Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Forex Exchange
Recommended Brokers

CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 30-04-2009, 01:15 PM
hishammarmin hishammarmin is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (5)
Join Date: Oct 2007
Location: KLINIK HAIWAN SENAWANG NS
Posts: 5,682
Thanks (Received): 193
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via ICQ to hishammarmin Send a message via Yahoo to hishammarmin Send a message via Skype™ to hishammarmin
Default Selawat Azimiah

Assalamulaikum semua.

Thread ni diwujudkan untuk meminta bantuan kepada sesiapa yang tahu dan arif tentang SELAWAT AZIMIAH ini. Terutamanya ...tentang terjemahannya, mana asal atau datangnya, cara mengamalkannya...serta kelebihan-kelebihan yang terkandung didalamnya.

Semoga segala bantuan dan sumbangan saudara sekelian dapat kita manafaatkan untuk kebaikan bersama. Bersama-sama ini saya sertakan selawat yang di maksudkan tadi.

Terima kasih.










__________________
[CENTER][B][URL=https://secure.instaforex.com/en/open-account.aspx?x=LA][COLOR="Red"][SIZE="5"]JOIN INSTAFOREX-Toll free: 1800-883-810
[/SIZE][/COLOR][/url][URL="http://www.commercialnetworkservices.com/?a_aid=1373c3f0"]CNS - Traders VPS-only USD 1/day ![/URL]
[SIZE="5"][URL="http://www.**************"][COLOR="Red"]INSTAFOREX TOP IB (REACHED USD 5 MILLION TRANSACTION VALUE) - DEAL WITH US![/COLOR][/URL][/SIZE][/B]

aku pun bukan pandai sangat...tapi takdeler sampai nak tunjuk keb0d0han aku kat khalayak-sendiri mau ingat laaa....
[/CENTER]

Last edited by hishammarmin; 01-05-2009 at 12:02 AM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 30-04-2009, 04:56 PM
nazim5123 nazim5123 is offline
Active Plus

nazim5123's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2007
Posts: 4,697
Thanks (Received): 39
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

takder yang nak kongsi pengetahuan ker berkenaan dengan selawat nie
__________________
اِلٰهِى اَنتَ مَقْصُودِى وَرِضَاكَ مَطلُوبى
Wahai Tuhanku Sesungguhnya Kaulah yang ku maksud dan KeredhaanMulah yang kutuntut
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2009, 08:44 PM
hishammarmin hishammarmin is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (5)
Join Date: Oct 2007
Location: KLINIK HAIWAN SENAWANG NS
Posts: 5,682
Thanks (Received): 193
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via ICQ to hishammarmin Send a message via Yahoo to hishammarmin Send a message via Skype™ to hishammarmin
Default

Quote:
Originally Posted by nazim5123 View Post
takder yang nak kongsi pengetahuan ker berkenaan dengan selawat nie
Harap adaler yang tahu...
__________________
[CENTER][B][URL=https://secure.instaforex.com/en/open-account.aspx?x=LA][COLOR="Red"][SIZE="5"]JOIN INSTAFOREX-Toll free: 1800-883-810
[/SIZE][/COLOR][/url][URL="http://www.commercialnetworkservices.com/?a_aid=1373c3f0"]CNS - Traders VPS-only USD 1/day ![/URL]
[SIZE="5"][URL="http://www.**************"][COLOR="Red"]INSTAFOREX TOP IB (REACHED USD 5 MILLION TRANSACTION VALUE) - DEAL WITH US![/COLOR][/URL][/SIZE][/B]

aku pun bukan pandai sangat...tapi takdeler sampai nak tunjuk keb0d0han aku kat khalayak-sendiri mau ingat laaa....
[/CENTER]
Reply With Quote
  #4  
Old 30-04-2009, 11:57 PM
maligun maligun is offline
Regular

maligun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Posts: 931
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

walaikumusalam...jemput masuk...ekekekek

patutnye syeikh syaqiq yg kene TERANGkan ...ekekeke...tapi sekang dia tgh fana ngan duniawi..so aku menyibukan diriku ini...yeahhh


sekadar copy paste.....

"Beliau mendapat ajaran Tariqahnya sendiri langsung daripada Rasulullah shallAllahu 'alaihi wasallam [7]. Dalam pertemuan suri (secara yaqazah ataupun secara sedar) di antara Tuan Shaykh Sayyid Ahmad bin Idris radhiAllahu 'anhu dengan Rasulullah shallAllahu 'alaihi wasallam itu, Nabi Allah Khidr 'alaihis salam hadir sama. Rasulullah shallAllahu 'alaihi wasallam telah mengarahkan Saiyidina Khidr 'alaihis salam supaya mengajar Tuan Shaykh Sayyid Ahmad radhiAllahu 'anhu akan ayat-ayat dzikir Tariqah Syaziliyah. Kemudian, Baginda shallAllahu 'alaihi wasallam menyuruh Nabi Khidr 'alaihis salam mengajar Tuan Shaykh Sayyid Ahmad radhiAllahu 'anhu akan dzikir, selawat dan istighfar yang terbesar dan terafdhol sekali. Maka Nabi Allah Khidr 'alaihis salam mengajar Tuan Shaykh Sayyid Ahmad radhiAllahu 'anhu lafaz Tahlil Khusus, Selawat Azimiah dan Istighfar Kabir. [8] Dalam pertemuan itu juga, Rasulullah shallAllahu 'alaihi wasallam menerangkan kepada Tuan Shaykh Sayyid Ahmad radhiAllahu 'anhu sudut keutamaan dan rahsia-rahsia Tahlil Khusus, Selawat Azimiah dan Istighfar Kabir tadi. Selepas itu Baginda shallAllahu 'alaihi wasallam mentalqinkan dzikir itu kepada Tuan Shaykh Sayyid Ahmad radhiAllahu 'anhu tanpa perantaraan. [9]

Maka lahirlah sebuah tariqah yang agung yang dipimpin dan disebarkan oleh al-Qutb al-Muhaqiqqin Tuan Shaykh Sayyid Ahmad ibn Idris radhiAllahu 'anhu ini."



bleh usha kat sini....

http://www.ahmadiah-idrisiah.com

sekian ...

p/s:..nak baguuih lagi ..gi le jumpe bekas mufti negeri sembilan...leh dia bai'ah.....

salam.....ekekekek
__________________
tinggi-tinggi pokok kelapa..tinggi lagi awan di atasnya
Reply With Quote
  #5  
Old 01-05-2009, 12:05 AM
fadzli fadzli is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2006
Posts: 333
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

tariqat ahmadiah ni yang diamalkan oleh mufti pertama n9 kan.klu salah tlg btulkan.syeikh haji mohamad said
Reply With Quote
  #6  
Old 01-05-2009, 12:08 AM
maligun maligun is offline
Regular

maligun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Posts: 931
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by fadzli View Post
tariqat ahmadiah ni yang diamalkan oleh mufti pertama n9 kan.klu salah tlg btulkan.syeikh haji mohamad said
..itu bapak dia bro..brtaraf wali tu..syeikh said al-linggi gelaran dia...

p/s: mufti 1st ..syeikh ahmad bin hj mohd said al-linggi
__________________
tinggi-tinggi pokok kelapa..tinggi lagi awan di atasnya
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2009, 12:14 AM
fadzli fadzli is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2006
Posts: 333
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by maligun View Post
..itu bapak dia bro..brtaraf wali tu..syeikh said al-linggi gelaran dia...

p/s: mufti 1st ..syeikh ahmad bin hj mohd said al-linggi
owh yeke.aku silap paham maklumat la ni..keturunan die masih lagi mngamalkan tarikat ni kan..
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2009, 12:15 AM
atlantis atlantis is offline
CG Top Poster Club

atlantis's Avatar

 
Trader Rating: (12)
Join Date: Feb 2008
Location: melaka
Posts: 35,233
Thanks (Received): 769
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to atlantis
Default

ala2 pelembut hati. tak gitu ?
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2009, 12:17 AM
Mr. K Mr. K is offline
Super Active

Mr. K's Avatar

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2008
Location: Lat: 36'58.5″N. Long: 10136'18.1″E
Posts: 9,590
Thanks (Received): 69
Likes (Received): 0
Blog Entries: 3
Active Level
My Mood:
Send a message via ICQ to Mr. K Send a message via Yahoo to Mr. K Send a message via Skype™ to Mr. K
Default

aku quote jer nie pengalaman mrk yg mengamalkn selawat nie:
Quote:
.. Alhamdulillah... selawat ini selawat yang menghimpunkan segala selawat sangat besar fadilatnya... jika di alamalkan insaallah dengan izin allah dapat berjumpa dengan baginda Rasurlullah,,, saya pernah bermimpi menbaca selawat ini,,, ... pengalaman saya pd satu hari selepas sembahyang juamaat saya baca selawat ini di masjid tiba2 dalam 2 saat pergambar baginda Nabi Muhamad s.a.w..........ini kisah benar... maka sama2lah kita jadikan amalan...
Quote:
selawat ini kalau diamalkan akan diperluaskan... diperlapangkan kuburnya..... aku dah tengok dengan mata sendiri... kebesaran Allah... arwah abah aku amalkan selawat ini ... liang lahatnya luas... cantik bersih... harum.. sejuk.. jernih macam batu marmar. sesungguhnya Allah tidak pernah mungkir akan janji2nya..... Amin..
wallahu'alam
Reply With Quote
  #10  
Old 01-05-2009, 12:18 AM
maligun maligun is offline
Regular

maligun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Posts: 931
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by fadzli View Post
owh yeke.aku silap paham maklumat la ni..keturunan die masih lagi mngamalkan tarikat ni kan..
...yupp...kire khalifah kat nusantara nie le bro...
__________________
tinggi-tinggi pokok kelapa..tinggi lagi awan di atasnya
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 07:44 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you