Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 5,875
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 29,961
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 22,360
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 14-01-2009, 12:51 AM
hazirah hazirah is offline
Well-Known
Member

hazirah's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Jan 2009
Location: bulan
Posts: 6,674
Poster Rank: #501
Thanked 98 Times
Active Level
My Mood:
Default senarai produk barangan YAHUDI and US

NI AKU COPY PASTE DR SATU COLUMN YG AKU JUMPAK DLM SITE LEN...

Makanan

Syarikat Tasty Foods
Produk: Makanan Ringan
Jenama: Samba, Fun, Lays... dan sebagainya.

Syarikat Heinz
Produk: Puri Tomato, Ketchup, Sos Cili & Tomato... dan sebagainya.

Syarikat Lambert
Produk: Gula-gula
Jenama: Chiclets, Adams, Clorets, Snack, Halls... dan sebagainya.

Syarikat Hosstess
Produk: Makanan Ringan & Kek
Jenama: Twinkess, Hos Hos, Cup Cake... dan sebagainya.

Syarikat Cadbury
Produk: Coklat, Gula-gula, makanan ringan... dan sebagainya.

Syarikat Coca-cola
Produk: Minuman bergas
Jenama: Coca-cola, Fanta, Sprite, Pepsi, 7-up, Mountain Dew, Miranda... dan sebagainya.

Syarikat Hadaiq California

Syarikat Rocky
Produk: Basbuosah, Jeli Om-Ali... dan sebagainya.

Syarikat Perrier-Vittel
Produk: Air Galian Barakah... dan sebagainya

Syarikat Nestle
Produk: Makanan Ringan, Minuman, Campuran Masakan
Jenama: Kit-kat, Perrier, Nescafe, Maggie, Vittel, Pure Life, Nido, Smarties, Lion, Polo, After Eight, Coffe Mate, Nesquik, Aero, Quality Street, Felix (makanan haiwan-kucing), Croose & Blackwell, Milkmaid, Carnation, Shreddies, Baci Baby Ruth, ButterFinger, MilkyBar, Frutips... dan sebagainya.

Syarikat Americana
Produk: Burger, Sausage, Ayam... dan sebagainya.

Minyak Sayuran Rawabi, Fern

Makaroni Columbus, Hayo

Chipsy

Delta


--------------------------------------------------------------------------------

Super Market

Sainsburry

Heiz

Edge

Tesco


--------------------------------------------------------------------------------

Kedai Makan/Restoran

McDonalds

Tikka

Kentucky Fried Chicken (KFC)

Kantis

Arby's

Pizza Hut

Chicken Tikka

Paradise

McBurger


--------------------------------------------------------------------------------

Alat Pencuci dan Kecantikan

Syarikat Procter & Gamble
Produk: Kesihatan, Syampu, Sabun
Jenama: Head & Shoulders, Pert Plus, Pantene, Always, Tide, Crest, Pampers, Lux, Palmolive, Camay, Zest, Ariel, Fairy, Signal 2, Close Up, Colgate, Monsieur Propre, Oil of Olaz, Petrol Hahn, Pringles, Sanicroix, Tampax, Tempo, Vicks, Vizir, Yes Swiffer, Ace, Action 500, Bonux, Mr Clean... dan sebagainya.

Syarikat Palmolive
Produk: Pencuci dan Sabun
Jenama: Ajax, Palmolive, Tahiti, Axion, Bingo, Fabe, Felire, La croix, Mennen, Murphy... dan sebagainya.

Syarikat Johnson & Johnson
Produk: Kesihatan dan Penjagaan Diri

Syarikat Johnson
Produk: Pewangi dan Ubat Nyah Serangga
Jenama: Raid, Glade... dan sebaginya.

Syarikat Revlon Make-up

Syarikat East In Sambel

Syarikat Beverly Hills

Syarikat Sitreen


--------------------------------------------------------------------------------

Bahan Tenaga

Bateri Kenderaan Milestone

Bateri Kenderaan Powder

Bateri Kecil Energyzer, Duracell, Eveready... dan sebagainya.


--------------------------------------------------------------------------------

Alatan Sukan

Nike

Universal

Power

Paramount

Youngers


--------------------------------------------------------------------------------

Pakaian

Jean's Basic

Kelvin Klein

Levi's

Basic

Ralph Lauren


--------------------------------------------------------------------------------

Alatan Pejabat

Syarikat Delta Egypt

Parker Schiffer

Pen Schiffer

Higher


--------------------------------------------------------------------------------

Alatan Komunikasi dan Teknologi Maklumat

Mac

IBM

Intel

Uracel

Nokia

Motorola

Digital
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 14-01-2009, 12:52 AM
hazirah hazirah is offline
Well-Known
Member

hazirah's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Jan 2009
Location: bulan
Posts: 6,674
Poster Rank: #501
Thanked 98 Times
Active Level
My Mood:
Default

X dilupakan.... Software microsof or komputer yg anda guna skarang mungkin juga keluaran mereka ni...
Reply With Quote
  #3  
Old 14-01-2009, 12:53 AM
egold2u egold2u is offline
Active Member

egold2u's Avatar

 
Trader Rating: (15)
Join Date: Nov 2006
Location: Kota Kinabalu
Posts: 2,400
Poster Rank: #1569
Thanked 68 Times
Active Level
My Mood:
Default

ni ade lg nk tambah...

__________________
[/SIGPIC]

Senangnya Trade Crude Oil Futures bersama IB IronFX

THE GLOBAL LEADER IN ONLINE TRADING
Reply With Quote
  #4  
Old 14-01-2009, 12:55 AM
hazirah hazirah is offline
Well-Known
Member

hazirah's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Jan 2009
Location: bulan
Posts: 6,674
Poster Rank: #501
Thanked 98 Times
Active Level
My Mood:
Default

BAGAIMANAPUN, PANDANGAN SEORANG HAMBA ALLAH INI MEMBUAT AKU BERFIKIR BALIK SEJENAK....

NI AKU COPY PASTE KAN SEMULA... APA PENDAPAT KORANG??



Ada kebenarannya mendengar Ustaz yang memberikan ceramah mengenai konflik Israel dan Palestin yang sedang berlaku ketika ini. Sejarah telah membuktikan bahawa bangsa Yahudi ini memang tidak berhati perut dan mempunyai hati yang sangat keras seumpama batu. Sedangkan para Nabi yang mulia pun dibunuh dan diburu oleh mereka (contoh seperti Nabi Yahya, Nabi Zakaria dan Nabi Isa. Nabi Muhammad S.A.W. pun hampir dibunuh dengan diracun oleh perempuan Yahudi), jadi tidak hairanlah mereka membunuh penduduk Palestin yang terdiri daripada kanak-kanak, pemuda-pemudi, warga emas dan para wanita. Jadi janganlah kita berasa hairan mengapa mereka (bangsa Yahudi) sanggup melakukan pembunuhan sebegitu besar.

Boikot produk Amerika dan Israel. Seruan tersebut telah dibuat oleh kerajaan dan banyak pihak sebagai protes terhadap tindakan Israel dan Amerika yang menghalalkan darah Palestin. Kita boleh memboikot namun setakat mana yang mampu dibuat? Adakah semua rakyat kita akan menyahut seruan ini? Sekiranya KFC diboikot, bagaimanakah nasib pekerja-pekerjanya yang majoritinya terdiri daripada orang Islam? Bahkan pengurus besarnya juga merupakan orang Islam. Bagaimana pula pemilik-pemilik francaisnya juga yang terdiri daripada orang Islam? Cuba perhatikan pasaraya besar seperti Tesco, Giant dan Carrefour? Siapakah bangsa majoriti yang bekerja disitu jika tidak bangsa Melayu yang beragama Islam. Cuba anda bayangkan adik-beradik anda atau isteri/suami/keluarga anda yang berkerja di pasaraya/restoran berkenaan? Adakah mereka akan berhenti kerja semata-mata hendak memboikot produk Amerika? Adakah mereka ini berkelulusan tinggi yang berkerja di tempat berkenaan? Sedangkan yang berkelulusan tinggi zaman sekarang pun sukar untuk mendapat kerja. Saya tidak pula membantah kempen boikot ini. Cuma memboikot dengan membuta dan melulu akhirnya yang kena batang hidung adalah kita juga.

Berapa ramai di dalam forum atau di dalam masyarakat kita yang merokok? Sanggupkah anda meninggalkan tabiat merokok anda semata-mata hendak boikot produk Yahudi? Umum mengetahui rokok hanya membazir dah sebahagian adalah produk dari kaum Yahudi. Pengharamannya hanya dipersendakan oleh orang ramai. Kerajaan melarang merokok dikebanyakan tempat awam, tapi perokok selamba sahaja. Kite tengok pengharaman merokok di masjid, selepas sembahyang Jumaat pasti yang ramai berasap selepas 2-3 langkah dari pintu masjid. Kesedaran dan peradaban sahaja yang boleh mencegah gejala ini. Islam telah mengatakan rokok itu haram disisi agama. Mungkin ramai yang perasan tapi ramai yang buat² tak perasan. Orang boikot Coke, tapi orang tak pernah boikot Dunhill atau Salem. Secara terang terangan dia memusnahkan umat Islam, tetapi kerana ramai orang Islam yang sedut Dunhill maka produk ini macam halal je.

Satu lagi demonstasi jalanan yang diadakan di seluruh negara ketika ini mengutuk Israel dan Amerika Syarikat supaya menghentikan serangan dan sokongan terhadap Palestin. Negara-negara Islam juga tidak terkecuali dalam hal ini dengan mengadakan tunjuk perasaan ini terutamanya di kedutaan Amerika dan Israel. Saya tertarik dengan kenyataan ustaz yang memberi ceramah mengatakan bahawa Amerika dan Israel sekarang ini umpama pekak dan tuli. Banyak desakan dan kutukan dibuat namun serangan dan pembunuhan masih dilakukan. Makna kata kita masih berdemonstrasi seperti membakar bendera Israel dan Amerika dan mengutuk dan mencaci mereka tapi apakah reaksi mereka? Betul kata ustaz umpama Amerika ini pekak dan Israel ini tuli. Mereka tidak mengendahkan kutukan dan desakan negara-negara lain. Kenapa? Sebab mereka tahu desakan, cacian dan kutukan tidak akan memberi sebarang kesan kepada mereka.

Jawapan ustaz tersebut amat menarik perhatian saya. Katanya kita sebenarnya berdemonstrasi dan menunjuk perasaan di tempat yang salah. Sepatutnya kita tunjuk perasaan di kedutaan Mesir, Jordan, Kuwait, Arab Saudi, dan negara-negara Arab lain yang berjiran dengan mereka. Kita sepatutnya mendesak dan bertanya kepada mereka apakah peranan mereka lakukan sebagai saudara dan negara Islam yang terhampir sekali dengan Palestin dalam membantu mereka? Apakah Mesir selaku negara Islam memberi ruang kepada Israel untuk menyerang Palestin dan menutup pintu sempadannya kepada pelarian Palestin?

Dengan menjawab persoalan di atas, boikot sebenarnya tidak akan memberikan kesan yang begitu besar terhadap Amerika dan Israel dalam masa terdekat ini. Peranan yang sebenarnya yang boleh dimainkan oleh OIC dan negara-negara Arab Islam yang lain adalah menghentikan penjualan minyak dan arang batu kepada Amerika Syarikat dan Israel. Inilah sumber kekayaan tanah arab yang digunakan oleh Amerika Syarikat dan Israel bagi menggerakkan peralatan peperangannya menyerang Iraq, Afghanistan dan Palestin. Sekiranya sumber ini disekat, maka sudah pasti Amerika dan Israel akan menghadapi masalah yang amat besar. Pesawat pejuang yang canggih tidak akan dapat bergerak sekiranya kehabisan minyak. Begitu juga kereta kebal, kapal perang dan lain-lain. Itulah sebenarnya kekuatan yang dimiliki oleh orang Islam terutamanya di tanah arab yang mana perkara ini tidak disedari oleh mereka semua. Kenapa? Senang sahaja jawapan ustaz tersebut. Kerana dunia Islam tidak bersatu dan saling bermusuh antara satu sama lain. Itulah sebabnya Yahudi dengan penduduk seramai 14 Juta sahaja di seluruh dunia dapat menindas umat Islam yang berjumlah 1.3 billion sekarang. Fikir-fikirkanlah.


Last edited by hazirah; 14-01-2009 at 01:09 AM..
Reply With Quote
  #5  
Old 14-01-2009, 01:00 AM
silverchair959 silverchair959 is online now
Legendary Member

silverchair959's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Dec 2005
Location: ilhamabadi.my
Posts: 14,095
Poster Rank: #144
Thanked 48 Times
Active Level
My Mood:
Default

mmg boleh nak boikot...lg best kalo disenaraikan sekali produk gantian atau cadangan utk produk2 yg diboikot diatas...

contoh

coke - mawi cola
intel - amd
meggi - indo mie
Reply With Quote
  #6  
Old 14-01-2009, 01:01 AM
kancil2020 kancil2020 is offline
Active Member

kancil2020's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,441
Poster Rank: #1537
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

ari nie dalam sejarah..
aku tengok kat kfc ngan pizza hut kosong
kat tesco shah alam..
__________________

Reply With Quote
  #7  
Old 14-01-2009, 01:06 AM
shadow shadow is offline
Active Member

shadow's Avatar
 
Trader Rating: (17)
Join Date: Nov 2007
Location: ~Gems City~
Posts: 2,198
Poster Rank: #1711
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

Boikot habis habisan
Reply With Quote
  #8  
Old 14-01-2009, 01:06 AM
miXxer miXxer is offline
Legendary Member

miXxer's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Nov 2007
Location: 32.301353,-64.790892
Posts: 13,154
Poster Rank: #165
Thanked 63 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hazirah View Post

Satu lagi demonstasi jalanan yang diadakan di seluruh negara ketika ini mengutuk Israel dan Amerika Syarikat supaya menghentikan serangan dan sokongan terhadap Palestin. Negara-negara Islam juga tidak terkecuali dalam hal ini dengan mengadakan tunjuk perasaan ini terutamanya di kedutaan Amerika dan Israel. Saya tertarik dengan kenyataan ustaz yang memberi ceramah mengatakan bahawa Amerika dan Israel sekarang ini umpama pekak dan tuli. Banyak desakan dan kutukan dibuat namun serangan dan pembunuhan masih dilakukan. Makna kata kita masih berdemonstrasi seperti membakar bendera Israel dan Amerika dan mengutuk dan mencaci mereka tapi apakah reaksi mereka? Betul kata ustaz umpama Amerika ini pekak dan Israel ini tuli. Mereka tidak mengendahkan kutukan dan desakan negara-negara lain. Kenapa? Sebab mereka tahu desakan, cacian dan kutukan tidak akan memberi sebarang kesan kepada mereka.

Jawapan ustaz tersebut amat menarik perhatian saya. Katanya kita sebenarnya berdemonstrasi dan menunjuk perasaan di tempat yang salah. Sepatutnya kita tunjuk perasaan di kedutaan Mesir, Jordan, Kuwait, Arab Saudi, dan negara-negara Arab lain yang berjiran dengan mereka. Kita sepatutnya mendesak dan bertanya kepada mereka apakah peranan mereka lakukan sebagai saudara dan negara Islam yang terhampir sekali dengan Palestin dalam membantu mereka? Apakah Mesir selaku negara Islam memberi ruang kepada Israel untuk menyerang Palestin dan menutup pintu sempadannya kepada pelarian Palestin?


aku tertarik dgn pendapat ni..
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 14-01-2009, 01:16 AM
xzoss xzoss is offline
Active Member

xzoss's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Aug 2008
Location: Kay El
Posts: 1,221
Poster Rank: #2888
Thanked 35 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hazirah View Post
BAGAIMANAPUN, PANDANGAN SEORANG HAMBA ALLAH INI MEMBUAT AKU BERFIKIR BALIK SEJENAK....

NI AKU COPY PASTE KAN SEMULA... APA PENDAPAT KORANG??

Jawapan ustaz tersebut amat menarik perhatian saya. Katanya kita sebenarnya berdemonstrasi dan menunjuk perasaan di tempat yang salah. Sepatutnya kita tunjuk perasaan di kedutaan Mesir, Jordan, Kuwait, Arab Saudi, dan negara-negara Arab lain yang berjiran dengan mereka. Kita sepatutnya mendesak dan bertanya kepada mereka apakah peranan mereka lakukan sebagai saudara dan negara Islam yang terhampir sekali dengan Palestin dalam membantu mereka? Apakah Mesir selaku negara Islam memberi ruang kepada Israel untuk menyerang Palestin dan menutup pintu sempadannya kepada pelarian Palestin?
Hoq nih yg aku dah pk banyak kali nih... Negara2 Arab bengong sumer tu pun nak kena di boikot sekali tu..
__________________
Biz Card RM35/200pcs RM40/300 pcs RM60/500 pcs
BISNESS MASYUUKK!!
YM: izreka_resources
Mobile: 019-326 4227
Email: izreka_resources@yahoo.com
Reply With Quote
  #10  
Old 14-01-2009, 01:25 AM
adar adar is offline
Well-Known
Member

adar's Avatar

 
Trader Rating: (9)
Join Date: Dec 2005
Location: antara 7 warna
Posts: 8,938
Poster Rank: #313
Thanked 212 Times
Active Level
My Mood:
Default

punca disini adalah kegagalan negara2 ISLAM dlm OIC memberi bantuan.

susah sgt ke nak tubuh satu badan pengaman OIC dan hantar ke palestin utk lincungi rakyat palestin?

susah sgt ke utk tak menjual petrol ke US dan israel. semua tau Israel gn US mana ada minyak sgt. mostly depa amik kat negara arab gak. kalo tak jual kat US gn Israel, kompom la jet2 depa tak leh gerak.

salah saper sebenarnya? Israel dan US yg mmg dah kompom c.e.l.a.k.a atau negara2 ISLAM yg b.o.d.o.h krn masih menolong US dan Israel menyembelih rakyat palestin?

1st komen aku pasal isu palestin. malas sebenarnya nak layan perasaan marah ni.
__________________
I want good food, i want beauty women, i want more money, i want big home, i want great car. Once I acquire something, i just move on to the next on the list, then the next after that. I CAN NEVER FIND SATISFACTION.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 06:57 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE