Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 20-08-2009, 03:22 PM
gambate gambate is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2007
Posts: 6,761
Thanks (Received): 101
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default Buku Terbaru Tuan Guru Dr Harun Din Tentang Makhluk Halus




Berikut dipetik Mukadimah Tuan Guru dari buku tersebut;

MUKADIMAH PENGARANG

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan semesta alam. Kepada-Nya kami meminta pertolongan dalam urusan-urusan dunia dan akhirat. Selawat dan salam ke atas Rasul kami yang sangat amanah, penghulu kami Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda sekalian.

Saya sering menerima soalan sama ada melalui surat atau yang bertanya terus di majlis-majlis kuliah. Di antara soalan yang berulang kali diajukan kepada saya ialah yang berkaitan dengan makhluk halus seperti jin, qarin, sihir, rasukan, bunian, saka, orang mati hidup semula, penggunaan tangkal, penyakit yang disebabkan oleh jin dan sebagainya.

Mereka meminta pendapat saya walaupun ramai alim ulama’ lain di Malaysia yang boleh memberikan jawapan yang sama dengan saya.

Memandangkan persoalan ini berhubung kait dengan soal aqidah, maka menjadi suatu kefarduan kepada saya untuk menjelaskannya. Persoalan masyarakat ini perlu dirungkaikan supaya mereka tidak terus terjebak dengan amalan syirik.

Masyarakat perlu didedahkan dengan maklumat daripada sumber yang sahih terutama sekali jika ia melibatkan soal aqidah.

Saya telah berusaha menjawab setiap persoalan dengan berlandaskan hujah-hujah yang sahih daripada al-Quran dan al-Hadith.

Kesemua jawapan ini sebenarnya merupakan respon saya kepada soalan yang diajukan melalui akhbar Harakah. Saya telah melahirkan hasrat saya kepada Ahli Jawatankuasa Darussyifa’ supaya koleksi soal jawab yang pernah tersiar dalam akhbar Harakah ini dibukukan.

Saya amat berharap usaha pembukuan soal jawab ini dapat memberikan manfaat yang besar kepada masyarakat bahkan saya berdoa moga buah tangan saya ini dapat mengurangkan seterusnya menghapuskan fahaman dan amalan khurafat yang masih berakar umbi di dalam masyarakat kita.

Hanya Allah SWT sahaja yang Maha Sempurna lagi Maha Benar, manakala yang salah dan silap adalah daripada insan yang bersifat lemah.

Semoga Allah SWT mengampuni kesalahan dan kekhilafan yang tidak disengajakan. Kepada Allah SWT kita memohon rahmat dan berkat. Semoga Allah SWT sentiasa mengabulkan usaha kita dan menjadikannya sebagai amalan soleh.

Ikhlas daripada saya,

Dato’ Dr. Haron Din
Pengasas dan Penasihat Darussyifa’
30 Mac 2009M / 3 Rabiul Akhir 1430H

ISI KANDUNGAN BUKU INI
======================

BAB-1: PERSOALAN UMUM BERKAITAN MAKHLUK HALUS
BAB-2: PERSOALAN BERKAITAN JIN, BUNIAN, QARIN DAN SAKA
BAB-3: PERSOALAN BERKAITAN TANGKAL
BAB-4: PERSOALAN BERKAITAN SIHIR
BAB-5: PERSOALAN BERKAITAN ILMU GHAIB
BAB-6: PERSOALAN UMUM
BAB-7: DOA-DOA DAN AYAT-AYAT AL-QURAN UNTUK MENGATASI GANGGUAN MAKHLUK HALUS

===================

Harga jualan runcit buku ini ialah RM20 di Semenanjung Malayisa dan RM22 di Sabah & Sarawak.

Buku ini dijual dengan harga RM18 di Darussyifa’ Bandar Baru Bangi.

Buku ini boleh dibeli terus di pejabat Darussyifa’ Bandar Baru Bangi atau di cawangan-cawangan Darussyifa’ seluruh Malaysia.

Bagi anda yang ingin menjadi pengedar, potongan harga 40% akan diberikan dengan syarat pembelian dibuat secara borong sekurang-kurangnya 100 naskah dengan bayaran tunai.

Untuk menjadi pengedar buku ini, anda boleh menghubungi Tuan Haji Roslan di no. 019-2398573





SAPANAK BELI BUKU NI SILA BAGITAU SAYA.SAYA TOLONG BELI.HARGA 20 SEMENANJUNG/23 SABAH SARAWAK( TERMASUK POS).

ORDER DIBUKA.AKU TLG BELI HARGA RM20 sekali POS.


1. Sconsult
2. Lutfi
3. Vtech
4.delacaruna
5. ulam
6.Osopp
__________________
[B][COLOR="Red"][URL="http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?p=4841482&posted=1#post4841482"][CENTER]PUSAT RAWATAN ISLAM UNTUK RAWATAN SPIRITUAL ANDA[/CENTER] [/URL][/COLOR][/B]
[CENTER][B][URL="http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?p=4958583#post4958583"]SOAL JAWAB TENTANG MAKHLUK HALUS BERSAMA DATO' DR. HARON DIN[/URL][/B][/CENTER]
[CENTER][B][URL="http://kasturisyifa4u.blogspot.com/"]KASTURI AS-SYIFA[/URL][/B][/CENTER]

Last edited by gambate; 29-08-2009 at 08:21 AM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 20-08-2009, 03:25 PM
iorichee iorichee is offline
Active Plus

iorichee's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Posts: 4,681
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

aku rasa macam nak beli satu.....
__________________
Hidup mesti diteruskan...
“… ..dan jgnlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya
tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yg kafir.”
- Surah Yusuf ayat 12

Tak kira apa pon yang berlaku... apa masalah menimpa pon...
Reply With Quote
  #3  
Old 20-08-2009, 03:25 PM
eddie80 eddie80 is offline
Super Active

eddie80's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Nov 2007
Posts: 5,584
Thanks (Received): 46
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

bagus nie...
Reply With Quote
  #4  
Old 20-08-2009, 03:26 PM
gambate gambate is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2007
Posts: 6,761
Thanks (Received): 101
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

kepada sesiapa yang masih lagi samar ttg hakikat makhluk halus dan kaitan dengan penyakit dan cara pengubatan Islam yang dibenarkan oleh syariat..elok beli satu buku ni...semoga dapat manfaat di dunia dan akhirat
__________________
[B][COLOR="Red"][URL="http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?p=4841482&posted=1#post4841482"][CENTER]PUSAT RAWATAN ISLAM UNTUK RAWATAN SPIRITUAL ANDA[/CENTER] [/URL][/COLOR][/B]
[CENTER][B][URL="http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?p=4958583#post4958583"]SOAL JAWAB TENTANG MAKHLUK HALUS BERSAMA DATO' DR. HARON DIN[/URL][/B][/CENTER]
[CENTER][B][URL="http://kasturisyifa4u.blogspot.com/"]KASTURI AS-SYIFA[/URL][/B][/CENTER]
Reply With Quote
  #5  
Old 20-08-2009, 03:27 PM
yazaedar yazaedar is offline
Active Plus

yazaedar's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2006
Location: kuala lumpur
Posts: 2,832
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

aku nak beli...boleh beli online tak... malam malam baca syokni....
Reply With Quote
  #6  
Old 20-08-2009, 03:29 PM
gambate gambate is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2007
Posts: 6,761
Thanks (Received): 101
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default





Buku Edisi Kedua ini adalah versi dikemaskini daripada Buku Edisi yang pertama.
(Untuk Maklumat Buku Edisi Pertama Sila Klik di Sini)

Beberapa pembetulan telah dibuat dan juga tambahan doa-doa baru dimasukkan ke dalam buku edisi kedua ini. Diantara doa-doa terbaru yang dimasukkan adalah seperti berikut;


1. Doa Putus Cinta (Untuk Mengatasi Kekecewaan) – m/s 65
2. Doa Rawatan Terbakar & Melecur – m/s 94
3. Tambahan Doa kepada Pesakit Menderam – m/s 97
4. Doa Mengatasi Masalah Cemburu & Hasad Dengki – m/s 97
5. Kaifiat Bacaan Yaasin Untuk Rawatan Koma
6. Ayat-ayat Ruqyah Untuk Pengubatan dan Perlindungan dari Sihir – m/s 105
7. Doa Tahlil Arwah (Versi Tuan Guru) – m/s 109

Buku ini adalah terbitan Persatuan Kebajikan dan Pengubatan Islam Malaysia (Darussyifa’). Harga jualan runcit buku ini ialah RM15 di Semenanjung Malayisa dan RM16 di Sabah & Sarawak.

Buku ini dijual dengan harga RM13 kepada ahli-ahli Darussyifa’. Buku ini boleh dibeli terus di pejabat Darussyifa’ Bandar Baru Bangi atau di cawangan-cawangan Darussyifa’ seluruh Malaysia.

Bagi anda yang ingin menjadi pengedar, potongan harga 40% akan diberikan dengan syarat pembelian dibuat secara borong sekurang-kurangnya 100 naskah dengan bayaran tunai.

Untuk menjadi pengedar buku ini, anda boleh menghubungi Tuan Haji Roslan di no. 019-2398573
__________________
[B][COLOR="Red"][URL="http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?p=4841482&posted=1#post4841482"][CENTER]PUSAT RAWATAN ISLAM UNTUK RAWATAN SPIRITUAL ANDA[/CENTER] [/URL][/COLOR][/B]
[CENTER][B][URL="http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?p=4958583#post4958583"]SOAL JAWAB TENTANG MAKHLUK HALUS BERSAMA DATO' DR. HARON DIN[/URL][/B][/CENTER]
[CENTER][B][URL="http://kasturisyifa4u.blogspot.com/"]KASTURI AS-SYIFA[/URL][/B][/CENTER]
Reply With Quote
  #7  
Old 20-08-2009, 03:30 PM
moneymaker3000 moneymaker3000 is offline
CG Top Poster Club

moneymaker3000's Avatar

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2007
Location: KL
Posts: 23,794
Thanks (Received): 288
Likes (Received): 68
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

aku rasa macam penah ada buku perubatan yg dia tulis takpun adik dia. Musykil jugak cara2 perubatan dia tu mmg lain dari yg lain
Reply With Quote
  #8  
Old 20-08-2009, 03:36 PM
gambate gambate is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2007
Posts: 6,761
Thanks (Received): 101
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by moneymaker3000 View Post
aku rasa macam penah ada buku perubatan yg dia tulis takpun adik dia. Musykil jugak cara2 perubatan dia tu mmg lain dari yg lain
perubatan siapa
__________________
[B][COLOR="Red"][URL="http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?p=4841482&posted=1#post4841482"][CENTER]PUSAT RAWATAN ISLAM UNTUK RAWATAN SPIRITUAL ANDA[/CENTER] [/URL][/COLOR][/B]
[CENTER][B][URL="http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?p=4958583#post4958583"]SOAL JAWAB TENTANG MAKHLUK HALUS BERSAMA DATO' DR. HARON DIN[/URL][/B][/CENTER]
[CENTER][B][URL="http://kasturisyifa4u.blogspot.com/"]KASTURI AS-SYIFA[/URL][/B][/CENTER]
Reply With Quote
  #9  
Old 20-08-2009, 03:42 PM
mnur183 mnur183 is offline
Active Member

mnur183's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,280
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

huurrmmmm...bleh tahan gak. aku pun bnyk buku2 cenggini..tp x berkesempatan nk membaca.
Reply With Quote
  #10  
Old 20-08-2009, 03:43 PM
effies effies is offline
Active Plus

effies's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: May 2009
Posts: 2,739
Thanks (Received): 34
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

boleh beli satu nie...
untuk menambah ilmu....
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump