Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 5,345
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 29,325
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 21,676
More...
Reply
 
Thread Tools
  #41  
Old 17-09-2008, 10:40 AM
buntalamus2 buntalamus2 is offline
Well-Known
Member

buntalamus2's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Jun 2008
Location: Off Da Grid
Posts: 6,681
Poster Rank: #499
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Azimah View Post
khasiat dan rahsia ikan duyung!!!

Hampir 85% penduduk di bumi pada hari ini tidak tahu dan tidak mempercayai ikan duyung.Ada yang mengatakan bahawa ikan duyung adalah hasil kajian ahli sains antara DNA manusia dan ikan yang tidak berjaya.Ikan duyung tidak boleh dicari dan hanya ALLAH sahaje yang menemukan makhluknya itu dengan manusia yang dikehendaki.Ikan duyung telah berjaya dibukti hidup di dalam dunia yang nyata ini dengan gambar dan juga nelayan yang tidak sengaja menangkapnya.Kebanyakan ikan duyung terdapat di indonesia.Ikan duyung suka tinggal di tempat seperti pulau yang tidak dihuni manusia dan juga pulau yang sunyi dan bersih.

15%orang yang tahu mengenai khasiat ikan duyung kebanyakannya adalah ahli perubatan traditional melayu ,orang laut,nelayan,bomoh dan dukun.Amat sukar bagi generasi orang muda skarang untuk mempercayai wujudnya ikan duyung kerana kebanyakan ikan duyung asal dari alam fantasi(kartun,cartoon,mainan).

Saya hanya tahu satu tempat di singapura yang menjual tulang ikan duyung(sekecil jari ibu dan bulat bewarna putih).Ia adalah sebuah kedai cincin yang membuat cincin pengasih ,pedinding,pemukul dan barang-barang hikmah dan sejenisnya.

Rambut dan tulang ikan duyung digunakan sebagai pengasih.Tulangnya dibentuk untuk membuat batu cincin dan rambutnya untuk minyak pengasih.Rambut ikan duyung bau hamis dan ia tidaklah panjang.Ikan duyung sungguh mujarab kepada ahli perubatan traditional melayu.Banyak kisah dan juga gambar tentang ikan duyung telah disebarkan ke masyarakat,hanya ia adalah unutk individu mempercayai atau tidak.Mata air ikan duyung juga digunakan sebagai pengasih.Semasa ikan duyung dibawa ke darat untuk disembelih,air mata akan keluar dan pada masa itulah ia ditadah oleh orang yang ingin mengambilnya.Ikan duyung wujud tetapi mukanya tidaklah secantik dan ayu seperti digambarkan di dalm banyak cerita.Ikan duyung juga mempunyai jantina.Hampir kesemua bahagian ikan duyung sungguh berguna untuk purubatan.

tepengaruh ngan cita duyung ar ne....
hahahaha...
__________________
Malaysian Wedding & Portrait Photographer
Price start from MYR1799 Per Events.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #42  
Old 17-09-2008, 10:41 AM
buntalamus2 buntalamus2 is offline
Well-Known
Member

buntalamus2's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Jun 2008
Location: Off Da Grid
Posts: 6,681
Poster Rank: #499
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by qaz123 View Post
ini bukan la....
__________________
Malaysian Wedding & Portrait Photographer
Price start from MYR1799 Per Events.
Reply With Quote
  #43  
Old 17-09-2008, 10:49 AM
tar_wow1983 tar_wow1983 is offline
Well-Known
Member

tar_wow1983's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2007
Posts: 8,411
Poster Rank: #335
Thanked 48 Times
Active Level
My Mood:
Default

Selagi xda gambar sahih, aku x percaya ada ikan duyung...bukan apa, kalu betul Alhamdulillah, tapi kalau tipu, aku x nak tertipu oleh fantasi orang yang taksub ngan benda-benda camni...
Reply With Quote
  #44  
Old 17-09-2008, 11:29 AM
nash_d nash_d is offline
Active Member

nash_d's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,284
Poster Rank: #1643
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

tak tergamak nak sembelih ikan duyung... paku je tengkuk ikan duyung...kot2 jadi maya karin ke... lagi best...
__________________
zzzzzzzzzz
Reply With Quote
  #45  
Old 08-10-2009, 10:38 AM
crewx crewx is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 7
Poster Rank: #36180
Thanked 0 Times
Active Level
Default

aku prnh jumpa tulang naga kat kedai ubat cina......
lgi cam *****......
mane dtg naga aku pun xtau......
duyung tu bkn btul pun.....
sbnr nyer tu tulang dugung.....
Reply With Quote
  #46  
Old 08-10-2009, 11:05 AM
KLVIPER KLVIPER is offline
Legendary Member

KLVIPER's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2008
Location: NOT SURE.............
Posts: 14,834
Poster Rank: #130
Thanked 105 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hannuz1010 View Post
mintak doa kat allah je...senang...
Hiks! Doa aja tak boleh bang, mesti kena berusha.
Reply With Quote
  #47  
Old 08-10-2009, 11:12 AM
KLVIPER KLVIPER is offline
Legendary Member

KLVIPER's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2008
Location: NOT SURE.............
Posts: 14,834
Poster Rank: #130
Thanked 105 Times
Active Level
My Mood:
Default

Saya pernah baca pasal gambar2 tu. Dia orang gambar tipu. Itu plastic. Heh!
Reply With Quote
  #48  
Old 08-10-2009, 11:39 AM
azmimazda azmimazda is offline
Well-Known
Member

azmimazda's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2007
Location: Terengganu-Kulaijaya
Posts: 6,776
Poster Rank: #485
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

biasa la org kita ni mudah sgt percaya pada benda2 mistik camni...
Reply With Quote
  #49  
Old 08-10-2009, 12:02 PM
kizuro kizuro is offline
Super Active Member

kizuro's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2008
Location: Istana Singgahsana
Posts: 3,729
Poster Rank: #984
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

diorg ni nak cakap pasal dugong kot bukan duyung...hehehe
__________________
“The most wasted of all days is one without laughter.” - Kizuro, 2013
Reply With Quote
  #50  
Old 08-10-2009, 01:40 PM
kancil biru kancil biru is offline
Legendary Member

kancil biru's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2008
Posts: 11,609
Poster Rank: #201
Thanked 1,098 Times
Active Level
My Mood:
Default

ermmm menarik..tp x perlu la bunuh dia tuk dapatkan khasiat dia nie..dh la nk pupus
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 08:31 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE