Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Health, Fitness

Health, Fitness Discuss, debate or share all info about health. Share knowledge of fitness and tips.

Recommended Brokers

Forex Chart
CG Sponsors



  #1  
Old 23-03-2013, 09:02 PM
sapeq sapeq is offline
Active Member

sapeq's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Feb 2012
Location: state penyu
Posts: 1,049
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Post [wta]

.................ttt.....

Last edited by sapeq; 06-09-2014 at 09:00 AM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 24-03-2013, 06:09 PM
jimbajimbi jimbajimbi is offline
Active Member

jimbajimbi's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2012
Location: so kiss me n smile for me...
Posts: 1,810
Thanks (Received): 141
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

pantang and makan jamu seperti biasa..amal kan minum pati ikan haruan bagi cepat sembuh bahagian dalaman...
dan kalau bole cari red dates rebus n minum...
insyaAllah...
__________________
~Live without pretending,Love without depending, Listen without defending, Speak without offending~
I Will Always Luv U.
Muslimah Boutique

Last edited by jimbajimbi; 24-03-2013 at 06:11 PM..
Reply With Quote
  #3  
Old 24-03-2013, 06:18 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 110,972
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 5956
Active Level
My Mood:
Default

copy paste



" Berpantang untuk wanita yang keguguran adalah lebih serius dari berpantang untuk wanita yang bersalin normal, hatta bersalin pembedahan. Sebab keguguran itu diibaratkan seperti buah mangga muda yang belum masak, direntap dari dahan. Manakala bersalin adalah seperti proses dimana buah mangga masak itu gugurnya secara sendiri."


1. Ibu keguguran tidak boleh bersejuk. Berkipas atau ber air-con adalah pantang yang besar. Sentiasa memastikan badan dalam keadaan panas.

2. Ibu keguguran tidak boleh terkena hujan hatta sepercik. Kerana air hujan ini bisa untuk ibu keguguran dan boleh meyebabkan bentan. Bentan urat dimana hujung lutut akan bertemu hujung dagu dan ibu akan menggigil kesejukan walaupun sudah diselimuti berpuluh selimut tebal.

3. Ibu keguguran dilarang bejimak dengan suami
dalam tempoh tertentu. jika usia janin ada 3 bulan ke bawah, maka pantang suami HARUS 30 hari. Jika janin berusia 3 bulan ke atas, eloklah berpantang suami selama 44 hari.

4. Jika usia janin yang gugur melebihi 3 bulan, maka di haruskan ibu berpantang itu berpantang seakan-akan orang yang bersalin, malahan lebih tertib lagi. Tidak digalakkan kerap bergerak untuk mengelakkan tumpah darah dan pitam. Yang terbaik dilarang keluar dari rumah selama 44 hari berpantang.

5. Pantang makan untuk keguguran:

Makanan Berangin- Ubi keladi, rebung, sayur keladi, pucuk paku, pucuk ubi dan terung.
Makan Sejuk serta Menjalar - Labu, Kangkung, Kacang Panjang, Timun
Buahan-buahan sejuk - Semua buah tempatan
Ikan berbisa: ikan berduri, terubuk, bawak hitam, sardin, pari
Dan segala makanan laut


Wanita yang tidak menjaga dirinya ketika berpantang keguguran, dia akan:

Tua wajahnya sebelum usia
Lemah tenaga syahwatnya yang menyebabkan kedinginan untuk bersama dengan suami
Susah untuk mengandung lagi
Banyak masalah peranakkan seperti tiba-tiba ada ketumbuhan dalam rahim seperti cyst, fibroid dan juga kanser(untk tahap yang kronik)
Akan mudah gugur lagi
Senang terkena meroyan yang akan terbawa-bawa hingga mencederakan anak sendiri.
Emosi yang tak stabil. Ni merujuk pada kes wanita yang kepala angin. Sekejap gelak. Sekejap nangios. Sekejap marah.
Mudah letih
Badan senang lenguh2. -lutut, tumit,pinggang, ari-ari.


-pantang larang bidan dulu-dulu..sekarang takdela tertib mcm ni sekali
Reply With Quote
  #4  
Old 24-03-2013, 07:50 PM
sapeq sapeq is offline
Active Member

sapeq's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Feb 2012
Location: state penyu
Posts: 1,049
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

.....tt.....

Last edited by sapeq; 06-09-2014 at 09:01 AM..
Reply With Quote
  #5  
Old 24-03-2013, 07:52 PM
sapeq sapeq is offline
Active Member

sapeq's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Feb 2012
Location: state penyu
Posts: 1,049
Thanks (Received): 11
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

......tt....

Last edited by sapeq; 06-09-2014 at 09:01 AM..
Reply With Quote
  #6  
Old 25-03-2013, 07:22 AM
qisya qisya is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 180
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

betul tuhz.. pantang ketika gugur nihz penting... sebenarnya lebih kurang perempuan yang bersalin saja pantang dia.. kn berurut semua juga ye... i tak boleh promote my blog..macam mana cara berpantang semua.. tapi adik ipar i baru bersalin.. so i ada buat 3 entry pasal pantang...u tambah saja lah blogspot dgn signature i .. if u berminat nak tahu cara pantang macam mana. apa yang perlu dimakan apa yang tak... serta akar kayu yang perlu diminum..
__________________
little queen qkhadeeja
Quote:
Try to give only sweet comment about our life.. it make our life more wonderful.. luvvvvv!!!
Reply With Quote
  #7  
Old 25-03-2013, 07:24 AM
qisya qisya is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 180
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by baru nak belajar View Post
copy paste



" Berpantang untuk wanita yang keguguran adalah lebih serius dari berpantang untuk wanita yang bersalin normal, hatta bersalin pembedahan. Sebab keguguran itu diibaratkan seperti buah mangga muda yang belum masak, direntap dari dahan. Manakala bersalin adalah seperti proses dimana buah mangga masak itu gugurnya secara sendiri."


1. Ibu keguguran tidak boleh bersejuk. Berkipas atau ber air-con adalah pantang yang besar. Sentiasa memastikan badan dalam keadaan panas.

2. Ibu keguguran tidak boleh terkena hujan hatta sepercik. Kerana air hujan ini bisa untuk ibu keguguran dan boleh meyebabkan bentan. Bentan urat dimana hujung lutut akan bertemu hujung dagu dan ibu akan menggigil kesejukan walaupun sudah diselimuti berpuluh selimut tebal.

3. Ibu keguguran dilarang bejimak dengan suami
dalam tempoh tertentu. jika usia janin ada 3 bulan ke bawah, maka pantang suami HARUS 30 hari. Jika janin berusia 3 bulan ke atas, eloklah berpantang suami selama 44 hari.

4. Jika usia janin yang gugur melebihi 3 bulan, maka di haruskan ibu berpantang itu berpantang seakan-akan orang yang bersalin, malahan lebih tertib lagi. Tidak digalakkan kerap bergerak untuk mengelakkan tumpah darah dan pitam. Yang terbaik dilarang keluar dari rumah selama 44 hari berpantang.

5. Pantang makan untuk keguguran:

Makanan Berangin- Ubi keladi, rebung, sayur keladi, pucuk paku, pucuk ubi dan terung.
Makan Sejuk serta Menjalar - Labu, Kangkung, Kacang Panjang, Timun
Buahan-buahan sejuk - Semua buah tempatan
Ikan berbisa: ikan berduri, terubuk, bawak hitam, sardin, pari
Dan segala makanan laut


Wanita yang tidak menjaga dirinya ketika berpantang keguguran, dia akan:

Tua wajahnya sebelum usia
Lemah tenaga syahwatnya yang menyebabkan kedinginan untuk bersama dengan suami
Susah untuk mengandung lagi
Banyak masalah peranakkan seperti tiba-tiba ada ketumbuhan dalam rahim seperti cyst, fibroid dan juga kanser(untk tahap yang kronik)
Akan mudah gugur lagi
Senang terkena meroyan yang akan terbawa-bawa hingga mencederakan anak sendiri.
Emosi yang tak stabil. Ni merujuk pada kes wanita yang kepala angin. Sekejap gelak. Sekejap nangios. Sekejap marah.
Mudah letih
Badan senang lenguh2. -lutut, tumit,pinggang, ari-ari.


-pantang larang bidan dulu-dulu..sekarang takdela tertib mcm ni sekali
menarik-menarik...
__________________
little queen qkhadeeja
Quote:
Try to give only sweet comment about our life.. it make our life more wonderful.. luvvvvv!!!
Reply With Quote
  #8  
Old 25-03-2013, 10:13 AM
jimbajimbi jimbajimbi is offline
Active Member

jimbajimbi's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2012
Location: so kiss me n smile for me...
Posts: 1,810
Thanks (Received): 141
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sapeq View Post
Tq jimbajimbi... Dh beli pati ikan haruan tp wife tk bpe minat... Esk nk try jamu...
Td byk kdai tutup.....

saya pun x brapa minat...tp sbb nak sihatkan dalaman cepat...suami saya suuh minum jugak...saya tutup hidung...pastu minum...

kalau isteri tak bole jugak...buatkan lah dia sup ikan haruan yg fresh...
__________________
~Live without pretending,Love without depending, Listen without defending, Speak without offending~
I Will Always Luv U.
Muslimah Boutique
Reply With Quote
  #9  
Old 25-03-2013, 05:20 PM
redcloud redcloud is offline
Active Member

redcloud's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,833
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 21
Active Level
My Mood:
Default

makan jamu kacip fatimah tua..
beli yang kapsul..telan ja terus
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 12:36 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you