Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 08-10-2006, 12:46 PM
ahmad81 ahmad81 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2006
Location: :)
Posts: 1,551
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default Kerajaan tidak sembunyi keadaan jerebu- Konon2nya!!

Kerajaan tidak sembunyi keadaan jerebu
Oleh Kandau Sidi


MIRI: Kerajaan tidak akan menyembunyikan keadaan jerebu di negara ini kepada pelancong asing dalam usaha menjayakan program Tahun Melawat Malaysia 2007 (TMM2007), dengan majlis pelancarannya diadakan Disember ini.

Ketua Sekretariat TMM 2007, Hasimah Nik Jaafar, berkata kerajaan akan menjelaskan masalah itu, termasuk keadaan terkini jerebu kepada pelancong menerusi ejen pelancongan di luar negara.

Beliau berkata, menjadi tanggungjawab ejen pelancongan menerangkan keadaan sebenar di Malaysia kerana kerajaan yakin jerebu akan pulih sepenuhnya dalam tempoh terdekat, lebih-lebih lagi dengan perubahan cuaca.

"Fenomena jerebu tidak akan menjejaskan kedatangan pelancong selepas pelancaran TMM2007. Ia disebabkan selepas musim tengkujuh dalam tempoh terdekat ini masalah berkenaan akan pulih sepenuhnya.

"Justeru, tiada sebab kita perlu berbohong kepada pelancong. Kita yakin TMM2007 tidak akan terjejas. Malah, kita yakin boleh mencapai sasaran 20.1 juta pelancong tahun depan," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan sesi taklimat mengenai persediaan menganjurkan TMM2007 bersama 50 agensi pelancongan di bandar raya ini, semalam.

Ketika ini, beberapa bandar utama seluruh negara, terutama di Sarawak mengalami keadaan berjerebu yang teruk disebabkan perubahan laluan angin, selain kebakaran hutan di negara jiran.

Hasimah berkata, pihaknya sudah siap sedia menangkis tanggapan negatif yang boleh menjejaskan industri pelancongan negara, kesan daripada jerebu yang melanda negara sekarang.

"Kita akan memperhebatkan penjelasan mengenai keadaan sebenar jerebu di Malaysia melalui semua ejen pelancongan di luar negara. Ia perlu bagi menangkis laporan negatif mengenai negara kita.

"Biasanya, jerebu akan berakhir apabila tibanya musim tengkujuh. Namun berdasarkan pengalaman sebelum ini ia pasti akan meninggalkan kesan negatif kepada industri pelancongan negara," katanya.

Sehubungan itu, katanya, kerajaan perlu memaklumkan kepada semua ejen dan pejabat pelancongan di luar negara jika keadaan jerebu berjaya dipulihkan.

Selain jerebu, katanya, tumpuan akan diberikan terhadap usaha untuk menyelesaikan masalah sambungan penerbangan membabitkan laluan pelancongan di dalam dan luar negara.

"Semua pihak berkuasa berkaitan termasuk Kementerian Pengangkutan sedia memberi kerjasama dan jaminan memastikan masalah sambungan penerbangan tidak berlaku tahun depan.

"Setiap aduan agensi pelancongan berhubung masalah sambungan penerbangan atau masalah lain berkaitan akan dibawa ke Kabinet secepat mungkin untuk diselesaikan," katanya.

Sumber Berita.


* KL jerebu teruk, tp mcm xde apa2 jer.. senyap jer! mmm.....
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 08-10-2006, 01:08 PM
StanNero StanNero is offline
Super Active

StanNero's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Mar 2006
Location: Png-sabah-shah alm-desa pandan-batu muda (now)
Posts: 7,393
Thanks (Received): 153
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

dulu ..sure sebuk ngan penanaman benih awan la apo la..la niee buat dunno jer..

hai simpan duit kerajaan nak sumbat kat menantu ka.. ke nak upah org singaopre yg buatkan? huh
Reply With Quote
  #3  
Old 08-10-2006, 01:13 PM
SedBen SedBen is offline
Super Active

SedBen's Avatar
 
Trader Rating: (16)
Join Date: Sep 2006
Location: Territory of Silent Trader
Posts: 6,935
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

tu la dolu lain sikalang lain..
huhu
Reply With Quote
  #4  
Old 08-10-2006, 01:20 PM
ahmad81 ahmad81 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2006
Location: :)
Posts: 1,551
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

bleh dikatakan teruk gak jerebu ni. jarak penglihatan tu bleh tahan gak kureng.
smlm dgr kerajaan nk bekerjasama dgn indonesia nk padam kebakaran. lgpun negara jiran tu x mampu nk harapkan bomba diorg g padam api kat dlm hutan tu..
Reply With Quote
  #5  
Old 08-10-2006, 01:40 PM
aiman aiman is offline
Active Member

aiman's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2006
Location: Woodlands
Posts: 1,873
Thanks (Received): 1358
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Berapa PSI kat KL sekarang? 100 ke atas dah kira tahap bahaya.

ps: ahmad81, avatar tu kat mana? cam familiar... orchard road kan?
__________________
+
Reply With Quote
  #6  
Old 08-10-2006, 01:44 PM
lazman lazman is offline
Regular

lazman's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2006
Posts: 542
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 0
Active Level
Default

letih otak aku jerebu ni..
Reply With Quote
  #7  
Old 08-10-2006, 01:55 PM
SedBen SedBen is offline
Super Active

SedBen's Avatar
 
Trader Rating: (16)
Join Date: Sep 2006
Location: Territory of Silent Trader
Posts: 6,935
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

wat penyakit tu wo..
dahla bulan pose ni..
Reply With Quote
  #8  
Old 08-10-2006, 02:04 PM
ahmad81 ahmad81 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2006
Location: :)
Posts: 1,551
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

SELANGOR
Gombak 72* 84*
Pelabuhan Kelang 62* 70*
Petaling Jaya 72* 82*
Country Heights, Kajang 80* 89*
Shah Alam 73* 84*
Kuala Selangor 83* 97*

W.PERSEKUTUAN
Kuala Lumpur 77* 87*
Putrajaya 83* 90*
Labuan 88* 78*

N.SEMBILAN
Nilai 109* 116*
Seremban 107* 106*

MELAKA
Bukit Rambai 100* 101*
Bandaraya MELAKA 91* 91*


Untuk maklumat penuh sila klik di sini (041006)

Quote:
Originally Posted by aiman
ps: ahmad81, avatar tu kat mana? cam familiar... orchard road kan?
a ah... 2 thn lepas g singapore... :-D
Reply With Quote
  #9  
Old 08-10-2006, 02:09 PM
aiman aiman is offline
Active Member

aiman's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2006
Location: Woodlands
Posts: 1,873
Thanks (Received): 1358
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

eh? betul ke ni? Kat Singapore dah PSI 140, tapi masih terang. Tenguk kat tv nampak macam KL lagi teruk
__________________
+
Reply With Quote
  #10  
Old 08-10-2006, 02:12 PM
ahmad81 ahmad81 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2006
Location: :)
Posts: 1,551
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

br aku perasan date tu...
dah 4 hari diorg x update... mmm... aspal erk... dulu aku penah gak tgk website ni. paling tidak pun
dia akan update yg smlm punya indeks...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

Similar Threads
thread Thread Starter Forum Replies Last Post
pinjaman peribadi, swasta dan kerajaan. eddy_ferraro Loans, Credit Cards 19 07-04-2014 03:38 AM
ajarilah aku agar tidak ditipu.. man_saiko CariGold New Members 41 08-06-2012 12:35 AM
Pemimpin baru ‘Kerajaan Langit’ muncul. azlann1981 Official News, Current Issues 82 09-03-2012 06:47 PM
Pembiayaan pinjaman utk kakitangan kerajaan &a gmos Loans, Credit Cards 13 12-09-2010 11:41 PM
Paypal ::: Tidak Famous??? kiraringgit Internet Payment Processors 102 12-05-2008 01:22 PM