Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 ISIS - Topik Yang Tidak Dibenarkan
Last Post: haQ
Posted On: 28-11-2014
Replies: 0
Views: 1,802
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 27,801
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 58,342
More...
  #20561  
Old 06-03-2013, 03:21 AM
Jess.Malik Jess.Malik is offline
Super Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2011
Posts: 3,153
Poster Rank: #1242
Blog Entries: 1
Thanked 152 Times
Active Level
Default

===========deleted=========
__________________
"I have never thought of writing for reputation and honor. What I have in my heart must come out; that is the reason why I compose"
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #20562  
Old 06-03-2013, 03:24 AM
Hitman™ Hitman™ is offline
Legendary Member

Hitman™'s Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Apr 2010
Posts: 11,097
Poster Rank: #246
Blog Entries: 9
Thanked 153 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by G.Spicy View Post
50k macam murah je.

Ingat senang ke nak potong kepala orang tua tu. Berapa ratus gerrilla duk cover.
kalau orang macam Kiram neh.
ada Hitman yang sanggup buat untuk harga yang lebih murah.

persoalannya bukan berapa ramai yang cover atau guarded dia.

tapi siapa yang akan ambik tahu kalau dia mati?

ada berpuluh lagi yang claim nak jadi sultan sulu.
kalau mati yang neh, tak ramai yang ambik tahu untuk jangka masa lama.
__________________
>>> Services Membeli Original Games Dari Steam <<<

"Those who believe, no explanation is necessary - Those who do not, no explanation is possible"
Reply With Quote
  #20563  
Old 06-03-2013, 03:25 AM
Jess.Malik Jess.Malik is offline
Super Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2011
Posts: 3,153
Poster Rank: #1242
Blog Entries: 1
Thanked 152 Times
Active Level
Default

Siapa tampar Tian Chua dapat RM5000.

Siapa dapat kepala Kiram = RM50000(mengikut pemberi dana dalam artikel tersebut, tawaran akan bertambah)

Sila klik link di bawah ini...ye bawah ini..untuk mengetahui lebih lanjut..
__________________
"I have never thought of writing for reputation and honor. What I have in my heart must come out; that is the reason why I compose"
Reply With Quote
  #20564  
Old 06-03-2013, 03:31 AM
azlanhussain azlanhussain is offline
Legendary Member

azlanhussain's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Sep 2008
Location: KLCC, MY
Posts: 18,700
Poster Rank: #99
Blog Entries: 2
Thanked 658 Times
Active Level
Default

Layan mata sblm tido...

Reply With Quote
  #20565  
Old 06-03-2013, 03:34 AM
azmann33 azmann33 is offline
Well-Known
Member

azmann33's Avatar
 
Trader Rating: (100)
Join Date: Mar 2009
Posts: 5,914
Poster Rank: #614
Thanked 5 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by karchis View Post
Megat..cuba tgk statistik tu..apa akan berlaku kalo projek ic x der?aku tau ko bijak..ke ko buat2 x nmpk? Apa akan berlaku kpd kaum melayu lagi 20 thun, sekiranya projek ic x der?
apasal dok tanya 20 tahun lagi.
cuba fikir apa akan terjadi esok...sebab ramai dah geng sulu ni mendapat IC....Silap2 Sabah terbang

dan YANG PASTInya keamanan di Sabah sudah terjejas
__________________
Reply With Quote
  #20566  
Old 06-03-2013, 03:35 AM
wokyoh fx wokyoh fx is online now
Well-Known
Member

wokyoh fx's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2010
Posts: 6,984
Poster Rank: #498
Thanked 42 Times
Active Level
My Mood:
Default Ketua pengganas cabut lari

Ketua pengganas cabut lari

LAHAD DATU - Ketika pihak berkuasa melancarkan serangan besar-besaran untuk menggempur kubu pengganas Sultan Sulu di Kampung Tanduo di sini semalam, ada maklumat mengatakan ketua kumpulan pengganas dan beberapa orang kanannya telah melarikan diri dari kawasan tersebut sejak beberapa hari lalu.

Adik Sultan Jamalul Kiram III, Raja Muda Azzumuddie, 60-an, yang mengetuai operasi pencerobohan ke Sabah pada 12 Februari lalu dipercayai sedang bersembunyi di kawasan Kampung Tanjung Batu di sini yang terletak kira-kira sembilan kilometer dari Kampung Tanduo.

Kampung Tanduo merupakan kawasan pertama diceroboh Azzumuddie bersama 180 pengikutnya yang lengkap bersenjata. Mereka menyusup masuk dengan menaiki bot pancung dari kepulauan Sulu ke Sabah.

Ada maklumat mengatakan Azzumuddie telah terselamat ketika serangan menggunakan pesawat pejuang, kereta perisai dan askar berjalan kaki yang dilancarkan pihak berkuasa tepat pukul 7 pagi semalam.

Teori bagaimana mereka melarikan diri terbahagi kepada tiga. Pertama, pengganas telah membuat laluan bawah tanah dan laluan tikus ekoran mereka telah berkubu di kawasan kampung tersebut sejak lebih tiga minggu lalu.

Kedua, keluasan kawasan tersebut menyebabkan pihak berkuasa menghadapi sedikit kekangan untuk mengawal keseluruhan tempat. Jadi mereka boleh melarikan diri ke kawasan yang tidak dikawal untuk bersembunyi.

Teori terakhir pula ialah pengganas mengambil kesempatan keluar dari kampung ketika pihak berkuasa mengeluarkan arahan kepada penduduk supaya mengosongkan rumah. Mungkin mereka ikut jalan berlainan dengan penduduk untuk mengelakkan daripada dicekup.



Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/conten...#ixzz2MhBxnDEU
Hakcipta terpelihara
Reply With Quote
  #20567  
Old 06-03-2013, 03:35 AM
wokyoh fx wokyoh fx is online now
Well-Known
Member

wokyoh fx's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2010
Posts: 6,984
Poster Rank: #498
Thanked 42 Times
Active Level
My Mood:
Default Amaran Misuari kepada Malaysia

MANILA - Pengerusi dan pengasas Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Nur Misuari memberi amaran kepada pihak berkuasa Malaysia supaya tidak membunuh para pengikut Sultan Jamalul Kiram III di Kampung Tanduo, Sabah, lapor portal berita ABS-CBNnews.com semalam.

Misuari turut menasihati Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya tidak mengapa-apakan adik Jamalul Kiram, Raja Muda Agbimuddin.

"Sejurus anda berbuat demikian ia sama dengan mengisytihar perang terhadap orang kami dan MNLF. Ia menjadi tugas untuk kami melindungi orang kami," katanya.

"Setiap titik darah mereka adalah suci buat kami,' tambah Misuari.

Misuari bagaimanapun menafikan beliau merupakan dalang dalam kejadian pencerobohan para pengikut Jamalul Kiram di Sabah.

"Menjadi pembiaya kewangan bukannya satu persoalan.

"Kenapa saya perlu menjadi pembiaya para pengikut Sultan? Hanya kira-kira 200 orang (pengikut Jamalul Kiram yang menceroboh Sabah). Itu bukannya cara saya," katanya kepada pemberita semasa menemui sultan pengganas itu di rumahnya di sini.

Jamalul Kiram yang mendakwa sebagai Sultan Sulu mengarahkan pengikut-pengikutnya yang diketuai adiknya menceroboh Lahad Datu pada Februari lalu kerana mendakwa ia merupakan tanah warisan Kesultanan Sulu.

Misuari berkata, sebagai pemimpin MNLF, dia mampu untuk menggerakkan seramai 4,000 orang untuk memburu anggota-anggota kumpulan pengganas Abu Sayyaf yang pernah menjadikan warga asing sebagai tebusan di Mindanao.

Namun, beliau tidak menafikan sebahagian pengikut Jamalul Kiram merupakan anggota MNLF.

"Mereka (anggota-anggota MNLF) pergi ke sana (Sabah) tanpa pengetahuan saya.

"Saya tidak mengarahkan sesiapa untuk menyertai mereka," katanya.

Misuari pernah ditangkap di Malaysia pada tahun 2001 kerana dituduh mengetuai pemberontakan yang menyebabkan kira-kira 100 orang terbunuh di selatan Filipina.

Bagaimanapun, sebuah mahkamah telah membebaskan Misuari kerana tiada bukti yang mencukupi bagi mendakwa beliau menjadi dalang dalam serangan di Pulau Jolo.

Sementara itu, Presiden Filipina, Benigno Aquino III sebelum ini berkata, krisis yang berlaku jelas menunjukkan ada konspirasi sehingga menyebabkan Jamalul Kiram dan para pengikutnya membuat tuntutan ke atas Sabah.

Aquino menyatakan Jamalul Kiram perlu membelanjakan sekurang-kuranya 100,000 peso (RM7,615) bagi menyewa sebuah bot besar untuk menghantar para pengikutnya ke Lahad Datu.

Menurutnya, keluarga Kiram III menggunakan dua buah bot besar dan sebuah bot laju ke Sabah.

Aquino menjelaskan, Jamalul Kiram sendiri tidak mungkin mampu untuk membiayai operasi itu kerana beliau menerima bantuan kebajikan daripada pemerintah bagi menjalani rawatan dialisis. - Agensi



Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/conten...#ixzz2MhCL8ayK
Hakcipta terpelihara
Reply With Quote
  #20568  
Old 06-03-2013, 03:36 AM
azlanhussain azlanhussain is offline
Legendary Member

azlanhussain's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Sep 2008
Location: KLCC, MY
Posts: 18,700
Poster Rank: #99
Blog Entries: 2
Thanked 658 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Megat Sri Rama View Post
wooo peningkatan 1K lebih...
Agak2nya hang rasa benda ni sama tak terjadi kat Johor
Johor pun ramai Indonesian origin cum Malaysian...

Tak pun kat Kelantan ke...
kat Kedah ke...
kat Perlis ke....

Cuba korek2 data tahun 60an ke,70an ke, 80an ke


Aku yakin data ni sama terjadi pada Johor, Kelantan, Perlis & Kedah... satu ketika dulu...
Reply With Quote
  #20569  
Old 06-03-2013, 03:36 AM
wokyoh fx wokyoh fx is online now
Well-Known
Member

wokyoh fx's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2010
Posts: 6,984
Poster Rank: #498
Thanked 42 Times
Active Level
My Mood:
Default Polis tak umum jumpa mayat

KUALA LUMPUR - Drama pencerobohan kumpulan pengganas Sultan Sulu di Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah mencapai kemuncak semalam apabila pasukan keselamatan melancarkan serangan melalui Ops Daulat secara besar-besaran di kawasan yang ditawan sejak 22 hari lalu.

Gerakan pukul 7 pagi itu bermula dengan serangan bom MK81 seberat 113 kilogram sebutir itu berlangsung hampir 30 minit membabitkan lapan jet pejuang masing-masing tiga buah F/A-18D Hornet dan lima buah Hawk 208.

Sebaik serangan udara yang dibuat dalam lingkungan empat kilometer di kampung itu tamat, pasukan infantri Rejimen Askar Melayu Diraja pula melepaskan tembakan mortar untuk melumpuhkan saki-baki musuh.

Selepas itu, anggota komando Tentera Darat dan polis bersama kenderaan perisai Condor memasuki lokasi serangan untuk operasi penggeledahan kawasan yang diserang.

Bagaimanapun, sehingga lewat malam tadi, polis mahupun pihak tentera tidak mengumumkan mengenai penemuan mayat atau senjata api puak pengganas.



Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/conten...#ixzz2MhCa74C5
Hakcipta terpelihara
Reply With Quote
  #20570  
Old 06-03-2013, 03:36 AM
onlinetrader onlinetrader is offline
Well-Known
Member

onlinetrader's Avatar
 
Trader Rating: (23)
Join Date: Jan 2010
Posts: 5,045
Poster Rank: #743
Thanked 166 Times
Active Level
My Mood:
Default

rilek2.....layan r.madrid lwn mu dulu....
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Tags
kiram, lahad datu, sabah, sulu

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 03:54 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE