Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 ISIS - Topik Yang Tidak Dibenarkan
Last Post: haQ
Posted On: 28-11-2014
Replies: 0
Views: 1,592
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 27,701
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 58,248
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 30-04-2009, 01:15 PM
hishammarmin hishammarmin is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (5)
Join Date: Oct 2007
Location: KLINIK HAIWAN SENAWANG NS
Posts: 5,498
Poster Rank: #673
Thanked 194 Times
Active Level
My Mood:
Default Selawat Azimiah

Assalamulaikum semua.

Thread ni diwujudkan untuk meminta bantuan kepada sesiapa yang tahu dan arif tentang SELAWAT AZIMIAH ini. Terutamanya ...tentang terjemahannya, mana asal atau datangnya, cara mengamalkannya...serta kelebihan-kelebihan yang terkandung didalamnya.

Semoga segala bantuan dan sumbangan saudara sekelian dapat kita manafaatkan untuk kebaikan bersama. Bersama-sama ini saya sertakan selawat yang di maksudkan tadi.

Terima kasih.










__________________
[CENTER][B][URL=https://secure.instaforex.com/en/open-account.aspx?x=LA][COLOR="Red"][SIZE="5"]JOIN INSTAFOREX-Toll free: 1800-883-810
[/SIZE][/COLOR][/url][URL="http://www.commercialnetworkservices.com/?a_aid=1373c3f0"]CNS - Traders VPS-only USD 1/day ![/URL]
[SIZE="5"][URL="http://www.**************"][COLOR="Red"]INSTAFOREX TOP IB (REACHED USD 5 MILLION TRANSACTION VALUE) - DEAL WITH US![/COLOR][/URL][/SIZE][/B]

aku pun bukan pandai sangat...tapi takdeler sampai nak tunjuk keb0d0han aku kat khalayak-sendiri mau ingat laaa....
[/CENTER]

Last edited by hishammarmin; 01-05-2009 at 12:02 AM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 30-04-2009, 04:56 PM
nazim5123 nazim5123 is offline
Super Active Member

nazim5123's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2007
Posts: 4,689
Poster Rank: #821
Thanked 39 Times
Active Level
My Mood:
Default

takder yang nak kongsi pengetahuan ker berkenaan dengan selawat nie
__________________
اِلٰهِى اَنتَ مَقْصُودِى وَرِضَاكَ مَطلُوبى
Wahai Tuhanku Sesungguhnya Kaulah yang ku maksud dan KeredhaanMulah yang kutuntut
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2009, 08:44 PM
hishammarmin hishammarmin is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (5)
Join Date: Oct 2007
Location: KLINIK HAIWAN SENAWANG NS
Posts: 5,498
Poster Rank: #673
Thanked 194 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by nazim5123 View Post
takder yang nak kongsi pengetahuan ker berkenaan dengan selawat nie
Harap adaler yang tahu...
__________________
[CENTER][B][URL=https://secure.instaforex.com/en/open-account.aspx?x=LA][COLOR="Red"][SIZE="5"]JOIN INSTAFOREX-Toll free: 1800-883-810
[/SIZE][/COLOR][/url][URL="http://www.commercialnetworkservices.com/?a_aid=1373c3f0"]CNS - Traders VPS-only USD 1/day ![/URL]
[SIZE="5"][URL="http://www.**************"][COLOR="Red"]INSTAFOREX TOP IB (REACHED USD 5 MILLION TRANSACTION VALUE) - DEAL WITH US![/COLOR][/URL][/SIZE][/B]

aku pun bukan pandai sangat...tapi takdeler sampai nak tunjuk keb0d0han aku kat khalayak-sendiri mau ingat laaa....
[/CENTER]
Reply With Quote
  #4  
Old 30-04-2009, 11:57 PM
maligun maligun is offline
Active Member

maligun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Posts: 931
Poster Rank: #3787
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

walaikumusalam...jemput masuk...ekekekek

patutnye syeikh syaqiq yg kene TERANGkan ...ekekeke...tapi sekang dia tgh fana ngan duniawi..so aku menyibukan diriku ini...yeahhh


sekadar copy paste.....

"Beliau mendapat ajaran Tariqahnya sendiri langsung daripada Rasulullah shallAllahu 'alaihi wasallam [7]. Dalam pertemuan suri (secara yaqazah ataupun secara sedar) di antara Tuan Shaykh Sayyid Ahmad bin Idris radhiAllahu 'anhu dengan Rasulullah shallAllahu 'alaihi wasallam itu, Nabi Allah Khidr 'alaihis salam hadir sama. Rasulullah shallAllahu 'alaihi wasallam telah mengarahkan Saiyidina Khidr 'alaihis salam supaya mengajar Tuan Shaykh Sayyid Ahmad radhiAllahu 'anhu akan ayat-ayat dzikir Tariqah Syaziliyah. Kemudian, Baginda shallAllahu 'alaihi wasallam menyuruh Nabi Khidr 'alaihis salam mengajar Tuan Shaykh Sayyid Ahmad radhiAllahu 'anhu akan dzikir, selawat dan istighfar yang terbesar dan terafdhol sekali. Maka Nabi Allah Khidr 'alaihis salam mengajar Tuan Shaykh Sayyid Ahmad radhiAllahu 'anhu lafaz Tahlil Khusus, Selawat Azimiah dan Istighfar Kabir. [8] Dalam pertemuan itu juga, Rasulullah shallAllahu 'alaihi wasallam menerangkan kepada Tuan Shaykh Sayyid Ahmad radhiAllahu 'anhu sudut keutamaan dan rahsia-rahsia Tahlil Khusus, Selawat Azimiah dan Istighfar Kabir tadi. Selepas itu Baginda shallAllahu 'alaihi wasallam mentalqinkan dzikir itu kepada Tuan Shaykh Sayyid Ahmad radhiAllahu 'anhu tanpa perantaraan. [9]

Maka lahirlah sebuah tariqah yang agung yang dipimpin dan disebarkan oleh al-Qutb al-Muhaqiqqin Tuan Shaykh Sayyid Ahmad ibn Idris radhiAllahu 'anhu ini."



bleh usha kat sini....

http://www.ahmadiah-idrisiah.com

sekian ...

p/s:..nak baguuih lagi ..gi le jumpe bekas mufti negeri sembilan...leh dia bai'ah.....

salam.....ekekekek
__________________
tinggi-tinggi pokok kelapa..tinggi lagi awan di atasnya
Reply With Quote
  #5  
Old 01-05-2009, 12:05 AM
fadzli fadzli is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2006
Posts: 333
Poster Rank: #7436
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

tariqat ahmadiah ni yang diamalkan oleh mufti pertama n9 kan.klu salah tlg btulkan.syeikh haji mohamad said
Reply With Quote
  #6  
Old 01-05-2009, 12:08 AM
maligun maligun is offline
Active Member

maligun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Posts: 931
Poster Rank: #3787
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by fadzli View Post
tariqat ahmadiah ni yang diamalkan oleh mufti pertama n9 kan.klu salah tlg btulkan.syeikh haji mohamad said
..itu bapak dia bro..brtaraf wali tu..syeikh said al-linggi gelaran dia...

p/s: mufti 1st ..syeikh ahmad bin hj mohd said al-linggi
__________________
tinggi-tinggi pokok kelapa..tinggi lagi awan di atasnya
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2009, 12:14 AM
fadzli fadzli is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2006
Posts: 333
Poster Rank: #7436
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by maligun View Post
..itu bapak dia bro..brtaraf wali tu..syeikh said al-linggi gelaran dia...

p/s: mufti 1st ..syeikh ahmad bin hj mohd said al-linggi
owh yeke.aku silap paham maklumat la ni..keturunan die masih lagi mngamalkan tarikat ni kan..
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2009, 12:15 AM
atlantis atlantis is offline
Experienced Trader

atlantis's Avatar

 
Trader Rating: (12)
Join Date: Feb 2008
Location: melaka
Posts: 35,208
Poster Rank: #28
Thanked 771 Times
Active Level
My Mood:
Default

ala2 pelembut hati. tak gitu ?
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2009, 12:17 AM
Mr. K Mr. K is offline
Well-Known
Member

Mr. K's Avatar

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2008
Location: Lat: 36'58.5″N. Long: 10136'18.1″E
Posts: 8,189
Poster Rank: #383
Blog Entries: 3
Thanked 69 Times
Active Level
My Mood:
Default

aku quote jer nie pengalaman mrk yg mengamalkn selawat nie:
Quote:
.. Alhamdulillah... selawat ini selawat yang menghimpunkan segala selawat sangat besar fadilatnya... jika di alamalkan insaallah dengan izin allah dapat berjumpa dengan baginda Rasurlullah,,, saya pernah bermimpi menbaca selawat ini,,, ... pengalaman saya pd satu hari selepas sembahyang juamaat saya baca selawat ini di masjid tiba2 dalam 2 saat pergambar baginda Nabi Muhamad s.a.w..........ini kisah benar... maka sama2lah kita jadikan amalan...
Quote:
selawat ini kalau diamalkan akan diperluaskan... diperlapangkan kuburnya..... aku dah tengok dengan mata sendiri... kebesaran Allah... arwah abah aku amalkan selawat ini ... liang lahatnya luas... cantik bersih... harum.. sejuk.. jernih macam batu marmar. sesungguhnya Allah tidak pernah mungkir akan janji2nya..... Amin..
wallahu'alam
__________________
The Silent Power
WhatsApp: 013-445 5047
Call/Sms: 010-600 0075
Reply With Quote
  #10  
Old 01-05-2009, 12:18 AM
maligun maligun is offline
Active Member

maligun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Posts: 931
Poster Rank: #3787
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by fadzli View Post
owh yeke.aku silap paham maklumat la ni..keturunan die masih lagi mngamalkan tarikat ni kan..
...yupp...kire khalifah kat nusantara nie le bro...
__________________
tinggi-tinggi pokok kelapa..tinggi lagi awan di atasnya
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 04:06 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE