s-I&feature=related"][COLOR="Blue"]Rahsia Garisan Emas Yang Berjaya Dibongkar --->[/COLOR] [B][COLOR="Green"]Koordinat Kaabah[/COLOR][/B][/URL][/SIZE]
Reply With Quote
  #4  
Old 04-09-2009, 12:34 PM
ezis2u ezis2u is offline
Super Active

ezis2u's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Aug 2008
Location: ƃuɐlʞǝʞɯɐlɐ
Posts: 9,746
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

kat lappy aku tiap kali masuk waktu azan yang dirakam kat mekah akan berkumandang,,,sebab aku da install salaat time...
Reply With Quote
  #5  
Old 04-09-2009, 12:38 PM
buttercup buttercup is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2007
Posts: 794
Thanks (Received): 32
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by buttercup View Post
suara azan ni tajam dan keras...
walaupun datang dari Mekah...
aku tengok dah jadi trend azan yang jenis macam ni...
sampai dalam henset nokia pun bubuh azan jenis yang ni...

ada lagi suara azan yang pernah aku dengar lebih sedap...
iaitu suara azan yang kalau orang kafir dengar pun terpersona dan menjadi tanda tanya...
suara tu ada aku dengar ada kat tanah melayu ni...

korang sendiri tau lah kan....?
lagi 1 aku pesan,
kalau nak azan,
carilah BILAL yang bersuara lunak,
jangan jatuhkan maruah agama dan nama ISLAM,
nanti orang dengar naik benci,
pergi masjid pun takmau...

Carilah yang merdu suaranya,
lembut sampaiannya,
orang islam yang dengar pun semangat nak pi masjid,
orang kafir pula terasa keindahan islam itu sendiri hanya dengan azan,
bukan dengan loceng...

aku tanya kau lah...
kau jawap jujur...
kau suka ke Masjid atau Surau korang punya tukang azan???
suka ke tak ???
jawapannya ada pada diri masing2...
__________________
[SIZE="3"][URL="http://www.youtube.com/watch?v=ODvvEb47s-I&feature=related"][COLOR="Blue"]Rahsia Garisan Emas Yang Berjaya Dibongkar --->[/COLOR] [B][COLOR="Green"]Koordinat Kaabah[/COLOR][/B][/URL][/SIZE]
Reply With Quote
  #6  
Old 04-09-2009, 12:39 PM
CikSukan CikSukan is offline
Blogger Moderator

CikSukan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2006
Location: wordpress.org
Posts: 9,946
Thanks (Received): 584
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Saya pulak prefer buatan Malaysia..Bila dengar nih rasa meremang kudus dalam keinsafan.

http://www.youtube.com/watch?v=_YtriRtUrGw
__________________
P.S. "JOM JOIN CG !! -SUPPORTER"
"sampai skrg takleh nak menerima hakikat yg penyokong pas ni dah sampai tahap buta dah, sampai pas yg dah berubah 180 darjah daripada "perjuangan asal" pun diorang masih boleh justifikasi dengan pelbagai alasan, malah masih memburukkan UMNO yg sampai skrg tak pernah berubah dasar perjuangan.

Reply With Quote
  #7  
Old 04-09-2009, 12:39 PM
wanzex wanzex is offline
CG Top Poster Club

wanzex's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2006
Location: Di Pintu Lailatul Qadar
Posts: 35,575
Thanks (Received): 1106
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

yg ni ok x?

http://www.youtube.com/watch?v=iPSGQ3ec6VY
__________________
Dunia Kian Berubah
Reply With Quote
  #8  
Old 04-09-2009, 12:41 PM
wanzex wanzex is offline
CG Top Poster Club

wanzex's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2006
Location: Di Pintu Lailatul Qadar
Posts: 35,575
Thanks (Received): 1106
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

yg ni surah alfatihah.....

http://www.youtube.com/watch?v=JqbPc...eature=related
__________________
Dunia Kian Berubah
Reply With Quote
  #9  
Old 04-09-2009, 12:43 PM
zamreda zamreda is offline
CG Top Poster Club

zamreda's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: Sep 2008
Posts: 31,390
Thanks (Received): 47
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by buttercup View Post
lagi 1 aku pesan,
kalau nak azan,
carilah BILAL yang bersuara lunak,
jangan jatuhkan maruah agama dan nama ISLAM,
nanti orang dengar naik benci,
pergi masjid pun takmau...

Carilah yang merdu suaranya,
lembut sampaiannya,
orang islam yang dengar pun semangat nak pi masjid,
orang kafir pula terasa keindahan islam itu sendiri hanya dengan azan,
bukan dengan loceng...

aku tanya kau lah...
kau jawap jujur...
kau suka ke Masjid atau Surau korang punya tukang azan???
suka ke tak ???
jawapannya ada pada diri masing2...
tak sesedap mana azan tu...bergema arasy ALLAh jua jika niat krn ALLAH...
klau sedap dgr tang kita tapi bkn krn ALLAH tak smpai gak kat arsy tu...


pernah di zaman rasullah..yng malaikat jibrail mengadu kat nabi yng azan takder kat arasy..padahal dah azan dah kedengaran

rupanya sahabat yng mengalunkan tu riak krn suaranya...
Reply With Quote
  #10  
Old 04-09-2009, 12:45 PM
marlen marlen is offline
Legendary Member

marlen's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: May 2008
Posts: 16,941
Thanks (Received): 30
Likes (Received): 0
Blog Entries: 6
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by buttercup View Post
suara azan ni tajam dan keras...
walaupun datang dari Mekah...
aku tengok dah jadi trend azan yang jenis macam ni...
sampai dalam henset nokia pun bubuh azan jenis yang ni...

ada lagi suara azan yang pernah aku dengar lebih sedap...
iaitu suara azan yang kalau orang kafir dengar pun terpersona dan menjadi tanda tanya...
suara tu ada aku dengar ada kat tanah melayu ni...

korang sendiri tau lah kan....?
sy xtau plak..nak dgr suara azanyg lemak merdu tu..boleh tak?
__________________
Yakinilah…pada ketika diri merasakan tidak mempunyai sesiapa, ALLAH itu mencukupi segala-galanya

Boikot segala barangan Yahudi Zionis. Tunjukkn persaudaraan dan kemanusiaan anda.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump