Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 27,139
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 57,762
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 44,724
More...
  #13271  
Old 04-03-2013, 12:18 PM
Awie Awie is offline
Super Active Member

 
Trader Rating: (16)
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,297
Poster Rank: #1172
Thanked 8 Times
Active Level
Default

Bilakah ATM akan Menyerang?

Tak cukup ker polis yg dah terkorban?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #13272  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
tet tet is offline
Active Member

tet's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,144
Poster Rank: #3212
Thanked 215 Times
Active Level
Default

harap2 pas ATM masuk, no prisoners punya polisi dijalankan...

ramai da sedara2 se-malaysia aku yg mati......geram x terkata skang....
Reply With Quote
  #13273  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
kamal_kampong kamal_kampong is offline
Legendary Member

kamal_kampong's Avatar
 
Trader Rating: (29)
Join Date: Apr 2007
Location: negeri paling makmur
Posts: 13,843
Poster Rank: #169
Thanked 292 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ZURA-SAN View Post
SMS TERAKHIR SEORANG SYUHADA VAT69 YANG TERKORBAN DI LAHAD DATU.

Wahai Isteriku, maafkan abang seandainya abang tersalah cakap mahupun terkasar perbuatan. jagalah dan didiklah anak-anak kita menjadi orang yang berguna.

Wahai anak-anakku, maafkan ayah kerana acapkali ayah tiada disaat anak-anak ayah memerlukan kasih sayang seorang ayah.

Wahai mak & abah, ampunkan anakmu dari hujung rambut hingga hujung kaki, sesungguhnya mak & abah telah mendidik aku menjadi insan yang berguna pada negara.

Wahai Ibu & Ayah Mertuaku, maafkan anakanda kerana memilih kerjaya yang memungkinkan anak ibu & ayah menjadi balu sebelum usia.

Oh Malaysiaku, maafkan aku andai aku gugur dimedan perang. Demi Allah aku telah berusaha sedaya upaya.

*jangan ditahan airmata itu andai kamu sebak membaca nukilan diatas. masa aku baca nie, meremang bulu roma aku. sekadar perkongsian.*
sebak rs baca..moga2 pejuang2 ni dpt tmpt yg mulia disisi Allah..jasa anda amat kami hrgai..
__________________
TERUSKAN BOIKOT BARANG2 ZIONIS, SELAMATKAN AL-AQSA

BERMUAMALAH SESAMA MUSLIM PASTI BARAKAH
Reply With Quote
  #13274  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
afifdaud afifdaud is offline
CG Top Poster Club

afifdaud's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Feb 2010
Location: Pdg. Serai >> Sik >> Sidam Kiri >> Damansara
Posts: 31,102
Poster Rank: #36
Thanked 176 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by noonaka View Post
tali lilit pinggang militia tu yg bdk2 cakap tangkal/azimat..
kdg2 aku terpikir
depa ni agama apa
duk percaya kt tangkal2 ni

Reply With Quote
  #13275  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
slayrox10 slayrox10 is offline
Active Member

slayrox10's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,827
Poster Rank: #2162
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tomie View Post
ni trhead news ...memang open

satu je cara...walau ni trhead rahsia...masukkan dlm thread politik
sbb thread tu je yg khaskan untuk member2 CG ja...tanpa ada guest
kan nanti ade org ckp perang nie xde kaitan dgn politik
__________________
wanna sifu for teach forex...
Reply With Quote
  #13276  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
tomie tomie is online now
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (29)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 62,781
Poster Rank: #7
Blog Entries: 1
Thanked 7,793 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by dominator View Post
agak-agak kalau thing goes worst... adakah pasukan wataniah akan terlibat sama?

akuwataniah501
MB N9 pun mlm taksat pakai baju wataniah...
Reply With Quote
  #13277  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
manzz manzz is offline
Normal Member

manzz's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2012
Posts: 147
Poster Rank: #11743
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ZURA-SAN View Post
SMS TERAKHIR SEORANG SYUHADA VAT69 YANG TERKORBAN DI LAHAD DATU.

Wahai Isteriku, maafkan abang seandainya abang tersalah cakap mahupun terkasar perbuatan. jagalah dan didiklah anak-anak kita menjadi orang yang berguna.

Wahai anak-anakku, maafkan ayah kerana acapkali ayah tiada disaat anak-anak ayah memerlukan kasih sayang seorang ayah.

Wahai mak & abah, ampunkan anakmu dari hujung rambut hingga hujung kaki, sesungguhnya mak & abah telah mendidik aku menjadi insan yang berguna pada negara.

Wahai Ibu & Ayah Mertuaku, maafkan anakanda kerana memilih kerjaya yang memungkinkan anak ibu & ayah menjadi balu sebelum usia.

Oh Malaysiaku, maafkan aku andai aku gugur dimedan perang. Demi Allah aku telah berusaha sedaya upaya.

*jangan ditahan airmata itu andai kamu sebak membaca nukilan diatas. masa aku baca nie, meremang bulu roma aku. sekadar perkongsian.*
Ya Allah.. sedihnya aku baca..

Kpd semua forumer dan rakyat Malaysia sama-samalah kita mendoakan anggota kita disana.

Ketepikan isu politik dulu..

Isu sekarang ialah kita harus bersatu tak kira PR ataupun BN.
Reply With Quote
  #13278  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
mustopa_a mustopa_a is offline
Legendary Member

mustopa_a's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Apr 2008
Posts: 12,097
Poster Rank: #201
Thanked 73 Times
Active Level
Default

Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police )
MAKLUMAT TERKINI: Adalah dimaklumkan bahawa penerbangan dan pergerakan membawa pulang jenazah enam pegawai dan anggota polis yang terkorban dalam serang hendap di Semporna. Masa ketibaan dijangka seperti berikut:

Tarikh: 04 Mac 2013
1. Supt Ibrahim bin Lebar
2. L/Kpl Mohd Azrul bin Tukiran
Masa: 6.00 petang
Tempat: Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang.

3. ASP Micheal Padel
Masa:5.30 petang
Tempat: Lapangan Terbang Antarabangsa, Kuching

4. Sjn/D Baharin bin Hamit
Masa: 2.00 petang
Tempat: Lapangan Terbang Terminal 2, Kota Kinabalu

5. Sjn Abd Aziz bin Sarikun
Masa : 10.00 pagi (van jenazah)
Tempat: Semporna

6. Kpl/S Salam bin Togiran
Masa: 10.30 pagi (van jenazah)
Tempat: Batu 15, Tawau.

Pegawai polis yang masih menjalani rawatan di Hospital Tawau adalah Insp Mohamad Hasnal bin Jamil yang mengalami kecederaan di kedua-dua belah tangan dan di beberapa bahagian badan. Walau bagaimanapun, keadaan beliau dilaporkan stabil.

sumber : pesbok
al-fatihah, jasamu dikenang dan diingati negara..
__________________
Reply With Quote
  #13279  
Old 04-03-2013, 12:19 PM
hurairah01 hurairah01 is offline
Well-Known
Member

hurairah01's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jun 2008
Location: River of Farmer
Posts: 7,890
Poster Rank: #412
Thanked 16 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by roslanab View Post
Sempat lagi menyelit pasal politik aduhh sudah2 la tu tuan.

salah seorang tawanan mundu tu saudara wife saya. Dia dah terselamat,
dia saksi sendiri depan mata member dia kena sembelih.
Yang sembelih tu siap pakai kopiah dan takbir masa dia sembelih dan cincang2.
sebab tu aku cakap macam tak betul akdidah dia.
Islam apa cam tu kalo dah siksa tawanan. Dia tak tahu ke yang dia sembelih tu saudara Islamnya jugak.
__________________
Reply With Quote
  #13280  
Old 04-03-2013, 12:20 PM
art_director art_director is offline
Super Active Member

art_director's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jan 2008
Posts: 3,074
Poster Rank: #1264
Thanked 26 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by afifdaud View Post
to be fair
di pihak sulu mungkin mereka pikir
perjuangan menuntut/mempertahankan sesuatu yg mereka fikir adalah hak mereka = jihad

sama macam pihak kita
mempertahankan negara adalah jihad
keadaan yg berlaku di zaman sekarang.. zaman akhir zaman

Askar Sulu tuntut sabah utk sultan sulu mereka atas nama jihad.
Polis dan askar kita pulak mempertahankan negara juga adalah jihad.

org sekarang banyak guna agama dan jihad utk mencapai matlamat mereka.

Mcm contoh.. org dewasa yg sihat tubuh badan kalau kutip derma kat pasar malam atau kedai2 makan mesti pakai baju melayu atau kopiah atau songkok utk menunjukkan imej islamik.
(kalau tak pakai kopiah tak bule kutip derma ke? atau takut kantoi sindiket kutip derma?)

Dan kadang2 perkara mcm ni lah yg selalu disalah erti sebagai jihad.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Tags
kiram, lahad datu, sabah, sulu

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 01:11 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE