Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > Investor, Business, Entrepreneur > Offline Business, Entrepreneur Discussion

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 25,364
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 56,083
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 43,243
More...
Closed Thread
 
Thread Tools
  #1  
Old 18-09-2008, 01:48 AM
Pakcik_Kordi Pakcik_Kordi is offline
Passed Away - Al Fatihah

Pakcik_Kordi's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Mar 2008
Location: Kota Bharu
Posts: 4,149
Poster Rank: #920
Thanked 0 Times
Active Level
Default Penternakan ayam Kampung dan Itik Serati..

Saya bercadang nak memelihara ayam kampung dan itik serati di kampung saya dalam skala yang kecil...Memandangkan permintaan terhadap ayam kampung dan itik serati amat tinggi apatah lagi menjelang musim perayaan..

Sekarang ini saya sudah ada 20 ekor ayam kampung pelbagai usia dan menanti masa utk di ambil orang...

serta sudah hubungi rakan saya di jabatan haiwan tentang bekalan anak itik serati..Cuma beliau belum beri maklum balas lagi setakat ini

JANGAN TAK TAHU...AYAM KAMPUNG SUDAH JADI SATU BARANG PERLU UTK PENAGIH DADAH DAPATKAN WANG...
__________________
www.uncleshoppe.com
Membeli Belah di alam Maya
Paid Advertisement
  #2  
Old 18-09-2008, 01:51 AM
GoldFinger GoldFinger is offline
Active Member

GoldFinger's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,814
Poster Rank: #2157
Thanked 6 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Pakcik_Kordi View Post
Saya bercadang nak memelihara ayam kampung dan itik serati di kampung saya dalam skala yang kecil...Memandangkan permintaan terhadap ayam kampung dan itik serati amat tinggi apatah lagi menjelang musim perayaan..

Sekarang ini saya sudah ada 20 ekor ayam kampung pelbagai usia dan menanti masa utk di ambil orang...

serta sudah hubungi rakan saya di jabatan haiwan tentang bekalan anak itik serati..Cuma beliau belum beri maklum balas lagi setakat ini

JANGAN TAK TAHU...AYAM KAMPUNG SUDAH JADI SATU BARANG PERLU UTK PENAGIH DADAH DAPATKAN WANG...

inilah yang terbaik dari menjadi pencacai parti Cap Ayam !


bagus and good luck !
  #3  
Old 18-09-2008, 01:52 AM
pakmaun pakmaun is offline
Active Member

pakmaun's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,353
Poster Rank: #1687
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

nape?

penagih dadah tu curi ayam2 ke?
__________________
kuberjalan terus tanpa henti...
  #4  
Old 18-09-2008, 01:53 AM
pakmaun pakmaun is offline
Active Member

pakmaun's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,353
Poster Rank: #1687
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by GoldFinger View Post

inilah yang terbaik dari menjadi pencacai parti Cap Ayam !


bagus and good luck !
sabar bro....

beri peluang pada dia....

utk memulakan sesuatu...

walopun dgn hanya 20 ekor sahaje..
__________________
kuberjalan terus tanpa henti...
  #5  
Old 18-09-2008, 02:25 AM
Pakcik_Kordi Pakcik_Kordi is offline
Passed Away - Al Fatihah

Pakcik_Kordi's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Mar 2008
Location: Kota Bharu
Posts: 4,149
Poster Rank: #920
Thanked 0 Times
Active Level
Default

saya pun bermula dengan 500 ekor anak ikan talapia dan membiak beratus ratus ribu ekor di Tali Air Kada Selising,..

Saya rasa tiada masalah untuk pelihara ayam kampung sebab dengan duit jualan ayam kampung jugalah saya di hantar ke universiti..

Cuma sekarang..saya terpikir untuk komersialkannya memandangkan keluasan tanah di sekitar rumah saya insya allah mampu menampung ribuan ayam kampung yang sepanjang pengalaman saya tidaklah cerewet dari segi makan minum dan penjagaannya...Cuma kawalan haiwan perosak seperti bokbong dan musang saja perlu di awasi...

Cukuplah 20 ekor sudah ramai yang bertanya saya sama ada nak jual atau tidak ayam ayam ini...Termasuk lah tokey nasi sumatera Hoover yang gelemer kat Kota Bharu...

Tidak sekali kali saya menjualnnya kerana niat saya nak biakkan lagi sementara menunggu hari Raya AidilAdha yang pastinya permintaan tinggi..

Jadi thread ini di buka untuk berbincang dengan rakan rakan yan boleh memberi pandangan.. berkongsi maklumat dan apa sahaja yang berkaitan dengan industri penternakan yang bermodal rendah dan keuntungn tinggi..
__________________
www.uncleshoppe.com
Membeli Belah di alam Maya
  #6  
Old 18-09-2008, 02:42 AM
GoldFinger GoldFinger is offline
Active Member

GoldFinger's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,814
Poster Rank: #2157
Thanked 6 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Pakcik_Kordi View Post
saya pun bermula dengan 500 ekor anak ikan talapia dan membiak beratus ratus ribu ekor di Tali Air Kada Selising,..

Saya rasa tiada masalah untuk pelihara ayam kampung sebab dengan duit jualan ayam kampung jugalah saya di hantar ke universiti..

Cuma sekarang..saya terpikir untuk komersialkannya memandangkan keluasan tanah di sekitar rumah saya insya allah mampu menampung ribuan ayam kampung yang sepanjang pengalaman saya tidaklah cerewet dari segi makan minum dan penjagaannya...Cuma kawalan haiwan perosak seperti bokbong dan musang saja perlu di awasi...

Cukuplah 20 ekor sudah ramai yang bertanya saya sama ada nak jual atau tidak ayam ayam ini...Termasuk lah tokey nasi sumatera Hoover yang gelemer kat Kota Bharu...

Tidak sekali kali saya menjualnnya kerana niat saya nak biakkan lagi sementara menunggu hari Raya AidilAdha yang pastinya permintaan tinggi..

Jadi thread ini di buka untuk berbincang dengan rakan rakan yan boleh memberi pandangan.. berkongsi maklumat dan apa sahaja yang berkaitan dengan industri penternakan yang bermodal rendah dan keuntungn tinggi..

mintak maaf lah kalau aku katakan ko ini merapu ...

ada beberapa statement yg membuatkan aku ingin gelak kpd kamu.

takkan lah hoover tu nak tunggu ayam ko...byk lagi ayam lain kat pasar siti khadijah tu...



lawak tol lah ko ni kordi , ikan talapia beratus2 ribu ekor... hampas nyoq !!
  #7  
Old 18-09-2008, 02:59 PM
Pakcik_Kordi Pakcik_Kordi is offline
Passed Away - Al Fatihah

Pakcik_Kordi's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Mar 2008
Location: Kota Bharu
Posts: 4,149
Poster Rank: #920
Thanked 0 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by GoldFinger View Post

mintak maaf lah kalau aku katakan ko ini merapu ...

ada beberapa statement yg membuatkan aku ingin gelak kpd kamu.

takkan lah hoover tu nak tunggu ayam ko...byk lagi ayam lain kat pasar siti khadijah tu...



lawak tol lah ko ni kordi , ikan talapia beratus2 ribu ekor... hampas nyoq !!
tokey hoover adalah orang kampung saya...Mungkin beliau berpendapat saya boleh menolak harga murah kepada beliau...memandangkan saya boleh jual dengan harga direct tanpa melalui orang tengah..Itulah bezanya pemikiran seorang TOKEY..,.

Oh Ya..Encik GoldFinger boleh melawat kolam saya di Tali Air Selising..Apa kata EnGoldFinger call saya 0199481981 ..Boleh la saya membawa En GoldFinger melawat kolam saya....Kut kut ada idea dan pandangan bernas dan intelek dari Engoldfinger

PCK : Jangan Gelakkan Orang Kalau Dah Tak Reti nak berfikir..
__________________
www.uncleshoppe.com
Membeli Belah di alam Maya

Last edited by Pakcik_Kordi; 18-09-2008 at 03:02 PM..
  #8  
Old 18-09-2008, 03:09 PM
ameant ameant is offline
Super Active Member

ameant's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Mar 2007
Posts: 4,887
Poster Rank: #751
Thanked 24 Times
Active Level
My Mood:
Default

selamat berjaya... ...
  #9  
Old 06-10-2008, 03:27 PM
the Oranje the Oranje is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2008
Location: Penang Most Wanted
Posts: 801
Poster Rank: #4158
Thanked 2 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by pakmaun View Post
sabar bro....

beri peluang pada dia....

utk memulakan sesuatu...

walopun dgn hanya 20 ekor sahaje..

betol tu. aku pun bermula dgn 30 ekor anak ayam belanda. selepas setahun aku boleh supply 200 ekor anak ayam belanda setiap bulan.
Kapasiti anak ayam belanda setiap minggu boleh tetas 50 ekor.
Semua bermula dari sedikit, akhirnya akan berkembang.
Hari Raya dah terjual, tempahan Deepavali dah masuk, insya'allah sejumlah 100 ekor aym belanda dewasa boleh dijual pada harga purata RM100/ekor.
Itupun masih ada permintaan lagi.

jangan gelakkan orang, tapi doakanlah kejayaan.
ini bukan cerita Pak Pandir.
www.ayambelandautara.blogspot.com
  #10  
Old 07-10-2008, 12:13 AM
Pakcik_Kordi Pakcik_Kordi is offline
Passed Away - Al Fatihah

Pakcik_Kordi's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Mar 2008
Location: Kota Bharu
Posts: 4,149
Poster Rank: #920
Thanked 0 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Narragansett View Post
betol tu. aku pun bermula dgn 30 ekor anak ayam belanda. selepas setahun aku boleh supply 200 ekor anak ayam belanda setiap bulan.
Kapasiti anak ayam belanda setiap minggu boleh tetas 50 ekor.
Semua bermula dari sedikit, akhirnya akan berkembang.
Hari Raya dah terjual, tempahan Deepavali dah masuk, insya'allah sejumlah 100 ekor aym belanda dewasa boleh dijual pada harga purata RM100/ekor.
Itupun masih ada permintaan lagi.

jangan gelakkan orang, tapi doakanlah kejayaan.
ini bukan cerita Pak Pandir.
www.ayambelandautara.blogspot.com
WEah...bagus tu...... Kat Kelate nih tatau la permintaan ayam belanda camner...

Berapa RM sekilo?
__________________
www.uncleshoppe.com
Membeli Belah di alam Maya
Sponsored Links
Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 09:32 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE