Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Jenaka, Lawak, Kelakar

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 5,522
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 29,570
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 21,926
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 23-08-2006, 09:44 PM
mie8500 mie8500 is offline
Active Member

mie8500's Avatar

 
Trader Rating: (18)
Join Date: Mar 2006
Location: Penang<=>Kedah
Posts: 2,022
Poster Rank: #1854
Thanked 4 Times
Active Level
My Mood:
Default Mat Saleh Celup...lambatlah lagi kita merdeka!

Tue | Aug 22, 06 | 09:03:30 PM
Oleh Keris Silau

Mat Saleh celup...lambatlah lagi kita merdeka!

Semalam semasa menziarahi orang tua
Mereka tonton Festival Filem Malaysia
Ada satu artis muda yang menerima piala
Dia akan nampak ***** katanya
Kalau dia bicara dalam bahasa ibunda

Bicara dia bahasa Inggeris pelat orang kita
Tak ada slang orang UK atau Amerika
Nama famili tak ada Smith atau Jaquelina
Sebaliknya macam nama Arab Nusantara
Kutanya artis itu lahir di mana
Mana tau membesar di Jerman atau Australia
Tak pula lahir di sana mungkin di Melaka

Kenapa tak mau bicara bahasa ibunda
Mungkin tak ada standard agaknya
Atau dia teringin jadi Sofea dan Deanna
Atau mungkin teringin jadi Raja Petra
Kacukan Barat dan Nusantara
Mungkin dia alami krisis identiti agaknya
Tidak hairanlah dia berlakun filem Gubra
Kalau nak tau itulah artis Malaysia
Yang orang Melayu dok sanjung gila

Artis tidak lah disanjung tinggi di Singapura
Mereka lebih suka saintis berjaya sebagai idola
Di sini artis disanjung begitu mulia
Lihatlah perkahwinan disiarkan langsung di TV3
Begitu tinggi penghormatan macam perkahwinan diraja
Makcik-makcik berenti buat kerja rumah sementara
Nak tengok Siti punya cincin berlian besar mana

Inilah agenda Barat yang orang Timur laksana
Biarkan orang Melayu terhibur dan leka
Sogokkan hiburan banyak-banyak setiap masa
Terbitkan majalah lagha seperti URTV dan Mangga
Ibu bapa galakkan pula anak masuk Akademi Fantasia
Beri sokongan moral sebab anak-anak suka
Anak-anak terkinja-kinja tak mengapa

Tak lama lagi kita akan sambut merdeka
Sibuk orang kita nak buat konsert terbuka
Siapa yang ramai anda semua boleh teka
Kita tak pasti adakah ini sahaja cara
Kalau gitu lambat lagi kita merdeka!
__________________
Call/sms/WhatsApp : 013-516 3553
E-Cigarret,E-Liquid

Ego|Kingo|Lambo|LavaTube|Itaste|Telescope|Hornet|S UB 2.0| Hangsen|Feellife|Liqua|
Liqua:Citrus Mix|Berry Mix|Strawberry|Apple|Tiramisu|Vanilla|Grape|Chocol ate|Coffee|Energy Drink|Cola|Cherry
Mint|Menthol|Bright Tobacco|American Tobacco
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 23-08-2006, 10:22 PM
aunpower aunpower is offline
Super Active Member

aunpower's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Dec 2005
Location: Dah loteh Merantau.. lepak KL plak..
Posts: 4,043
Poster Rank: #891
Thanked 32 Times
Active Level
My Mood:
Default

"melayu mudah lupe" - DR M
__________________

"Bersabar adalah sifat orang beriman, Mende yang baik lahir dari hati yang baik dan beriman"

--{--{@ YM ID : aunhazri @**--**--
Reply With Quote
  #3  
Old 23-08-2006, 10:36 PM
ahmad81 ahmad81 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2006
Location: :)
Posts: 1,592
Poster Rank: #2301
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by mie8500
Di sini artis disanjung begitu mulia
Lihatlah perkahwinan disiarkan langsung di TV3
Begitu tinggi penghormatan macam perkahwinan diraja
Makcik-makcik berenti buat kerja rumah sementara
Nak tengok Siti punya cincin berlian besar mana
Quote:
Originally Posted by aunpower
"melayu mudah lupe" - DR M
"Anak dara tu..." Dato k.

mmm... artis pompuan ni mmg x sedar diri, maklumlah terlebih pandai, dulu adik kantoi bercium dgn pakwe, mak dia cakap xper org muda... heheh.. mak bg lesen mana anak x jdik camtu....
Reply With Quote
  #4  
Old 24-08-2006, 01:10 AM
adar adar is offline
Well-Known
Member

adar's Avatar

 
Trader Rating: (9)
Join Date: Dec 2005
Location: antara 7 warna
Posts: 8,938
Poster Rank: #313
Thanked 212 Times
Active Level
My Mood:
Default

ala...biasa la tu. Mungkin sbb tu kita lelaki diberi tanggungjawap utk menjaga perempuan. citer gubra dikatakan memaparkan nilai2 rakyat Malaysia. Taik kucing!!!!mana ada? bilal pegang anjing tu nilai masyarakat kita ke org melayu? hehe....dr satu je dah nampak. gn pelakun2 dia pun sama je *******. SPM tak lepas ada ke patut kata cikgu tak reti mengajar. :badgrin:
__________________
I want good food, i want beauty women, i want more money, i want big home, i want great car. Once I acquire something, i just move on to the next on the list, then the next after that. I CAN NEVER FIND SATISFACTION.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-09-2006, 11:23 AM
marwan marwan is offline
Normal Member

marwan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2006
Location: Kuala Lumpur
Posts: 226
Poster Rank: #8829
Thanked 0 Times
Active Level
Default

sungguh hebat...orang macam nih aku panggil pengkhianat jer...takkan hilang melayu di dunia ...
__________________
http://mrsmarwan.fotopages.com tepung kek coklat moist
Reply With Quote
  #6  
Old 01-09-2006, 12:10 PM
aurakaya aurakaya is offline
Active Member

aurakaya's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,009
Poster Rank: #3342
Thanked 0 Times
Active Level
Default

sambut hari kebangsaan dah 49 kali
tapi masih ramai yg tak tau berbahasa kebangsaan dengan baik
jgn kata org cina atau india..kini org melayu sendiri pun dah ngaku kekok berbahasa kebangsaan.

takut satu hari nanti bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan hanya tinggal pada lagu kebangsaan saja..

macam s'pore. bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan hanya tinggal pada lagu 'Majulah Singapura' saja. yg lain semuanya dah diinggeris atau di mandarinkan.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-09-2006, 04:49 PM
zuljaalaa zuljaalaa is offline
Legendary Member

zuljaalaa's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jun 2006
Location: Alor Setar ---> KL --> Penang -> KL ->Penang -> KL
Posts: 11,205
Poster Rank: #216
Thanked 37 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by aurakaya
sambut hari kebangsaan dah 49 kali
tapi masih ramai yg tak tau berbahasa kebangsaan dengan baik
jgn kata org cina atau india..kini org melayu sendiri pun dah ngaku kekok berbahasa kebangsaan.

takut satu hari nanti bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan hanya tinggal pada lagu kebangsaan saja..

macam s'pore. bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan hanya tinggal pada lagu 'Majulah Singapura' saja. yg lain semuanya dah diinggeris atau di mandarinkan.
tak lama lagi la tu...

kalau diteruskan macam nie...
__________________
6
Reply With Quote
  #8  
Old 28-10-2008, 09:07 PM
umnad umnad is offline
Normal Member

umnad's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 110
Poster Rank: #13035
Thanked 0 Times
Active Level
Default

Reply With Quote
  #9  
Old 28-10-2008, 09:13 PM
cikepong cikepong is offline
Super Active Member

cikepong's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2008
Posts: 4,266
Poster Rank: #838
Thanked 49 Times
Active Level
My Mood:
Default

semua pemimpin yang otak senteng punya kerja.
Reply With Quote
  #10  
Old 28-10-2008, 09:18 PM
maliq7776 maliq7776 is offline
Well-Known
Member

 
Trader Rating: (4)
Join Date: Mar 2008
Posts: 7,815
Poster Rank: #377
Blog Entries: 3
Thanked 73 Times
Active Level
My Mood:
Default

ini lah org kita otak kiat lutut...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
thread Thread Starter Forum Replies Last Post
ini la artis kita... art Gossip, Celebrities 121 25-09-2011 10:40 AM
Perkara Yg Membuatkan Kita Susah Tokera Religious Talk 12 25-09-2008 09:55 AM
Merdeka!! Merdeka!! Merdeka!! dakwah Santai, Others 9 19-08-2006 09:42 PM
Islam dicabar!!! Kita di mana?!! lazman Religious Talk 7 31-07-2006 11:19 AM
COmpACtSurf: ApA yg kita blajar? StanNero Pyramid/Ponzi/Merapu Program Stop Paying 13 28-06-2006 12:13 PM


All times are GMT +8. The time now is 08:14 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE