Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 5,637
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 29,694
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 22,064
More...
  #1  
Old 12-01-2013, 01:53 PM
balqis07 balqis07 is offline
Legendary Member

balqis07's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 19,117
Poster Rank: #89
Blog Entries: 16
Thanked 245 Times
Active Level
Post Rebat RM200: Telco lantik 1,000 wakil penjual




CYBERJAYA - Syarikat-syarikat telekomunikasi yang terlibat dalam Pakej Komunikasi Belia telah memaklumkan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bahawa mereka telah melantik hampir 1,000 wakil jualan di seluruh negara sehingga semalam.

Jumlah wakil-wakil jualan yang dilantik oleh syarikat-syarikat telekomunikasi itu akan ditingkatkan lagi dari semasa ke semasa diseluruh negara untuk memastikan para belia dapat membeli telefon pintar 3G yang mereka idamkan dengan lebih mudah.

Mereka yang telah berjaya mendaftar diminta bersabar sedikit dan kerap menyemak senarai wakil-wakil penjual yang telah dilantik di laman-laman sesawang setiap syarikat telekomunikasi atau pemberi perkhidmatan di https://komunikasibelia.skmm.gov.my/plain/dealer.html.

Setiap syarikat telekomunikasi juga menawarkan beberapa model telefon pintar untuk para belia membuat pilihan. Disebabkan permintaan yang diluar jangkaan, ada kemungkinan tidak cukup stok atau kekurangan model telefon.

Setakat ini terdapat 28 jenis telefon yang ditawarkan oleh syarikat-syarikat telekomunikasi di bawah skim ini.

Model-model telefon ini akan ditambahkan dari semasa ke semasa oleh pihak syarikat selaras dengan penambahan stok dari yang sedia ada agar para belia mempunyai lebih banyak pilihan. Perlu diingat bahawa syarikat-syarikat telekomunikasi tidak menawarkan semua telefon pintar yang disenaraikan di bawah.

Belia perlu ke laman sesawang syarikat-syarikat tersebut dahulu untuk melihat model telefon yang ditawarkan oleh setiap syarikat.

SKMM menasihatkan para belia agar memilih telefon berdasarkan kemampuan masing-masing dan tidak terburu-buru membeli selepas mendaftar. Setelah mendaftar, belia yang layak diberi tempoh 30 hari untuk menebus rebat RM200 mereka di wakil-wakil penjual yang dilantik.

Jenis-jenis telefon:
1. iPhone 5,
2. Samsung Galaxy S3,
3. Samsung Galaxy Mini 2
4. Samsung Galaxy Y
5. Samsung Galaxy Note 2
6. Samsung Galaxy Ace Plus
7. Samsung Galaxy S3 Mini
8. Samsung Galaxy Note
9. Samsung Galaxy Nexus
10. LG Optimus LE E400
11. HTC Desire C
12. HTC One X
13. HTC Wildfire S
14. HTC Desire X
15. HTC One S
16. Nokia Asha 311
17. Sony Xperia Tipo Single
18. Sony Xperia SL
19. Sony Xperia Ion
20. Sony Xperia S
21. Huawei Ascend P1
22. Windows Phone 8X By HTC
23. Ninetology Blackpearl 2 i9400
24. Ninetology Stealth 2 i9500
25. Palette i5300
26. ZTE Acqua
27. Buzz 4G Cloud Phone
28. Insight i9430

- Bernama



sumber:http://www.sinarharian.com.my/nasion...njual-1.120375
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 12-01-2013, 01:56 PM
ariz87 ariz87 is offline
Normal Member

ariz87's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 495
Poster Rank: #5569
Thanked 0 Times
Active Level
Default

still kene langgan bb.. berukband punye olang..
Reply With Quote
  #3  
Old 12-01-2013, 02:05 PM
Luqmanul Hakim Luqmanul Hakim is offline
CG Top Poster Club

Luqmanul Hakim's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Mar 2010
Location: GP (Kampung) BM (Bandar) PP (Negeri) M (Negara)
Posts: 23,205
Poster Rank: #61
Blog Entries: 2
Thanked 4,588 Times
Active Level
My Mood:
Default

Sebarai pakej broadband yang kena langgan belum keluar lagi kan? Kalau OK, sapu je rebat RM200 nie...

Luqmanul Hakim @ CariGold.com
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2013, 02:08 PM
lpsoldier007 lpsoldier007 is offline
Legendary Member

lpsoldier007's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Dec 2010
Posts: 12,954
Poster Rank: #170
Thanked 12 Times
Active Level
My Mood:
Default

Kalau tak nak pakai broadband, beli dgn Maxis/ U Mobile la. Diorg ada offer utk prepaid. Maxis tu iPhone 5 pn jual.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2013, 02:19 PM
bplanduser bplanduser is offline
Active Member

bplanduser's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,926
Poster Rank: #1942
Thanked 4 Times
Active Level
My Mood:
Default

Bnyk nya agen dia...
Tentu bisnes bagus ni...
__________________
Daripada suka buruk sangka kepada orang lain...
Lebih baik buruk sangka kepada diriku sendiri...

Kalu sampai Balik Pulau singgah sat kat Fun Pizza...
http://www.funpizza.com.my ...
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2013, 02:24 PM
skyside skyside is offline
Super Active Member

skyside's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Jul 2009
Posts: 3,426
Poster Rank: #1058
Thanked 25 Times
Active Level
My Mood:
Default

maklumat masih tak lengkap utk p beli hp baru
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2013, 02:31 PM
qusairi qusairi is offline
Active Member

qusairi's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Jul 2012
Posts: 934
Poster Rank: #3562
Thanked 2 Times
Active Level
Default

harga talefon pintar tu xde ke rm200 lebih jer? haha..xyah tambah banyak2
Reply With Quote
  #8  
Old 24-02-2013, 04:38 PM
life_b4diezz life_b4diezz is offline
Super Active Member

life_b4diezz's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: Nov 2011
Posts: 3,385
Poster Rank: #1076
Thanked 0 Times
Active Level
Default

xde ke sape2 yg nk jual murah2 rebat dia?
Reply With Quote
  #9  
Old 04-03-2013, 02:09 PM
life_b4diezz life_b4diezz is offline
Super Active Member

life_b4diezz's Avatar
 
Trader Rating: (14)
Join Date: Nov 2011
Posts: 3,385
Poster Rank: #1076
Thanked 0 Times
Active Level
Default

kalau sape2 area puchong nk tolak jual rebat dia murah2,bgtau la sy ye.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 05:14 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE