Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 5,536
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 29,593
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 21,947
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 02-04-2013, 01:18 PM
balqis07 balqis07 is offline
Legendary Member

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 19,084
Poster Rank: #90
Blog Entries: 16
Thanked 245 Times
Active Level
Post Kereta ‘bakal calon’ dikunci tayar



SUBANG JAYA – Kenderaan milik seorang pemimpin parti politik antara yang dikenakan tindakan kunci saman oleh Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) dalam Ops Clamping di USJ 10, pagi semalam.

Pemimpin parti yang meletakkan kereta bukan di petak parkir itu mendakwa dirinya 'bakal calon' bagaimanapun akur dikenakan tindakan dan berjanji membuat pembayaran kompaun di Ibu Pejabat MPSJ.

Dalam operasi semalam, 29 pemilik kenderaan dikenakan tindakan atas pelbagai kesalahan.

Pengarah Jabatan Penguatkuasaan MPSJ, Mejar (B) Mohd Rasip Rasul berkata, 15 pemilik dikenakan tindakan Notis Tawaran Kompaun (NTK), dua kenderaan ditunda, 10 dikenakan tindakan kunci saman manakala dua lagi dikenakan tindakan ‘clamping’.

Menurutnya, masalah pemandu yang meletakkan kenderaan sesuka hati di kawasan komersial yang sesak termasuk di SS15 dan SS16 bukanlah masalah baru.

Ia katanya, berlarutan namun MPSJ merancang mencari pendekatan untuk menyelesaikan masalah dalam jangka panjang.

Beliau berkata, MPSJ sudah memperkenalkan pelbagai alternatif termasuk menggalakkan pemilik meletakkan kereta mereka di kawasan parkir bertingkat terletak di kawasan USJ 10.

“Kita juga memperkenalkan sistem parkir sejam namun ramai pemilik premis dan pekerja yang bekerja di kawasan komersial mengambil sikap pentingkan diri.

"Pengunjung yang mungkin hanya mengambil masa sejam dua tidak mempunyai peluang meletakkan kenderaan mereka di petak parkir menyebabkan mereka parkir merata-rata,” katanya.

Rasip berkata, tindakan penguatkuasaan diambil bukan untuk mendera pemilik dan pemandu kenderaan namun untuk mengurangkan kesesakan di kawasan berkenaan.

Katanya, anggota penguat kuasa sentiasa memantau keadaan lalu lintas trafik di lokasi dan mengambil tindakan mengeluarkan kompaun untuk mendidik pemandu supaya tidak meletakkan kenderaan hingga mengganggu lalu lintas dan menyebabkan halangan.

“Mereka yang dikenakan tindakan NTK, ‘clamping’ dan kunci kompaun bakal berdepan denda maksimum RM80.

“Kenderaan yang ditunda pula akan dikenakan kompaun termasuk kos simpanan dan kos perkhidmatan antara RM112 hingga RM142 mengikut tempoh kenderaan mereka di simpan di Depoh Kenderaan,” katanya.

Turut sama dalam operasi semalam, Ahli Majlis MPSJ, Dr Loi Kheng Min.

Terdahulu, MPSJ memaklumkan sebanyak 25,270 kompaun kesalahan lalu lintas dikeluarkan sejak Januari lalu berbanding 27,643 kompaun pada tempoh yang sama tahun lalu.

Kenderaan yang ditunda sejak awal Januari adalah sebanyak 173 manakala yang berdepan tindakan ‘clamping’ sebanyak 384 kenderaan.



sumber:http://www.sinarharian.com.my/edisi/...tayar-1.145312
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 02-04-2013, 01:21 PM
coq_kodok coq_kodok is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,047
Poster Rank: #3267
Thanked 21 Times
Active Level
My Mood:
Default

laaaa......salah parking ke smpai kena clamp.....adoi jgn la sombong dh nk jadi calon politik pun.......
Reply With Quote
  #3  
Old 02-04-2013, 01:21 PM
hafizbakri hafizbakri is offline
Junior Member

hafizbakri's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2008
Posts: 82
Poster Rank: #15027
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

untung keta aku tak kena. aku bakal calon ga. calon jemaah haji
__________________
million ways to be..
Reply With Quote
  #4  
Old 02-04-2013, 01:22 PM
hartanah_tender hartanah_tender is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2012
Posts: 1,203
Poster Rank: #2910
Thanked 15 Times
Active Level
Default

calon ahli kubur
__________________
Hartanah Termurah..l SEMENANJUNG l SABAH l SARAWAK l

Any Enquiries email me at tenderhartanah@gmail.com / or call me @ 0173463489
Ebook terbaik untuk dari Sifu Rumah Lelong
Reply With Quote
  #5  
Old 02-04-2013, 01:25 PM
rashaz rashaz is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 892
Poster Rank: #3691
Thanked 1 Time
Active Level
Default

SS15 tu dah tak ada dah tempat nak parking kereta.Penuh 24 jam
Reply With Quote
  #6  
Old 02-04-2013, 01:38 PM
LoBye LoBye is offline
Active Member

LoBye's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2008
Location: serian-kch-KLIA-bahau
Posts: 2,321
Poster Rank: #1610
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hafizbakri View Post
untung keta aku tak kena. aku bakal calon ga. calon jemaah haji
den pun bakal calon jugak..calon sultan sulu yg ke 80...
__________________
'u think this lang is belong 2 ur grengfather...?
Reply With Quote
  #7  
Old 02-04-2013, 01:40 PM
gimau gimau is offline
Active Member

gimau's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Oct 2011
Posts: 1,662
Poster Rank: #2205
Thanked 55 Times
Active Level
Default

parti mana bakal calon tuh?? lum apa2 dah kerek & poyo...
Reply With Quote
  #8  
Old 02-04-2013, 01:42 PM
Ququd Ququd is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,307
Poster Rank: #2724
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

calon pakai myvi jer?
aku pun blh gak la jadi calon
aku pun pakai myvi
Reply With Quote
  #9  
Old 02-04-2013, 01:49 PM
yusman79 yusman79 is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 170
Poster Rank: #10366
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

sapa pun kena saman...jgn bg peluang..br la adil..calon tp tak reti ikut peraturan...apa sengal la
Reply With Quote
  #10  
Old 02-04-2013, 01:50 PM
papagomo papagomo is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 136
Poster Rank: #11728
Thanked 0 Times
Active Level
Default

dah tentu bukan calon umno ni..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 01:09 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE