Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Debate & Mature Discussion

Debate & Mature Discussion This section is not like "Santai" style. This is the place to debate things, as well as strike up a more mature conversation. Respect other people's opinions and do not flame nor troll. Immediate suspension will be imposed.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 07-11-2012, 04:00 PM
david.cronenberg david.cronenberg is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2011
Posts: 3,763
Thanks (Received): 12388
Likes (Received): 10
Active Level
Default awak kolar apa? saya kolar putih. saya pula kolar biru.

PERBEZAAN KOLAR PUTIH & KOLAR BIRU

KOLAR BIRU

Pekerja kolar biru merupakan pekerja yang mengerjakan kerja - kerja manual. Ia biasanya berbeza dengan kelas pekerja yang lain seperti pekerja kolar putih dan sebagainya.
pekerja kolar biru biasanya merupakan seorang pekerja mahir dan pekerja tak mahir dan terlibat dalam industri perlombongan,pembinaan,perniagaan,kerja mekanikal, dan kerja-kerja pembaikan.




KOLAR PUTIH

Pekerja kolar putih merujuk kepada pekerja yang melakukan pekerjaan yang tidak melibatkan kerja manual. Ia berlawanan dengan pekerja kolar biru.
kerja yang dilakukan oleh golongan pengurusan (profesional, perkeranian dan sebagainya iaitu bukan kerja kasar yg memerlukan kekuatan tenaga);




JENAYAH KOLAR PUTIH

Jenayah kolar putih ialah jenayah yang dilakukan oleh seseorang terhormat dan berstatus tinggi dalam pekerjaannya. Disebabkan jenayah ini dilakukan oleh mereka yang berstatus tinggi dalam pekerjaan, jenayah kolar putih bertindan dengan jenayah korporat kerana kesempatan untuk melakukan penipuan, rasuah, perdagangan orang dalam, penggelapan wang, jenayah komputer, pencurian identiti, dan pemalsuan lebih mudah dibuat oleh pekerja kolar putih.





GAMBAR beza kolar putih & biru




Si Kolar Putih dan Si Kolar Biru

Kolar Putih kerjanya lebih ekslusif. Di dalam ofis selain melibatkan diri dalam dokumen, pendek kata dalam ruang lingkup pejabat. Manakala si Kolar Biru pula lebih kepada co worker dalam industri atau field. Kuli atau mungkin si pengais pagi makan pagi, petang makan petang.

Skeptikal memandang hina pekerja pengutip sampah sangat tipikal dalam masyarakat kita.

Tapi bagaimana kalau ‘sampah’ itu sendiri dilakukan oleh mereka yang berkolar putih?
Busuknya tidak berbau
Tetapi tetap disanjung.

Pangkat dah makin tinggi kadang-kadang membuatkan manusia buta…

Minum air tin, tin nya usahkan di buang ke dalam tong, diletak sahaja kat sebelah tepi tempat dia duduk.
Makan kuih-kuih/keropok lekor, selamba saja buang plastic bungkus tu kat atas tanah.

Kesedaran harus lah ada di dalam diri tidak kira anda kolar putih atau kolar biru.

sumber dewan bahasa etc.
Reply With Quote
Thanks Yul-Minho, TokCu, MeGusta562, lats840, brozul and 5 others thanked for this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 07-11-2012, 04:06 PM
TokCu TokCu is offline
Legendary Member

TokCu's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2011
Posts: 11,155
Thanks (Received): 534
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Pangkat dan darjat selalu dipandang dalam masyarakat
kadang kala boleh melemahkan institusi masyarakat

sedangkan rezeki itu anugerah Allah,
kedudukan pangkat darjat adalah rantaian sosial yang sepatutnya saling berkaitan dan bertolongan
Reply With Quote
  #3  
Old 07-11-2012, 04:17 PM
Dzoolhelmi™ Dzoolhelmi™ is offline
Legendary Member

Dzoolhelmi™'s Avatar
 
Trader Rating: (85)
Join Date: Dec 2008
Location: Seremban N9
Posts: 10,459
Thanks (Received): 158
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

saya kerja yg xda kolar
__________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Reply With Quote
  #4  
Old 07-11-2012, 04:18 PM
shah09 shah09 is offline
Active Member

shah09's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,782
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
Default

saya round neck
Reply With Quote
  #5  
Old 07-11-2012, 04:19 PM
dragger dragger is offline
Super Active

dragger's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Posts: 8,536
Thanks (Received): 30
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

kolar baju berdaki:-)
Reply With Quote
  #6  
Old 07-11-2012, 04:20 PM
Bro_Izantie Bro_Izantie is offline
Legendary Member

Bro_Izantie's Avatar
 
Trader Rating: (91)
Join Date: Mar 2009
Location: Setiawangsa KL
Posts: 17,053
Thanks (Received): 922
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

aku berkolar biru...member aku ada yg hijau dan putih..
Reply With Quote
  #7  
Old 07-11-2012, 04:21 PM
muridmurid muridmurid is offline
Active Plus

muridmurid's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Nov 2010
Posts: 4,464
Thanks (Received): 67
Likes (Received): 0
Active Level
Default

harini kolar saya warna coklat

dah lama tak dengar istilah kolar2 ni
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 07-11-2012, 04:23 PM
PipPip PipPip is offline
Active Member

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Aug 2010
Location: hang tuah jaya
Posts: 1,151
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by dragger View Post
kolar baju berdaki:-)

kolar hitam ler tu
Reply With Quote
  #9  
Old 07-11-2012, 04:24 PM
kasem_hashim kasem_hashim is offline
Regular

kasem_hashim's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2009
Posts: 200
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

sy hari ni kolar warna warni mcm pelangi
Reply With Quote
  #10  
Old 07-11-2012, 04:25 PM
hohohohoho hohohohoho is offline
Active Member

hohohohoho's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,516
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

hari saye berkolar hitam
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump