Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 25,278
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 56,012
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 43,164
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 26-06-2006, 07:51 AM
lazman lazman is offline
Active Member

lazman's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2006
Posts: 592
Poster Rank: #5162
Thanked 9 Times
Active Level
Default kelas belajar mengaji al-quran percuma

salam..
saudara saudari..tuk yg tggl di kl n sekitar.
rasanya x salah promote benda baik ni kt dlm cg ni.
kpd yg bermnt tuk joint kelas belajo mengaji alquran.percuma je.kelas sabtu hingga khamis.jumaat tutup.1 jam satu slot.kul 8am till 8pm.bule pilih mana2x waktu antara tu bergantung kpd kelapangan masa tuan puan.tmpt di yayasan sek. al-quran.sblh shereton kl
Reply With Quote
The Following 9 Users Say Thank You to lazman For This Useful Post:
adieksarah (21-04-2011), boboyy (15-02-2012), goprint.my (15-02-2012), Mail Aziz (16-06-2013), mohdramzuri (24-08-2010), Noorisa (31-07-2010), Norazwan (30-07-2010), zamry_ismail (15-02-2012), zany (04-11-2010)
Paid Advertisement
  #2  
Old 26-06-2006, 08:20 AM
lazman lazman is offline
Active Member

lazman's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2006
Posts: 592
Poster Rank: #5162
Thanked 9 Times
Active Level
Default

info tambahan.
adress,no contact n bbrp info psl sek. tu.
Yayasan Sekolah AL Quran Kuala Lumpur
Tingkat 7, Bangunan Wisma Warisan (Heritage House)
Jalan Yap Ah Shak,
50300 Kuala Lumpur.
Tel no : 03-2691 3286
Fax no : 03- 2698 1715
(Belakang Hotel Sheraton Imperial dan juga berdekatan dengan Jalan Doraisamy)


Ditubuhkan dari tahun 1998
Tidak dikenakan sebarang Yuran
Dikendalikan oleh guru-guru AlHafiz dan Graduan IPT dalam /luar negara serta pemegang tauliah JAWI
Terbuka pada semua yang berumur 13 tahun ke atas

Bermula pukul 8.00 a.m hingga 10.00 p.m
2 jam seminggu
Bermual dengan Iqra 1 hingga Iqra 6
Peserta yang lulus pengajian akan di beri Sijil Khatam Al Quran
Pengambilan sepanjang tahun ikut kekosongan.
Bilik yang selesa dan berhawa dingin
Reply With Quote
  #3  
Old 26-06-2006, 01:17 PM
aunpower aunpower is offline
Super Active Member

aunpower's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Dec 2005
Location: Dah loteh Merantau.. lepak KL plak..
Posts: 4,048
Poster Rank: #938
Thanked 32 Times
Active Level
My Mood:
Default

Bagus klas ni... ilmu agama ni memang kene sampaikan pada orang tanpa bayaran seikhlas hati... tapi tak tau plak aku hkum kelas yang mintak yuran bulanan tu,...
__________________

"Bersabar adalah sifat orang beriman, Mende yang baik lahir dari hati yang baik dan beriman"

--{--{@ YM ID : aunhazri @**--**--
Reply With Quote
  #4  
Old 27-06-2006, 12:39 AM
anip anip is offline
Newbies

anip's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2006
Location: Victoria Island
Posts: 15
Poster Rank: #29608
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

@ umah gua pon akak gua ada bikin kelas ngaji Iqra'/Qur'an (bkn utk anak2 saje, malah org2 dewasa ).
penah gak gua tnye dia,
"apa Hukum (syara') kite buat kelas nih klu mintak byrn?"
jwpn dia,
"sbnr nye byrn tuh xjadi hal, yg ptg ada kelas. @least ada lah org ngajar dlm sebuah qaryah. yg ptg ada,
sbb Hukum nye Fardu Kifayah...
then, pasal byaran tuh mgkn utk bayaran teknikal/penyelenggaraan;
eg: beli rehal, beli buku Iqra' yg dah lunyai/rosak, bil letrik skit (klu pakai lampu gas, xpyh ler mintak byr kot :P), sedekah buat majlis khatam Qur'an...dll"
so, amacam? just some info jelah yg gua tau
korg dah khatam Qur'an blom?
__________________
GoldDigger
Reply With Quote
  #5  
Old 12-07-2006, 12:24 PM
lazman lazman is offline
Active Member

lazman's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2006
Posts: 592
Poster Rank: #5162
Thanked 9 Times
Active Level
Default

salam..
hari nih ade 3 org baru joint kelas.meriah lk.ade dlm +- 20 org skrg nih..aku joint kelas 8-9 pg.lps kelas msk opis kerja.
masa sngt flexible tuan puan.sabtu ahad pun bole..
Reply With Quote
  #6  
Old 12-07-2006, 08:15 PM
awise awise is offline
Normal Member

awise's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2006
Location: Damansara
Posts: 348
Poster Rank: #7167
Thanked 0 Times
Active Level
Default

salam,
lazman, cemana dorang mengajar? dia mengajar kepada setiap individu (maknanya ikut level orang tu) atau mengikut modul yang sedia ada?
Reply With Quote
  #7  
Old 13-07-2006, 02:49 AM
marwan marwan is offline
Normal Member

marwan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2006
Location: Kuala Lumpur
Posts: 226
Poster Rank: #9174
Thanked 0 Times
Active Level
Default

alhamdulillah...aku seronok mendengar ada orang buat kelas macam ni...bolehkah saya tahu macammana boleh saya bantu supaya kelas ini kekal ada..walaupun free mesti ada penyelenggaraan gak kan?aku cadangkan saudara letak je no akaun bank (cth Maybank) sekolah itu di sini..

aku rasa tak salah kan?bukan apa..aku duk tgk hari hari aku jumpa org kutip derma..kat kedai makan la kat rumah la kat tepi masjid lepas solat jumaat dan kat pasar malam la..kebanyakan drpd diorang ni berlakon je sakit..

lebih baik derma ke tempat yang bermanfaat macam masjid dan sekolah mengaji alquran camni kan?
__________________
http://mrsmarwan.fotopages.com tepung kek coklat moist
Reply With Quote
  #8  
Old 13-07-2006, 10:12 AM
lazman lazman is offline
Active Member

lazman's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2006
Posts: 592
Poster Rank: #5162
Thanked 9 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by awise
salam,
lazman, cemana dorang mengajar? dia mengajar kepada setiap individu (maknanya ikut level orang tu) atau mengikut modul yang sedia ada?
en/cik awise..
cmni..ade byk kelas..start belajar pakai buku ikraq..1 hingga 6.then baru ngaji al-quran.ikraq 1 tuh mula dr asas lah,alif,ba,ta..seterusnya..
dia byk kelas.bule pilih.2 kali seminggu.1 jam sehari.cthnya kelas jam 8-9 pg rabu dan khamis.
kalu mula masuk kelas tuh joint ngn kelas yg iqraq 1 lh.cara bacaan dia,gilr baca sorang2x.cm kt kg gak,kalu slh ustaz baru tegur.
hrp penerangan ni dpt membantu k.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-07-2006, 10:17 AM
lazman lazman is offline
Active Member

lazman's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2006
Posts: 592
Poster Rank: #5162
Thanked 9 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by marwan
alhamdulillah...aku seronok mendengar ada orang buat kelas macam ni...bolehkah saya tahu macammana boleh saya bantu supaya kelas ini kekal ada..walaupun free mesti ada penyelenggaraan gak kan?aku cadangkan saudara letak je no akaun bank (cth Maybank) sekolah itu di sini..

aku rasa tak salah kan?bukan apa..aku duk tgk hari hari aku jumpa org kutip derma..kat kedai makan la kat rumah la kat tepi masjid lepas solat jumaat dan kat pasar malam la..kebanyakan drpd diorang ni berlakon je sakit..

lebih baik derma ke tempat yang bermanfaat macam masjid dan sekolah mengaji alquran camni kan?
en marwan yg baik hati..
bkn sy yg anjurkan kelas ni.sy gi belajo je kt situ.tntg penyelengaraan tuh mmg free.mmg dia letak notis dlm kelas dilarang kutip derma.kelas nih di sponsor oleh seorg hamba Allah.tp kepada tuan puan yg dermawan tuh yg ingin menderma tuh bulelah berhubung dgn sekolah tersbt spt alamat n contact di atas k.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-07-2006, 02:17 PM
awise awise is offline
Normal Member

awise's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2006
Location: Damansara
Posts: 348
Poster Rank: #7167
Thanked 0 Times
Active Level
Default

thanks encik lazman for the info,

for ur info lak, saya encik, bukan cik, klau nak tulis 'encey' pon boleh gak.... :-D :-D :-D

p/s: takyah nak ber encik2 lah..neway mmg bagus ada kelas camni ni.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Fadhilat membaca Al-Quran ayohchik Religious Talk 2 14-07-2012 11:12 AM
Kelebihan surah didalam Al-Quran atilia Religious Talk 6 27-12-2008 08:03 PM
Bila Al-Quran mula berbicara azlann1981 Religious Talk 2 10-10-2006 11:07 AM


All times are GMT +8. The time now is 08:06 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE