Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Santai, Others

Santai, Others Santai, riadah, minta pertolongan ahli lain dan semua perbincangan yang tidak bersangkutan dengan forum lain. NO OFFTOPIC.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 23,216
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 53,818
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 41,240
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 19-06-2008, 03:05 PM
pacta sun servanda pacta sun servanda is offline
Junior Member

pacta sun servanda's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Posts: 67
Poster Rank: #16841
Thanked 19 Times
Active Level
My Mood:
Default kisah sedih kes curang suami-isteri

mod sorry kalo salah parking eh..tq
Subject: Bila isteri dah takcantik...

ini la kenyataan sebenar tapi ingat bukan semua lelaki ingin kan
cara hidup sebegini.


> Luahan hati seorang isteri..
Untuk renungan dan perhatian isteri2 dan bakal isteri...

> Buat Iktibar kita semua dan para suami / lelaki, renung2
kan lah.

Pembaca Semua,

Saya ingin berkongsi pengalaman ini dengan semua kerana
saya ingin puan2 tahu apa sebenarnya tersirat di dalam benak sesetengah
suami dan bagaimana dia melihat kita dari pandangan mata mereka.


Walaupun mereka tidak pernah komplen tentang perawakan kita tetapi di sudut hati
> mereka mereka menilai dan membanding secara diam2 dan membanding kita dengan perempuan lain.
>

Barangkali suamipuan2 tidak begitu, tapi ini boleh jadi panduan.


saya seorang isteri baru berusia 29 tahun dan mempunyai
> 3 orang anak,Perawakan saya biasa sahaja,
tidaklah hodoh, sedikit
> gempal setelah melahirkan 3 orang anak.

Saya berkerja sebagai seorang eksekutif dan suami saya berkerja biasa saja.
>kebanyakan belanja rumah sepeti ansuran rumah dan kereta, saya yang menbayarnya demi suami yang mempunyai gaji tidak
> seberapa.

Suami saya bolehlah di katakan menarik jika dibandingkan saya,
> tinggi, putih dan menarik minat ramai perempuan semasa bujangnya. Saya
> mengabdi diri saya hanya untuk rumah tangga,

pagi sebelum pergi kerja saya akan masak utk anak2, sarapan utk suami, saya memandu sendiri ke
> pejabat dan setelah balik ke rumah

pada petangnya sayalah yang menyediakan segala
> keperluan rumahtangga.
>

sepanjang perkahwinan suami tidak pernah komplen pasal
> perwatakkan saya.
>
> apabila saya memakai tudung, dia nampak biasa saja,tetapi dia
> tidaklah sentiasa tertarik kepada saya semasa di rumah


seperti cuba mencium saya, memeluk atau memegang saya,biasa shj kami akan bersama bila
> waktu malam apabila dia perlukan saya.

Baru2 ini saya mendapat tahu dia
> mempunyai kekasih di tempat kerja sendiri. Gadis tersebut bukanlah muda dari saya
> tetapi sudah berumur 30 tahun.

Saya mendapat tahu juga yang suami saya sering
> ke rumah gadis tersebut semasa waktu kerja. Hubungan yang terjalin
> nampaknya telah sampai ke tahap hubungan seks.
>
> Bila saya bersemuka dan bertanya kepadanya, pada mulanya
> dia menafikan,tetapi setelah dikemukakan bukti dan sebagainya, baru
> dia mengaku.

Saya ingin tahu kenapa dia menjalin hubungan. Apa kurangnya
> saya, dia akhir terus terang mengatakan memang tiada apa yang kurang
> dengan saya, saya menjaga makan minum, membantu kewangan, menguruskan
> rumahtangga dengan baik

tetapi saya hanyalah setakat itu shj tiada
rangsanngan
> lagi bila melihat saya.

> Baginya, dia kadangkala ingin bersama wanita yang di
> lihat cantik, menarik minat lelaki lain dan bila berjalan sama menimbulkan
> cemburu pada lelaki lain.

Dia dengan berani memberitahu saya bahawa teman
> wanitanya mempunyai kuku yang cantik, perut yang nipis, bau yang sedap,
> fashion yang menarik.

sedangkan saya menurutnya walaupun tidak hodoh tetapi
> hanyalah wanita yang sangat biasa saja,

kuku saya pendek dan kadang2 rosak kerana memasak, rambut pulak kadang2 berbau bila balik kerja kerana bertudung
> sepanjang hari,perut saya pula tebal, tidak menarik di rumah bila hanya
berT-shirt dan berkain batik.

Hari2 melihat saya dia merasa tiada apa
yang dibanggakan tentang saya, bercakap di rumah pula hanyalah tertumpu
pasal rumah, anak2.

tiada topik menarik separti teman wanitanya yg boleh
bercakap pasal politik, carreer,


mempunyai taste yang tinggi dan dapat
membantu dia mengenali dunia yang baru mengaenai fashion, korporat,
jadi dia merasakan seperti lelaki yang berjaya bila bersama wanita
tersebut.

Memang saya akur tentang perawakan saya kerana
pertama memang saya di lahirkan begini,

kedua saya terlalu sibuk untuk membelek diri sendiri, ketiga
saya tidak mempunyai cukup wang untuk berbelanja sepenuhnya untuk kecantikan.

> Begitulah hati budi lelaki sebenarnya walau bagaimanapun kita menjaga
> dia tetapi dia masih mementingkan fizikal jauh di sudut hati ingin bersama
> wanita menarik yang boleh menbuat dia berasa bangga.
>
> saya telah pun berpisah dengan suami sekarang tetapi sya
> tidaklah duduk meratap tetapi menghadiri slimming session dan
> membelanjakan duit separuh untuk kecantikan bukan untk lelaki tetapi untuk kepuasan
> sendiri, biarlah saya pendek dan sedikit tembam tetapi saya
berazam unntuk menjaga kebersihan dan kelihatan menarik.

>
>
> P.S. (Pendapat Saya): Penting di sini kita memahami erti
> perkahwinan.
Perkahwinan adalah bukan tempat kita untuk
> berseronok-seronok dan jangan
bertindak zalim dengan perbuatan kita. Perkahwian adalah
> sebahagian kita mencari keredhaan Allah.
>
Dan perkahwinan itu sebahagian dari Iman. Dan
> perkahwinan juga tempat kita di uji. Maka, bersabarlah dan bertindak dengan bijak dengan penuh hikmah..Insya'Allah.

harap jadi pengajaran
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 19-06-2008, 03:10 PM
marley marley is offline
Active Member

marley's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: May 2008
Location: pasir berdengung
Posts: 1,440
Poster Rank: #2605
Thanked 4 Times
Active Level
My Mood:
Default

__________________
Sorong papan tarik papan
Reply With Quote
  #3  
Old 19-06-2008, 03:11 PM
shadow shadow is offline
Active Member

shadow's Avatar
 
Trader Rating: (17)
Join Date: Nov 2007
Location: ~Gems City~
Posts: 2,197
Poster Rank: #1785
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

kesian..
kadang2 isteri ok laki buat hal mcm tu lah sebaliknya.
ujian la tu.kene la tabah.semoga mendapat kebahagian yg dicari.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-06-2008, 03:16 PM
atlantis atlantis is offline
Experienced Trader

atlantis's Avatar

 
Trader Rating: (12)
Join Date: Feb 2008
Location: melaka
Posts: 34,897
Poster Rank: #27
Thanked 766 Times
Active Level
My Mood:
Default

perempuan, kalau dia dah makan laki dia sampai habis pun, dia akan tetap kompen macam2

itu namanya pompuan!
Reply With Quote
  #5  
Old 19-06-2008, 03:17 PM
aris aris is offline
Active Member

aris's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Feb 2008
Posts: 2,391
Poster Rank: #1648
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

dugaan utk yang dapat suami hensem.....
__________________
MARI PROMOTE KAIN DI TEMPAT ANDA, DAPATKANNYA DGN HARGA BORONG DI SINI, MARI PROMOTE KAIN DI INTERNET, DAPATKAN PERKONGSIAN KEUNTUNGAN BERSAMA KAMI
DISINI-----> http://www.kain1.com/

http://www.carigold.com/portal/forum...ad.php?t=29178
Reply With Quote
  #6  
Old 19-06-2008, 03:19 PM
iorichee iorichee is offline
Super Active Member

iorichee's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2008
Posts: 4,680
Poster Rank: #804
Thanked 11 Times
Active Level
My Mood:
Default

life must go on
Reply With Quote
  #7  
Old 19-06-2008, 03:23 PM
Zie Zie is offline
Active Member

Zie's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,143
Poster Rank: #3167
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Lelaki kekadang terlebih egonya...nk sempurna..sedangkan kekadangkala ada lelaki yg tk pentingkan penampilan tp nk wife sentiasa berhias...tk ikut kehendak carik perempuan lain...padahal wife nie sanggup bersusah payah demi husband....
Reply With Quote
  #8  
Old 19-06-2008, 03:23 PM
ikanbilis ikanbilis is offline
Active Member

ikanbilis's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2007
Location: Dalam Rimba
Posts: 2,407
Poster Rank: #1635
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

...bangun dari jatuh....
Reply With Quote
  #9  
Old 19-06-2008, 03:25 PM
kambing gurun kambing gurun is offline
Super Active Member

kambing gurun's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,255
Poster Rank: #1174
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

Maaf cakap ye... Aku bersimpati dgn isteri tu, & pd aku, sebenarnya suaminya *****... Sisuami buta pd yg didalam isteri & si isteri plak, kurang ambil perhatian kat elemen "luar badan"..
Kes yg lebih kurang sama dgn jiran aku.. Cuma jiran aku anak dia 6 org je...
Reply With Quote
  #10  
Old 19-06-2008, 03:25 PM
silverchair959 silverchair959 is online now
Legendary Member

silverchair959's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Dec 2005
Location: ilhamabadi.my
Posts: 14,434
Poster Rank: #150
Blog Entries: 3
Thanked 48 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by aris View Post
dugaan utk yang dapat suami hensem.....
erkk....kalo dpt bini yg cun melecun camner plak huhuuhh
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 10:04 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE