Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 04-12-2016
Replies: 0
Views: 684
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 24,843
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 22,081
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 02-04-2013, 01:18 PM
balqis07 balqis07 is offline
CG Top Poster Club

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 30,695
Poster Rank: #46
Blog Entries: 6
Active Level
Post Kereta ‘bakal calon’ dikunci tayar



SUBANG JAYA – Kenderaan milik seorang pemimpin parti politik antara yang dikenakan tindakan kunci saman oleh Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) dalam Ops Clamping di USJ 10, pagi semalam.

Pemimpin parti yang meletakkan kereta bukan di petak parkir itu mendakwa dirinya 'bakal calon' bagaimanapun akur dikenakan tindakan dan berjanji membuat pembayaran kompaun di Ibu Pejabat MPSJ.

Dalam operasi semalam, 29 pemilik kenderaan dikenakan tindakan atas pelbagai kesalahan.

Pengarah Jabatan Penguatkuasaan MPSJ, Mejar (B) Mohd Rasip Rasul berkata, 15 pemilik dikenakan tindakan Notis Tawaran Kompaun (NTK), dua kenderaan ditunda, 10 dikenakan tindakan kunci saman manakala dua lagi dikenakan tindakan ‘clamping’.

Menurutnya, masalah pemandu yang meletakkan kenderaan sesuka hati di kawasan komersial yang sesak termasuk di SS15 dan SS16 bukanlah masalah baru.

Ia katanya, berlarutan namun MPSJ merancang mencari pendekatan untuk menyelesaikan masalah dalam jangka panjang.

Beliau berkata, MPSJ sudah memperkenalkan pelbagai alternatif termasuk menggalakkan pemilik meletakkan kereta mereka di kawasan parkir bertingkat terletak di kawasan USJ 10.

“Kita juga memperkenalkan sistem parkir sejam namun ramai pemilik premis dan pekerja yang bekerja di kawasan komersial mengambil sikap pentingkan diri.

"Pengunjung yang mungkin hanya mengambil masa sejam dua tidak mempunyai peluang meletakkan kenderaan mereka di petak parkir menyebabkan mereka parkir merata-rata,” katanya.

Rasip berkata, tindakan penguatkuasaan diambil bukan untuk mendera pemilik dan pemandu kenderaan namun untuk mengurangkan kesesakan di kawasan berkenaan.

Katanya, anggota penguat kuasa sentiasa memantau keadaan lalu lintas trafik di lokasi dan mengambil tindakan mengeluarkan kompaun untuk mendidik pemandu supaya tidak meletakkan kenderaan hingga mengganggu lalu lintas dan menyebabkan halangan.

“Mereka yang dikenakan tindakan NTK, ‘clamping’ dan kunci kompaun bakal berdepan denda maksimum RM80.

“Kenderaan yang ditunda pula akan dikenakan kompaun termasuk kos simpanan dan kos perkhidmatan antara RM112 hingga RM142 mengikut tempoh kenderaan mereka di simpan di Depoh Kenderaan,” katanya.

Turut sama dalam operasi semalam, Ahli Majlis MPSJ, Dr Loi Kheng Min.

Terdahulu, MPSJ memaklumkan sebanyak 25,270 kompaun kesalahan lalu lintas dikeluarkan sejak Januari lalu berbanding 27,643 kompaun pada tempoh yang sama tahun lalu.

Kenderaan yang ditunda sejak awal Januari adalah sebanyak 173 manakala yang berdepan tindakan ‘clamping’ sebanyak 384 kenderaan.



sumber:http://www.sinarharian.com.my/edisi/...tayar-1.145312
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 02-04-2013, 01:21 PM
coq_kodok coq_kodok is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,129
Poster Rank: #3510
Active Level
My Mood:
Default

laaaa......salah parking ke smpai kena clamp.....adoi jgn la sombong dh nk jadi calon politik pun.......
Reply With Quote
  #3  
Old 02-04-2013, 01:21 PM
hafizbakri hafizbakri is offline
Junior

hafizbakri's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2008
Posts: 82
Poster Rank: #16415
Active Level
My Mood:
Default

untung keta aku tak kena. aku bakal calon ga. calon jemaah haji
__________________
million ways to be..
Reply With Quote
  #5  
Old 02-04-2013, 01:25 PM
rashaz rashaz is offline
Permanently Banned -
Fraud & Scam reported

 
Trader Rating: (5)
Join Date: Mar 2013
Location: mycheapshop.com
Posts: 2,161
Poster Rank: #2030
Active Level
Default

SS15 tu dah tak ada dah tempat nak parking kereta.Penuh 24 jam
Reply With Quote
  #6  
Old 02-04-2013, 01:38 PM
LoBye LoBye is offline
Active Member

LoBye's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2008
Location: serian-kch-KLIA-bahau
Posts: 2,406
Poster Rank: #1850
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hafizbakri View Post
untung keta aku tak kena. aku bakal calon ga. calon jemaah haji
den pun bakal calon jugak..calon sultan sulu yg ke 80...
__________________
oneforall.inc & oneforall.inc2 #perangsampailobam
Reply With Quote
  #7  
Old 02-04-2013, 01:40 PM
gimau gimau is offline
Active Member

gimau's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2011
Posts: 2,429
Poster Rank: #1832
Active Level
Default

parti mana bakal calon tuh?? lum apa2 dah kerek & poyo...
Reply With Quote
  #8  
Old 02-04-2013, 01:42 PM
Ququd Ququd is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,305
Poster Rank: #3134
Active Level
My Mood:
Default

calon pakai myvi jer?
aku pun blh gak la jadi calon
aku pun pakai myvi
Reply With Quote
  #9  
Old 02-04-2013, 01:49 PM
yusman79 yusman79 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 169
Poster Rank: #11474
Active Level
My Mood:
Default

sapa pun kena saman...jgn bg peluang..br la adil..calon tp tak reti ikut peraturan...apa sengal la
Reply With Quote
  #10  
Old 02-04-2013, 01:50 PM
papagomo papagomo is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 136
Poster Rank: #12855
Active Level
Default

dah tentu bukan calon umno ni..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 03:50 PM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you