Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Local Investments > Saving Investments

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #31  
Old 05-07-2008, 12:21 PM
WnB WnB is offline
Super Active

 
Trader Rating: (6)
Join Date: Dec 2007
Posts: 7,959
Thanks (Received): 44
Likes (Received): 11
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by aidiryatim View Post
aku da lama amik borang KPF nih.. cuma x send kt HQ KL jer.. sbb nk cukup fulus dulu .. klu la ada pilihan wdraw EPF masuk KPF.. sure aku canangkn semua warga FELDA terutamanyer generasi muda cam mawis n son, join KPF..
p/s:EPF amat merugikn
hantar leeeerrrrrr cepat2... Sebab nya bukan apa, ari tu den hantar brg awal thn.... tp 6 bln ( bln 6), baru den tau yg kpf dah luluskan (pejabat felda den banyak kerja , sampai 6 bln baru bgtau... itu pun sebab den yg call).. So dari tempoh tu kalau tak ada duit boleh simpan supaya ada duit.. tp kalau dah ada duit silap2 tempoh 6 bln tu duit boleh abih.... hehehehehheeeee
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #32  
Old 06-07-2008, 08:07 AM
beautifulmind beautifulmind is offline
Active Plus

beautifulmind's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2005
Location: AEON Cheras Selatan
Posts: 3,806
Thanks (Received): 10
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by wak View Post
Insya Allah.
tp apa yg perlu buat skrg,untuk anak felda kena dapatkan surat pengesaha dr pengurus felda yg menyatakan anda anak peneroka di felda XXXXXX.pas tu bwk surat tu ke pejabat KPF di Anjung Felda dan isi borang(untuk permohonan baru).
berapa lama ambik proses utk lulus?
__________________
Banyak sangat barang di rumah, pejabat dan kedai yang tidak tersusun? Perlukan stor atau ruang , jemput datang di Stor layan diri di No 15 Jalan Temenggung 25/9, Bandar Mahkota Cheras, 43200 Cheras Selangor.
Reply With Quote
  #33  
Old 07-07-2008, 11:51 AM
hnazzim hnazzim is offline
Newbie

hnazzim's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Posts: 16
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by beautifulmind View Post
berapa lama ambik proses utk lulus?
Biasanya, jika semua doc ada, ambik masa maximum dlm sebulan utk lulus... tapi dari masa ke semasa tepon lah office KPF untuk tanya status.

Aku nyer mengangis tgk dividen + bonus utk tahun lepas..
Reply With Quote
  #34  
Old 07-07-2008, 12:15 PM
beautifulmind beautifulmind is offline
Active Plus

beautifulmind's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2005
Location: AEON Cheras Selatan
Posts: 3,806
Thanks (Received): 10
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hnazzim View Post
Biasanya, jika semua doc ada, ambik masa maximum dlm sebulan utk lulus... tapi dari masa ke semasa tepon lah office KPF untuk tanya status.

Aku nyer mengangis tgk dividen + bonus utk tahun lepas..
kenapa sampai menangis tu beb..

hehe..
__________________
Banyak sangat barang di rumah, pejabat dan kedai yang tidak tersusun? Perlukan stor atau ruang , jemput datang di Stor layan diri di No 15 Jalan Temenggung 25/9, Bandar Mahkota Cheras, 43200 Cheras Selangor.
Reply With Quote
  #35  
Old 11-07-2008, 12:54 PM
WnB WnB is offline
Super Active

 
Trader Rating: (6)
Join Date: Dec 2007
Posts: 7,959
Thanks (Received): 44
Likes (Received): 11
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by beautifulmind View Post
kenapa sampai menangis tu beb..

hehe..
menagis suka....

p/s : nnazzim... nak tanya ttg bonus:

1. diisytiharkan dan dikira akhir thn ke tengah thn??
Reply With Quote
  #36  
Old 18-07-2008, 09:37 AM
SnakePlisken SnakePlisken is offline
Regular

SnakePlisken's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2007
Posts: 162
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Hari nih punya paper ada keluar, koperasi yang bagi dividen sehingga 20%.

Pergh, untuk orang felda, disamping saham dalam koperasi felda, saham koperasi dalam gugusan pon boleh bagi 20% gak.

Antara yang tersenarai, Koperasi Serbaguna Felda Chini Satu Bhd, Koperasi Peneroka-Peneroka Felda Mas Bhd, Koperasi Felda Maokil Dua Labis Bhd dan Koperasi Serbaguna Felda Gunung Besout 4 Bhd.

Huih, 16.5% dari koperasi felda, campur 20% dari koperasi dalam gugusan sendiri dan jadik 36.5% setahun tuh. Betul ker kira macam tuh ?

Kayo pak cik macam nih.
Reply With Quote
  #37  
Old 18-07-2008, 10:07 AM
WnB WnB is offline
Super Active

 
Trader Rating: (6)
Join Date: Dec 2007
Posts: 7,959
Thanks (Received): 44
Likes (Received): 11
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by SnakePlisken View Post
Hari nih punya paper ada keluar, koperasi yang bagi dividen sehingga 20%.

Pergh, untuk orang felda, disamping saham dalam koperasi felda, saham koperasi dalam gugusan pon boleh bagi 20% gak.

Antara yang tersenarai, Koperasi Serbaguna Felda Chini Satu Bhd, Koperasi Peneroka-Peneroka Felda Mas Bhd, Koperasi Felda Maokil Dua Labis Bhd dan Koperasi Serbaguna Felda Gunung Besout 4 Bhd.

Huih, 16.5% dari koperasi felda, campur 20% dari koperasi dalam gugusan sendiri dan jadik 36.5% setahun tuh. Betul ker kira macam tuh ?

Kayo pak cik macam nih.
tak kut.. duit tu mesti duit lain2 tu....

kes 1.
maybe koperasi setiap gugusan felda ada masuk bawah koperasi felda.. ttp untung masuk ke koperasi gugusan tu dulu... lepas tu koperasi gugusan isytihar bonus.... so bonus yg diisytiharkan oleh koperasi gugusan akan diberikan kepada pelabur2 dlm koperasi gugusan.

kes 2.

ahli felda menjadi peserta bg kedua2 koperasi... so keuntungan daripada kedua2 koperasi akan diberikan berdasarkan pelaburan dalam setiap koperasi tersebut. Keuntungan sebenar adalah hasil tambah pelaburan dalam setiap koperasi * peratus keuntungan = purata shj..
Reply With Quote
  #38  
Old 18-07-2008, 11:46 AM
SnakePlisken SnakePlisken is offline
Regular

SnakePlisken's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2007
Posts: 162
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by WnB View Post
tak kut.. duit tu mesti duit lain2 tu....

kes 1.
maybe koperasi setiap gugusan felda ada masuk bawah koperasi felda.. ttp untung masuk ke koperasi gugusan tu dulu... lepas tu koperasi gugusan isytihar bonus.... so bonus yg diisytiharkan oleh koperasi gugusan akan diberikan kepada pelabur2 dlm koperasi gugusan.

kes 2.

ahli felda menjadi peserta bg kedua2 koperasi... so keuntungan daripada kedua2 koperasi akan diberikan berdasarkan pelaburan dalam setiap koperasi tersebut. Keuntungan sebenar adalah hasil tambah pelaburan dalam setiap koperasi * peratus keuntungan = purata shj..
Aiseh, salah la plak.

ingatkan Koperasi felda lain, koperasi gugusan tuh lain. Nak tau berapa banyak, campur jer dedua tuh.

Lain la plak cara nak kira.
Reply With Quote
  #39  
Old 19-07-2008, 12:44 AM
hnazzim hnazzim is offline
Newbie

hnazzim's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Posts: 16
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by WnB View Post
menagis suka....

p/s : nnazzim... nak tanya ttg bonus:

1. diisytiharkan dan dikira akhir thn ke tengah thn??
bonus biasanya istihar tgh tahun ..end of June setiap tahun
Reply With Quote
  #40  
Old 19-07-2008, 08:03 AM
WnB WnB is offline
Super Active

 
Trader Rating: (6)
Join Date: Dec 2007
Posts: 7,959
Thanks (Received): 44
Likes (Received): 11
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by hnazzim View Post
bonus biasanya istihar tgh tahun ..end of June setiap tahun
ooo ok..... terima kasih
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Tags
felda

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold