Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 25,254
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 55,985
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 43,149
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 11-09-2008, 04:08 PM
Azimah Azimah is offline
Junior Member

Azimah's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Posts: 95
Poster Rank: #14539
Thanked 0 Times
Active Level
Cool Khasiat dan Rahsia ikan duyung....

khasiat dan rahsia ikan duyung!!!

Hampir 85% penduduk di bumi pada hari ini tidak tahu dan tidak mempercayai ikan duyung.Ada yang mengatakan bahawa ikan duyung adalah hasil kajian ahli sains antara DNA manusia dan ikan yang tidak berjaya.Ikan duyung tidak boleh dicari dan hanya ALLAH sahaje yang menemukan makhluknya itu dengan manusia yang dikehendaki.Ikan duyung telah berjaya dibukti hidup di dalam dunia yang nyata ini dengan gambar dan juga nelayan yang tidak sengaja menangkapnya.Kebanyakan ikan duyung terdapat di indonesia.Ikan duyung suka tinggal di tempat seperti pulau yang tidak dihuni manusia dan juga pulau yang sunyi dan bersih.

15%orang yang tahu mengenai khasiat ikan duyung kebanyakannya adalah ahli perubatan traditional melayu ,orang laut,nelayan,bomoh dan dukun.Amat sukar bagi generasi orang muda skarang untuk mempercayai wujudnya ikan duyung kerana kebanyakan ikan duyung asal dari alam fantasi(kartun,cartoon,mainan).

Saya hanya tahu satu tempat di singapura yang menjual tulang ikan duyung(sekecil jari ibu dan bulat bewarna putih).Ia adalah sebuah kedai cincin yang membuat cincin pengasih ,pedinding,pemukul dan barang-barang hikmah dan sejenisnya.

Rambut dan tulang ikan duyung digunakan sebagai pengasih.Tulangnya dibentuk untuk membuat batu cincin dan rambutnya untuk minyak pengasih.Rambut ikan duyung bau hamis dan ia tidaklah panjang.Ikan duyung sungguh mujarab kepada ahli perubatan traditional melayu.Banyak kisah dan juga gambar tentang ikan duyung telah disebarkan ke masyarakat,hanya ia adalah unutk individu mempercayai atau tidak.Mata air ikan duyung juga digunakan sebagai pengasih.Semasa ikan duyung dibawa ke darat untuk disembelih,air mata akan keluar dan pada masa itulah ia ditadah oleh orang yang ingin mengambilnya.Ikan duyung wujud tetapi mukanya tidaklah secantik dan ayu seperti digambarkan di dalm banyak cerita.Ikan duyung juga mempunyai jantina.Hampir kesemua bahagian ikan duyung sungguh berguna untuk purubatan.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 11-09-2008, 04:11 PM
harraz asyraaf harraz asyraaf is offline
Well-Known
Member

harraz asyraaf's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Posts: 7,782
Poster Rank: #410
Thanked 89 Times
Active Level
My Mood:
Default

poyo jer artikel nih...bukti wujud ke idak pun masih samar..ni nak citer pasal khasiat apa nya??
__________________
.....http://www.lawteacher.net....
Reply With Quote
  #3  
Old 11-09-2008, 04:14 PM
airden airden is offline
Active Member

airden's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,127
Poster Rank: #3228
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

singapore kt mane bro...aku nk g sat...
Reply With Quote
  #4  
Old 11-09-2008, 04:15 PM
ghettoriot ghettoriot is offline
Active Member

ghettoriot's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,801
Poster Rank: #2169
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

ade gambar ikan duyung...
Reply With Quote
  #5  
Old 11-09-2008, 04:16 PM
AlchemisT AlchemisT is offline
Permanently Banned -
Newbie hacker password stealer

 
Trader Rating: (21)
Join Date: Feb 2008
Location: Johor
Posts: 11,700
Poster Rank: #211
Thanked 324 Times
Active Level
My Mood:
Default

xphm aku cerita...apa motif nya..nak jual barang ikan duyong ker...
Reply With Quote
  #6  
Old 11-09-2008, 04:18 PM
tok tok is offline
Active Member

tok's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Oct 2007
Location: kuala lumpur
Posts: 706
Poster Rank: #4585
Thanked 2 Times
Active Level
Default

ade ke duyung ni ??
Reply With Quote
  #7  
Old 11-09-2008, 04:18 PM
MKH MKH is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Posts: 295
Poster Rank: #7884
Thanked 0 Times
Active Level
Default

aspalela kot..
Reply With Quote
  #8  
Old 11-09-2008, 04:19 PM
badrush badrush is offline
Well-Known
Member

badrush's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Location: shah alam
Posts: 5,379
Poster Rank: #680
Thanked 14 Times
Active Level
My Mood:
Default

pic mana geng???bukti takdak tak guna...jangan bagi pic maya karin dalam filem duyung dah la....
Reply With Quote
  #9  
Old 11-09-2008, 04:19 PM
daoss daoss is offline
Super Active Member

daoss's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2008
Location: selangor
Posts: 2,762
Poster Rank: #1416
Blog Entries: 1
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

betol ke nih?
__________________
...............
Reply With Quote
  #10  
Old 11-09-2008, 04:22 PM
mustopa_a mustopa_a is offline
Legendary Member

mustopa_a's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Apr 2008
Posts: 12,097
Poster Rank: #199
Thanked 73 Times
Active Level
Default

tiada azimat pada ikan duyung .. yang perlu ingat .. Allah berkuasa..

aku pernah terlihat sepasang keluarga .. menggantungkan kuda laut di atas pintu .. alasan menghalau hantu.. tu dah karut.. kuda laut tidak boleh halau hantu.. sekecil to'ik tu .. boleh halau hantu .. giless..!!
__________________
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 03:58 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE