Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Santai, Others

Santai, Others Santai, perngkongsian info, minta pertolongan ahli lain dan semua perbincangan yang tidak bersangkutan dengan forum lain. NO OFFTOPIC.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 04-04-2009, 11:34 AM
AMICO66 AMICO66 is offline
Super Active

AMICO66's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: May 2008
Location: SRI MANJUNG
Posts: 9,547
Thanks (Received): 242
Likes (Received): 10
Active Level
My Mood:
Exclamation Fenomena wanita Melayu minat mat asing

Dipetik dari ruangan forum Utusan Malaysia

APA pun kisah di sebalik kejadian seorang janda dirogol oleh Mat Afrika yang menyewa bilik di rumahnya di Kuala Lumpur beberapa hari lalu, satu perkara yang jarang difikirkan sejak ketibaan orang asing dari zaman penjajah Portugis dan British ke Tanah Melayu ialah 'pengorbanan' besar atau dengan lain perkataan musibah yang menimpa ramai wanita Melayu.

Ini kerana umat Melayu dari dulu hingga sekarang masih cuba menjadi masyarakat Islam yang baik, yang mana antara rukun-rukun kemasyarakatan ialah melindungi kaum wanitanya daripada fitnah dan segala jenis bahaya.

Oleh sebab ketiadaan budaya perlindungan ini ditambah pula dengan faktor-faktor kemiskinan maka dari zaman Portugis dan British lagi, wanita dan gadis Melayu bebas bergaul dan berinteraksi dengan orang asing.

Selain daripada kaum Cina dan India yang tiba selepas orang Portugis dan British keluar, maka wanita Melayu bertembung pula dengan pelbagai 'Mat' dari seluruh dunia hasil dasar membuka negara ini kepada pelabur dan pelancong asing.

Di zaman Portugis ramai perempuan Melayu dikahwini oleh askar-askar Portugis dan hasilnya ialah sisa-sisa masyarakat Portugis di Melaka sekarang hasil daripada perkahwinan itu.

Oleh kerana pihak berkuasa Islam tidak punya taring untuk melindungi wanita Melayu maka mereka dengan senang meninggalkan Islam.

Di zaman British juga ramai wanita Melayu bekerja dengan 'tuan-tuan' British, tinggal di banglo-banglo besar di ladang-ladang getah dan ramai juga yang menjadi perempuan atau isteri tidak rasmi 'Mat Salleh.'

Kalau disingkap kisah-kisah sejarah penjajahan bangsa Eropah, ketibaan bangsa-bangsa asing yang menjanjikan hidup lumayan pasti akan menawan hati wanita setempat.

Paling ketara sekali ialah kebanyakan penduduk kulit hitam Amerika Syarikat sekarang adalah hasil hubungan antara tuan-tuan kulit putih dengan wanita-wanita Afrika yang diculik dan dibawa ke Amerika. Mereka yang cantik bekerja di dalam rumah dan menjadi tempat pemuas nafsu tuan-tuan kulit putih.

Jadi wanita Melayu juga terpaksa menjalani nasib yang serupa lebih-lebih lagi sejak 20 tahun lalu apabila Malaysia terpaksa mengimport pekerja-pekerja asing seperti Indonesia, Bangladesh, Pakistan, Nepal dan negara-negara lain.

Selain daripada itu pelabur-pelabur asing juga membanjiri negara ini yang menjanjikan suasana pelaburan yang terbuka dan pekerja-pekerja (wanita Melayu) yang bergaji murah.

Maka berpuluh ribu wanita Melayu keluar dari kampung untuk bekerja di kilang-kilang pelabur asing dan berinteraksi dengan bos-bos yang kebanyakannya orang asing ataupun orang Cina dan India yang menjadi penyelia mereka.

Kalau dulu wanita Melayu berinteraksi dengan Cina dan India yang kadang-kadang terjadi juga kisah-kisah sedih, maka sekarang wanita Melayu terpaksa pula berinteraksi dengan pendatang baru seperti bangsa Indonesia, Afrika, Bangladesh, Pakistan, Vietnam dan Nepal.

Kalau di kilang ada wanita Melayu yang tertarik atau ditipu oleh Mat Indonesia, Mat Bangladesh dan Mat Pakistan, jadi tidak menghairankan ramai juga wanita Melayu yang ditipu melakukan jenayah oleh Mat Afrika, Mat Iran dan sebagainya.

Setakat ini sudah ramai wanita Melayu yang meringkuk di penjara-penjara negara asing setelah ditangkap membawa dadah, sama ada diperalatkan oleh teman-teman lelaki asing atau pun berbuat demikian dengan pengetahuannya sendiri.

Di samping itu ada juga wanita Melayu yang jatuh cinta dengan mat-mat asing ini yang berakhir dengan perceraian dan kemudian bertarung di mahkamah mendapatkan hak penjagaan anak yang melibatkan budaya dan kuasa mahkamah yang berlainan.

Sekarang kelihatan ramai Mat Afrika di Kuala Lumpur yang rata-ratanya datang dari negara-negara yang jauh lebih miskin dari Malaysia.

Seorang yang saya 'tangkap' sedang mengurat gadis Melayu di KLCC terang-terang menyatakan bahawa dia sedang mencari gadis Melayu untuk dikahwini kerana dia mahu menetap di negara ini.

Dalam menghadapi fenomena ini, ramai juga wanita Melayu yang mula berfikiran terbuka dan lebih suka mendapatkan mat asing termasuk wanita Melayu yang berjaya dalam bidang hiburan dan media kerana bagi mereka this is the way forward atau inilah cara hidup masa depan.

Tetapi rata-rata wanita Melayu yang tidak tahu dan tidak sempat membuat pertimbangan berhemah apabila berdepan dengan mat asing yang bermulut manis dan pandai mengambil hati ini.

Akhir kata, persoalan ini patut dijadikan persoalan politik yang perlu dikaji oleh Wanita dan Puteri UMNO dan UMNO seluruhnya kerana selain daripada dasar-dasar pelancongan yang terlalu terbuka, persoalan wanita Melayu berinteraksi dengan orang asing perlu juga diambil tahu kerana ia melibatkan maruah Melayu, maruah negara.

Lebih-lebih lagi kalau wanita Melayu dipermainkan dan diperdaya oleh lelaki asing.

SAAD HASHIM

Ampang, Selangor

apa dah nak jadi...
sepuloh tahun lagi
tak tau... tak tau...

__________________
PREPAID MURAH ONEXOX,
Kawasan Manjung, Perak sila hubungi teman >> 010.6060038

group fb gambar dari kamera enset >https://www.facebook.com/groups/1095707047230765/
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 04-04-2009, 11:51 AM
silvermaddness silvermaddness is offline
Legendary Member

silvermaddness's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Oct 2007
Location: Alor Star
Posts: 11,348
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

lelaki melayu ramai dok kt U "serenti" tak kluaq2...dah tu..yg merempit lg...hancur2...
Reply With Quote
  #3  
Old 04-04-2009, 12:58 PM
AMICO66 AMICO66 is offline
Super Active

AMICO66's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: May 2008
Location: SRI MANJUNG
Posts: 9,547
Thanks (Received): 242
Likes (Received): 10
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by silvermaddness View Post
lelaki melayu ramai dok kt U "serenti" tak kluaq2...dah tu..yg merempit lg...hancur2...
sama2 hancus....salah siapa? diri sendiri
__________________
PREPAID MURAH ONEXOX,
Kawasan Manjung, Perak sila hubungi teman >> 010.6060038

group fb gambar dari kamera enset >https://www.facebook.com/groups/1095707047230765/
Reply With Quote
  #4  
Old 04-04-2009, 01:01 PM
hishammarmin hishammarmin is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (5)
Join Date: Oct 2007
Location: KLINIK HAIWAN SENAWANG NS
Posts: 5,681
Thanks (Received): 193
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Bab 'selera' ni yang payah sikit....heheheh...tepuk dada tanya selera.
__________________
[CENTER][B][URL=https://secure.instaforex.com/en/open-account.aspx?x=LA][COLOR="Red"][SIZE="5"]JOIN INSTAFOREX-Toll free: 1800-883-810
[/SIZE][/COLOR][/url][URL="http://www.commercialnetworkservices.com/?a_aid=1373c3f0"]CNS - Traders VPS-only USD 1/day ![/URL]
[SIZE="5"][URL="http://www.**************"][COLOR="Red"]INSTAFOREX TOP IB (REACHED USD 5 MILLION TRANSACTION VALUE) - DEAL WITH US![/COLOR][/URL][/SIZE][/B]

aku pun bukan pandai sangat...tapi takdeler sampai nak tunjuk keb0d0han aku kat khalayak-sendiri mau ingat laaa....
[/CENTER]
Reply With Quote
  #5  
Old 04-04-2009, 01:07 PM
silvermaddness silvermaddness is offline
Legendary Member

silvermaddness's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Oct 2007
Location: Alor Star
Posts: 11,348
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

"selera" yg besaq2 saja kot...hohoho
Reply With Quote
  #6  
Old 04-04-2009, 01:07 PM
oscar oscar is offline
Active Member

oscar's Avatar
 
Trader Rating: (-1)
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,498
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default



mmg ramai perempuan melayu mcm ni, tp apa kite nak ckp...dia punye selera maaa.....nk tk nak tgk ajerlaaa sambil2 beri nasihat....kalau dia buat maksiat br tangkap...
Reply With Quote
  #7  
Old 04-04-2009, 01:09 PM
irama irama is offline
Active Plus

irama's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Posts: 4,410
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

minat tapi tak adalah sampai nak jdkan suami. hohoho
Reply With Quote
  #8  
Old 04-04-2009, 01:10 PM
eday84 eday84 is offline
CG Top Poster Club

eday84's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jan 2009
Location: Rawang
Posts: 26,981
Thanks (Received): 55
Likes (Received): 34
Blog Entries: 62
Active Level
My Mood:
Default

ada je lelaki melayu yg single.. pmpn melayu yg xnak.. single dan rekod bersih ye.. pmpn melayu nk kaya aa.. biasa la semua org nak kaya dan senang cepat
__________________
[ 7stones | Bust Cream | Whitening Cream | Ora Matte | alturl.com/vmnoh ]
Ordinary people are obsessed with entertainment. The best are obsessed with education
Reply With Quote
  #9  
Old 04-04-2009, 01:12 PM
oscar oscar is offline
Active Member

oscar's Avatar
 
Trader Rating: (-1)
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,498
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default



tu yg ader kene tangkap sebab kene perangkap jual dadah...merengkok di penjara....siannya

Last edited by oscar; 04-04-2009 at 01:20 PM..
Reply With Quote
  #10  
Old 04-04-2009, 01:20 PM
Pistia Pistia is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: $wEeT HoMe
Posts: 8,781
Thanks (Received): 47
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

kalu nikah ngan warga asing xpe la...

yg x nikah tu yg x elok..
__________________


why love is represented by a rose?
when a rose always die?
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump