Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: 04-12-2016
Replies: 0
Views: 602
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 24,771
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 22,011
More...
  #13271  
Old 04-03-2013, 12:18 PM
Awie Awie is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (16)
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,456
Poster Rank: #1249
Active Level
Default

Bilakah ATM akan Menyerang?

Tak cukup ker polis yg dah terkorban?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #13272  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
tet tet is offline
Active Member

tet's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,733
Poster Rank: #2463
Active Level
Default

harap2 pas ATM masuk, no prisoners punya polisi dijalankan...

ramai da sedara2 se-malaysia aku yg mati......geram x terkata skang....
Reply With Quote
  #13273  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
kamal_kampong kamal_kampong is offline
Legendary Member

kamal_kampong's Avatar
 
Trader Rating: (30)
Join Date: Apr 2007
Location: negeri hujung dunia
Posts: 14,770
Poster Rank: #174
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ZURA-SAN View Post
SMS TERAKHIR SEORANG SYUHADA VAT69 YANG TERKORBAN DI LAHAD DATU.

Wahai Isteriku, maafkan abang seandainya abang tersalah cakap mahupun terkasar perbuatan. jagalah dan didiklah anak-anak kita menjadi orang yang berguna.

Wahai anak-anakku, maafkan ayah kerana acapkali ayah tiada disaat anak-anak ayah memerlukan kasih sayang seorang ayah.

Wahai mak & abah, ampunkan anakmu dari hujung rambut hingga hujung kaki, sesungguhnya mak & abah telah mendidik aku menjadi insan yang berguna pada negara.

Wahai Ibu & Ayah Mertuaku, maafkan anakanda kerana memilih kerjaya yang memungkinkan anak ibu & ayah menjadi balu sebelum usia.

Oh Malaysiaku, maafkan aku andai aku gugur dimedan perang. Demi Allah aku telah berusaha sedaya upaya.

*jangan ditahan airmata itu andai kamu sebak membaca nukilan diatas. masa aku baca nie, meremang bulu roma aku. sekadar perkongsian.*
sebak rs baca..moga2 pejuang2 ni dpt tmpt yg mulia disisi Allah..jasa anda amat kami hrgai..
__________________
TERUSKAN BOIKOT BARANG2 ZIONIS, SELAMATKAN AL-AQSA

BERMUAMALAH SESAMA MUSLIM PASTI BARAKAH / SOKONG PRODUK MUSLIM
Reply With Quote
  #13274  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
afifdaud afifdaud is offline
CG Top Poster Club

afifdaud's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Feb 2010
Location: Pdg. Serai >> Sik >> Sidam Kiri >> Damansara
Posts: 32,454
Poster Rank: #43
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by noonaka View Post
tali lilit pinggang militia tu yg bdk2 cakap tangkal/azimat..
kdg2 aku terpikir
depa ni agama apa
duk percaya kt tangkal2 ni

Reply With Quote
  #13275  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
slayrox10 slayrox10 is offline
Active Plus

slayrox10's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 3,160
Poster Rank: #1376
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tomie View Post
ni trhead news ...memang open

satu je cara...walau ni trhead rahsia...masukkan dlm thread politik
sbb thread tu je yg khaskan untuk member2 CG ja...tanpa ada guest
kan nanti ade org ckp perang nie xde kaitan dgn politik
__________________
wanna sifu for teach forex...
Reply With Quote
  #13276  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
tomie tomie is offline
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 69,076
Poster Rank: #10
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by dominator View Post
agak-agak kalau thing goes worst... adakah pasukan wataniah akan terlibat sama?

akuwataniah501
MB N9 pun mlm taksat pakai baju wataniah...
Reply With Quote
  #13277  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
manzz manzz is offline
Regular

manzz's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2012
Posts: 149
Poster Rank: #12285
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ZURA-SAN View Post
SMS TERAKHIR SEORANG SYUHADA VAT69 YANG TERKORBAN DI LAHAD DATU.

Wahai Isteriku, maafkan abang seandainya abang tersalah cakap mahupun terkasar perbuatan. jagalah dan didiklah anak-anak kita menjadi orang yang berguna.

Wahai anak-anakku, maafkan ayah kerana acapkali ayah tiada disaat anak-anak ayah memerlukan kasih sayang seorang ayah.

Wahai mak & abah, ampunkan anakmu dari hujung rambut hingga hujung kaki, sesungguhnya mak & abah telah mendidik aku menjadi insan yang berguna pada negara.

Wahai Ibu & Ayah Mertuaku, maafkan anakanda kerana memilih kerjaya yang memungkinkan anak ibu & ayah menjadi balu sebelum usia.

Oh Malaysiaku, maafkan aku andai aku gugur dimedan perang. Demi Allah aku telah berusaha sedaya upaya.

*jangan ditahan airmata itu andai kamu sebak membaca nukilan diatas. masa aku baca nie, meremang bulu roma aku. sekadar perkongsian.*
Ya Allah.. sedihnya aku baca..

Kpd semua forumer dan rakyat Malaysia sama-samalah kita mendoakan anggota kita disana.

Ketepikan isu politik dulu..

Isu sekarang ialah kita harus bersatu tak kira PR ataupun BN.
Reply With Quote
  #13278  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
mustopa_a mustopa_a is offline
Legendary Member

mustopa_a's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Apr 2008
Posts: 12,098
Poster Rank: #239
Active Level
Default

Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police )
MAKLUMAT TERKINI: Adalah dimaklumkan bahawa penerbangan dan pergerakan membawa pulang jenazah enam pegawai dan anggota polis yang terkorban dalam serang hendap di Semporna. Masa ketibaan dijangka seperti berikut:

Tarikh: 04 Mac 2013
1. Supt Ibrahim bin Lebar
2. L/Kpl Mohd Azrul bin Tukiran
Masa: 6.00 petang
Tempat: Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang.

3. ASP Micheal Padel
Masa:5.30 petang
Tempat: Lapangan Terbang Antarabangsa, Kuching

4. Sjn/D Baharin bin Hamit
Masa: 2.00 petang
Tempat: Lapangan Terbang Terminal 2, Kota Kinabalu

5. Sjn Abd Aziz bin Sarikun
Masa : 10.00 pagi (van jenazah)
Tempat: Semporna

6. Kpl/S Salam bin Togiran
Masa: 10.30 pagi (van jenazah)
Tempat: Batu 15, Tawau.

Pegawai polis yang masih menjalani rawatan di Hospital Tawau adalah Insp Mohamad Hasnal bin Jamil yang mengalami kecederaan di kedua-dua belah tangan dan di beberapa bahagian badan. Walau bagaimanapun, keadaan beliau dilaporkan stabil.

sumber : pesbok
al-fatihah, jasamu dikenang dan diingati negara..
__________________
Reply With Quote
  #13279  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
hurairah01 hurairah01 is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jun 2008
Location: River of Farmer
Posts: 8,982
Poster Rank: #400
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by roslanab View Post
Sempat lagi menyelit pasal politik aduhh sudah2 la tu tuan.

salah seorang tawanan mundu tu saudara wife saya. Dia dah terselamat,
dia saksi sendiri depan mata member dia kena sembelih.
Yang sembelih tu siap pakai kopiah dan takbir masa dia sembelih dan cincang2.
sebab tu aku cakap macam tak betul akdidah dia.
Islam apa cam tu kalo dah siksa tawanan. Dia tak tahu ke yang dia sembelih tu saudara Islamnya jugak.
__________________
[CENTER][COLOR="Blue"][B][URL="http://mysoccercommunity.com"][SIZE="3"]mySoccerCommunity.com[/SIZE][/URL]
[/B][/COLOR][B][SIZE="2"]Komuniti Maya Bola Sepak Malaysia[/SIZE][/B]
[COLOR="Red"][B][SIZE="3"]Anda peniaga? nak iklankan kat mySoccerCommunity? Leh contact ambe.[/SIZE][/B][/COLOR][/CENTER]
Reply With Quote
  #13280  
Old 04-03-2013, 12:20 PM
art_director art_director is offline
Active Plus

art_director's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jan 2008
Posts: 3,163
Poster Rank: #1373
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by afifdaud View Post
to be fair
di pihak sulu mungkin mereka pikir
perjuangan menuntut/mempertahankan sesuatu yg mereka fikir adalah hak mereka = jihad

sama macam pihak kita
mempertahankan negara adalah jihad
keadaan yg berlaku di zaman sekarang.. zaman akhir zaman

Askar Sulu tuntut sabah utk sultan sulu mereka atas nama jihad.
Polis dan askar kita pulak mempertahankan negara juga adalah jihad.

org sekarang banyak guna agama dan jihad utk mencapai matlamat mereka.

Mcm contoh.. org dewasa yg sihat tubuh badan kalau kutip derma kat pasar malam atau kedai2 makan mesti pakai baju melayu atau kopiah atau songkok utk menunjukkan imej islamik.
(kalau tak pakai kopiah tak bule kutip derma ke? atau takut kantoi sindiket kutip derma?)

Dan kadang2 perkara mcm ni lah yg selalu disalah erti sebagai jihad.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Tags
kiram, lahad datu, sabah, sulu

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +8. The time now is 10:27 PM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you